فروشگاه

توضیحات

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

  پژوهش حاضر به منظور « بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن  بر عملکرد مخاطبان» با روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در جامعه آماری شهر تهران که

تعداد ۶۰۰ نفر به طور اتفاقی از جامعه آماری انتخاب شده است، انجام گرفته است. بدین منظور از چهارمنطقه شهرتهران(۴، ۸، ۶، ۲۱) تعداد ۱۵۰ نفر

گزینش شده است. هدف پژوهش با توجه به فرضیه های تحقیق،

بررسی رابطه بین متغیرهای سن، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوی شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات با نحوه آموزش مردم می باشد و با استفاده از روش آماری خی ۲ و سنجش شدت رابطه از V  کرامر، نتایج زیر حاصل شده است.

خی ۲ محاسبه شده (۱۶/۸)برای متغیر سن، (۱۱/۳۳)برای متغیر تحصیلات،(۳۳/۸۴)برای متغیر جنس،(۸۲/۴۰) برای متغیر نوع گفتگوها (۵۰/۴۱) برای

متغیر محتوی تبلیغات، در سطح  ۰۵/۰ معنادار است و با اطمینان ۹۵% می توان گفت که بین سن ، جنس، تحصیلات، نوع گفتگوهای شخصیت انیمیشن و محتوی تبلیغات و آموزش مردم رابطه معنادار وجود دارد.

کلید واژه ها: انیمیشن، مخاطب

۱۴۶صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی
بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                          صفحه

چکیده……….………………………………………………………………………………..

فصل اول-کلیات

مقدمه………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله……………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………. ۵

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………… ۶

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………… ۶

سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………….. ۷

متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………. ۷

مفاهیم و اصطلاحات ………………………………………………………………………… ۷

فصل دوم- پیشینه تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………….. ۱۰

بخش اول-انیمیشن در جهان………………………………………………………………… ۱۲

تاریخچه انیمیشن……………………………………………………………………………. ۱۵

انیمیشن کامل……………………………………………………………………………….. ۱۹

تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا……………………………………………………………. ۲۰

تاریخچه انیمیشن در استونیا…………………………………………………………………. ۲۱

تاریخچه انیمیشن در فرانسه…………………………………………………………………. ۲۱

تاریخچه انیمیشن ایتالیا……………………………………………………………………… ۲۲

انیمیشن در ایالات متحده آمریکا…………………………………………………………….. ۲۲

انیمیشن درتلویزیون ایران…………………………………………………………………… ۲۵

اولین تیزر انیمیشن در تلویزیون…………………………………………………………….. ۲۶

کم شدن تأثیر تبلیغات……………………………………………………………………….. ۲۸

تعریف انیمیشن……………………………………………………………………………… ۳۲

ویژگی های کلی انیمیشن ………………………………………………………………….. ۳۳

قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن…………………………………………………….. ۳۳

انیمیشن روی طلق………………………………………………………………………….. ۳۴

 انیمیشن روی کاغذ ………………………………………………………………………… ۳۴

انیمیشن بدون دوربین……………………………………………………………………….. ۳۴

کات لوت…………………………………………………………………………………… ۳۵

انیمیشن سه بعدی…………………………………………………………………………… ۳۵

انیمیشن با عکس……………………………………………………………………………. ۳۶

 پیکسیلین…………………………………………………………………………………… ۳۶

پین اسکرین…………………………………………………………………………………. ۳۶

انیمیشن زیر دوربین…………………………………………………………………………. ۳۷

روتوسکپی………………………………………………………………………………….. ۳۷

داینامیشن …………………………………………………………………………………… ۳۷

دیاگرام انیمیشن…………………………………………………………………………….. ۳۸

مراحل ساخت فیلم انیمیشن…………………………………………………………………. ۳۸

مخاطبان…………………………………………………………………………………….. ۴۴

ماهیت مخاطب……………………………………………………………………………… ۴۶

الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعل…………………………………………………….. ۴۶

الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال……………………………………………………… ۴۸

رفتار………………………………………………………………………………………… ۵۷

تأثیر برنامه های تلویزیونی بر اذهان…………………………………………………………. ۵۸

الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی…………………………………………………. ۵۹

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

طبقه بندی مخاطبان………………………………………………………………………….. ۶۰

نخستین پذیرندگان معتبر……………………………………………………………………. ۶۱

اکثریت زود پذیر- دوراندیش……………………………………………………………….. ۶۱

اکثریت کندپذیر-شکاک……………………………………………………………………… ۶۱

دیرپذیران سنتی……………………………………………………………………………… ۶۱

جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی…………………………………………………….. ۶۲

ویژگی های ارتباط نوین…………………………………………………………………….. ۶۵

موضوع برنامه……………………………………………………………………………….. ۶۶

هدف برنامه…………………………………………………………………………………. ۶۶

قالب برنامه………………………………………………………………………………….. ۶۷

وسایل ارتباط جمعی………………………………………………………………………… ۶۷

کودک و وسایل ارتباط جمعی ……………………………………………………………… ۶۹

آموزش غیر تجریدی ……………………………………………………………………….. ۶۹

آموزش سه بعدی……………………………………………………………………………. ۷۰

دلایل تماشای تلویزیون……………………………………………………………………… ۷۱

تأثیر محتوی برنامه بر مخاطبان ……………………………………………………………… ۷۲

قدرت اثربخشی تلویزیون بر کودکان………………………………………………………… ۷۳

تأثیر تلویزیون برکودکان…………………………………………………………………….. ۷۵

اثرات مثبت و منفی تلویزیون……………………………………………………………….. ۷۵

خیال و واقعیت …………………………………………………………………………….. ۷۶

نیازها و علایق بیننده………………………………………………………………………… ۷۸

ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن………………………………………………………. ۷۸

طرح و ایده فیلمنامه ………………………………………………………………………… ۷۹

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

ساختار گرافیکی و بصری…………………………………………………………………… ۸۱

کیفیت فنی و اجرایی………………………………………………………………………… ۸۲

تدوین و صداگذاری………………………………………………………………………… ۸۴

چهارچوب نظری……………………………………………………………………………. ۸۵

نظریه شناخت اجتماعی……………………………………………………………………… ۸۵

نظریه تأثیر…………………………………………………………………………………… ۸۶

نظریه پرورش……………………………………………………………………………….. ۸۶

نظریه پذیرش……………………………………………………………………………….. ۸۷

مدل ها و متغیرهای ارتباطی…………………………………………………………………. ۸۷

بخش دوم- تاریخچه شهرداری تهران……………………………………………………….. ۸۹

سیمای اولیه ی تهران……………………………………………………………………….. ۹۱

هدف از تاسیس بلدیه ………………………………………………………………………. ۹۴

انجمن بلدیه ………………………………………………………………………………… ۹۵

نظامنامه ی بلدیه…………………………………………………………………………….. ۹۷

اولین بلدیه چی …………………………………………………………………………….. ۹۹

تولد جدید بلدیه…………………………………………………………………………….. ۹۹

شهرداری ، بعد از جنگ جهانی دوم ………………………………………………………. ۱۰۳

شهردار گل دوست  ……………………………………………………………………….. ۱۰۴

شهرداران جنجالی …………………………………………………………………………. ۱۰۴

دوره ای جدید در مدیریت شهری …………………………………………………………. ۱۰۶

خدمات شهروندی………………………………………………………………………….. ۱۰۹

جمع بندی…………………………………………………………………………………. ۱۰۹

تحقیقات انجام شده در داخل ایران…………………………………………………………. ۱۱۰

تحقیقات انجام شده در خارج از ایران……………………………………………………… ۱۱۱

فصل سوم-روش تحقیق

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۳

روش تحقیق……………………………………………………………………………….. ۱۱۳

جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………. ۱۱۳

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………… ۱۱۴

روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………… ۱۱۵

ابزار گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………… ۱۱۵

روش اجرای آزمون…………………………………………………………………………………………… ۱۱۵

روایی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵

روش تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………. ۱۱۶

فصل چهارم- تحلیل داده ها

مقدمه………………………………………………………………………………………. ۱۱۸

الف-آمار توصیفی………………………………………………………………………….. ۱۱۹

ب- آمار استنباطی………………………………………………………………………….. ۱۳۵

فصل پنجم-بحث ونتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………… ۱۴۱

یافته ها…………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۱

پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۳

محدودیت ها…………………………………………………………………………………………………… ۱۴۴

منابع………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۵

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

فهرست جداول و نمودارها

جدول ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی…………………… ۱۱۹

جدول ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی…………………………….. ۱۲۰

جدول ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی…….. ۱۲۱

جدول ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی…………….. ۱۲۲

جدول۴-۵:  توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تلویزیون……………………………………….. ۱۲۳

جدول۶-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه به تماشای تبلیغات………………………………………….. ۱۲۴

جدول۷-۴: توزیع فراوانی«میزان پخش برنامه های تبلیغاتی…………………………………………. ۱۲۵

جدول۸-۴:  توزیع فراوانی«میزان علاقه به تبلیغات انیمیشن………………………………………… ۱۲۶

جدول ۹-۴: توزیع فراوانی«میزان گفتگوی شخصیت انیمیشن………………………………………. ۱۲۷

جدول ۱۰-۴:  توزیع فراوانی«میزان لحن گفتگو………………………………………………………. ۱۲۸

جدول۱۱-۴: توزیع فراوانی«میزان علاقه کودکان به تبلیغات انیمیشن…………………………….. ۱۲۹

جدول۱۲-۴: توزیع فراوانی«میزان تأثیر آموزش های شخصیت انیمیشن…………………………. ۱۳۰

جدول۱۳-۴: توزیع فراوانی«میزان برتری تبلیغات انیمیشن به رئال………………………………… ۱۳۱

جدول۱۴-۴: توزیع فراوانی«میزان لحن طنز شخصیت انیمشن ……………………………………. ۱۳۲

 جدول۱۵-۴: توزیع فراوانی«میزان موفقیت شهرداری در تبلیغات………………………………… ۱۳۳

جدول۱۶-۴: توزیع فراوانی«میزان گسترش تبلیغات انیمیشن……………………………………….. ۱۳۴

جدول ۱۷-۴ : بررسی رابطه بین سن مخاطبان و تأثیر تبلیغات انیمیشن…………………………. ۱۳۵

جدول ۱۸-۴: بررسی رابطه بین متغیر تحصیلات و تأثیر تبلیغات انیمیشن………………………. ۱۳۶

جدول۱۹-۴ : بررسی رابطه متغیر جنس و تأثیر تبلیغات انیمیشن………………………………….. ۱۳۷

جدول۲۰-۴ : بررسی رابطه متغیر نوع گفتگو و تأثیر تبلیغات انیمیشن……………………………. ۱۳۸

جدول۲۱-۴ : بررسی رابطه متغیر محتوا و تأثیر تبلیغات انیمیشن………………………………….. ۱۳۹

نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی سن زنان پاسخگو در جامعه آماری مورد بررسی…………………… ۱۱۹

نمودار ۴-۲: توزیع فراوانی سن مردان در جامعه‌ آماری مورد بررسی…………………………….. ۱۲۰

نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی میزان تحصیلات زنان پاسخگو در جامعه‌آماری مورد بررسی…….. ۱۲۱

نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی میزان تحصیلات مردان در جامعه آماری مورد بررسی…………….. ۱۲۲

بیان مسئله

     بدون شک در دنیای ارتباطات، رسانه و تلویزیون به عنوان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین وسایل ارتباطی، کمک بزرگی به فرآیند فرهنگ پذیری جامعه و آموزش رفتارهای گوناگون

می نماید.وسایل ارتباط جمعی در انتقال پیام و تأثیرگذاری بر مخاطبان نقش به سزایی دارد. از تبلیغات نوینی که از رسانه پرمخاطب تلویزیون پخش می

گردد، انیمیشن هایی است که در اشکال گوناگون پخش می گردد. سازمان ها برای پیام رسانی از این ابزار پرقدرت سود می جویند، چرا که نظرات متنوع

را به بیشترین تعداد مخاطب ارائه می دهد. تحقیقات گوناگون نشان داده است، تأثیری که تبلیغ انیمیشن بر مخاطب دارد بیش از سایر تبلیغات می

باشد.تبلیغات انیمیشن در عین ساده بودن و دارا بودن حالت طنز و فکاهی، در قالبی سرگرم کننده می تواند حامل پیام های زیادی باشد. امروزه حتی از

انیمیشن در ساخت فیلمهای بلند استفاده می نمایند، و این به دلیل همان اثرگذاری سریع و مثبت آن می باشد.

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

شهرداری تهران به دلیل حساسیت

شغلی خود به منظور ایجاد شهری منضبط و قانونمند و برخوردار از امکانات بهداشتی و رفاهی،از تبلیغات انیمیشن در قالب پیام های کوتاه و داستانی و

در عین حال سرگرم کننده استفاده کرده و قوانین لازم برای داشتن یک شهر سالم و شهروند ایده آل را، به مخاطبان ارائه

می دهد، از جمله پاکیزه نگه داشتن شهر، دستورات و مقرات راهنمایی و رانندگی و غیره. به عقیده روان شناسان و جامعه شناسان زمانی می توان

قوانین را رعایت کرد و به آن احترام گذاشت که در آن فرهنگ سازی صورت گرفته باشد و در طولانی مدت نهادینه شود. شهرداری تهران اکنون مدتی

است که با پخش تبلیغات انیمیشن سعی در بهبود مشکلات شهروندی داشته و دارد، و لذا این سؤال مطرح است: آیا تبلیغات انیمیشن شهرداری تأثیر مثبت و مؤثر بر مخاطبان دارد یا خیر؟ و عملکردهای رفتاری مردم از این تبلیغات چگونه است؟

 

اهمیت و ضرورت تحقیق

 ارتباط انسان ها منشا فرهنگ و عاملی در راه ارتقای انسانی و فقدان به معنای سکون نسبی در حیات انسانی است. وسایل ارتباط جمعی و خصوصا

تلویزیون به عنوان یکی از وسایل ارتباط دهنده نقش عظیمی را در انتقال ارزش ها، هنجار ها و مجموعه فرهنگ جامعه ایفا می کند.

امروزه مسئله ارتباطات جمعی و تلویزیون در سطح جهانی مطرح بوده به گونه ای که یک پیام ساده امواجی از تاثیر را در سطح جهان چه در زمینه آموزش

نیروی انسانی و چه در زمینه سیاست، اقتصاد و…. ایجاد می نماید. تلویزیون به لحاظ آن که تکنولوژی صداو تصویر را به همراه خود دارد و می تواند تا

دورترین مناطق جهان و برای هر قشری از جامعه مورد استفاده قرار می گیرد، مهم می باشد. به عبارت دیگر برنامه های تلویزیونی با بکارگیری از آخرین

علوم و تکنولوژی هم می تواند اشاعه دهنده کجروی و بزهکاری اجتماعی باشد و هم می تواند تهمیداتی را برای رشد و تعالی انسان فراهم آورد و

زمینه آگاهی از جهان گردد و بدین ترتیب پژوهش در تاثیر تلویزیونی امر کاملاً بدیهی و محسوس

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

می باشد.اهمیت خاص وسایل ارتباط جمعی در دنیایی که هر روز بیش از پیش به گسترش این وسایل می انجامد و در نهایت موجبات بسط نفوذ و تأثیر آنان را فراهم می آورد. و دیگر اینکه در دنیای امروز وسایل ارتباط جمعی روزنامه-رادیو-تلویزیون وسینما در راه پیشرفت و تمدن بشری نقش به سزایی را به عهده دارند۰

 

اهداف تحقیق:

هدف اصلی: بررسی تأثیر تبلیغات انیمیشن شهرداری بر عملکرد مخاطبان، است.

اهداف فرعی: -بررسی نحوه تأثیر گذاری تبلیغات انیمیشن برمخاطبان.

               – بررسی چگونگی تغییر رفتار مخاطبان متأثر از ارائه تبلیغات انیمیشن.

 

فرضیه های تحقیق:

۱-بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

۲-بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

۳- به نظر می رسد بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۴- بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۵- بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

سؤالات تحقیق

۱-آیا بین سن مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد..

۲- آیا بین تحصیلات مخاطبان و آموزش مردم رابطه وجود دارد

۳- آیا بین عامل جنسیت آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۴- آیا بین نوع گفتگوها در انیمیشن و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

۵- آیا بین محتوای تبلیغات و آموزش مردم رابطه وجود دارد.

 

متغیرهای پژوهش

متغیر مستقل: تبلیغات انیمیشن تلویزیون

متغیر وابسته: رفتار مخاطبان

مفاهیم و اصطلاحات

 مفاهیم نظری

     تأثیر: نوعی فراگیری انسان است که با درجه تندی و کندی صورت می گیرد. در واقع می توان گفت انسان ها از چند چیز تأثیر می پذیرند. فرهنگ و آداب و رسوم، وسایل ارتباط جمعی، کانون ها، مؤسسات و محیط خانواده(بیگلو،۱: ۹۴).

