مشاهده / بستن موضوعات

مطالعات معماری خانه تئاتر

دسته بندی: معماری
3988 بازدید

تئاتردرسراسر تاریخ خود همه کارکردهایی را که در بالا شمردیم انجام داده است وتئاتر واشکال متنوع آن ، فیلم وتلویزیون همچنان مشغول انجام کارکردها برای بسیاری از مردم این روزگارند . تئاتر هم یکی از قدیمیترین وهم یکی از جدیدترین هنرهاست .در جهان غرب ، مبادی این هنردست کم به یونانیان باستان یعنی حدود 540 سال پیش از میلاد مسیح وشاید هم پیشتر از آن می رسد. این هنربا گذشت زمان خود باقی نگهداشته است . این اصل همانا به اجرا درآوردن یا به نمایش گذاردن حوادث در بعد واحدی از مکان وزمان است که توسط عده ای تماشاگر اشغال شده باشد . موقع بازگویی رمان ، داستان درباره چیزی است که درگذشته روی داده است وعملیات باید در ذهن خواننده یا شنونده باز آفرینی شود .درتئاتر ماشاهد اعمالی هستیم که دربرابر چشمهایمان روی می دهد.

 

 

105صفحه فایل ورد (Word) فونت 12 منابع  دارد قیمت 8000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 


فصل اول شناخت موضوع
تئاتر
فضای تئاتر
تئاتر ایوانی
صحنۀ میدانی
تجربه های نو
وظیفه بازیگر
کشف جوهر نقش
ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر
صفات بازیگر
تعلیم بازیگر
تربیت بدن
تماشاگر
عناصر فنی
طرح صحنه پردازی
نورپردازی
لباس
چهره آرایی
وسایل صحنه
آثار صوتی
واژگان فنی
پیدایش کارگردان
کارگردان به عنوان سازمان دهنده
فصل دوم
تاریخچه و انواع سبک ها،
شناخت و مطالعه ضوابط و استانداردها
نظریه های درباره خاستگاه تئاتر
تمدن یونان
معماری تئاتر
تالار نمایش وتماشاگران
تئاتر ودرام رومن
ساختمان تئاتر رومن
تصویر
نمایش در هند
تئاتر در چین
تئاتر ودرام در اواخر قرون وسطی
صحنه ی نمایش در اواخر قرون وسی
رنسانس ایتالیا
تراژدی
ملودرام
کمدی ولوده بازی
کمدی تراژیک
واقع گرایی
واقع گرایی : دلات ذهنی ومشکلات
سمبولیسم
انواع نمايش هاي ايراني
تقليد و خيمه شب بازي.
تعزيه در ايران
استانداردهای طراحی آمفی تئاتر .
ورودی:
سالن انتظار (سرسرا:
سالن اجرا:
نسبت های قسمت تماشاگران:
فضاهای خدماتی پشت سن:
قسمت اداری سالن:
ساختار عمومی فضاهای نمایشی
شکل و انواع مختلف صحنه نمایش
اکوستیک

فصل سوم :
بررسی نمونه
تئاتر شهر
ساختمان تئاتر آگرونا
فصل چهارم:
مطالعات سایت
است.1-1.ویژگیهای جغرافیایی
موقعيت اصفهان
عوارض طبيعي
گسل‌ها و زلزله خيزي در منطقه
ويژگي‌هاي زمين شناختي
ارتفاعات
پوشش گياهي
ويژگي‌هاي اقليمي منطقه
بارندگي
رطوبت
ميزان و تغييرات دما و وضعيت تابش خورشيد
جريان هاي هوا و بادها
تبخير
6. رطوبت هوا
نقطه شبنم
نياز به سايه و آفتاب
منطقه آسايش
جدول بيوكليماتيك
فرم ساختمان در رابطه با اقليم گرم و خشك
تعيين فرم ساختمان هاي بزرگ
انتخاب جهت استقرار ساختمان
نوع مصالح
نوع تهويه
ويژگي هاي معماري بومي مناطق گرم و خشك
ویژگیهای جمعیتی
سابقه تاریخی وآثار باستانی اصفهان

