فروشگاه

توضیحات

پروژه طراحی مبلمان اداری

مبلمان از تغییر شکل و تحول چهارپایه ها، نیمکت ها…

و میزهای ساده حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول

زمان حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد زمان ساخت نخستین مبل های اولیه را، به علت عدم دستیابی به نام سازندگانشان دقیقاً نمی توان مشخص کرد.

بعد از قرن ۱۵ بود که اولین مبل هایی که شناسایی شده اند

نام سازندگان و صنعتگران خود را به همراه داشته اند. در قرن ۱۸ میلادی مبلمان حجیم و پر

زینت، انعکاسی از معماری و اماکن مذهبی آن دوران بود،

پروژه طراحی مبلمان اداری

قطعات قطور و خشک و خشن به مدد کنده کاری های حجیم همراه با نصب قطعات فلزی گران

قیمت و سنگ ها و چوب های کمیاب تزیین می شدند و این مخصوص دورانی است که هنوز مهارت های فنی و تکنولوژی ماشینی نتوانسته بود توان

سازندگان را افزایش دهد. در عصر رنسانس، مهارت های فنی فوق

العاده موجب پیدایش کنده کاری های بسیار عالی و بدیع نخست

در ایتالیا و بعدها در آلمان، اسپانیا، فرانسه و بالاخره انگلستان گردید و دقیقاً مبل های دوره رنسانس از خطوط معماری ساختمان ها پیروی می کردند.

۷۵صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴  

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

پروژه طراحی مبلمان اداری
پروژه طراحی مبلمان اداری

 

فهرست

مقدمه ۳
طراحی داخلی چیست؟ ۳
تفسیر مشکل ۷
برنامه ریزی ۷
جدول برنامه ریزی ۸
تحلیل موضوع ۱۰

کلیاتی برای معماری فضاهای اداری ۱۰

تاریخچه ساخت مبل و اشنایی با سبکهای اصیل ساخت صندلی ۱۴

نکاتی در طراحی فضاهای اداری ۲۱
افراد مرتبط با محصول ۲۳
کارکرد عملی محصول ۲۹
رایطه محصول با محیط ۳۳
ساختار محصول ۳۵
عناصر استتیکی ۳۶
ترتیب چیدمان مبلمان در فضای اداری ۵۱

درجه بندی و ارزیابی چوب و فراورده های چوبی ۵۶

طراحی انواع اتصالات چوبی ۶۳
جمع بندی ۶۵
رندرینگ نهایی ۶۶

پروژه طراحی مبلمان اداری

نقشه ها۷۰

نکاتی در طراحی فضاهای اداری:

• فضای اداری اغلب به عنوان حیطه یک فعالیت با حدودش تعریف می‌شود. ممکن است این فضا فعالیتهای متعدد و متفاوتی را در برگیرد. فعالیتهایی که بطور همزمان و یا درپی هم انجام می‌گیرند و حدود آنرا مجموعه‌ای از دیوارهای حجیم و با خط موجود در کفسازی تعیین می‌کند.

• امروزه سهولت و سرعت درانجام وظایفی که همواره در حال تغییر است، در طراحی نقش تعیین کننده را بر عهده دارد. فعالیتهای اداری می‌بایست به

منظور ابقای خود تغییر کند. به همین ترتیب می‌بایست مراحل

طراحی براساس این تغییرات و نیز بر اساس قوانین موجود برای کارمندان و روابط کاری میان آنها تغییر کند،‌ بنابراین در جهت تطبیق این فعالیتهای نوین باید فضاها وسیع‌تر فرض شوند.

• الگوهای جدید، قدیمی‌ها را با شکست مواجه کرده‌اند. فضاهای کار و فعالیت، اهداف ساده‌ای را دنبال می‌کنند و برای انجام آن فعالیتها مناسب

هستند. فضاهای انفرادی، فضاهایی که به مذاکرات آرام اختصاص یافته، ‌سالنهای کنفرانس مجهز به سیستمهای مداربسته در کتابخانه‌ها، سالنهای

کنفرانس و بوفه همگی فضاهایی هستند که بیشترین فعالیتها

در آنها صورت می‌گیرد. این موضوع بحث اقتصادی بودن را مطرح می‌سازد، فضاهای

فعالیت می‌بایست مناسب باشد تا بتواند از یک برنامه‌ریزی خوب پشتیبانی کند و فضاهای بزرگ نباید برای تمامی مدت روز بی‌استفاده باقی بمانند.