     انیمیشن: انیمیشن یا نقاشی متحرک که پیش از سینما به شکل عام مانند: پاناکی اسکوپ و زوتروپ و پراکسینوسکوپ بوده است. در ساخت

انیمیشن اعضای بدن حرکت بدن، مانند دستان، گردن، چشم ها و لب ها روی یک کاغذ کشیده و رنگ آمیزی می شود. با این اشکال روی هم قرار گرفتن بخش های متحرک بر روی ورقه ثابت تصویری کامل از سوژه یا شخصیت مورد نظر به دست می آید.

     رفتار: عبارت است از فعالیت هایی که از یک موجود زنده سر می زند مانند راه رفتن، مطالعه کردن. همچنین روان شناسان د رتعریف رفتار به یک سری خصوصیات قابل مشاهده و فعالیت های کلی که از یک موجود زنده سر می زند، اشاره می کنند(دواچی و طبایی،۱: ۳۰).

   تلویزیون: ابزاری است که امکان دسترسی عموم آحاد جامعه را به آموزش های عمومی و فنی و حرفه ای و ترویجی و آموزش های عالی فراهم می

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

کند و کیفیت آموزشی را بهتر می سازد و این
می تواند تنوع روزافزون نیازهای جامعه را در تمامی عرصه ها از فرهنگ عمومی گرفته تا دانش جدید بیش از پیش افزایش دهد(نبرگ و ناراویز،: ۱۰۷).

تعریف عملی: تلویزیون: یک رسانه گروهی است و دستگاهی است که دارای نور و صدا و تصویر است و دارای برنامه های مختلفی می باشد و احتیاج به نیروی الکتریسیته دارد و دستگاهی برای انتقال تصویر از دور و منعکس ساختن صورت اشیا و اشخاص به مسافتهای دور می باشد.

فصل دوم

پیشینه تحقیق

 

 

 

 

مقدمه

به طور کلی این بخش شامل موارد ذیل می شود:

بخش اول انیمیشن در جهان شامل :

تاریخچه انیمیشن، انیمیشن کامل  ، تاریخچه انیمیشن چک واسلواکیا انیمیشن تاریخچه انیمیشن در استونیا، انیمیشن در فرانسه،

تاریخچه انیمیشن در ایتالیا، انیمیشن در ایالات متحده آمریکا ، انیمیشن در تلویزیون ایران ، اولین تیزر  انیمیشن در تلویزیون ، کم شدن

تاثیر تبلیغات ، تعریف انیمیشن ، ویژگی های کلی انیمیشن ، قالب های مختلف ساخت فیلم انیمیشن، انیمیشن روی طلق، انیمیشن

روی کاغذ، انیمیشن بدون دوربین ، کات لوت، انیمیشن سه بعدی، انیمیشن با عکس، پیکسیلین، پین اسکرین ، انیمیشن زیر دوربین،

روتوسکپی، داینامیشن، دیاگرام انیمیشن، مراحل ساخت فیلم انیمیشن

مخاطبان و الگوها شامل:

ماهیت مخاطب، الگوی تاثیرات مستقیم و مخاطب منفعال، الگوی تاثیرات محدود و مخاطب فعال، رفتار، تاثیر برنامه های تلویزیونی بر

اذهان، الگوی انتشار از طریق وسایل ارتباط جمعی، طبقه بندی مخاطبان، نخستین پذیرندگان معتبر، اکثیریت زود پذیر- دوراندیش،

اکثریت کند پذیر شکاک، دیر پذیران سنتی، جاذبه های تکنیک یک برنامه تلویزیونی- ویژگی های ارتباط نوین ، موضوع برنامه، هدف

برنامه، قالب برنامه، وسایل ارتباط جمعی ، کودک و وسایل ارتباط جمعی، آموزش غیر تجریدی، آموزش سه بعدی، دلایل تماشای

تلویزیون، تاثیر محتوی برنامه بر مخاطبان، قدرت اثر بخشی تلویزیون ، تاثیر تلویزیون بر کودکان، اثرات مثبت و منفی تلویزیون، خیال و

واقعیت ، نیازها و علایق بیننده ، ضرورت توجه به تولید برنامه انیمیشن

مراحل تولید انیمیشن شامل:

طرح و ایده فیلمنامه، ساختار گرافیکی و بصری، کیفیت فنی و اجرایی، تدوین و صدا گذاری

 چارچوب نظری شامل :

نظریه شناخت اجتماعی، نظریه تاثیر، نظریه پرورش، نظریه پذیرش ، مدل های و متغیر های ارتباطی

تاریخچه شهرداری تهران شامل:

سیمای اولیه ی تهران، هدف از تاسیس بلدیه ، اولین بلدیه چی ، تولد جدید بلدیه، شهرداری، بعد از جنگ جهانی دوم، شهردار گل دوست ، شهرداران جنجالی، دوره ای جدید در
مدیریت شهری، خدمات شهروندی

 جمع بندی شامل :

 تحقیقات داخل ایران، تحقیقات انجام شده خارج از ایران

 

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

بخش اول-انیمیشن در جهان

     سال ۱۹۸۲ به دلیل اختراع دستگاه پراکسینکوپ که در آن زمان جنبه سرگرمی داشت، توسط «امیل ری نو[۱]» سال ثبت شده انیمیشن به شمار

می آید. بعد از آن در سال ۱۸۹۸ ابداع «سوپرایمپوز» توسط «جیمز استوارت بلکتون»[۲] و «آلبرت اسمیت»[۳] گامی دیگر بود که آنها در جهت تولید، تلفیق فیلم زنده و انیمیشن از آن استفاده کردند و سرانجام «امیل کول[۴]» با اولین فیلمی که تمامی آن را به شیوه انیمیشن ساخته بود با

نام«فانتزمگری[۵]» در پاریس به نمایش درآورد و دنیا را با نام انیمیشن آشنا ساخت. حدود یک قرن از پیدایش اولین فیلمهای انیمیشن می گذرد ولی این

سال ها، اینماتورهای کشورهای مختلف جهت بهبود، پیشرفت و تکامل این هنر تلاش کرده اند و هر یک با تأکید بر تجربیات کسب شده توسط دیگر هنرمندان راه را برای تحول انیمیشن هموار ساختند.

نام انیمیشن در دنیا با نام «ونیزور مک کن»[۶] خالق شخصیت دوست داشتنی«گوفی دایناسور» در سال ۱۹۱۴ همراه است. وی قبل از خلق این

شخصیت داستان «کمیک استریپ» و «نیمری کوچک» را در سال ۱۹۱۱ به نمایش درآورد. چند سال پیشتر از وی«استوارت بلکتون در آمریکا(۱۹۰۶) و

امیل کول در فرانسه(۱۹۰۸) دست به تجربیات ارزشمندی در این وادی زده بودند. در آغاز تکنیک ابتدایی مورد استفاده تنها نقاشی بر روی کاغذ برای تولید

فیلم های انیمیشن بود و این روش مستلزم کار طاقت فرسای تکرار طراحی تمامی عناصر وکولمل در کادر، از جمله پس زمینه بر روی هر کاغذ به علاوه

تغییر جزیی حرکت شخصیت مورد نظر می شد. این تکنیک برای تولید انبوه، انیماتورها را دچار مشکل می ساخت تا اینکه به فکر استفاده از ورقه های

شفاف که بعدها به نام تلق شناخته شده، افتادند. این روش انقلابی بزرگ در فرآیند انیمیشن به شمار می آید و منجر به ساخت فیلم های موفق بی شماری در این زمینه گشته است.

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

 پیدایش انیمیشن با بهره وری از تجربیات بدست آمده در زمینه های فنی گوناگون در امریکا به تحقق پیوست. نکته قابل توجه آنکه در سال های اخیر قرن پیش و نیز اوایل قرن حاضر با تلاش هنرمندان بسیاری از تکنیکها و تمهیداتی که امروزه از آن ها به صورت گوناگون و مطابق با پیشرفت تکنولوژی درتولید

فیلم ها استفاده می شود، شکل گرفتند. از پیشگامان شکل گیری تکنیک و جلوه های تصویری در انیمیشن می توان «استوارت بلکتون» و «امیل کول» بنیان گذار انیمیشن در فرانسه را نام برد. «اتومسمر» خالق شخصیت(فیلیکس گربه) در ۱۹۱۹ بیش از صد فیلم کوتاه انیمیشن که از کیفیت بالایی

برخوردار بودند، ساخت. از جمله کارهای او اولین سری انیمیشن چارلی چاپلین محصول شرکت «پیت سالیوان و مسمر»[۷] در اواخر سال های ۱۹۱۰

است. در خلال همین تجربه وی حس زمان بندی و چگونگی بیان شخصیت را از طریق حرکات آموخت. از جمله ابتکارات او ظاهر شدن وسیله ای در کادر و

استفاده از آن به جای قلاب ماهیگیری توسط فیلیکس(سری فیلم های کوتاه گربه فیلکس) مملو از شوخی های بصری بود. در همان زمان «مکس

فلیشر» شخصیت کوکوی دلقک را در سری فیلم های تحت عنوان(از درون وات) طراحی کرد. ویژگی اسن فیلم ها تلفیق انیمیشن با فیلم زنده بود. وی

به کمک برادرش «دی و[۸]» و دستگاه روتسکوپ[۹] را که قادر به طراحی کادر فیلم زنده بود، ساخت و آن را در سریال مذکور به خدمت گرفت. در سال

۱۹۲۰ «والت الیاس دیسنی»[۱۰] وارد عرصه انیمیشن شد و به سال ۱۹۲۸ شخصیت میکی موس را خلق کرد. در سال ۱۹۳۲ به خاطر فیلم«گلها و

درختان» اولین جایزه شرکت خود را دریافت کرد. وی اولین کسی است که فیلم بلند انیمیشن به نام

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

«سفیدبرفی و هفت کوتوله» را در سال ۱۹۳۷ تولید کرد و در خلال سال های دهه ۳۰، تقریباً تمامی جوایز انیمیشن را از آن خود کرد. والت دیسنی با ۳۲ اسکار در زمینه های مختلف انیمیشن رکورد دار اخذ اسکار در دنیای سینما شد.

انیمیشن را در اصطلاح «توهم زندگی»[۱۱] نیز می نامند. در سال ۱۹۷۸ «جان هالاس» درخواست ثبت تعریفی تازه‌تر با تأیید نظر(انجمن بین المللی فیلم انیمیشن) نمود. کار مشکلی بود چراکه ارائه یک تعریف فنی بدون اینکه بخواهد محدود به یک تکنولوژی خاصی باشد، سخت به نظر می رسید………………….

جان هالاس معتقداست: انیمیشن…………..

 


[۱] – Emil ray now

[۲] – Jemz astwart belkton

…………………………………………

تاریخچه انیمیشن در فرانسه

«امیل ریناد» یا «امیل کول» که دستگاه «پراکسی نوسکوپ» را اختراع کرد. او ۱۲ عکس

با سیستم انیمیشن و فیلمهای حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ عکس را در سالن نمایش خود، نمایش داد.

تاریخچه انیمیشن ایتالیا

انیمیشن لا لینیا”[۱] در صد اپیزود توسط «اسوالد و کاواندولی» در سال ۱۹۶۹ ساخته شد. زمان این انیمیشن ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه است. از سال ۱۹۷۲ این فیلم در بسیاری از شبکه های تلویزیونی اروپا و بطور همزمان در سینما و بصورت میان پرده بین آگهی های بازرگانی پخش می شد. این فیلم به شهرتی دست یافت که در ۴۰ کشور دنیا نمایش داده شد.

این فیلم در ۱۹۷۲ در جشنواره انسی و در سال ۱۹۷۳ در جشنواره زاگرب جایزه دریافت کرد.

 

انیمیشن در ایالات متحده آمریکا

از آنجا که هنر و صنعت انیمیشن در آمریکا و تاریخچه انیمیشن هالیوود دستخوش تغییرات بسیاری شده است، در چهار بخش آن را بررسی می کنیم:

انیمیشن در آمریکا طی عصر فیلمهای صامت از سال ۱۹۰۰ الی ۱۹۲۰شامل آثار «ونیزور مک کی» به نامهای “کوکو و فیلکس گربه[۲]” استودیوهای «بری»[۳] که اولین و مجهزترین استودیوهای ساخت کارتون مستقر در نیویورک بود. بسیاری از انیماتورها از همین استودیو کار خود را آغاز کردند و به شهرت رسیدند.

 

دوره طلایی انیمیشن هالیوود از سال ۱۹۳۰ الی ۱۹۴۰

طی دهه ۱۹۳۰، انیمیشن های «والت دیزی» به خوبی درخشیدند. در همین زمان «وارنر براوس» و
«ام جی ام» نیز آغاز به فعالیت کردند. کارتون های” بتی پوپ[۴]” و “پوپی[۵]” در استودیوهای فلیشر ساخته شدند.[۶] UPA که  نام مخفف که یکی دیگر از استودیوهای انیمیشن فعال آمریکاست.
انیمیشن در ایالات متحده در عصر تلویزیون از ۱۹۵۰تا ۱۹۸۰ سریالهای انیمیشن تلویزیونی در شرکت هانا باربارا[۷] ساخته شدند. در اوایل سال ۱۹۷۰ انیمیشن بزرگسالان تولید شد.
انیمیشن قاب به قاب[۸]

این تکنیک برای توصیف اشیا در دنیای حقیقی بکار می رود و اینکه از اشیای مذکور در یک فریم عکس بگیریم و همین طور فریم به فریم این پروسه تکرار شود. تا حرکت مورد نظر حاصل گردد.

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

انواع انیمیشن قاب به قاب[۹]ـ

که گاهی بطور مخفف “;کلیمیشن[۱۰]” نیز بکار می رود. مجسمه و تصاویری از گل سفال یا مواد قابل انعطاف برای تهیه انیمیشن قاب به قاب کاربرد دارد.

ـ کاتو انیمیشن[۱۱]

از حرکت بخشیدن به طریق تکه های ۲ بعدی از موادی مانند کاغذ یا پارچه موفق به ساخت این نوع از انیمیشن می شویم.

ـ انیمیشن ضد نور[۱۲] (زیرشاخهکوتو انیمیشن)

-انیمیشن گرافیکی[۱۳]

-متحرک سازی شی[۱۴]

ـانیمیشن پرش نمایی[۱۵]

-انیمیشن عروسکی[۱۶]

انیمیشن کامپیوتری [۱۷]

مانند انیمیشن قاب به قاب، انیمیشن کامپیوتری انواع متنوعی از تکنیک ها را دربرمی گیرد.
انیمیشن ۲D یا دوبعدی:

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

تصاویری که خلق می شوند یا در کامپیوتر تدوین می شوند که از فرمت گرافیکی بیت مپ ۲D استفاده می کنند یا فرمت گرافیکی وکتور ۲D می شوند. این روش شامل نسخه های دیجیتالی و اتوماتیک تکنیک های انیمیشن سنتی نیز می شود.

ـ انیمیشن آنالوگ[۱۸] کامپیوتری

ـ انیمیشن فلش[۱۹]

ـ انیمیشن پاور پوینت [۲۰]

انیمیشن ۳D یا سه بعدی:

مدلهای انیمیشنی هستند که توسط انیماتور دستکاری می شود. در این نوع از انیمیشن کامپیوتری تکنیک های متنوعی نیز بکار می روند بسیاری از انیمیشن های ۳D خیلی باورکردنی و به صورت
جلوه های ویژه به نظر می رسند. مانند: انیمیشن های شگفت انگیزان، شرک، نمو
(هالاس و ماندل،۱: ۵۸).

انیمیشن درتلویزیون ایران

   حدود سال های ۵۳-۵۲ تلویزیون مبادرت به ایجاد بخش کوچکی برای تولید قطعات کوتاه و بلند فیلم انیمیشن کرده، سپس اسفندیار احمدیه وارد این سازمان شد و عده ای از علاقه مندان این حرفه توسط وی تعلیم دیده و شروع به کار کردند.

هرمز حقیقی در سال ۵۷ وارد بخش شبکه اول صدا و سیما شد. وی متولد ۱۳۱۸ فارغ التحصیل هنرهای زیبا دانشگاه تهران است و پس از گذراندن

تجربیات علمی در زمینه گرافیک به تحصیل در رشته عکاسی، سینماگرایی و نقاشی متحرک در شیکاگو مشغول شد. وی با تکنیک های تازه و نو(البته در ایران) روح تازه ای در تولید و تهیه فیلم انیمیشن پدید آورد. او توانست از تجارت نوین[۲۱] استفاده کند
و از ابزارها و تکنیک های تازه و نو مانند کار زیر دوربین که شامل نقاشی روی شیشه و انیمیشن
ماسه ای می شد، قصعات زیبا و ساده ای در سطح تولید بوجود آورد.

بهروز یغما%

بررسی دیدگاه مخاطبان پیرامون تاثیر انیمیشن های تلویزیونی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1763

بررسی ديدگاه مخاطبان پيرامون تاثير انيميشن های تلويزيونی

قیمت : تومان19,500