فصل پنجم :
برنامه ریزی فیزیکی
جدول زون بندی فضا ها:
فصل ششم :
ایده ها و روند طراحی

 

 در یک تئاتر زنده جو و جاذبه ای به وجود می آید که میان صحنه و تماشاگر جریان دارد حتی اگر تماشاگر درعین سکوت سرگرم تماشا باشد .همین ارتباط دوجانبه است که تئاتر زنده را از فیلم یا یک نمایش تلویزیونی متمایز می سازد زیرا اگر چه ممکن است شخص مجذوب یک فیلم یا یک نمایش تلویزیونی و یا از آن متاثرشود ولی نمی تواند با یک ارتباط برقرار کند و تصویر نیز نمی تواند کار خود را با واکنش های او وفق دهد. در تئاتر ،بازیگران وتماشاگران در نوعی اجتماع مشترک شکل می گیرند وبرخی از گروه های تئاتری نوگرا بازهم چنین استدلال کرده اند که جدایی وتفکیک تماشاگر و بازیگر را کاملاً باید ازبین برد طوری که تماشاگر جزء بارز و فعال یک اجرا شود. وانگهی ، نظر این گروه های آن است که تئاتر باید ناظر به ..................................


فصل دوم :


- تاریخچه و انواع سبک ها،
- شناخت و مطالعه ضوابط و استانداردها

 

 

 

 

 


فصل دوم تاریخچه و انواع سبک ها
نظریه های درباره خاستگاه تئاتر
با آنکه منشا آیینی پذیرفته ترین نظریه درباره ی خاستگاه تئاتر است ، اما هرگز تنها نظریه ی مورد قبول عام محسوب نمی شود. هستند محققانی که معتقدند سرچشمه ی تئاتر داستانسرایی است؛ آنها اظهار می دارند که گوش کردن ورابطه برقرار کردن با قصه ها عمده ترین خصیصه ی انسان است . همچنین آنها الگویی را پیشنهاد می کنند که در آن الگو تئاتراز افسانه سرایی نشات می گیرد.نظریه ی دیگری که به آن نزدیک است معتقداست تئاتر ازرقص وحرکات وصدای حیوانات آغاز کرده وبه تدریج گسترش یافته است. در هریک از این نظریه ها، به ذوق هنری و استعداد اجرا کنندگان ارزش زیادی داده می شود.
تمدن یونان
تمدن یونان که اولین دوران بزرگ تئاتر را عرضه کرد، به تدریج از سده ی هشتم تا ششم پیش از میلاد شکل گرفت . واحدهای بزرگ سیاسی ی این تمدن پولیس(یا ایالت ـ شهر، ترکیبی از شهر وحومه ی آن ) نامیده می شدند .مهمترین این ایالت شهرها آتیکا (آتن ) ، اسپارت ، کورنت ، تب، مگار، و آرگوس بودند.
معماری تئاتر
مکان اجرای تئاتر در یونان ، معمولا وابسته به حریم مقدس خدایان بود. پیش از برپایی ی مسابقات در اماتیک، مکانهایی از این نوع فراوان بودند. در کشفیات باستانشناسی در قصرهای مینوسی در کرت یک « محل تئاتر» کشف شده است که در دو طرف آن نیمکت هایی سنگی قرار دارد وبه شکل مستطیلی به عرض 12 وطول 14 متر ساخته شده بود. احتمالا این مکانها برای رقص، جشن ها، وگاوسواری ساخته شده بودند. محققان معتقدند فضاهای تئاتری اولیه نیز در سرزمین یونان چهار گوش یا مستطیل شکل بوده اند. حفاریهای اخیر در ایستمیا(نزدیک کورنت) ونیز وجود تئاتر در توریکوس (شاید قدیمترین تئاتردر آتیکا) که قسمتی از آن مستطیل شکل است صحت این نظریه را تایید می کند منشا شکل ساختمان تئاتر هرچه باشد تئاتر یونان در سده ی پنجم اصلا دایره شکل بوده است. از طرفی ، با آنکه تئاترهای دیگری نیز در یونان جود داشتند، مورخان تنها به تئاتر دیونوسوس توجه نشان داده اند ؛ پرا که کلیه ی نمایشنامه های موجود یونانی در آنجا اجرا شده اند.منشا ساختن صحنه، یا اسکسن ، احتمالا به بعد از رواج ارکستر می رسد. ازآنجا که اسکین به معنای «کلبه» یا «چادر» است، ساختمان صحنه احتمالا از ساختمان رختکنهای موقتی ناشی شده است، وبعدها توسط نویسنده ی خلاقی جز صحنه گردیده است. محققان برای تاریخ گذاری اسکین به عنوان ساختمان صحنه، همواره به نمایشنامه های موجود رجوع می کنند.مورخان معمولا چنین می پندارند که برای هر جشنواره ای ، صحنه ای موقتی بر÷ا می شد که چهار چوب اصلی آنها را الوار سنگینی تشکیل می داد (وبعضی از این الوارها در دیواره هاب موجود به جا مانده اند) ، وصحنه از دیوار ثابت ارکسترا به طرف تماشاگران ادامه می یافت .
فصل دوم تاریخچه و انواع سبک ها
تصویر. نقشه ی تئاتر دیونوسوس ، چنانچه احتمالا در اواخر سده ی چهارم پیش از میلاد کامل شده است. دیوار w-w در سال 440 به آن افزوده شد.سوراخهای گرد در لبه ی جلوی دیوار برای جاسازی الوارهای اتاقک صحنه تعبیه شده است . سالن زیر دیواراحتمالا برای انبار است ، وبنایی که به دیوار جسبیده است ودر طرف چپ قرار دارد معبد جدید ومحراب قربانگاه در پایین تصویر دیده می شوند. اسکن وپاراسکنیا بلافاصله در جلوی دیوارw-w قرار دارند. راهروی بالای تالارنمایش به یک معبر عمومی وصل شده است . در قسمت کاملا بالای تصویر تک بنایی (بنای یاد بود) بر دیوار اصلی ی نگهدارنده آکروپولیس جای داده شده است . oمحل ادئون را نشان می دهد

