فروشگاه

توضیحات

بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

در این تحقیق به بررسی رابطه انواع مالکیت و هزینه های نمایندگی شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

پرداخته شده است.

هدف اولیه شرکت ها افزایش ثروت مالکان است لیکن به دلیل وجود تضاد منافع لزوماً همیشه

مدیران در پی کسب حداکثر منافع برای مالک یا مالکان

نخواهند بود.مشکل نمایندگی عبارتست از ترغیب نماینده به اتخاذ تصمیماتی که

موجب حداکثر شدن رفاه مالک (مالکان) می گردد با شکل گیری رابطه

 

نمایندگی، هزینه نمایندگی به واسطه تضاد منافع بین طرفین ایجاد می شود.

هزینه های نمایندگی اثرمعکوسی بر ارزش شرکت دارد از این رو شرکتها به

دنبال کنترل و کاهش چنین هزینه هایی می باشند. در این تحقیق برای اندازه گیری

هزینه های نمایندگی از تعامل بین فرصت های رشد و جریان های

نقد آزاد استفاده گردیده و ازشاخص Q توبین به عنوان معیاری برای اندازه گیری

فرصت های رشد استفاده شده است.

بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

ازبین سازوکارهای کنترل هزینه

نمایندگی مالکیت نهادی،مالکیت شرکتی،مالکیت مدیریتی و مالکیت خصوصی

به عنوان متغیرهای مستقل بررسی شده می باشد.همچنین برای آزمون

فرضیه های تحقیق از رگرسیون مقطعی ترکیبی استفاده شده می باشد.

یافته های تحقیق حاکی از وجود رابطه مثبت و معنادار بین مالکیت نهادی و

هزینه نمایندگی ورابطه منفی و معنادار بین مالکیت شرکتی وخصوصی

با هزینه نمایندگی می باشد.مالکیت مدیریتی نیز رابطه معناداری با هزینه

نمایندگی ندارد.از بین متغیرهای کنترلی نیز نسبت بدهی،بازده سود سهام و ارزش دفتری به ارزش بازار سهام

رابطه منفی ومعنادار با هزینه نمایندگی دارد.

 ۱۲۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران
بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

 

چکیده: ۱

مقدمه: ۲
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه ۴
۲-۱-تاریخچه مطالعاتی ۵

۳-۱- بیان مسئله ۷
۴-۱- چارچوب نظری تحقیق ۸
۵-۱-مدل مفهومی تحقیق ۹
۶-۱- فرضیه ها ۹

۷-۱- اهداف تحقیق ۹
۸-۱- اهمیت تحقیق ۱۰
۹-۱- حدود مطالعاتی ۱۰
۱۰-۱- تعاریف واژه ها و اصطلاحات ۱۰

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

۱-۲ مقدمه ۱۴
۲-۲- تئوری نمایندگی ۱۵
۳-۲- مشکلات نمایندگی ۱۶

۱-۳-۲- تعمیم مشکل نمایندگی ۱۸
۴-۲- هزینه نمایندگی ۱۹
۵-۲- تأثیر سهامداران عمده مالی بر هزینه‌های نمایندگی ۲۳

۶-۲- جریان های نقد آزاد ۲۳

۱-۶-۲- اهمیت جریان های نقدآزاد ۲۴
۲-۶-۲- جریان های نقد آزاد و سرمایه گذاری بیش از حد بهینه ۲۵
۳-۶-۲- محاسبه جریان های نقد آزاد ۲۶
۷-۲- ساختار مالکیت ۲۶

۸-۲- تئوری ساختار مالکیت ۲۷
۹-۲- مالکیت نهادی ۲۷
۱۰-۲- مالکیت خصوصی ۲۸
۱۱-۲- ترکیب مالکیت و سهامداری مدیران ۲۸

۱۲-۲- انگیزه های مدیران اجرایی (پاداش) ۲۹

۱۳-۲- جایگاه سهامداران و سرمایه گذاران نهادی گزارش همپل ۳۰

۱۴-۲- نسبت بدهی ۳۱
۱۵-۲- تحقیات انجام شده در ایران ۳۳
۱۶-۲- تحقیقات انجام شده در سایر کشورها ۳۵
فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق
۱-۳ مقدمه ۴۴
۲- ۳- روش تحقیق ۴۴

۳-۳- جامعه مطالعاتی و نمونه آماری ۴۵
۴-۳- مدل تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیرهای تحقیق ۴۶
۵-۳- متغیرهای مدل ۴۶

۶-۳- قلمرو تحقیق ۴۸
۱-۶-۳- قلمرو مکانی تحقیق ۴۸
۲-۶-۳- قلمرو زمانی تحقیق ۴۸

۳-۶-۳- قلمرو موضوعی تحقیق ۴۹

۷-۳- روش های جمع آوری اطلاعات ۴۹
۸-۳- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ۴۹
۹-۳- تحلیل همبستگی رگرسیون ساده خطی ۵۰
۱۰-۳-عتبار درونی و برونی پژوهش ۵۴

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
۱-۴ مقدمه‏ ۵۷
۲-۴- توصیف داده ها ۵۸
۳-۴- بررسی نرمال بودن توزیع متغیر وابسته ۵۹
۴-۴- خطی بودن ارتباط نمودارهای پراکنش ۶۰

۵-۴- بررسی اعتبار مدل ۶۱
۶-۴- مدل رگرسیون چندگانه ۶۱

۷-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه اول: ۶۲
۸-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه دوم: ۶۵
۹-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه سوم: ۶۸

۱۰-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم: ۷۱
۱۱-۴- تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم ۷۴

