توضیحات
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
در این پایان نامه هدف طراحی سیستمی با استفاده از میکروکنترلرهای AVR، برای کنترل آسانسور می باشد. این سیستم کنترلی برای یک آسانسور
سه طبقه فرض و طراحی شده است. برای آزمایش و بررسی طرح ماکت چاهک آسانسوری سه طبقه طراحی و ساخته شد. در این سیستم باید انواع
روش های استاندارد شده پاسخ دهی به درخواست های احضارات خارجی و داخلی کابین پیاده سازی شود. مانند کلکتیو دان، کلکتیو آپ، فول کلکتیو، کلکتیو سلکتیو و پوش باتن.
همچنین حالت کنترل حرکت دستی آسانسور در حالت تعمیر یا سرویس (رویزیون) نیز پیاده سازی شده است.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
طراحی با استفاده از میکروکنترلر AVR روشی ساده می باشد که می تواند جایگزین طراحی با FPGA و PLC شود.
واژه های کلیدی
کلکتیو دان،، کلکتیو آپ، فول کلکتیو، کلکتیو سلکتیو، پوش باتن، رویزیون، VVVF، میکروکنترلر. پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
۷۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد
پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور را دانلود کنید
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
مقدمه…………...……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱
فصل یکم – آسانسور چیست؟………………………………………………………………………………………………………………………………….۲
۱-۱-تاریخچه صنعت آسانسور در جهان…………………………………………………………………………………………………………………….۲
۱-۱-۱-آسانسورهای امروزی…………………………………………………………………………………………………………………………………..۴
۱-۱-۱-۱-آسانسورهای کششی………………………………………………………………………………………………………………………………..۴
۱-۱-۱-۲-آسانسورهای هیدرولیک…………………………………………………………………………………………………………………………..۶
۱-۲-انواع
آسانسور………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۸
۱-۳-آسانسورهای گروهی………………………………………………………………………………………………………………………………………۹
۱-۳-۱-سیستم دوپلکس………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
۱-۳-۲-تحلیل ترافیک و انتخاب آسانسور………………………………………………………………………………………………………………..۱۲
فصل دوم- مشخصات فنی آسانسور…………………………………………………………………………………………………………………………۱۶
۱-۲-عملکرد تابلوی میکروپروسسوری…………………………………………………………………………………………………………………….۱۹
۲-۱-۱-خصوصیات فنی
تابلو…………………………………………………………………………………………………………………………………۲۱
۲-۱-۱-۱-ویژگیهای عمومی
تابلو………………………………………………………………………………………………………………………….۲۱
۲-۱-۱-۲-ورودیهای تابلو……………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۲
۲-۱-۱-۳-خروجیهای تابلو……………………………………………………………………………………………………………………………………۲۲
۲-۲-انواع سرویس دهی کابین……………………………………………………………………………………………………………………………….۲۳
۲-۲-۱-کلکتیو آپ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۳
۲-۲-۲-کلکتیو
دان………………………………………………………………………………………………………………………………………………۲۳
۲-۲-۳-فول کلکتیو……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۴
۲-۲-۴-کلکتیو سلکتیو………………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۴
۲-۲-۵-پوش باتن………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۴
۲-۳-سیستم حرکتی آسانسور…………………………………………………………………………………………………………………………………۲۵
۲-۳-۱-الکتروموتورهای آسنکرون…………………………………………………………………………………………………………………………۲۵
۲-۳-۱-۱-ساختمان موتور سه فاز……………………………………………………………………………………………………………………………۲۶
۲-۳-۲-موتورهای سنکرون آهنربای
دائم…………………………………………………………………………………………………………………۲۷
۲-۳-۳-سیستم کنترل سرعت vvvf…………………………………………………………………………………………………………………………29
۲-۳-۳-۱-یک درایو کنترل سرعت vvvfچیست؟…………………………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۳-۳-۲-بررسی منحنی حرکت………………………………………………………………………………………………………………………….۳۱
۲-۳-۳-۳-آشنایی بیشتر با اصطلاحات رایج در درایوها………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۳-۳-۴-ویژگی تابلو فرمان مجهز به درایو vvvf…………………………………………………………………………………………………….35
۲-۴-تعیین موقعیت کابین………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۷
۲-۵-مدار سری استپ…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۴۰
فصل سوم-پیاده سازی سخت افزاری پروژه………………………………………………………………………………………………………………۴۱
۳-۱-هدف پروژه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۱
۳-۱-۱-ورودیها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
۴۲
۳-۱-۲-خروجیها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۲
۳-۲-قطعات سخت افزاری…………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۲
۳-۳-پیاده سازی پروژه………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۳
۳-۳-۱-نحوه اتصال ورودیها به
میکرو…………………………………………………………………………………………………………………….۴۳