تالار نمایش وتماشاگران
در تئاتر یونانی جایگاه تماشاگران وصحنه همواره واحدهای معماری ی جداگانه ای بودند، ودر فاصله ی بین این دوارکسترا وپارودوسها (یا درهای ورودی در دو طرف صحنه به ارکسترا)قرار داشتند ÷ارودوسها معمولا ویژه ی ورود همسرایان بودند، پارودوسها همچنین برای ورود وخروج تماشاگران به کار می رفتند اولین تئاترون (یا «مکان تماشا»اصطلاح اودیتوریوم نیز در یونانی همین معنا را می دهد) که به نام «تئاتر دیونوسوس»بنا شد در دامنه ی تپه ای مشرف به آکروپولیس قرار داشت. در آغاز ، احتمالا تماشاگران نمایش را ایستاده تماشا می کردند ، بهدها جایگاه استادیوم مانندی در اواخر سده یششم ساخته شد. اولین جایگاه تماشاگران (اودیتوریوم) جدید در فاصله های کوتاهی پس از فروریختن جایگاه چوبی اولیه در سال 500 بنا شد.ظرفیت تالار نمایش کامل شده را بین 14000 تا 17000 نفر تخمین زده اند
هر چند درباره ی تئاتر سده ی پنجم یونان سوالات بسیاری بی جئاب مانده است، اما می توان مطمئن بودکه تئاتر یونان باستان نهاد پرقدرتی بوده است وبا استقبال بسیار زیادی ،هم از جانب مردم وهم از طرف مقامات دولتی ومذهبی ، روبرو می شده است. درامدر یئنان باستان ممتازین ومورد توجه ترین نوع ادبیات ،ومحبوب ترین ومردمی ترین هنرها به شمار می آمده است.