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات
۱-۵ مقدمه ۷۸
۲-۵- ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها ۷۸
۱-۲-۵- نتایج فرضیه اول ۷۸

۲-۲-۵- نتایج فرضیه دوم ۷۹
۳-۲-۵- نتایج فرضیه سوم ۸۰
۴-۲-۵-نتایج فرضیه چهارم ۸۰
۵-۲-۵- نتایج فرضیه پنجم ۸۱

بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

۳-۵- نتیجه گیری کلی تحقیق ۸۱
۴-۵- پیشنهادها ۸۲
۱-۴-۵- پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش ۸۲
۲-۴-۵- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی ۸۳
۵-۵- محدودیت های تحقیق ۸۳

پیوست ها
پیوست الف : نمودارهای پراکنش باقیمانده در مقابل مقادیر برآورد شده جهت تشخیص همسانی واریانس ۸۶
ب: نمودارهای پراکنش ۸۸
پیوست ج:جداول آماری ۹۳
پیوست د: جدول مربوط به صنایع و نام شرکتهای نمونه آماری ۹۴
منابع و ماخذ
منابع فارسی: ۱۰۰
منابع لاتین: ۱۰۲
منابع اینترنتی: ۱۰۶
چکیده لاتین ۱۰۷

 

جدول(۱-۱): نتایج تحقیقات انجام شده در مورد ساختار مالکیت ۵

جدول(۲-۱): نتایج تحقیقات انجام شده در مورد هزینه نمایندگی ۶
جدول(۱-۴): شاخص های توصیف کننده متغیرهای تحقیق، شاخص های مرکزی،

شاخص های پراکندگی و شاخص های شکل توزیع (آماری) ۵۸

 

جدول( ۲-۴ ): آزمون یک نمونه ای کلموگراف اسمیرنوف برای متغیر وابسته(هزینه نمایندگی)تحقیق ۵۹

جدول(۳-۴): آزمون یک نمونه ای کلموگراف اسمیرنوف برای متغیر وابسته(هزینه نمایندگی)تحقیق ۶۰

جدول(۴-۴): ضریب همبستگی مدل اول(متغیرهای هزینه نمایندگی،مالکیت نهادی

،اندازه شرکت،نسبت بدهی،ریسک،بازده سود سهام،ارزش دفتری به ارزش بازار سهام) ۶۲
جدول(۵-۴ ):تحلیل واریانس برای متغیرهای هزینه نمایندگی و مالکیت نهادی۱ ۶۳

جدول(۶-۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون

دوربین- واتسون بین دو متغیر هزینه نمایندگی و مالکیت نهادی۱ ۶۳
جدول(۷-۴): ضرایب معادله رگرسیون برای مالکیت نهادی،هزینه نمایندگی و

متغیرهای کنترل متغیر وابسته:لگاریتم هزینه ی نمایندگی ۶۴

جدول (۸-۴):ضریب همبستگی مدل دوم(متغیرهای هزینه نمایندگی،مالکیت

شرکتی ،اندازه شرکت،نسبت بدهی،ریسک،بازده سود سهام،ارزش دفتری به ارزش بازار سهام) ۶۶

جدول (۹-۴): تحلیل واریانس برای متغیرهای هزینه نمایندگی و مالکیت شرکتی۱ ۶۷

جدول(۱۰-۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده

و آزمون دوربین- واتسون بین دو متغیر هزینه نمایندگی و مالکیت شرکتی۱ ۶۷

جدول(۱۱-۴): ضرایب معادله رگرسیون برای مالکیت شرکتی،هزینه نمایندگی و متغیرهای کنترل مدل ۶۸

جدول(۱۲-۴):ضریب همبستگی مدل سوم(متغیرهای هزینه نمایندگی

مالکیت مدیریتی ،اندازه شرکت،نسبت بدهی،ریسک،بازده سود سهام،ارزش دفتری به ارزش بازار سهام) ۶۹

جدول (۱۳-۴): تحلیل واریانس برای متغیرهای هزینه نمایندگی و مالکیت مدیریتی۱ ۷۰
جدول(۱۴-۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده

و آزمون دوربین- واتسون بین دو متغیر هزینه نمایندگی و مالکیت مدیریتی۱ ۷۰
جدول(۱۵-۴): ضرایب معادله رگرسیون برای مالکیت مدیریتی،هزینه نمایندگی و متغیرهای کنترل ۷۱

جدول(۱۶-۴):ضریب همبستگی مدل چهارم(متغیرهای هزینه نمایندگی،مالکیت خصوصی،اندازه شرکت،نسبت بدهی،ریسک،بازده سود سهام،ارزش دفتری به ارزش بازار سهام) ۷۲

جدول (۱۷-۴): تحلیل واریانس برای متغیرهای هزینه نمایندگی و مالکیت خصوصی۱ ۷۳

جدول(۱۸-۴): ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و آزمون

دوربین- واتسون بین دو متغیر هزینه نمایندگی و مالکیت خصوصی۱ ۷۳

جدول(۱۹-۴): ضرایب معادله رگرسیون برای مالکیت خصوصی،هزینه نمایندگی و متغیرهای کنترل متغیر وابسته:هزینه ی نمایندگی ۷۴
جدول (۲۰-۴):ضرایب همبستگی پیرسون (مربوط به نوع صنایع) ۷۵

نمودار ۱-۳ مدل تحلیلی تحقیق ۴۶

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران”

بررسی رابطه ساختار مالکیت و هزینه نمایندگی در شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 2134

قیمت : تومان9,800