۳-۳-۱-۱-شاسیهای احضار طبقات خارج وداخل کابین………………………………………………………………………………………………۴۳
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
۳-۳-۱-۲-میکرو سوئیچهای سنسور طبقات………………………………………………………………………………………………………………۴۴
۳-۳-۱-۳-انتخاب منطق پاسخ دهی…………………………………………………………………………………………………………………………۴۷
۳-۳-۲-نحوه اتصال خروجیها به
میکرو…………………………………………………………………………………………………………………….۴۸
۳-۳-۲-۱-اتصال موتور…………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۸
۳-۳-۲-۲-نمایشگر طبقات…………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۰
۳-۳-۲-۳-نمایشگر LCD………………………………………………………………………………………………………………………………………51
فصل چهارم-برنامه ریزی میکرو………………………………………………………………………………………………………………………………۵۴
۴-۱-پوش باتن……………………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۶
۴-۲-کلکتیو آپ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۶
۴-۳-کلکتیو دان………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۷
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
۴-۴-فول کلکتیو………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۸
۴-۵-رویزیون………………………………………………………………………………………………………………………………………………………۵۹
پیوست یک-ATmega 32………………………………………………………………………………………………………………………………….61
پیوست دو-L298n……………………………………………………………………………………………………………………………………………..65
پیوست سه-کدهای برنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………۶۷
فهرست منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۷
فهرست شکلها:
عنوان صفحه
شکل۱-۱-آسانسور کششی………………………………………………………………………………………………………………………………………۵
شکل ۱-۲-آسانسور هیدرولیک………………………………………………………………………………………………………………………………..۷
شکل ۱-۳-نقشه دوبلکس(دو سری شاسی احضار) …………………………………………………………………………………………………….۱۱
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
شکل ۱-۴-نقشه دوبلکس(یک سری شاسی احضار) ………………………………………………………………………………………………….۱۱
شکل ۲-۱-ضربه گیر…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۸
شکل ۲-۲-ساختمان موتور سه فاز…………………………………………………………………………………………………………………………..۲۶
شکل ۲-۳-ساختمان موتور سنکرون با توزیع شار شعاعی…………………………………………………………………………………………….۲۷
شکل ۲-۴-جهت میدان مغناطیسی در موتور سنکرون با آهنربای دائم نصب شده بر روی روتور داخلی………………………………..۲۸
شکل ۲-۵-جهت میدان مغناطیسی در موتور سنکرون با آهنربای دائم نصب شده بر روی روتور داخلی………………………………..۲۸
شکل ۲-۶-موتور سنکرون با توزیع شار محوری……………………………………………………………………………………………………….۲۹
شکل ۲-۷- منحنی حرکت سیستم دو سرعته و VVVF………………………………………………………………………………………………..32
شکل ۲-۸- نمودار سرعت-حرکت آسانسور در سیستم VVVF……………………………………………………………………………………32
شکل ۲-۹-سنسورهای دورانداز و توقف………………………………………………………………………………………………………………….۳۹
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
شکل ۲-۱۰-نحوه قرارگیری سنسور توقف… ……………………………………………………………………………………………………………۳۹
شکل ۲-۱۱-نحوه قرارگیری سنسور دورانداز…………………………………………………………………………………………………………..۴۰
شکل ۳-۱-مدار شاسیهای احضار خارج و شاسیهای داخل کابین…………………………………………………………………………………..۴۴
شکل ۳-۲-مدار میکروسوئسچهای سنسور طبقات………………………………………………………………………………………………………۴۵
شکل ۳-۳-بافر ۷۴LS245……………………………………………………………………………………………………………………………………46
شکل ۳-۴-آی سی L298n…………………………………………………………………………………………………………………………………..49
شکل ۳-۵-مدار راه انداز موتور………………………………………………………………………………………………………………………………۴۹
شکل ۳-۶-مدار نمایشگر طبقات……………………………………………………………………………………………………………………………..۵۱
شکل ۳-۷-مدار اتصال LCD به میکروکنترلر…………………………………………………………………………………………………………….۵۳
شکل ۴-۱-پروگرمر……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۵
شکل ۴-۲-فلوچارت تعیین جهت حرکت…………………………………………………………………………………………………………………۵۵
شکل ۴-۳-فلوچارت پوش باتن………………………………………………………………………………………………………………………………۵۶
شکل ۴-۴-فلوچارت کلکتیو آپ……………………………………………………………………………………………………………………………۵۷
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
شکل ۴-۵-فلوچارت کلکتیو دان…………………………………………………………………………………………………………………………….۵۸
شکل ۴-۶-فلوچارت رویزیون………………………………………………………………………………………………………………………………..۵۹
فهرست جدولها:
عنوان صفحه
جدول۱-۱-مقایسه آسانسورهای کششی و هیدرولیک…………………………………………………………………………………………………..۸
جدول ۲-۱-مقایسه تابلو رله ای و میکروپروسسوری…………………………………………………………………………………………………..۲۰
جدول ۳-۱-انتخاب منطق پاسخ دهی به درخواستها…………………………………………………………………………………………………….۴۷
جدول ۳-۲-حالات ورودی مدار راه انداز موتور………………………………………………………………………………………………………..۵۰
جدول ۳-۳-پایه های LCD …………………………………………………………………………………………………..
………………………………۵۲
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
مقدمه:
ابزارهای معمولی در یک سیستم معمولا با استفاده از یک وسیلهی ورودی-خروجی به واحد کنترل متصل میگردند و از باسهای موازی آدرس و داده و احیاناً دیکدرهای آدرس استفاده میشود که منجر به سیمکشی زیادی بر روی مدار چاپی برای مسیرهای آدرس و داده میشود. این مسئله در
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
محصولاتی از جمله TV-set، VCRها و تجهیزات صوتی قابل قبول نیست. بهعلاوه این مشکل در چنین ابزارهایی باعث افزایش حساسیت دستگاه به تداخل امواج الکترومغناطیسی و نیز تخلیهی الکترواستاتیکی میگردد. تحقیق در زمینهی حل این
مشکلات در شرکت فیلیپس منجر به ابداع پروتکل I2C گردید. در اوایل دههی ۱۹۸۰ این شرکت یک باس سادهی دو خطی برای کنترل کارآمد درون آیسی ابداع کرد. این باسIC Inter- و یا باس I2C نامیده شد. در سال ۲۰۰۰ آخرین ویرایش این پروتکل ارائه شد و هماکنون تولیدات این شرکت شامل
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
رنج گستردهای از محصولاتی ست که امکان تبادل اطلاعات را با یکدیگر بهراحتی بر روی باس پیدا کنند. هابهای ارائه شده و تکرارکنندههای باس و سوئیچهای دوجهته و مالتیپلکسرها باعث افزایش تعداد وسایلی شدهاند که باس میتواند بپذیرد. باس I2C
فضا را حفظ میکند و باعث کاهش چشمگیر هزینهی نهایی میشود. دو خط باس بهمعنی سیمهای چاپی کمتر و درنتیجه بردهای مدارچاپی خیلی
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
کوچکتر و تست و عیبیابی راحتتر و سریعتر است.
همانگونه که در خلاصه ی پروژه آمده است، این پروتکل در طراحیهای صنعتی به صورت یک استاندارد جهانی درآمده است و در بیش از ۵۰ کمپانی بزرگ صنعت الکترونیک از جمله Intel، Atmel، XICo، Analog Device و … به کار گرفته شده است. امید است با به کارگیری این پروتکل در کشور ما نیز به رشد و توسعه ی هر چه بیشتر صنعت داخلی کمک شود.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
فصل یکم: انتقال داده
۱-۱- چگونگی تبادل داده
هدف از تبادل داده، انتقال داده بین دو یا تعداد بیشتری واحد میباشد. بهعنوان یک اصل، آنها میتوانند کاراکتر یا دستورات باشند. ساده ترین سطح زبان رایانه، کاراکترهای باینری است که شامل ۷ یا ۸ عدد صفر یا یک می باشد. اکثر رایانهها با این سطح کار میکنند. تبادل داده اساساً با صفر و یک صورت میگیرد.
یکی از استانداردهای معمول در رایانهها، استاندارد اسکی میباشد که شامل ۱۲۸ کاراکتر است که هر کدام از آنها از ۷ بیت تشکیل شدهاست. باید
توجه داشت که ارتباطات در داخل رایانه با سرعت زیادی انجام میشود و برای ارتباط با محیط خارج باید ارتباطات همزمان شوند و همچنین باید صحت تبادل داده، کنترل شود.
استانداردهای مختلفی از ASCII وجود دارد. بهعنوان مثالASCII گسترش یافته(۱) که از هشتمین بیت نیز برای انتقال داده استفاده می کند.
یک بیت یا یک بایت در هر لحظه؟
۱-۱-۱- دو روش برای انتقال داده
دو روش برای انتقال داده وجود دارد :
شکل۱-۱-روش های انتقال داده
۱- سریال
۲- موازی
در انتقال موازی، برای هر بیت یک مسیر در نظر گرفتهشده است. بنابراین کاراکترها می توانند بهطور همزمان ارسال شوند. مزیت این روش سرعت بالای انتقال است که در سیستمهای ارتباطی کوتاه مورد استفاده قرار میگیرد.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
در مقابل، در روش سریال هر بیت در هر لحظه فرستاده میشود. بنابراین پروتکل ارتباطی، باید بتواند برای مقصد، ابتدا و انتها را مشخص کند. علاوه بر این، سرعت انتقال نیز با واحد bit/s معرفی میشود.
شکل۱-۲-نمونه کاراکتر ارسالی
یک کاراکتر در یک زمان یا یک جمله کامل؟
۱-۱- ۲- دو روش برای انتقال سریال
ما دو روش برای انتقال سریال داریم :
۱- انتقال غیر همزمان
۲- انتقال هم زمان
در انتقال غیر همزمان، فرستنده، کاراکترها را در یک لحظه با بیت شروع و پایان میفرستد و گیرنده هر بیت شروع را که دریافت میکند، بقیه بیتها را به
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
عنوان کاراکتر تفسیر میکند و بیت پایان گیرنده را دوباره بهحالت ابتدایی میبرد. در حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از انتقال نوع سریال داده بهصورت غیرهمزمان است.
در انتقال همزمان همهی پیامها در یک لحظه فرستاده میشود. سرعت انتقال توسط خط کلاک بر روی یک سیم جداگانه
یا بهصورت مدوله شده بر روی سیگنال داده، تعیین میشود. عیب روش غیرهمزمان در مقابل روش همزمان این است که حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد پیغام شامل بیتهای پریتی میباشد.
شکل ۱-۳-انتقال همزمان و غیر همزمان
۱-۱-۳- فرستنده و گیرنده
در مبحث تبادل داده، سخت افزارهایی با نام فرستنده و گیرنده وجود دارد. مانند رایانه و ربات که می توانند هم بهعنوان گیرنده و هم به صورت فرستنده در یک زمان عمل کنند.
این انتقال بین فرستنده و گیرنده به سه روش میتواند انجام شود:
۱٫ ساده : انتقال داده تنها یک طرفه است و از جانب فرستنده به گیرنده، روی یک خط میباشد.
۲٫ یک طرفه : انتقال داده، بهصورت دو طرفه میباشد ولی نه بهصورت همزمان بلکه روی دو خط جداگانه انجام میپذیرد.
۳٫ دو طرفه : انتقال داده، بهصورت دو طرفه، همزمان روی یک خط انجام میپذیرد. مانند انتقال داده در مکالمات تلفنی
شکل۱-۴-انواع انتقال بین فرستنده و گیرنده
۱-۱-۳-۱- DTE و DCE
DTE و DCE از جمله اصطلاحاتی است که در تبادل داده وجود دارد. رایانهها و ترمینالها معمولاً DTE هستند، مودم و سخت افزارهای ارتباطی معمولاً DCE هستند در حالی که تجهیزات دیگری نظیر مولتیپلکسرها و پرینترها می توانند هم DTE و هم DCE باشند. در DTE پینهای استفاده شده برای
طراحی سیستم کنترل آسانسور
انتقال و دریافت داده متفاوت با پینهای اتصال DCE میباشند. بدین ترتیب میتوان DTE را مستقیماً به DCE متصل کرد. در صورتی که دو DCE را به هم متصل کنیم مجبوریم که فرمت اتصال را تغییر دهیم تا خط TD بر خط RD منطبق شود.
شکل ۱-۵- DTE,DCE
۱-۱-۳-۲-تبادل شفاف
تبادل شفاف در سیستمهای رایانهای که بهوسیله تعدادی مودم با هم شبکه شدهاند از ارتباط شفاف استفاده میکند. شفافیت به معنای این است که همه واحدها همه پیغامها را میشنوند.