تئاتر ودرام رومن
این تسعه طلبیها، رم از 270تا 240 بیش از میلاد ، بخشهایی از قلمرویونان را نیز، که از مدتها پیش تئاتر در آنجا شکوفاگردیده بود، به تسخیر در آورد وبدل به ام÷راتوری روم شد. در 240 پیش از میلاد، بسیاری از رومیها با هنر و تئاتر یونان آشنایی یافتندودرام (ترجمه یا تقلید های تئاتر)یونان به رم معرفی شد. از اینرو، سال 240÷یش از میلاد را عموما سال پیدایش تئاتر رومن، یا تئاتر رومی وار، می شناسند.گرچه ممکن است مبنای تئاتر رومن ین تاریخ باشداما آغاز فعالیتهای تئاتری رومیان محسوب نمی شود ، چرا که فعالیتهای تئاتری در روم به صد سال ÷یش از این تاریخ بر می گردد.
فصل دوم تاریخچه و انواع سبک ها

ساختمان تئاتر رومن
اولین ساختمان دائمی در رم در 55 سال پیش از میلاد ساخته شئف واین امر 200 سال پیش از معرفی درام به روم ، ویکصد سال پس ازتاریخ نوشتن آخرین نمایشنامه ی موجود رومی انجام گرفت. همانند یونان، ساختمان موجود رومی انجام گرفت. همانند یونان، ساختمان دائمی تئاتر در روم نیز بسی دیرتر از دوران درخشان درام نویسی به وجود آمد.در سده ی سوم پیش از میلاد ساختمانهای متعدد تئاتر برای آنکه رومیان بتوانند از آنها اقتباس کنند وجود داشته است. ازجمله 1) تئاتر اتروسکی 2) تئاتر آتلان 3) تئاتر یونانی
اولین تئاتر دائمی در رم ،معبدی در بالای جایگاه تماشاگران داشت که وقف ونوس شده بود. بسیاری از مورخان این عمل را ضمنا به عنوان حیلیه ای قلمداد می کنند، که به کار رفته بود تا جلوی اعتراض سناتورها را برای ساختن تئاتر دائمی بگیرد.به نظر میرسد بنای تئاترهای دائمی رفته رفته مجلل تر، پرخرج تر، وبا تزئینات بیشتری سلخته می شد گفته می شود در 99 پیش از میلاد کلاودیوس پولچرتئاتری بنا کرد که نقش دیوارهایش به قدری واقعگر بودند که پرندگان برای لانه سازی در نقش مناظر آن گرد می آمدند.
تصویر
نقشه ی تئاتر پمپئی که در اواخر دوران عظمت روم ساخته شده است.معبد ونوس در قسمت بالای نقشه ، وصحنه های بزرگ وپیچیده ی آن به نام اسکینافرون در پایین دیده می شوند.

