مشاهده / بستن موضوعات

نمایشگاه بین المللی سقز

دسته بندی: معماری
574 بازدید

رساله معماری نمایشگاه بین المللی سقز

رشد و توسعه ی خرید و فروش سبب پیدایش نظم و ترتیب حرفه ای و گردآمدن در اماکن و بازارهای خاص خود گردید. شهرها در چهارچوب «سرمایه داری غیرفعال» که هانس بوبک آن را تشریح نموده است، بر محیط روستایی تسلط پیدا کرده اند. با توجه به موقعیت جغرافیایی، پتانسیل تولیدی هر شهر، کیفیت و وسعت بازارهای شهری به بازارهای مختلفی بر می خوریم که هریک دارای قلمرو و عملکردی متفاوت از دیگری است. البته باید توجه داشت که توسعه ی تجارت، مادامی که تحت تأثیر نیروهای داخلی و خارجی بازار قرار می گیرد، تعریف و طبقه بندی انواع مراکز تجاری در یک چارچوب مشخص را تا حدودی دستخوش تغییر قرار می دهد.

«مرکز خرید» به مجموعه ای از مغازه های خرده فروشی با پارکینگ عمومی اطلاق می شود که در آن یک یا چند فروشگاه بزرگ، مغازه هایی با تخفیف ویژه و فروشگاه

های مواد غذایی وجود دارد. در برخی موارد، مرکز خرید شامل یک بازار، محصور و باغراه است.

اساس عبارت «مرکز خرید» بر مفهوم محیط خرده فروشی کنترل شده و دارای مدیریت، استوار است. سازمان داخلی و عملکرد مرکز خرید توسط مالک یا توسعه دهنده ی آن اداره می شود و ناظر بر موارد ذیل می باشد: ترکیب و مجموعه ی مستأجران واحدهای تجاری، امنیت، نگهداری

 مجموعه، ارتقاء کیفی و بسیاری از موارد دیگر مربوط به مجموعه. «مرکز خرید» به طور عام، به یک گروه از مغازه های اطلاق می شود؛ ولیکن معنای دقیق آن عبارت است: گروهی از واحدها و تأسیسات تجاری که برنامه ریزی، طراحی، مالکیت، بازاریابی و مدیریت آنها به صورت واحد و یکپارچه صورت می گیرد.

 

رساله کامل معماری همراه نقشه ها و نمودار ها 11 فصلی همراه با عکس ، سایت ،برش و پلان نمای شرقی و غربی ، جنوبی و شمالی ،پلان غرفه ها و فروشگاه و رستوران ، فوق العاده جامع و کامل 

 

 

117 صفحه فونت 14 فایل ورد منابع دارد قیمت: 20000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین در ادامه مطلب میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 


مطالعات معماری کتابخانه عمومی

دسته بندی: معماری
572 بازدید

عنوان پروژه، طراحی کتابخانه عمومی است. این نوع کتابخانه ها، بر خدمات اجتماعی در سطح شهر تأکید می کند.
در ایجاد کتابخانه عمومی، فرض بر این نهاده می شود که یک انسان هر چه بیشتر بداند فرد مفیدتری به حال جامعه خود خواهد بود و از این رو برای همه افراد یک جامعه باید امکاناتی فراهم آورد تا مطابق نیازهای خویش، خواندن آنچه را به حال خود مفید می دانند، در دسترس داشته باشند.
بیان ضرورت های طراحی
کتابخانه گردآورنده تلاش های فرهنگی، هنری، علمی و فنی بشر و قلب نظام اطلاع رسانی یک جامعه است. و با توجه به جایگاه محوری ارتباطات و اطلاع رسانی در تمدن کنونی کتابخانه نهادی است که در عین حفظ میراث دیروز نقشی فعال در شکل دادن به امروز و تغییر جامعه به سوی فردای متعالی دارد. و به این اعتبار کمتر نهادی را می توان یافت که چنین پیوند اساسی با وضع حال و سرنوشت آینده نسبتاً دور یک ملت داشته باشد.
شهر مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، در مقاطع مختلف تاریخی علاوه بر مؤثر بودن در سرنوشت کشور، به عنوان کانون علم و ادب زادگاه اندیشمندان بسیاری بوده است.
ولی با این وجود به دلیل کمبود مراکز فرهنگی اجتماعی، این استان همواره از فقر فرهنگی اجتماعی زیادی رنج می برد.
تا جائی که برای انجام یک مطالعه جامع و مناسب برای یک موضوع، نمی توان حتی یک کتابخانه و یا مرکز فرهنگی مناسب را انتخاب نمود و برای به دست آوردن کوچکترین اطلاعات در هر زمینه ای، نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی است که از عهده اغلب
دانش پژوهان و دانشجویان خارج است.

 

117صفحه فایل ورد (Word) فونت 14  قیمت 7500 تومان

 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


طراحی مبلمان اداری

دسته بندی: معماری
501 بازدید

پروژه طراحی مبلمان اداری

مبلمان از تغییر شکل و تحول چهارپایه ها، نیمکت ها... و میزهای ساده حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد زمان ساخت نخستین مبل های اولیه را، به علت عدم دستیابی به نام سازندگانشان دقیقاً نمی توان مشخص کرد. بعد از قرن 15 بود که اولین مبل هایی که شناسایی شده اند نام سازندگان و صنعتگران خود را به همراه داشته اند. در قرن 18 میلادی مبلمان حجیم و پر زینت، انعکاسی از معماری و اماکن مذهبی آن دوران بود، قطعات قطور و خشک و خشن به مدد کنده کاری های حجیم همراه با نصب قطعات فلزی گران قیمت و سنگ ها و چوب های کمیاب تزیین می شدند و این مخصوص دورانی است که هنوز مهارت های فنی و تکنولوژی ماشینی نتوانسته بود توان سازندگان را افزایش دهد. در عصر رنسانس، مهارت های فنی فوق العاده موجب پیدایش کنده کاری های بسیار عالی و بدیع نخست در ایتالیا و بعدها در آلمان، اسپانیا، فرانسه و بالاخره انگلستان گردید و دقیقاً مبل های دوره رنسانس از خطوط معماری ساختمان ها پیروی می کردند.

75صفحه فایل ورد (Word) فونت 14  قیمت 9500 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


طراحی مجتمع تجاری در مشهد

دسته بندی: معماری
623 بازدید

مطالعات معماری طراحی مجتمع تجاری در مشهد 

 

امروزه گستردگي فعاليت‌هاي بازرگاني تا حدي است كه مراكز كوچك و متوسط تجاري ديگر پاسخگوي نياز كشورها نيستند. نهادهاي عظيمي در صدد هستند تا امور مختلف مربوطه، از سياست‌گذاري گرفته تا برنامه‌ريزي در سطوح مختلف، بازاريابي، تبليغات، فروش و خدمات را به عهده گيرند.
اين مجموعه‌ها كه مورد استفاده افراد مختلف با ديدگاه‌هاي گوناگون و نيازهاي متفاوت قرار مي‌گيرند، بايد نيازهاي آن‌ها را در حد معقول برآورده سازند. طراحي يك مركز خريد موفق و پويا پس از طي مراحل مختلفي صورت مي‌گيرد كه در هر يك از آن‌ها، كارشناسان متخصص و متعددي در تصميم‌گيري معمار مشاركت دارند. اين مراحل به قرار زير است:
1- تعيين محل مجموعه
نخستين مرحله مشخص نمودن مكان مجموعه است ولي مهم‌تر از آن آگاهي از امكانات موجود زمين است. امكاناتي كه بايد مورد بررسي قرار گيرند عبارتند از: خطوط گاز، تلفن، برق، زهكشي، فاضلاب شهري، وضعيت خاك و ...
معيارهاي ديگري كه طراح براي انتخاب مكان مجموعه بايد در نظر بگيرد ميزان رشد فضاي مسكوني و تعداد بالقوه خريداران در آنيده تمايلات تجار و مقامات محلي، الگوهاي ترافيك ناحيه‌اي، نقشه‌ي منطقه‌بندي و قيمت زمين است و ؟؟؟ مكان مجموعه بايد با نيازهاي خريدار از ناحيه كه در برنامه‌ريزي مشخص شده‌اند مطابقت داشته باشد، اين امر از طريق بررسي‌هاي علمي كه شامل پيش‌بيني رشد جمعيت، رشد اقتصادي و رشد اجتماعي است انجام مي‌پذيرد. تحليل و ارزيابي ميزان توفيق اقتصادي مركز خريد و احتمال توسعه آن نيز امري ضروري و قابل توجه است.
2- بررسي اقتصادي
به طور كلي تحليل اقتصادي شامل موارد زير است:
الف- سهولت دسترسي به بزرگراه‌هاي منطقه‌اي و اصلي مجموعه
ب- نزديكي ساير راه‌هاي فرعي تجاري به مركز طراحي شده
ج- تحليل روند رشد جمعيت در آينده و پيش‌بيني درآمد در شعاع 0 تا 10 كيلومتري
د- تحليل سرانه مخارج در شعاع 0 تا 10 كيلومتري
هـ- برآورد حوزه نفوذ سواره براي فواصل 5 ، 10 و 30 دقيقه‌اي
و- بررسي انواع مختلف فروشگاه‌هاي اصلي و كالاهاي اختصاصي مورد نياز در اين ناحيه.
ز- تحليل تأثير مركز طراحي شده بر كاهش فروش واحدهاي تجاري محلي و خريد و فروش موجود در ناحيه
ح- تحليل حجم فروش بالقوه قابل پيش‌بيني در طي يك دوره 10 ساله
ط- تحقيق پيرامون اين مسأله كه مركز خريد اصلي ديگري در ناحيه تجاري مركز طراحي شده در دست مطالعه و طراحي نباشد.
مهم‌ترين هدف از برپايي مركز خريد، هدف اقتصادي است. ماهيت اقتصادي مركز خريد باعث مي‌شود كه هر گونه تأثير فرهنگي و اجتماعي آن در چهارچوب توسعه اقتصادي قابل بررسي باشد.
3 - بررسي وضعيت عبور و مرور
مهندس مشاور ترافيك نقش مهمي در توسعه مركز خريد ناحيه‌اي ايفا مي‌كند. از زمان آغاز طراحي تا زماني كه مركز تجاري فعاليت خود را شروع مي‌كند و پس از آن راهنمايي مهندس ترافيك مي‌تواند تفاوت ميان يك سرمايه‌گذاري موفق رشد يابنده را با يك سرمايه‌گذاري كم بازده نشان دهد. به عنوان مثال اگر مشتري با مشكلات زيادي براي پيمودن مسير خانه تا مركز خريد و برعكس و هم چنين ورود و خروج به مركز مواجه مي‌شود. تصميم مي‌گيرد كه در آينده از جاي ديگري خريد نمايد.

 

222صفحه فایل ورد (Word) فونت 14  قیمت 14000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید