فروشگاه

توضیحات

مبانی و تکنیک های روابط عمومی

از آنجایی که روابط عمومی ها در هر سازمان و یا دستگاه اجرایی، نه تنها هم سطح و هم طراز با بخشها و واحدهای دیگر هستند، بلکه باید از لحاظ موقعیت و جایگاه و عملکرد بر سایر بخشها توفق و اشراف داشته باشند؛

ولی متأسفانه در حال حاضر چنین نیست و این موضوع در ساختار همه دستگاهها بعنوان یک نقص و کاستی محسوب می شود. اساس این کاستی و ضعف به دو عامل اصلی باز می گردد:

اول:ضعف برداشت و عدم معرفت و خویشتن شناسی خود روابط عمومی ها.
می دانیم خویشتن شناسی سودمندترین دانشهاست و بی شک اگر یک روابط عمومی، تعریف جامع و کامل خود را بداند، جایگاه و مقام خود را بشناسد، با مسئولیت و وظابف خود آشنا و در اجرای آن کوشش کند حقیقتا به این کاستی و ضعف گرفتار نخواهد شد.

دوم:ضعف برداشت و عدم شناخت و آگاهی مدیران نسبت به روابط عمومی.

می دانیم وجود یک روابط عمومی علمی و کارآمد در یک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، که در این میان خود مدیر باید بداند که بدون داشتن یک روابط

عمومی فعال، قوی و توانمند قادر به انجام قسمت اعظم فعالیتها و نیل به اهداف خود نخواهد بود و مرحوم دکتر حمید نطقی- بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران- گفته است که: هر مدیریتی، سزاوار همان روابط عمومی است که دارد.

از آنجایی که موضوع آموزش از مهمترین عوامل مؤثر در توسعه کمی و کیفی فعالیتهای هر مجموعه است

و بهره گیری درست و مناسب از آن، دستیابی به اهداف مورد نظر را تسهیل می کند. همچنین در ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان هر دستگاه، اصلاح نگرش آنان نسبت به وظایف شان و ایجاد وفاق و همسویی در عملکرد آنان نقش بسزایی دارد.

 

۱۴۳صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

مبانی و تکنیک های روابط عمومی
مبانی و تکنیک های روابط عمومی
فهرست مطالب

عنوان صفحه
مقدمه ۱
فصل اول
بخش اول تاریخچه روابط عمومی در جهان ۴
بخش دوم تاریخ روابط عمومی در ایران ۷
تعاریف : روابط عمومی ۸
موقعیت ها و وظایف روابط عمومی ۲۷
نتیجه گیری ۳۰
فصل دوم
دانش و تکنولوژی در ارتباطات ۳۱
مراحل تکامل ارتباطات انسانی ۳۲
ارتباطات در روابط عمومی ۳۳
مردمداری در دهکده جهانی ۳۴٫۳

مبانی و تکنیک های روابط عمومی

الف)ایجاد ، حفظ و تداوم اطلاع‌رسانی ۳۶
ب)ایجاد ، حفظ و تداوم پاسخگویی ۳۸
ج)ایجاد ، حفظ و تداوم تفاهم ۳۹
ارتباطات میان فردی اثربخش ۴۳

فصل سوم
انواع روابط انسان با محیط ۴۹
آیین گفتگو ۵۱
وجود ارتباط انسان با حیوانات ۵۵
ارتباطات انسان با طبیعت ۵۵

مبانی و تکنیک های روابط عمومی
ارتباطات انسان با ماشین ۵۶
فعالیت درون سازمانی برون سازمانی ۵۷
از دیگر وظایف روابط عمومی ۵۸
عنوان صفحه
مهمترین وظایف برون سازمانی ۶۰
روابط عمومی ۶۲

ویژگیهای کارشناس روابط عمومی در ارتباط مردمی ۶۴

تبلیغات ۶۵
ویژگیهای کارشناسی روابط عمومی در رسانه ها ۶۷
مرزهای روابط عمومی و تحقیقات ۶۸
فن آوری نوین در روابط عمومی ۷۳
ویژگیهای برنامه ریزی صحیح در مدیریت زمان ۷۸
آفتهای عدم برنامه ریزی در روابط عمومی ۸۲
فصل چهارم
بخش اول : فنون و تکنیک دیداری ۸۵
بخش دوم : فنون و تکنیک های شنیداری ۹۱
منابع و مأخذ ۱۰۱

 

 

 

 

بخش اول:تاریخچه روابط عمومی در جهان

کاربرد اصطلاح روابط عمومی (public relation) به معنای خاص برای اولین بار در سال ۱۸۹۷ در سالناه اداره اتحادیه راه آهن ایالات متحده آمریکا به چشم می خورد. ولی سابقه و تاریخ و تاریخ فعالیتهای مربوط به آن، به زمانهای بسیار دور و آغاز زندگی اجتماعی بشر باز می گردد.

به این صورت که کوشش در برقراری ارتباطات با توسل به وسایل ممکن و موجود را می توان در زمانهای قبل از تولد مسیح جستجو کرد. از آن جمله اقوام مختلف مثل: بابلیها و آشوریها در شرق میانه، یونانیها و رومسها در اروپای جنوبی،

از فعالیت های روابط عمومی برخوردار بودند و ادامه این تاریخ تا به امروز ارائه کننده شواهد و علائم بارزی است که هریک نشانگر کوشش در برقراری ارتباطات و روابط عمومی است.

در گذشته های دور دولتها و سازمانهای تحت فرمانشان به صورتهای مختلف با مخاطبین و سرویس گیرندگان، ارتباط برقرار می نموده اند. اطلاع رسانی هم به صورتهای ابتدایی وجود داشته است که این هر دو به نوعی یک کار روابط عمومی محسوب می شود.

تغییر و تحول در روشهای ارتباطی به صورت مدرن و امروزی آن و در نتیجه تأسیس واحدها یا دفاتر روابط عمومی از کشور آمریکا شروع شد که طی شش مرحله
زمان بندی زیر موفقیت آمروزی خود را بدست آورده است.

مبانی و تکنیک های روابط عمومی

از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ با رشد بسیار سریع واحدهای اقتصادی، تولیدی و بازرگانی

خصوصی چون راه آهن ها، بانکها، صنایع مفتی و معادن و آغاز مبارزه افکار عمومی بر علیه مقاصد سودجویانه آنان به طوری که در اثر آغاز این جنبش تعداد از شرکتهای بزرگ تجارتی و تولیدی به ورطه ورشکستگی سوق داده شدند. همین امر صاحبان صنایع و شرکتهای بزرگ تجارتی و تولیدی به ورطه

ورشکستگی سوق داده شدند. همین امر صاحب صنایع و شرکتها را به فعالیتهای روابط عمومی جهت جلب افکار عامه متوجه کرد و در سال ۱۹۰۶ اولین

شرکت خصوصی خدماتی تحت عنوان روابط عمومی توسط(آی وی لی) (I-V-Lee) که فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون و خبرنگار روزنامه نیویورک ورلد(New York world) بود، ایجاد شد که این فرد را پدر روابط عمومی در آمریکا می نامند.

از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ به تدریج و به اقتباس از مؤسسه لی، سایر مؤسسات اقدام به تأسیس دفاتر روابط عمومی نمودند و نیز با کوشش دولت آمریکا

جهت روشن کردن هدفهای شرکت در جنگ جهانی اول و جلب حمایت مردم به سوی مشارکت آمریکا در این جنگ، به این ترتیب کمیته اطلاعات عمومی تأسیس شد و توسط متخصصین روابط عمومی در مورد شرکت در جنگ، توسط سربازان و مردم مطالبی ارائه شد.

از سال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۹ به عنوان پس از جنگ و رشد بسیار وسیع واحدهای روابط عمومی بویژه در زمینه های اقتصادی و نیز تشکیل نخستین دوره آموزشی روابط عمومی در سال ۱۹۲۳ در دانشگاه نیویورک، که توسط(ادوارد. ال. برنیز) تدریس شد.

از سال ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۹ که با رشد پیگیر، منظم و علمی روابط عمومی ها و اعمال
کوششهای فراوان جهت ایجاد توازن و هماهنگی بین منافع فردی و مصالح عامه صورت پذیرفت.

مبانی و تکنیک های روابط عمومی

از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ و جنگ جهانی دوم که در این دوره در کنار کمیت اطلاعات عمومی، دولت اقدام به تأسیس ادراه اطلاعات جنگ کرد و هزاران منخصص روابط عمومی در سرتاسر امریکا در فعالیتهای عظیم اقتصادی اجتماعی اشتغال ورزیده و در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، مذهبی و

آموزشی اقدامات مفیدی را به نفع مردم انجام دادند و برخورداری از روابط عمومی بجز در آمریکا در سایر کشورها چون انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند و … هم احساس گردید.

از سال ۱۹۴۵ تا کنون با گسترش بسیار روزافزون واحدهای روابط عمومی روبرو بوده است و همراه با آن کتابها و مطالب زیاد در زمینه روابط عمومی تألیف شده است. مؤسسات آموزشی روابط عمومی، سازمانهای سنجش افکار عمومی، انجمنها و

اتحادیه های روابط عمومی و بالاخره رشته های تحصیلی دانشگاهی روابط عمومی بوجود آمد و روابط عمومی در تمام جهان به عنوان یک امر ضروری مورد توجه قرار گرفت و همچنین نخستین انجمن روابط عمومی در آمریکا، در سال ۱۹۴۸ تشکیل گردید.

 

بخش دوم:تاریخچه روابط عمومی در ایران

آنچه ما اکنون به عنوان روابط عمومی، چه از نظر لغت و چه از نظر شغل می شناسیم، برای اولین بار، در مرداد ماه سال ۱۳۳۲ ه.ش در نمودار سازمانی شرکت سهامی تصفیه نفت ایران که در آبادان مستقر بود ادراه ای تأسیس شد که آن را روابط عمومی نامیدند. از سال ۱۳۴۰ به بعد به اقتباس از این

شکرت، وازرتخانه ها و مؤسسات بزرگ دیگر ایران، به ترویج واحدهایی که به نام های انتشارات، مطبوعات، تبلیغات و اطلاعات که بعدا همگی به روابط عمومی تغییر نام یافت، پرداختند.

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 

1 نقد وبررسی برای مبانی و تکنیک های روابط عمومی

  1. asir

    مبانی و تکنیک های روابط عمومی

افزودن نقد و بررسی

مبانی و تکنیک های روابط عمومی

1 نقد و بررسی

مبانی و تکنیک های روابط عمومی پایان نامه مقاله پروپوزال کارشناسی ارشد ارتباطات

قیمت : تومان9,900