نمایش در هند
در هزاره ی اول مسیحی ، یکی از توسعه یافته ترین وپر محتواترین درامها را باید در هند جستجو کرد. تمدن هند به قدمت تمدن مصر باستان وخاورمیانه است، اما دانش هند به قدمت تمدن مصر باستان وخاورمیانه است ، اما دانش ما براین تمدن باورود قوم آریایی از آسیای مرکرزی ، در 1500 ÷یش از میلاد آغاز می شود.در واقع در سده های پس از ان است که ترکیب وسیمای زندگی وهنر مردم هند پدیدار می گردد.شاید مهمترین تاثیرات بردرام هند،از طریق هندوییسم وادبیات سانسکریت صورت گرفته باشدزبان درام هندی اساسا سانسکریت بود. زبان سانسکریت بود زبان سانسکریت زبان محاوره ی عموم محسوب می شداز بناهای تئاتری در هند اطلاع کمی در دست داریم. بهاراتا اظهار می دارد اکثر نمایشها در قصرها یا معابد اجرا می شدند. اما هر بار که تئاتر مستقلی ساخته می شدف باید چنین قواعدی در ان رعایت می شد: تئاتر حدود 29 متر درازاو15متر پهنا داشت.این محل به دوقسمت مساوی تقسیم می شد که نیمی جایگاه تماشاگران ونی دیگر محل صحنه بود. 4ستون (سفبدف سرخ، زرد، وآبی) نشان می داد که اعضای هریک از کاستهای اجتماعی در کجا بنشینند«البته در اکثر موارد محل تماشاگران محدود به دو قسمت سفیدوسرخ می شد» ظرفیت کل تئاتر فقط حدود 400 نفر بود
فصل دوم تاریخچه و انواع سبک ها
تئاتر در چین
در سالهای که درام هند در حال شکوفایی بود، تئاتر چین تازه داشت شکل می گرفت، بویژه در نواحی پکن که همچون مصر وخاورمیانه از گاهواره های تمدن به شمار می رود مدارک ما دربارهی سالهی پیش از 1500 پیش از میلاد، یعنی زمان به قدرت رسیدن سلسله شانگ ادک است. در زندگی چینیان از همان آغاز رقص، موسیقی ، وآیین های مختلف (برای باوری زمین پیروزی در جنگ ،پیشگیری بیماری ، وبحرانهای دیگر) نقش مهمی داشته استپس از 100 سال پیش از میلاد اشاراتی به سرگرمیهای غیر مذهبی در میهمانیهای درباریان شده است که در آنها کوتوله ها ، دلقکها وبازیگران شوخ طبع نمایشهای.....................................

 

فصل سوم :

بررسی نمونه

 

 

 

 

 


فصل سوم بررسی نمونه
تئاتر شهر

پارك دانشجو پيشتر ها به نام پارك پهلوي شناخته مي شد و يكي از تفرج گاه هاي مردم ايران تهران بود .در اين پارك ساختماني معروف به ميهمانخانه بلديه حدود هشتاد سال پيش ساخته شد و گاهي گروه هاي شعبده و سيرك بازان ،در فضاي باز اطراف اين ميهمانخانه به اجراي برنامه مي پرداختند .بعدترميهمانخانه به نام كافه شهرداري معروف شد.مجموعه تئاتر شهر كه ساختمان مدور آن يكي از شاهكاري هاي معماري ايران به شمار مي رود ،در حال حاضر مهمترين مجموعه تئاتري ايران است و از طرفي ميزبان اصلي ميهمانان بيست و نه دوره ي گذشته ي جشنواره تئاتر فجر نيز همين مكان بوده است.نماي گنبد نيم مدور بام و ستون هاي قرينه اي اطاف آن از دور چون خيمه اي بر محوطه ي سنگ فرش گسترده پارك دانشجو قوام يافته است.نماي ديوار بيروني ،تركيب انتزاعي و زيباي كاشي فيروزه اي و سبز رنگ و آجر برجسته،به ويژه يادآور معماري دوره ايلخانيان است .فضاهاي داخلي بنا بات پيچ و خم هاي هندسي شايد بر كاربد دايره و راز گونگي آن در فرهنگ و هنر ايراني تاكيد مي كند كه در شكل پلان دايره اي ساختمان نيز بارزترين ويژگي آن به حساب مي آيد.ساخت اين مجموعه در سال 1346ب اساس طرحي از بيژن انصاري و با نظارت مهندس سردار افخمي شروع شد. هشتم بهمن 1351 تئاتر شهر با اجراي نمايش "باغ آلبالو" به كار گرداني آربي اوانسيان افتتاح شد.
فصل سوم بررسی نمونه
ساختمان تئاتر شهر در ابتدا تنها براي سالن اصلي در نظر گرفته شده بود كه به مرور محل پاركينگ اتومبيل هاي تماشاگران و كاركنان و همچنين برخي انبارها و سالن هاي تمرين هم با تغييراتي به عنوان سالن نمايش مورد استفاده قرار گرفت .دومين سالني كه پس از تالار اصلي در آن افتتاح شد سالن چهارسوبود كه در سال 1354 بنا شد كه به افتخار پنجاهمين سال فعاليت تئاتري لرتا افتتاح شد و از اين جهت چهار سو نام گرفت كه اجراي نمايش در چهار طرف يا دو طرف يا رودر رو امكان پذير است و البته براي اجراي تئاترهاي تجربي در نظر گرفته شده بود.ظرفيت تالار 122 نفر –ارتفاع صحنه2/4 متر- عمق صحنه 12 متر – عرض صحنه 5/8 متر است.
پيش از ورود به سالن چهارسو،براي ميهمانان ،يك كافه تريا وجود دارد كه كتابفروشي را هم شامل مي شود . سالن هاي تئاتر شهر در حال حاضر شامل فاصلي،در طبقه همكف، چهارسو ،سايه، قشقايي و كارگاه نمايش در طبقه زيرين مي باشد.البته تالارهاي خورشيد و كوچك شماره 3 و نو هم براي مدتي در اين مجموعه فعال بوده اند كه سالن كوچك شماره 3 در سال 1366 تبديل به كتابخانه شد و سالن خورشيد هم به علت عدم وجود امكانات مناسب تعطيل شد. و تالار كوچك شماره 2 هم پس از باز سازي اخير تبديل به سالن همايش و جلسات شد.محوطه باز خيابان انقلاب
نيز بخشي از مجموعه تئاتر شهر محسوب مي شود كه در حال حاضر ضلع جنوبي آن به علت ساخت و ساز بناي همجوارش از سمت تالار قشقايي و محوطه ضلع شمالي آن نيز از طرف شركت راه آهن شهري تهران و حومه با احداث
ايستگاه مترو تحديد شده است.تئاتر شهر در سال 1386 به دليل عدم ايمني و فرسايش مورد باز سازي قرار گرفت كه همين زمان يك سالن كنفرانس بجاي سالن كوچك شماره 2 در آن ساخته شد.در طبقه چهارم كتابخانه تخصصي و مركز اسناد هنرهاي نمايشي واقع است كه در سال 1366 در محل پيشين سالن شماره 3 بناشد.اين مركز تنها كتابخانه و مركز اسناد هنرهاي نمايشي كشور است.
تالار اصلي: اين تالار روز هشتم بهمن ماه 1351 با نمايش باغ آلبالو نوشته آنتوان چخوف و به كارگرداني آربي اوانسيان افتتاح شد.از نظر امكانت اين تالار شامل دو جايگاه نشيمن ،كف و بالكن ، براي تماشاگران مي باشد.دودر ورودي و دو در خروجي دارد كه از آنجا تريا و كتابفروشي در طبقه پايين در دسترس تماشاگران قرار مي گيرد .چهارسرويس دستشويي و توالت ، چهار اتاق گريم و رخت كن ،دو سرويس دستشويي براي استفاده گروه هاي اجرايي از ديگر امكانات آن مي باشد. اتاق هاي رخت كن از طريق دو راه پله و آسانسور به دو در طرفين پشت صحنه راه مي يابد. ظرفيت تالار: 578 نفر،عمق صحنه:22 متر،عرض صحنه: 12 تا 16 متر،ارتفاع صحنه : 16متر، ارتفاع سن: 85سانتي متر
تالار سايه : اين تالار در سال 1377 بهره برداري شد.پس از بازسازي تغييرات اساسي نسبت به پيش در اين تالار حادث شد . به دليل ثابت بودن جايگاه تماشاگران ،تغيير در آن به سختي انجام مي گيرد.
ظرفيت تالار: 103 نفر ، عمق صحنه: 10متر، عرض صحنه:....................5/8
.........................

 

 


فصل چهارم:

مطالعات سایت

 

 

 

 


تصفهان با مساحت 106179 كيلومترمربع، حدود 25/6 درصد از مساحت كل كشور را به خود اختصاص داده است. اين استان بين 30 درجه و 42 دقيقه تا 34 درجه و 30 دقيقه عرض شماليدرجه و 36 دقيقه تا 55 درجه و 32 دقيقه طول شرقي در ايران
فصل چهارم مطالعات سایت
ار دارد، در حالي كه شهر اصفهان با طول جغرافيايي 51 درجه و 39 دقيقه و40 ثانيه شرشمالي بعد از تهران ومشهد سومين شهر بزرگ ايران است.1-1.ویژگیهای جغرافیایی
1-1-1.موقعيت اصفهان
استان اصفهان با مساحت 704410 كيلومترمربع، حدود 49/6 درصد از مساحت كل كشور را به خود اختصاص داده است. اين استان بين 30 درجه و 42 دقيقه تا 34 درجه و 27 دقيقه عرض شمالي و 49 درجه و 36 دقيقه تا 55 درجه و 31 دقيقه طول شرقي در ايران مركزي قرار دارد، شهر اصفهان بعد از تهران و مشهد سومين شهر بزرگ ايران است.
استان اصفهان با استان‌هاي ده‌گانه همسايگي دارد،‌از شمال به استان‌هاي مركزي و سمنان، از جنوب به استان‌هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد، از مشرق به استان‌هاي يزد وخراسان و از مغرب به استان‌هاي چهار محال و بختياري و لرستان محدود مي‌شود.
فاصله شهر اصفهان- مركز استان اصفهان- تا تهران 424 كيلومتر است و در جنوب آن قرار دارد. اصفهان با 1580 متر ارتفاع از سطح دريا در شرق سلسله جبال زاگرس واقع شده است، همچنين با قرارگرفتن در چهارراه شمالي- جنوبي و شرقي – غربي كشور،‌ در طول تاريخ محل رفت و آمد و برخورد اقوام و فرهنگ‌هاي مختلف بوده است.

1-1-2.عوارض طبيعي
استان اصفهان از لحاظ طبيعي به سه ناحيه‌ي كوهستاني، جلگه‌اي، كويري تقسيم شدني است. طبق طرح توسعه و عمران (جامع)، ناحيه اصفهان شامل هشت شهرستان اصفهان، برخوار، خميني‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان، لنجان، مباركه و شهرضا، جمعاً با وسعت نزديك به 35 هزار كيلومتر مربع جزو ناحيه‌ي جلگه‌اي استان است كه در عين حال بخش وسيعي از حوضه‌ي آبريز زاينده‌رود را هم تشكيل مي‌دهد. سطح حوضه حدود 41 هزار كيلومتر مربع است.
رشته كوه‌هاي زاگرس با جهت شمال‌غربي، جنوب شرقي و دشت‌هاي وسيع حوضه‌ي آبريز زاينده‌رود، سيماي كلي توپوگرافي ناحيه را تشكيل مي‌دهد. ضمن اين كه رودخانه‌ي زاينده‌رود با جريان غرب به شرق و باتلاق گاوخوني در شرق از عناصر شاخص طبيعي ناحيه به شمار مي‌روند. بين 30 درجه و 42 دقيقه تا 34 درجه و 30 دقيقه عرض شماليدرجه و 36 دقيقه تا 55 درجه و 32 دقيقه طول شرقي در ايران
فصل چهارم مطالعات سایت
ار
مهمترين دشت‌هاي موجود در ناحيه عبارتند از: دشت لنجانات (1714 كيلومتر مربع)، دشت ميمه (1037 كيلومتر مربع)، دشت دهق و علويجه (651 كيلومتر مربع)، دشت مورچه خورت (1225 كيلومتر مربع) و دشت نجف‌آباد و كرون (1549 كيلومتر مربع).
......................

 

 

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه : تنها , 8000 تومان

 

 

 

 

 

 

 

قیمت قبلی : 155000 ریال

قیمت جدید : 8000 تومان  |   جهت خرید محصول بر روی تصویر روبرو کلیک نمایید :

خرید آنلاین این مطلب





0 نظر
نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *