فروشگاه

توضیحات

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

پژوهش حاضر تحت عنوان «بررسی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی» [۱]

در محدوده زمانی سال و در قلمرو مکانی شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی در تهران صورت پذیرفته است.

هدف اصلی این تحقیق شناسایی میزان آشنائی مدیران با این مفهوم و استفاده ازراهکارهای آن در تدوین استراتژی بازاریابی شرکت هایشان می باشد.

 با توجه به چارچوب‌های نظری تحقیق در حوزه های مخاطب ،محتوای پیام و رسانه ها ، پژوهش

حاضر در صدد یافتن پاسخ به این پرسش است که در میان ۵ شاخص IMC  و بازاریابی مدرن ،

کدام شاخص ها در حوزه بازاریابی در ایران اجرا شده و یا قابل اجرا می باشند و کدام شاخص ها با توجه به تفاوت های فرهنگی ایران با کشورهای غربی که مهد تمدن بازاریابی هستند ، غیر قابل اجرا هستند؟

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

به همین منظور ۴ فرضیه به شرح ذیل تدوین گردید :

۱ـ تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم تعامل با مشتریان نهایی.

۲ ـ تعیین میزان آشنائی مدیران بازاریابی با مفهوم یکپارچه کردن ابزارهای ارتباطی.

۳ ـ تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تکنیک های پیشبرد فروش .

۴ ـ تعیین میزان تمایل مدیران بازاریابی به استفاده از تاکتیک های روابط عمومی به جای تبلیغات .

تحقیق حاضر جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها ، جزء تحقیقات توصیفی و از نوع پیمایش می‌باشد.

جامعه  آماری این تحقیق متکی به جمع‌آوری داده‌ها از مدیران ارشد بازاریابی بوده است.به منظور گردآوری اطلاعات

، پرسش‌نامه ای‌ با ۲۷ سؤال طراحی گردید که برای تمام مدیران بازاریابی شرکت های تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در تهران به صورت حضوری توسط شخص محقق برده شد .

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ، ابتدا داده‌های تحقیق از پرسش‌نامه‌ها استخراج

و در رایانه ثبت شد و با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS در بخش روش‌های توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اکثریت مدیران بازاریابی شرکت های مواد شوینده و بهداشتی جوان ، تحصیلات کارشناسی و از هر دو جنس زن

و مرد می باشند.در این شرکت ها به تعیین مشخصات مشتریان بالقوه قبل از تولید یک محصول جدید ،برقراری ارتباط طولانی با مشتریان و آگاه فرض

کردن آنها ، انتخاب گروه بازاریابی مجزا برای هر نام تجاری،ایجاد صمیمیت بین اعضاء ،

مشتری فرض کردن کارکنان شرکت ، ایجاد زمینه ای برای ارائه

خلاقیت توسط کارکنان ، تلاش برای همکاری بین واحدهای متفاوت شرکت در جهت یکیارچه کردن اهداف شرکت ، توجه به پایگاه اجتماعی مخاطبان

برای درک بهتر ییام ها ،تبلیغ محصول ویژه در رسانه هایی با مخاطب محدود

،توجه به تبلیغات رقبا ، سنجش رابطه بین میزان تبلیغات و میزان فروش و

استفاده از تکنیک پیشبرد فروش ، در حد متوسط و پایینی توجه می شود .به منظور اتخاذ تصمیم های اساسی در مورد محصولات به ترتیب مدیران

بازاریابی ، فروش ،تبلیغات ، روابط عمومی و نام تجاری[۲] شرکت دارند و برای تدوین استراتژی بازاریابی و تولید یک محصول جدید به تمام فاکتورها در حد یکسانی توجه می شود .

 

 ۳۰۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴منابع دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه مدیریت  بازاریابی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی
پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

 

فهـرسـت

 

 عنوان‌

چکیده

 مقدمه‌

فصل‌ اول‌: کلیات‌

۱-۱-‌ بیان مسئله‌ …....……………………………………………………………………………………… ‌۲

۲-۱ـ اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………. ۲

۳ـ۱ـ اهداف‌ تحقیق …………………………………………………………………………………………  ۸

۴ـ۱ـ سؤالات‌ تحقیق‌………………………………………………………………………………………… ۸

۵ـ۱ـ جامعه‌ آماری‌…………………………………………………………………………………………… ۸

۶ـ۱ـ روش‌ تحقیق‌…………………………………………………………………………………………… ۱۲

۷ـ۱ـ تکنیک‌ جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ (ابزار پژوهش……………………………………………………………….  ۱۳

۸ـ۱ـ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌…………………………………………………………………… ۱۳

۹ـ۱ـ موانع‌ تحقیق‌…………………………………………………………………………………………… ۱۴

۱۰-۱-یافته های پژوهش ………………………………………………………………………………….  ۱۴

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

۱۱-۱- مبانی نظری ………………………………………………………………………………………… ..۱۵

۱-۱۱-۱- نظریه جریان دو مرحله ای……………………………………………………….. . ۱۵

۲-۱۱-۱-  نظریهاستحکام……………………………………………………………………… ۱۵

۳-۱۱-۱- نظریهاستفاده- رضایتمندی……………………………………………………….. ۱۶

۴-۱۱-۱-  نظریهسلسله مراتب تأثیرات ارتباطی………………………………………….. ۱۶

۵-۱۱-۱- نظریهپذیرش………………………………………………………………………    ۱۶

۶-۱۱-۱- نظریه انگیزشی………………………………………………………………………. ۱۷

۷-۱۱-۱- نظریههای خصیصه منفرد…………………………………………………………. ۱۷

۸-۱۱-۱- نظریهشخصیتی چند خصیصه ای……………………………………………. ۱۸

۹-۱۱-۱-  نظریههای مخاطب شناسی………………………………………………………. ۱۹

 

فصل‌ دوم‌: بررسی‌ ادبیات‌

بخش‌ اول‌:

۱ـ۱ـ تعریف واژگان‌ ……………………………………………………………………………………….. . ۲۵

        ۱ـ۱ـ۱- مفهوم ارتباط ……………………………………………………………………………… . ۲۵

        ۲ـ۱ـ۱- مفهوم‌ ارتباطات ………………………………………………………………………….. . ۲۶

         ۳ـ۱ـ۱- مفهوم‌ بازاریابی………………………………………………………………………….. ..۲۸

         ۴ـ۱ـ۱- مفهوم‌ ارتباطات بازاریابی……………………………………………………………… ..۳۱         ۵ـ۱ـ۱- مفهوم‌ مدیریت بازاریابی……………………………………………………………………………………………………….. . ۳۱

         ۶ـ۱ـ۱- مفهوم‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی………………………………………………….. . ۳۲                   ۷ـ۱ـ۱- مفهوم‌ رسانه ها . ۳۴

         ۸ـ۱ـ۱- مفهوم‌ تبلیغات…………………………………………………………………………… . ۳۵

         ۹ـ۱ـ۱- مفهوم‌ پیشبرد فروش…………………………………………………………………… . ۳۸

         ۱۰ـ۱ـ۱- مفهوم‌ فروش مستقیم…………………………………………………………………. . ۴۰

         ۱۱ ـ۱ـ۱- مفهوم‌ فروش شخصی………………………………………………………………. . ۴۱

         ۱۲ ـ۱-۱- مفهوم‌ روابط عمومی………………………………………………………………… . ۴۱

         ۱۳ ـ۱ـ۱- مفهوم‌ حمایت مالی………………………………………………………………….. . ۴۴

         ۱۴ ـ۱ـ۱- مفهوم‌ فروش رابطه ای……………………………………………………………… . ۴۴

بخش‌ دوم‌:

