فروشگاه

توضیحات

بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات

 

تحلیل محتوا روشی است که می‌توان آن را درباره انواع گوناگون پیام‌های مندرج در آثار ادبی، مقاله‌ها، اسناد رسمی، خطابه‌ها، اعلامیه‌های سیاسی، گزارش‌های اجتماعات، برنامه‌های شنیداری و دیداری و گزارش مصاحبه‌های نیمه رهنمودی به کار بست. واژه‌هایی که نویسنده، سخنران یا پاسخگو به کار می‌برد،

بسامد آنها، وجه آرایش آنها در جمله، ساختمان خطابه و چگونگی بسط آن، منابع اطلاعاتی هستند که بر مبنای آنها محقق می‌کوشد به شناختی دست یابد. این شناخت ممکن است درباره خود گوینده باشد. مثلاً، ایدئولوژی یک روزنامه، تصورات یک شحض یا منطق یک سازمان یا یک گروه، از راه مطالعه اسناد داخلی، یا درباره وضعیت‌های اجتماعی که خطابه در آن تولید شده است. مثلاً، شیوه جامعه پذیری در خطبه‌های نماز جمعه، کتاب‌های درسی، و یا درباره تجربه‌ای تعارض‌آمیز همچون، تبلیغات زمان جنگ.

روش‌های تحلیل محتوا ایجاب می‌کند که از فنون نسبتاً دقیقی استفاده شود. مثل محاسبه

بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات

بسامدهای نسبی یا همبستگی‌هایی که میان واژه‌ها به کار رفته. تنها به کمک روش‌های ساخته شده و با ثبات است که محقق می‌تواند تفسیری عینی و خارج از مدار ارزش‌ها و تصورات شخصی خود ارائه دهد.

برخلاف زبان شناسی، هدف تحلیل محتوا در علوم اجتماعی فهم کارکرد زبان به عنوان زبان نیست. همچنین منظور از مطالعه دقیق و موشکافانه جنبه‌ها صوری خطابه این نیست که از آنها معلوماتی درباره موضوعی خارج از خودشان کسب کنیم. از این رو، جنبه‌های صوری ارتباط کلامی به عنوان شاخص‌های فعالیت معرفتی گوینده، معانی اجتماعی یا سیاسی گفتار وی یا مصرف اجتماعی، که از ارتباط کلامی به‌دست‌می‌آورد، ملاحظه می‌شوند.

تحلیل محتوا در تحقیق اجتماعی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دلیل آن، امکانی است

که برای تحلیل منظم اطلاعات و اظهار نظرهای عمیق‌تر و پیچیده‌تر مثل گزارش مصاحبه‌های نیمه رهنمودی عرضه می‌کند. روش تحلیل محتوا، یا دست کم برخی گونه‌های آن، وقتی که موضوع کار آن از مواد ارزشمند  تهیه شده باشد، بهتر از هر روش تحقیق دیگری اجازه می‌دهد تا دقت عمل روش شناختی

و ژرفا نگری را، که معمولاً به آسانی بدست نمی‌آید، به شیوه هماهنگی بر آورده سازد…...

۴۸ صفحه فایل ورد فونت ۱۴ آمار دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

بیان مسأله

کارکرد خبری‌ مطبوعات‌ در جامعه‌ کنونی‌، اهمیت‌ غیرقابل‌ انکاری‌ یافته‌ است.‌ شرایط‌ خاص‌ ملی‌، منطقه‌ای‌

و جهانی‌ و پیچیدگی‌ اوضاع‌ سیاسی‌ بر اهمیت‌ این‌ کارکرد نیز افزوده‌ است.‌ روزنامه‌ها به‌ دلیل‌ وابستگی‌های‌ ایدئولوژیک‌ و حزبی‌ خود از زوایای‌ فکری‌ مختلفی‌ به‌ تحولات‌ جامعه‌ می‌نگرند و در انعکاس و برجسته‌سازی‌

این‌ تحولات‌ و رویدادها به‌ شیوه‌های‌ مختلف‌ عمل‌ می‌کنند. برخی‌ دیدگاه‌های‌ انتقادی‌، فعالیت‌

خبری‌ رسانه‌ها را بخشی‌ از فعالیت‌های‌ ایدئولوژیک‌ احزاب‌ تلقی‌ کرده‌ و خبر را محصول‌ مصنوع‌ ایدئولوژی‌ می‌دانند و برخی

 دیگر نیز انعکاس‌ رویدادها در رسانه‌های‌ خبری‌ را فرایند بازسازی‌ رویدادها تلقی‌ کرده‌ و تولید و انتشار اخبار را تحت‌ عنوان‌ «بازنمایی‌»  یا بازنمود  و به‌ معنای‌ ارائه‌ رویدادها از نگاه‌ خاص‌ و در واقع‌ بازسازی‌ رویدادها قلمداد می‌کنند.

 علاوه‌ بر این‌ محتوای‌ خبری‌ روزنامه‌ها را ……….

 

 

 

 

 

…………………….

 

 

 

از میان درسهای متعددی که بحث تامین مالی خرد یا مایکروفاینانس به ما آموخته تاکید فراوان

بر دوری نهادهای مالی خرد از بنیانهای دولتی و حتی رسمی جامعه است. بسیاری از محققان این حوزه معتقدند که با

وارد شدن بازوی دولت به این نهادها نه تنها مکانیزم تخصیص منابع با تورشهایی همراه خواهد شد بلکه وابستگی آنها نیز به منابع دولتی افزایش می یابد که عملاً باعث می شود این نهادها از عمق مالی مورد نظر دور شوند.

در کشورما صندوقهای قرض الحسنه که به صورت محلی و یا فامیلی کار می کنند نیز توانسته اند علی رغم کم بودن منابعشان آن از مکانیزم بسیار کارا و در عین حال ساده برخوردار شوند به نحوی که به لحاظ

شاخصهای مالی در کنار سودآوری قابل قبول از نرخ عدم بازپرداخت کمی برخوردار باشند. دلایل

متعددی برای این نتیجه وجود دارد اما در میان آنها مسئله اعتبارسنجی درون این گروهها که مبتنی بر شناخت کامل اعضا از یکدیگر بوده نقش اساسی داشته است. این موضوع باعث می شود نه تنها توان بازپرداخت متقاضی به خوبی برآورد گردد بلکه متقاضی نیز به خاطر حفظ آبرو در جمع آشنایان، تلاش می کند وام خود را به موقع پرداخت نماید( موضوعی که به Peer Monitoring شناخته می شود).

با ایجاد بانک قرض الحسنه در سالهای اخیر به نظر می رسد که کارکردهای مورد نظر در صندوقهای قرض الحسنه به میزان زیادی دچار مشکل شده باشد. از یک سو وقتی عنوان بانک به این نهادها اطلاق گردید به

طور ناخودآگاه یک موسسه انتفاعی در ذهن افراد تداعی گردید که باید بیلان مثبت سالانه ای را

تولید نماید. این در حالی است که در بسیاری از صندوقهای محلی و فامیلی، بخش قابل توجهی از خدمات مورد نیاز

صندوقها اعم از تامین مکان و یا نگهداری و ثبت اسناد به صورت رایگان انجام می شد و لذا هزینه های دفتری تقریباً به صفر نزدیک می شد. این در حالی است که هرگاه یک موسسه مالی به عنوان بانک وارد این کار شود نه تنها نیازمند استخدام افراد است بلکه هزینه های متعددی از بابت سیستمهای اداری و اتوماسیون و حتی اجاره محل باید پرداخت نماید که…………………

 

 

 

……………………….

 

 

 

نتیجه گیری :

با توجه به دو فرضیه موجود فرضیه اول طبق ، در مجموع اخبار و یادداشت‌های اقتصادی

روزنامه‌ها به ترتیب درصد کلیت روزنامه اطلاعات ؟؟؟؟؟% و روزنامه ایران ؟؟؟؟ % ( در کل تفکیکی نسبت موضوعه خبرهای اقتصادی ) رد می شود .

فرضیه دوم :

طبق سبک خبری روزنامه % و روزنامه ا؟؟؟؟%  لذا نتیجه می گیریم فرضیه تایید می گردد …………………

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات”

بررسی و مقایسه صفحه اقتصادی دو روزنامه ایران و اطلاعات

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1077

قیمت : تومان29,500