شکل ۱-۶-تبادل شفاف
۱-۱-۳-۳- ساختار پایه-پیرو
بخش گستردهای از شبکه…………………………………
۱-۲-سرعت انتقال
سیستم کنترل آسانسور
همواره بهینهترین سرعت، بیشترین سرعت نیست بلکه باید خطای انتقال و ارتباطات را نیز در نظر گرفت. نوع کابل و فاصله، سرعت بهینه را تعیین میکند. در این صورت ما به امنیت بالا و قابل اطمینان در انتقال داده دست مییابیم .
برای انتقال دادهی دیجیتال بهوسیله سیمهای مسی، سیگنال باید در ابتدا تغییر شکل پیدا کند.
کابلهای ارتباطی سبب تضعیف و متغیرشدن سیگنال میشوند که در سرعتهای بالا این اثرها می تواند بحرانی باشند.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
دو اصطلاح که در این مبحث وجود دارد bit/s و baud rate می باشند. سرعت انتقال با bit/s اندازه گیری میشود. بهطور تقریبی برای انتقال هر کاراکتر ۱۰ بیت نیاز است بنابراین میتواند با سرعت bit/s۹۶۰۰ تقریباً ۹۶۰ کاراکتر را در ثانیه انتقال داد.
برای تغییر شکل سیگنال پیش از فرستادن به شبکه از مودم استفاده میشود. مودم، سیگنال و baud rate را تغییر می دهد. Baud rate تعیین میکند سیگنال در هر ثانیه چند بار تغییر شکل………………………………….
۵- مدل سیستمهای باز open systems model
در تبادل دادهی دیجیتال، سیمبندی بین دو یا چند وسیله یکی از اولین گامها در
برپایی یک شبکه است. همانند این تجهیزات سخت افزاری، نرم افزار نیز باید آدرسدهی شود. یکی از روشهای سادهسازی انتقال دادهها لایهبندی یا بخشبندی قسمتهای مختلف ارسال اطلاعات است و یکی از این لایهبندیها مدل مرجع OSI است. مدل مرجع OSI شامل هفت لایه زیر می باشد:
– لایه ۱ :لایه فیزیکی تعریف الکتریکی و مکانیکی سیستم
– لایه ۲ :لایه پیوند داده : قالببندی و قالب تصحیح خطای داده
– لایه ۳ :لایه شبکهفرستادن بهینه پیغامها از یک شبکه به شبکه دیگر
– لایه ۴ :لایه ارسالکانالی برای ارسال پیغامها از یک فرآیند کاربردی به دیگری
– لایه ۵ :لایه دیدار :سازماندهی ………………………………….
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
فصل دوم: پروتکل I2C
۱-۲- استاندارد I2C
۲-۱-۱- تاریخچه
پروتکل I2C در اوایل دههی ۱۹۸۰ توسط شرکت فیلیپس ابداع گردید که هدف ابتدایی آن فراهم کردن راهی ساده جهت ارتباط یک CPU با تراشههای جانبی در یک دستگاه تلویزیون بود زیرا باسهای سابق و موجود
دارای تعداد خطوط زیاد بود که سبب ازدحام در PCB مربوطه میگردید.
I2C طبق تعریف شرکت فیلیپس مخفف Inter-IC میباشد که بیانگر هدف آن یعنی فراهم آوردن یک لینک ارتباطی بین مدارات مجتمع میباشد.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
امروزه این پروتکل به صورت عمومی در صنعت پذیرفته شده است و کاربرد آن از سطح تجهیزات صوتی و تصویری نیز فراتر رفته است. بهگونهای که امروزه در بیش از ۱۰۰۰ نوع آی سی مختلف به کار گرفته شده است .
۲-۱-۲- مزایای باس برای طراح
پروتکل I2C سبب سهولت و سرعت در طراحی مدارات میگردد زیرا:
۱٫ بلوک دیاگرام عملیاتی کاملا با آیسیهای واقعی مطابقت دارد و طراح به سرعت میتواند به طرح نهایی دست پیدا کند.
۲٫ نیاز به طراحی رابط اضافی ندارد زیرا روی چیپ وجود دارد و محاسبات مربوط به تطبیق امپدانس و … حذف
میگردد.
۳٫ هم از لحاظ نرمافزاری و هم سختافزاری قابل کنترل میباشد.
۴٫ آیسیهای مربوطه به راحتی قابل اضافه کردن و یا کم کردن میباشند.
۵٫ زمان طراحی نرم افزاری به دلیل وجود کتابخانه های آماده کاهش مییابد.
۶٫ دو سیمه بودن آن سبب سادگی و کوچک شدن PCB ها شدهاست.
