مشاهده / بستن موضوعات

بررسی تاثیر عكس العمل بيش از اندازه سرمايه گذاران به الگوهای عملكرد گذشته بر ایجاد سودهای مومنتوم در بازار سرمایه ایران

دسته بندی: حسابداری
1639 بازدید


چکیده
مطالعات انجام شده درحوزه مالیه رفتاری بسیاری از مفروضات نظریه نوین مالی را به چالش کشیده¬اند، که از جمله این مطالعات می¬توان به بررسی سودهای مومنتوم و رفتارهای توده¬وار اشاره نمود. نتایج این مطالعات حاکی از آنست که سرمايه گذاران، سهام هاي با عملكرد خوب را بالاتر از ارزش ذاتي¬شان و سهام هاي با عملكرد ضعيف را پايين تر از ارزش ذاتی¬شان ارزش گذاری می¬کنند که این موضوع منجر به ایجاد سودهای مومنتوم می گردد.
در اين تحقيق با استفاده از اطلاعات مالي 60 شرکت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طي سالهاي1385- 1390 و از طریق آزمون پرتفولیو و آزمون آماری t استیودنت به تجزیه و تحلیل تاثیر عکس العمل بیش از اندازه سرمایه بر ایجاد سودهای مومنتوم پرداخته شده است. این بررسی در مرحله اول بدون کنترل اثر BTM و و در مرحله دوم با کنترل این عامل به عنوان معیار ریسک صورت پذیرفته است. نتایج تحقیق حاکی ازتاثیر عکس العمل بیش از اندازه سرمایه گذاران بر ایجاد سودهای سه ماهه مومنتوم و عکس العمل بیش از اندازه به عملکرد پرتفویهای بازنده در دوره شش ماهه می¬باشد. در ضمن با کنترل نسبت BTM مشاهده شد که سرمایه گذاران نسبت به عملکرد پرتفوی های بازنده در دوره های سه ماهه و شش ماهه عکس العمل بیش ازاندازه نشان می دهند به عبارتی نسبت به پرتفوی های بازنده بدبینی مفرط دارند در صورتیکه به عملکرد پرتفوی های برنده عکس العمل بیش از اندازه نشان نمی دهند

 

154صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 54000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی و تحلیل عوامل موثر بر رفتار چسبندگی هزینه ها درشرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دسته بندی: حسابداری
940 بازدید

چكيده:
فرض اساسی در حسابداری مدیریت این است که میزان تغییرات در هزینه ها هم آهنگ با افزایش یا کاهش حجم فعالیت و به یک نسبت است . با توجه به تئوری های بیان شده در خصوص رفتار هزینه ها ، تغییرات هزینه تنها به میزان تغییرات در سطح فعالیت وابسته است و این تغییرات بصورت متقارن صورت می گیرد . شواهد بدست آمده از تحقیقات اخیر این تئوری را زیر سوال برده و مسئله چسبندگی هزینه ها را به معنای پاسخ نامتقارن هزینه ها به تغییرات فعالیتهای شرکت را مطرح و اثبات می کند . چسبندگی هزینه ها این تئوری را مطرح می کند که میزان کاهش هزینه ها به هنگام کاهش فعالیت کمتر از میزان افزایش هزینه ها بر اثر افزایش فعالیت است . با توجه به اهمیت بررسی رفتار هزینه ها جهت برنامه ریزی های آتی شرکتها در این تحقیق ابتدا به بررسی چسبنده بودن هزینه های اداری عمومی و فروش و همچنین بهای تمام شده کالای فروش رفته پرداخته و تاثیر ویژگیهای مختلف شرکتها مانند تعداد کارکنان ، دارایی های جاری، دارایی های ثابت و بدهیهای شرکت بر شدت چسبندگی هزینه آنها مورد مطالعه قرار می گیرد. نتایج این پژوهش بر اساس اطلاعات 70 شرکت تولیدی فعال در بورش اوراق بهادار تهران برای یک دوره 10 ساله از سال 1381 تا 1390 نشان میدهد که هزینه های اداری عمومی فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته چسبنده هستند و شدت چسبندگی در بهای تمام شده کالای فروش رفته بسیار بالاست و شاخصهایی مانند تعداد کارکنان ، میزان دارایی جاری شرکت و نسبت بدهی بر چسبندگی هزینه اداری عمومی و فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته تاثیر می گذارد . این در حالی است که شدت چسبندگی بهای تمام شده در درایی های جاری کمتر از دراییهای ثابت است و شناخت این خصوصیات و تاثیر آن بر رفتار هزینه می تواند کمک بسزایی به مدیران جهت تجزیه و تحلیل های بهترو بودجه بندی جامع تر باشد.

 

140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 48000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

دسته بندی: مدیریت
7854 بازدید

چکیده:
صنعت لبنی یکی از مهمترین بازارهایی است که رشد و پیشرفت تکنولوژی ماشین آلات، همچنین بهره مندی از تجربیات افراد متخصص و توسعه رشته های صنایع غذایی و پیشرفت های علمی موجود در این زمینه محیطی بسیار رقابتی ایجاد نموده که هر شرکتی برای ورود به بازار لبنی و حفظ بقای خود لازم است از یک سلسله شاخص هایی چون : توان مالی، بخش R&D قوی پیگیر و پیشرو، بازاریابی علمی و تخصصی، مدیریت توزیع و فروش سیستماتیک و علمی، پرسنل متعهد، با تجربه و تحصیل کرده و روند ارتقای شغلی مشخص و همچنین امنیت شغلی برخوردار باشد تا بتواند براحتی خود را با تغییرات محیطی تطبیق دهد. مقاله حاضر با مطالعه موردی شرکت لبنی کاله به عنوان یکی از شرکت های فعال در عرصه صنایع لبنی، و استفاده از روش پیمایش، مطالعات میدانی و تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها به شیوه SWOT به ارایه استراتژی های مناسب آن سازمان به عنوان نمونه ای از صنعت لبنی، در کشور پرداخته است. سپس استراتژی های ارایه شده با استفاده از روش ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک (QSPM) اولویت بندی شده است. بر اساس نتایج بدست آمده وضعیت شرکت لبنی کاله در حالت رقابتی ( تنوع محصولی) قرار دارد و باید استراتژی های مناسب در جهت تقویت و حمایت از فرایندهای داخلی تدوین و اجرا گردد.
کلمات کلیدی: مدیریت استراتژیک، استراتژی های پورتر، مدل QSPM

 

 95صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+جداول و نمودار ها قیمت 17000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری  02166479693