• می‌بایست برای فعالیتها و ارتباطات محیط کار بهترین هماهنگی را

پدید آورد. فضاها،‌ بلوکهای ساختاری را شکل می‌دهند که به منظور پدید آوردن

دفاتری با جانمایی مناسب می‌بایست با هم متناسب در نظر گرفته شوند.

پروژه طراحی مبلمان اداری

 

این فضاها بطور همزمان قوطی‌هایی را شامل می‌شوند که فعالیتها بواسطه آنها جای خود را پیدا می‌کنند.

• فضایی که توسط یک شخص اشغال می‌شود،که ابعاد آن بر اساس رده‌بندی شغلی، سلول

و جز اصلی ساختار فضایی یک ساختمان اداری است. اتاق‌ها و سالن‌های کار از یک و یا ترکیب چند سلول

حاصل می‌شوند تا خود در مرحله بعدی با هم ترکیب شده و قسمت های مختلف ارگانیسم را به وجود آورند.

 

فضای مور نیاز یک اتاق کار متاثر از عوامل زیر می‌باشد.
– شخص یا اشخاص اشغال کننده و وضع آنها
– چگونگی و مقدار مبلمان
– نوع کاری که در فضا انجام می‌گیرد.
– عوامل دیگری نظیر شبکه واحد‌ها، ساختار نیزبر فضای اتاق کار اثر خواهند داشت.

پروژه طراحی مبلمان اداری

• دفترهای عمومی باید به نحوی طراحی گردند که فردیت و آزادی نسبی هر کارمند

به خطر نیافتد و فعالیت هر شخص موجب مزاحمت برای دیگران نگردد. از یک دفتر عمومی، کارمندانی استفاده می‌کنند که کارشان در ارتباط با یکدیگر است و یا کار مشترکی را انجام می‌دهند. همچنین کارمندانی که فعالیت و مراجعان آنها باعث ایجاد صدا و مزاحمت برای دیگران نشود.

در دفترهای عمومی بزرگ فضاهای بدون استفاده و تلف شده به حداقل می‌رسد.
• در سالن‌های کار عمومی میزها باید به نحوی در کنار هم قرار گیرند که باعث مزاحمت

برای یکدیگر نگردند و هر شخص حریم خصوصی معینی داشته باشد. در کنار این سالن‌ها اتاق خصوصی برای رئیس بخش و اتاق جلسات قرار می‌گیرد. می‌توان برای هر سالن سرویس بهداشتی و آبدارخانه نیز طراحی نمود.
• استفاده از دیواره کوتاه و پانل‌های جداکننده بین میزها حریم شخصی کارمندان

را حفظ کرده و مانع از اختلال در عملکرد می گردد. این سیستم برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تجهیزات بسیار موفق عمل می‌کند.

پروژه طراحی مبلمان اداری

 

افراد مرتبط با محصول
بررسی گروه های انسانی مرتبط با محصول ، شرایط اجتماعی سلایق و خواسته های آنها محور مورد بحث در این بخش است . یک محصول تنها به علت نیاز در سطح خواسته مشتریان خود است که وجود خارجی پیدا می کند.

تفکر طراح نیز تنها در چارچوب آنچه ذکر شد شکل می گیرد و خلاقیت ناشی از فکر طراح تنها مجموعه ای از ایده های نو است که به منظور ارتقا و یا ارضای سلیقه مصرف کننده و بر طرف کردن نیازهای او بدون ایجاد نیازهای جدید شکل می گیرد .

دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد از چه سطح سلیقه ای برخودار است

و برای برطرف کردن نیاز خود چه اندازه می پردازد ، مجموعه ای از دانسته هایی مورد نیاز برای

طراح – تولید کننده محسوب می شود که در کنار دیگر عواملی که در بخش های دیکر ذکر خواهد شد خواهد توانست محصولی را از ایده به طرح و از طرح به وجود تبدیل کند .

افراد مرتبط با محصول

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 

1 نقد وبررسی برای پروژه طراحی مبلمان اداری

  1. زهرا فریده

    پروژه طراحی مبلمان اداری
    عالی بود

افزودن نقد و بررسی

پروژه طراحی مبلمان اداری

1 نقد و بررسی

پروژه طراحی مبلمان اداری مبل اداری پایان نامه معماری پاورپوینت مقاله

قیمت : تومان29,900