۷٫ حذف دیکدرهای آدرس
۸٫ قابلیت ارائه در بستههای ریز و مناسب موجود میباشد.
۹٫ قابلیت آدرسدهی ۷بیتی (۱۲۷ وسیلهی متفاوت بر روی باس در حالت استاندارد) و نیز آدرسدهی ده بیتی در ویرایش جدید این پروتکل (۱۰۲۴ وسیله بر روی باس).
۱۰٫ باس تنها به دو خط SCL و SDA نیاز دارد.
۱۱٫ هر وسیله بر روی باس با استفاده از نرمافزار، قابل آدرسدهی بهوسیله یک آدرس منحصربهفرد است.
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
۱۲٫ این باس در حقیقت یک باس با چند پایه ای است که امکان جدال را به چندین پایه میدهد.
۱۳٫ بر روی باس دادههای ۸بیتی بهصورت دوجهته با نرخ ارسال kbit/s ۱۰ در حالت استاندارد و بیش از kbit/s ۴۰۰ در حالت سریع و بیش از Mbit/s ۴.۳ در خیلی سریع ارسال میشوند.
۱۴٫ فیلتر گنجانده شده بر روی چیپها امکان حذف موجکهای خط SDA باس را فراهم میکند. بهطوریکه با استفاده از بافر ویژه ارایهشده از طرف شرکت فیلیپس طول باس به یک کیلومتر نیز خواهدرسید.
۱۵٫ امکان ایجاد یک باس با سرعت های متغیر وجوددارد. یعنی وسایل استاندارد، سریع و خیلی سریع به باس متصل شوند.
۱۶٫ همزمان بودن آدرسدهی و ارسال داده این پروتکل را به یک پروتکل کاملا نرمافزارگرا تبدیل کردهاست.
۱۷٫ وسایلی که به باس متصل هستند میتوانند بدون اینکه در کار سایر وسایل اخلالی ایجاد کنند از باس حذف شوند و یا وسایل جدیدی به باس متصل شوند.
۱۸٫ هر پایه میتواند فرکانس کلاک خود را بر روی باس داشتهباشد.
۱۹٫ امکان اتصال وسایلی با ولتاژ تغذیه و سطوح منطقی متفاوت به باس وجوددارد.
بنابراین وقتی تعدادی وسیله بر روی یک باس سریال با هم تبادل اطلاعات میکنند باید از پروتکلی پیروی کنند که از تمامی اغتشاشات ممکن از جمله
پایان نامه طراحی سیستم کنترل آسانسور
ازبین رفتن داده بر روی باس و بلوکه شدن اطلاعات جلوگیری کند و وسایل پرسرعت بتوانند با وسایل کم سرعت بدون مشکل ارتباط برقرار کنند. سیستم به وسایل روی باس اطمینان داشته باشد یعنی تغییر و تحول و بهروزرسانی و گسترش سیستم امکانپذیر باشد و اگر وسایلی با سرعت……………………………………….
بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید
دانلود پایان نامه و پروژه پایانی با موضوع پ
پس دیدن متن و فهرست پایان نامه پ میتوانید نسبت به خرید آنلاین و دانلود فایل مورد نظر اقدام فرمایید میتوانید تغییراتی در متن پایان نامه ایجاد نمایید و یا از بعضی از فصل های پایان نامه مثل روش تحقیق پیشینه تحقیق بیان مسئله و یا منابع پروژه پایانی استفاده فرمایید با آرزوی موفیقت برای دانشجویان عزیز
اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “طراحی سیستم کنترل آسانسور”
طراحی سیستم کنترل آسانسور
پایان نامه طراحی سيستم كنترل آسانسور
پایان نامه طراحی سيستم كنترل آسانسور
دانلود پایان نامه و پروژه پایانی با موضوع پایان نامه طراحی سيستم كنترل آسانسور
پس دیدن متن و فهرست پایان نامه پایان نامه طراحی سيستم كنترل آسانسور میتوانید نسبت به خرید آنلاین و دانلود فایل مورد نظر اقدام فرمایید میتوانید تغییراتی در متن پایان نامه ایجاد نمایید و یا از بعضی از فصل های پایان نامه مثل روش تحقیق پیشینه تحقیق بیان مسئله و یا منابع پروژه پایانی استفاده فرمایید با آرزوی موفیقت برای دانشجویان عزیز
قیمت : تومان98,000
نقد وبررسی
نقد بررسی یافت نشد...