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

۱ـ۲ـ سیر تحولات بازاریابی ……………………………………………………………………………… . ۴۵

۲ـ۲ـ دوران تکامل مدیریت بازاریابی…………………………………………………………………… . ۵۲

۳ـ۲ـ فلسفه های مدیریت بازاریابی …………………………………………………………………….. . ۵۴

          ۱-۳ـ۲ـ گرایش تولید …………………………………………………………………………… . ۵۷

          ۲-۳ـ۲ـ گرایش محصول………………………………………………………………………… . ۵۷

          ۳-۳ـ۲ـ گرایش فروش………………………………………………………………………….. . ۵۸

          ۴-۳ـ۲ـ گرایش بازاریابی……………………………………………………………………….. . ۵۸

          ۵-۳ـ۲ـ گرایش بازاریابی اجتماعی…………………………………………………………… . ۶۴

۴ـ۲ـ تعاریف بازاریابی…………………………………………………………………………………….. . ۶۵

۵ـ۲ـ ابعاد تعاریف بازاریابی………………………………………………………………………………. . ۶۷

          ۱-۵ـ۲ـ نیازها و خواسته ها ……………………………………………………………………. . ۶۸

          ۲-۵ـ۲ـ مبادله ……………………………………………………………………………………..  ۶۹

         ۳-۵ـ۲ـ بازار ……………………………………………………………………………………….  ۷۰

۶ـ۲ـ ابعاد گوناگون Marketing ………………………………………………………………………  ۷۱

         ۱-۶ـ۲ـ بازارگرایی ………………………………………………………………………………..  ۷۱

         ۲-۶ـ۲ـ بازارشناسی ……………………………………………………………………………….  ۷۱

         ۳-۶ـ۲ـ بازاریابی ………………………………………………………………………………….  ۷۱

         ۴-۶ـ۲ـ بازارسازی………………………………………………………………………………… ۷۲

         ۵-۶ـ۲ـ بازارگردی ………………………………………………………………………………..  ۷۲

         ۶-۶ـ۲ـ بازارسنجی ………………………………………………………………………………..  ۷۲

    ………………………………………………………………………………………………………………      ۷ـ۶ـ۲ـ بازارداری    ۷۳

         ۸ـ۶ـ۲ـ بازارگرمی …………………………………………………………………………………  ۷۳

        ۹ـ۶ـ۲ـ بازارگردانی ………………………………………………………………………………..  ۷۴

۷-۲-شش گام برنامه بازاریابی……………………………………………………………………………. ۷۵

بخش‌ سوم:

۱ـ۳ـ بازاریابی نوین ………………………………………………………………………………………..  ۷۶

 ۲ـ۳ـ ماهیت ارتباطات بازاریابی  ……………………………………………………………………….  ۸۲

۳-۳- مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی………………………………………………………………. ۸۵

۴-۳- فرآیند برنامه ریزی IMC…………………………………………………………………………. 88

۵ـ۳ـ اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC)……………………………………………………. 89

۶ ـ۳ـ فاکتورهای رشدIMC……………………………………………………………………………… 90

۷ ـ۳ـ ارتباطات بازاریابی وIMC……………………………………………………………………….. 91

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

۸ ـ۳ـ پنج فاکتور کلیدیIMC…………………………………………………………………………… 93

۹ ـ۳ـ  اهداف IMC……………………………………………………………………………………….. . 95

۱۰ـ ۳ـ ویژگی های اصلی IMC……………………………………………………………………………………. 96

۱۱ـ۳ـ آمیخته تبلیغات وIMC……………………………………………………………………………………….. 98

۱۲ ـ۳ـ به سوی یکپارچگی……………………………………………………………………………………………. ۹۹

۱۳ ـ۳ـ نقش IMC در بازاریابی مدرن(۵ گام)……………………………………………………………….. ۱۰۴

۱۴-۳-بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی………………………………………………………. ۱۰۵

۱۵ ـ۳ـ آینده بازاریابی مبتنی بر IMC…………………………………………………………………………….110

۱۶ ـ۳ـ فرآیند هشت مرحله ای IMC…………………………………………………………………………….113

۱۷ ـ۳ـ فرآیند برنامه ریزی ۸ مرحله ای  هشت مرحله ای IGMC……………………………………115

۱۸ ـ۳ـ فرآیند IMC (گونرینگ ) ………………………………………………………………………………….۱۱۸

۱۹ ـ۳ـ مراحل توسعه IMC………………………………………………………………………………………….121

۲۰ ـ۳ـ موانع موجود بر سر راه  اجرای IMC ………………………………………………………………..125

۲۱ ـ۳ـ مقیاس های تعیین اهداف و اندازه گیری IMC…………………………………………………….129

بخش‌ چهارم‌: 

۱ـ۴ـ فرآیند ارتباطات در IMC …………………………………………………………………………………….137

          ۱-۱ـ۴ـ عناصر فرآیند ارتباط………………………………………………………………………………۱۳۸

          ۲-۱ـ۴ـ مراحل ایجاد ارتباطات اثربخش با مشتریان ………………………………………………۱۳۸

          ۳-۱ـ۴ـ مراحل برنامه ارائه خدمات به مشتریان (۹ مرحله )………………………… ………. ۱۴۵

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

۲ـ۴ـ انتخاب رسانه ها  …………………………………………………………………………………………………۱۶۱

۳ـ۴ـتبلیغات………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۹

          ۱-۳ـ۴ـ میزان تبلیغات ……………………………………………………………………………………..  ۱۷۰

           ۲-۳ـ۴ـ تعیین اهداف تبلیغات ……………………………………………………………….  ۱۷۲

           ۳-۳ـ۴ـ تعیین بودجه تبلیغات………………………………………………………………… ۱۷۳

           ۴ـ۳ـ۴ـ تعیین استراتژی تبلیغات …………………………………………………………….  ۱۷۴

          ۵ـ۳ـ۴ـ عملکردهای تبلیغات‌…………………………………………………………………… ۱۷۵

          ۶ـ۳ـ۴ـ ویژگی های ساختار پیام در تبلیغات‌……………………………………………….. ۱۷۶

          ۷ـ۳ـ۴ـ خصوصیات جاذبه ها در تبلیغات‌ …………………………………………………..  ۱۷۷

          ۸ـ۳ـ۴ـ تبلیغات و آگهی ها ……………………………………………………………………  ۱۸۱

          ۹ـ۳ـ۴ـ گام های اصلی برنامه تبلیغات و آگهی ها………………………………………… ۱۸۶

          ۱۰ـ۳ـ۴ـ تبلیغ شفاهی و رهبران عقاید………………………………………………………. ۱۹۲

۴ـ۴ـ ترویج ………………………………………………………………………………………………….. .۲۰۵

          ۱-۴ـ۴ـ عوامل مؤثر در ترکیب ترویج ………………………………………………………. . ۲۰۷

          ۲-۴ـ۴ـماهیت و اهمیت ترویج ………………………………………………………………………… ۲۱۱

          ۳-۴ـ۴ـ روش های ترویج …………………………………………………………………….. ..۲۱۱

          ۴-۴ـ۴ـ ماهیت ابزار های ترویج …………………………………………………………….. . ۲۱۳

          ۵-۴ـ۴ـ عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی…………………………………….    ..۲۲۰

۵ـ۴ـ پیشبرد فروش ……………………………………………………………………………………….. .. ۲۲۲

          ۱-۵ـ۴ـ تصیمات اصلی در امور پیشبرد فروش ………………………………………….. .. ۲۲۴

۶ـ۴ـ فاصله بین فروش و بازاریابی …………………………………………………………………….. .. ۲۳۰

۷ـ۴ـ روابط عمومی  بازاریابی …………………………………………………………………………… .. ۲۳۴

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

          ۱-۶ـ۴ـ ابزارهای مهم روابط عمومی ………………………………………………………… .. ۲۳۷

          ۲-۶ـ۴ـ مهمترین اقدامات در مورد روابط عمومی ……………………………………………………۲۳۸

          ۳-۶ـ۴ـ اجرای برنامه روابط عمومی  ……………………………………………………….. .. ۲۳۹

          ۴-۶ـ۴ـ ارزیابی نتایج روابط عمومی  ………………………………………………………. .. ۲۳۹

۸ـ۴ـ حمایت مالی …………………………………………………………………………………………. .. ۲۴۱

 

فصل‌ سوم‌: روش‌ تحقیق‌

۱ـ۳ـجامعه‌آماری‌ ……………………………………………………………………………………………………….  ۲۴۶

۲ـ۳ـ روش‌ و ابزار جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ ………………………………………………………………………… ۲۴۹

۳ـ۳ـ روش‌ تحقیق‌ در علوم اجتماعی…………………………………………………………………………..   ۲۴۹

        ۱-۳-۳- روش‌ کار در تحقیق‌ حاضر …………………………………………………………………… ۲۷۶

۴ـ۳ـ اعتبار صوری‌ پرسشنامه‌ ………………………………………………………………………………………. ۲۷۷

۵ـ۳ـ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌  ………………………………………………………………………….. ۲۷۸

۶-۳-  سؤالات‌ تحقیق‌………………………………………………………………………………………………… ۲۷۸

۷-۳- مستندات  سؤالات‌ تحقیق‌…………………………………………………………………………………… ۲۷۸

فصل‌ چهارم‌: یافته‌های‌ تحقیق‌

۱-۴- تجزیه و تحلیل داده های توصیفی ………………………………………………………………………. ۳۰۲

 

فصل‌ پنجم‌: پیشنهادات‌

بخش‌ اول‌:

۱ـ۵ـ نتیجه‌گیری‌  ………………………………………………………………………………………………………. ۳۴۵

  بخش‌ دوم:

۲ـ۵ـ پیشنهادات‌ ……………………………………………………………………………………………………….. ۳۵۳

منابع‌…………………………………………………………………………………………………………………………..۳۵۶

پیوست‌  ……………………………………………………………………………………………………………………..۳۶۳

فهرست جداول:

                                                                                            

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

                                                                                                                        صفحه

جدول شماره ۱ : توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان  بر حسب ” سن ”   …………………….. ۳۰۲

جدول شماره ۲ : توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان  بر حسب ” جنسیت ”  …………………..۳۰۳

 جدول شماره ۳ : توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان  بر حسب ” میزان تحصیلات ” ……….۳۰۴

جدول شماره ۴ : توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان  بر حسب ” رشته تحصیلی “…………… ۳۰۶

جدول شماره ۵ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد تعیین مشخصات بالقوه           مشتریان قبل از تولید یک محصول خاص……………………………………………………………………… ۳۰۸

جدول شماره ۶ : توزیع فراوانی و درصد اهداف پاسخگویان  از تدوین استراتژی بازاریابی….۳۰۹

جدول شماره ۷ : توزیع فراوانی و درصد میزان توجه پاسخگویان  به برقراری ارتباط طولانی مدت با مشتریان نهائی   ………………………………………………………………………………………………………۳۱۱

جدول شماره ۸ : توزیع فراوانی و درصد میزان آگاه فرض کردن مخاطبان هدف از نظر پاسخگویان……………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۲

جدول شماره ۹ : توزیع فراوانی و درصد میزان تمایل پاسخگویان  به تولید یک محصول ویژه برای یک قشر خاص ……………………………………………………………………………………………….. ۳۱۵

جدول شماره ۱۰ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در مورد تولید یک محصول جدید

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

 …………………………………………………………………… ۳۱۷

 جدول شماره ۱۱ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد بخش های مشارکت کننده در تصمیم       گیری هنگام تدوین راهبردهای بازاریابی برای یک محصول جدید…………………….۳۱۹

جدول شماره ۱۲ : توزیع فراوانی و درصد میزان اهمیت در نظر گرفتن گروه بازاریابی مجزا برای پیشبرد فروش هر برند از نظر پاسخگویان …………………………………………………………………… ۳۲۱

جدول شماره ۱۳ : توزیع فراوانی و درصد میزان اعتقاد پاسخگویان  به اصلاح وبهبود روش های بازاریابی مرسوم شرکت  ……………………………………………………………………………………………. ۳۲۲

جدول شماره ۱۴ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد دخالت اعضاء گروه بازاریابی در تصمیم گیری مربوط به پیشبرد فروش ……………………………………………………………………. ۳۲۳

 جدول شماره ۱۵ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد میزان اعتقاد شرکت به این موضوع که کارکنان گروه بازاریابی نیز خود جزء مشتریان شرکت محسوب می شوند…………… ۳۲۴

جدول شماره ۱۶ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد میزان تلاش شرکت

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

در جهت  ایجاد صمیمیت وروحیه همکاری بین اعضاء گروههای مرتبط بازار یابی  ………………………….. ۳۲۵

جدول شماره ۱۷ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد میزان تلاش شرکت برای ایجاد زمینه ای برای ارائه خلاقیت توسط اعضای گروههای بازاریابی در انجام وظایف و امور محوله.. ۳۲۶

جدول شماره ۱۸ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد استفاده شرکت از آگهی تبلیغاتی یکسان در رسانه های متفاوت ……………………………………………………………………………۳۲۸

جدول شماره ۱۹ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد میزان همکاری واحدهای متفاوت شرکت برای یکپارچه بودن اهداف کلان شرکت خود در ارائه محصولات ……………… ۳۲۹

جدول شماره ۲۰ : توزیع فراوانی و درصد میزان اهمیت دادن پاسخگویان به پایگاه اجتماعی مشتریان نهائی به منظور درک وپذیرش بهتر پیامهای تبلیغاتی …………………………………………….. ۳۳۱

جدول شماره ۲۱ : توزیع فراوانی و درصد میزان تمایل پاسخگویان  به تبلیغ محصولات ویژه شرکت در رسانه های با مخاطب محدود  ………………………………………………………………………….۳۳۲

جدول شماره ۲۲ : توزیع فراوانی و درصد میزان تمایل پاسخگویان  به استفاده شرکت از شعارهای تبلیغاتی با تم جهانی……………………………………………………………………………………………………… ۳۳۴

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

جدول شماره ۲۳ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد میزان اهمیت دادن شرکت به تلاشهای تبلیغاتی شرکتهای رقیب هنگام برنامه ریزی………………………………………………………. ۳۳۵

جدول شماره ۲۴ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد میزان اهمیت بازخوردهای مخاطبان هدف در سیاست گذاری های آینده شرکت ……………………………………………………… ۳۳۷

جدول شماره ۲۵ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان  در مورد میزان سنجش رابطه بین افزایش بودجه تبلیغات با افزایش میزان فروش برای تصمیمات آتی شرکت ………………………. ۳۳۹

جدول شماره ۲۶ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد میزان استفاده از فناوری اطلاعا ت و ارتباطات(IT) برای تبلیغ محصولات شرکت ………………………………………………… ۳۴۱

جدول شماره ۲۷ : توزیع فراوانی و درصد نظر پاسخگویان در مورد میزان استفاده از سیاست پیشبرد فروش……………………………………………………………………………………………………………….۳۴۳

فهرست نمودارها :

عنــوان                                                                                                            صفحه

نمودار شماره ۱ : سن ……………………………………………………………………….. …………………….. ۳۰۳

نمودار شماره ۲ : جنسیت…………………………………………………………………………………………….۳۰۴

 نمودار شماره ۳ : میزان تحصیلات………………………………………………………………………………..۳۰۵

نمودار شماره ۴ : رشته تحصیلی………………………………………………………………………………….. ۳۰۷

نمودار شماره ۵ : مشخصات بالقوه  مشتریان قبل از تولید یک محصول خاص………………….. ۳۰۸

نمودار شماره ۶ : اهداف تدوین استراتژی بازاریابی………………………………………………………….۳۱۰

نمودار شماره ۷ : توجه  به برقراری ارتباط طولانی مدت با مشتریان نهائی   ………………………..۳۱۲

نمودار شماره ۸ مخاطبان هدف آگاه………………………………………………………………………………. ۳۱۴

نمودار شماره ۹ : تولید یک محصول ویژه برای یک قشر خاص ………………………………………. ۳۱۶

نمودار شماره ۱۰ : عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری در تولید یک محصول جدید  …………… ۳۱۸

 نمودار شماره ۱۱ : بخش های مشارکت کننده در تدوین راهبردهای بازاریابی……………………..۳۲۰

نمودار شماره ۱۲ : در نظر گرفتن گروه بازاریابی مجزا برای هر برند………………………………….. ۳۲۱

نمودار شماره ۱۳ : اصلاح وبهبود روش های بازاریابی مرسوم شرکت  …………………………….. ۳۲۲

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

نمودار شماره ۱۴ : دخالت اعضاء گروه بازاریابی در تصمیم گیری ها………………………………… ۳۲۳

نمودار شماره ۱۵ : میزان اعتقاد شرکت به اینکه کارکنان خود مشتری هستند………………………. ۳۲۴

نمودار شماره ۱۶ : میزان تلاش شرکت در جهت  ایجاد صمیمیت…………………………………….. ۳۲۵

نمودار شماره ۱۷ : میزان تلاش شرکت برای ایجاد زمینه ای برای ارائه خلاقیت ………………… ۳۲۷

نمودار شماره ۱۸ : استفاده شرکت از آگهی تبلیغاتی یکسان در رسانه های متفاوت……………….۳۲۸

نمودار شماره ۱۹ : میزان همکاری واحدهای متفاوت شرکت برای یکپارچه بودن……………….. ۳۲۹

نمودار شماره ۲۰ : اهمیت به پایگاه اجتماعی مشتریان نهائی به منظور درک بهترپیامها……………۳۳۰

نمودار شماره ۲۱ : تبلیغ محصولات ویژه در رسانه های با مخاطب محدود  ……………………….۳۳۱

نمودار شماره ۲۲ : استفاده شرکت از شعارهای تبلیغاتی با تم جهانی…………………………………. ۳۳۲

نمودار شماره ۲۳ : اهمیت به تلاشهای تبلیغاتی شرکتهای رقیب………………………………………… ۳۳۵

نمودار شماره ۲۴ : اهمیت بازخوردهای مخاطبان در سیاست گذاریهای آینده شرکت …………. ۳۳۷

نمودار شماره ۲۵ : سنجش رابطه بین افزایش بودجه تبلیغات با افزایش میزان فروش…………… ۳۳۹

نمودار شماره ۲۶ : میزان استفاده از فناوری اطلاعا ت و ارتباطات(IT)………………………………. 341

نمودار شماره ۲۷ : میزان استفاده از سیاست پیشبرد فروش…………………………………………………۳۴۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها :

عنــوان                                                                                                            صفحه

شکل ۱ـ سیر تحولات بازاریابی…………………………………………………………………………. .۴۱

شکل ۲ـ مراحل بازاریابی نوین………………………………………………………………………….. .۷۰

شکل ۳ـ اشکال ابزارهای پیشبرد فروش………………………………………………………………. .۷۷

شکل ۴ـ ابزارهای ارتباطات بازاریابی………………………………………………………………….. ۸۵

شکل ۵ـ اجزای ترکیب ترویج…………………………………………………………………………… ۹۲

شکل ۶ـ مراحل مختلف IMC………………………………………………………………………….. 93

شکل ۷ـ فرآیند برنامه ریزی ۸ مرحله IGMC  …………………………………………………………  ۱۰۸

شکل ۸ـ مراحل توسعه IMC ……………………………………………………………………………  ۱۱۵

شکل ۹ـ ابزارهای یکپارچهIMC……………………………………………………………………………….  ۱۱۶

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

شکل ۱۰ـ فرآیند مراحل IGMC  ……………………………………………………………………………  ۱۱۷

شکل ۱۱ـ مراحل آمادگی خریدار………………………………………………………………………………  ۱۳۲

شکل ۱۲ـ چهار تصمیم برای توسعه برنامه تبلیغاتی …………………………………………………….  ۱۶۴

شکل ۱۳ـ اهداف تبلیغاتی قابل اجرا…………………………………………………………………………..  ۱۶۵

شکل ۱۴ـ تصمیمات اصلی در تبلیغات و آگهی ها ………………………………………………………. ۱۷۸

شکل ۱۵ـ پنج فاکتور اصلی ابزار ترویج………………………………………………………………………. ۲۰۰

شکل ۱۶ـ اجزای IMC……………………………………………………………………………………………. 202

شکل ۱۷ـ یکپارچه سازی ترکیب ترویج……………………………………………………………………… ۲۰۹

شکل ۱۸ـ عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی………………………………………… ۲۱۲

شکل ۱۹ـ استراتژی ایجاد کشش و یا استراتژی تهاجمی……………………………………………….. ۲۱۳

شکل۲۰- نظریه شخصیتی چند خصیصه ای………………………………………………………………… ۲۴۱

-۱)بیان مسأله

     پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به این سؤال است که بر اساس قرائن موجود تجربی و علمی، مدیران بازارایابی شرکتهای دولتی و خصوصی در

زمینه مواد شوینده مستقر در تهران، تا چه میزان با مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه (IMC) آشنا بوده و تا چه میزان از تکنیکهای آن در طراحی استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

     ارتباطات بازاریابی به مدیران یادآوری می کند که همه عناصر تبلیغات و ارتباطات باید

به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند تا همانند صدای سازهای یک ارکستر سمفونیک که هدف مشخصی را دنبال می کند به گوش برسند.

 (آمیکو به نقل از حیدرزاده- ۰-۲۷)

۲-۱)اهمیت تحقیق:

     امروزه با توجه به جهانی شدن و توسعه فن آوری های نوین، مفاهیم جدیدی منجمله، بازاریابی ارتباطی ارائه شده است. مفهوم IMC فرصتهای زیادی در پیش روی شرکتهای مختلف قرار داده است.

     امروزه شرکتهای بزرگ دنیا از بازاریابی انبوه رویگردان شده و با توجه ویژه به مقوله ارتباطات، توجه خود را به یکپارچه کردن ارتباطات بازاریابی (مدیریت بازار) معطوف نموده اند.

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

     ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) فعالیتی است جهت متحد کردن همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی و مشارکت و گسترش دادن پیامها برای برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از یک راه تازه.

برنامه IMC از برنامه های سنتی تبلیغاتی خیلی پیچیده تر می باشد زیرا که منابع پیام بیشتر، ابزارهای ارتباطی بیشتر و مخاطبان بیشتری را مد نظر قرار می دهد.

     با توجه به موارد ذکر شده و هزینه های سرسام آور تبلیغات برای شرکت های تجاری، در سال ۱۹۹۳ پیشنهاد شد که با محوریت قرار دادن ارتباطات در فرآیند بازاریابی ضمن برقراری ارتباطات مؤثر با مخاطبان، می توان تا مقدار زیادی هزینه های مرتبط با تبلیغات انبوه را کاهش داد و با استفاده از بخش ارتباطات و روابط  عمومی، موفقیت های بیشتری را کسب کرد.

(صمدی، عباسی-

     تبلیغات مدرن شکل جدیدی از تلاش اولیه ای است که برای تبلیغات می شده است . مبلغین آمریکا، سالانه ۲۴۴ بیلیون دلار برای تبلیغات هزینه می کنند و در کل دنیا، چیزی نزدیک به ۴۶۵ بیلیون دلار صرف تبلیغات می شود. هر چند تبلیغات اکثراً توسط شرکتهای تجاری استفاده می شود، ولی در

سازمان های بدون سود  و آژانس های اجتماعی نیز کاربرد دارد. در واقع بزرگترین شرکتی که در قرن ۲۱ بیشترین هزینه را در تبلیغات داشت، یک سازمان بدون سود بود.

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

     استراتژی تبلیغات شامل دو عنصر اصلی بود : ارائه پیام های تبلیغاتی و انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات و شرکت ها به رسانه به عنوان تابعی از فرآیند تولید پیام می نگریستند. دپارتمان تولید ابتدا تبلیغات مناسب را خلق می کرد و سپس دپارتمان رسانه این پیام را به مخاطبین ارائه می کرد ، ولی امروزه بخش بندی رسانه ها، تعیین هزینه برای رسانه و استراتژی های بازاریابی متمرکز به هدف، اهمیت فرآیند انتخاب رسانه را افزایش داده اند.

پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1878
پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات و بازاریابی

قیمت : تومان9,900