فروشگاه

توضیحات

پایان نامه شش سیگما

منظور از شش سیگما چیست ؟

می توان به سؤال «شش سیگما چیست؟» به روش های مختلفی پاسخ داد .
۱- مقیاس و معیاری آماری برای نشان دادن کارایی یک فرآیند یا محصول
۲- هدفی جهت رسیدن به سطح عالی و کاملی از بهبود .

۳- سیستمی مدیریتی به جهت رسیدن به جدیدترین شکل رهبری در سازمان و دستیابی به کلاس جهانی .

شش سیگما به عنوان مقیاس و معیاری آماری
« » یکی از حروف یونانی است که در علم آمار به معنای انحراف معیار است . انحراف معیار ،

شاخص آماری جهت پی بردن به انحراف موجود در مجموعه ای از داده ها ، دسته ای از اقلام و یا یک فرآیند است .
سطح سیگما به منظور کمک به موارد زیر محاسبه می گردد :
۱- بر روی معیارهایی که از دید مشتری سازمان مهم است تمرکز کنید . بسیاری از معیارها از قبیل ؛

ساعات کار ، و حجم فروش ، یعنی همان معیارهای

مرسوم که اغلب سازمانها و شرکتها از آنها استفاده می کنند ، عمدتاً به آنچه که مشتری نسبت به آن توجه و اهمیت نشان می دهد ، مربوط نمی شوند .

۲- روشی یکسان جهت مقایسه و اندازه گیری فرآیندهای متفاوت ارائه می دهد .

اولین قدم در محاسبه سیگما و یا درک مفهوم و اهمیت آن ، تشخیص انتظارات مشتریان است .

در واژه نامه شش سیگما به نیازها و انتظارات مشتری ، CTQ (مشخصه بحرانی برای کیفیت) گفته می شود .
معیار سیگما کمک می کند تا بتوان به مطلوب و یا نامطلوب بودن عملکرد یک فرآیند پی برد و

روش مشترک و یکسانی جهت درک وضعیت فرآیندها ، ارائه نمود . از معیار سیگما به منظور ارزیابی عملکرد یک فرآیند و ایجاد زبان مشترکی برای بیان این معیار استفاده می شود .

 

۱۱۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

پایان نامه شش سیگما
پایان نامه شش سیگما

فهرست مطالب

عنوان صفحه
بخش اول : شش سیگما چیست
اول : داستان موفقیت آمیز شش سیگما ۲
دوم : منظور از شش سیگما چیست ۶
سوم : شش سیگما در سازمان شما ۱۳
چهارم : فرایند حل مسئله تیم شش سیگما ۲۱
پنجم : راهنمایی برای موفقیت شش سیگما ۲۹
ششم : نگاهی به جعبه ابزار شش سیگما ۳۷
هفتم : شش سیگما در عمل ۵۶
هشتم : نکته ای برای مدیران ۶۲
نهم : نکاتنی که کارکنان باید بدانند ۶۷
بخش دوم : تفکر ناب دروازه ورود به سرزمین سیگماها
مقدمه ۷۴
چرخه dmaic 79
ابزارهای مورد استفاده در فاز بهبود ۸۵
اتلاف یا waste 90
اصول تفکر ناب ۹۱
بستر سازی و توسعه فرهنگ سازمانی با مفاهیم تفکر ناب ۹۸
تئوری محدودیت ها (toc) 101
ابزارهای مورد نیاز برای کاربرد تئوری محدودیتها ۱۰۵
نتیجه گیری ۱۰۸
منابع و مأخذ ۱۱۰

 

 

چه چیز جدیدی در شش سیگما وجود دارد ؟

در سال های ۱۹۸۰، مدیریت کیفیت جامع (TQM) ، بسیار عمومیت داشت . مدیریت کیفیت

جامع نیز رویکردی برای بهبود بود ، اما سرانجام در بسیاری از شرکت ها ، به طور آهسته و بی سر و صدا به دست فراموشی سپرده شد .
سه ویژگی عمده زیر شش سیگما را از دیگر برنامه های گذشته کیفیت مجزا می سازد :
۱- شش سیگما مشتری گراست و اغلب بطور آشکارا سعی در حفظ رضایت مشتریان خارجی

دارد و همواره به سوی این بهبود حرکت می کند . (منظور از مشتریان خارجی ، مشتریانی هستند که محصولات و خدمات سازمان را خریداری می کنند.)

۲- پروژه های شش سیگما باعث گسترش سرمایه بالایی می شوند .
۳- در واقع شش سیگما باعث تغییر عملکرد مدیریت می شود . شش سیگما چیزی بیش از پروژه های بهبود است .
شش سیگما باعث ایجاد مزایای بسیاری می گردد ، اما رسیدن به این مزایا نیازمند کار تیمی در تمام سطوح سازمان است .

 

 

فصل دوم

منظور از شش سیگما چیست ؟
می توان به سؤال «شش سیگما چیست؟» به روش های مختلفی پاسخ داد .
۱- مقیاس و معیاری آماری برای نشان دادن کارایی یک فرآیند یا محصول
۲- هدفی جهت رسیدن به سطح عالی و کاملی از بهبود .
۳- سیستمی مدیریتی به جهت رسیدن به جدیدترین شکل رهبری در سازمان و دستیابی به کلاس جهانی .
شش سیگما به عنوان مقیاس و معیاری آماری

« » یکی از حروف یونانی است که در علم آمار به معنای انحراف معیار است . انحراف معیار ،

شاخص آماری جهت پی بردن به انحراف موجود در مجموعه ای از داده ها ، دسته ای از اقلام و یا یک فرآیند است .
سطح سیگما به منظور کمک به موارد زیر محاسبه می گردد :
۱- بر روی معیارهایی که از دید مشتری سازمان مهم است تمرکز کنید .

بسیاری از معیارها از قبیل ؛ ساعات کار ، و حجم فروش ، یعنی همان معیارهای مرسوم

که اغلب سازمانها و شرکتها از آنها استفاده می کنند ، عمدتاً به آنچه که مشتری نسبت به آن توجه و اهمیت نشان می دهد ، مربوط نمی شوند .
۲- روشی یکسان جهت مقایسه و اندازه گیری فرآیندهای متفاوت ارائه می دهد .

اولین قدم در محاسبه سیگما و یا درک مفهوم و اهمیت آن ، تشخیص انتظارات مشتریان است .

 

در واژه نامه شش سیگما به نیازها و انتظارات مشتری ، CTQ (مشخصه بحرانی برای کیفیت) گفته می شود .
معیار سیگما کمک می کند تا بتوان به مطلوب و یا نامطلوب بودن عملکرد یک فرآیند پی برد و روش مشترک و یکسانی جهت درک وضعیت فرآیندها ، ارائه نمود . از معیار سیگما به منظور ارزیابی عملکرد یک فرآیند و ایجاد زبان مشترکی برای بیان این معیار استفاده می شود .
شش سیگما به عنوان یک هدف
هنگامی که سازمانی نیازهای مهم مشتریان را نادیده می گیرد و نسبت به آنها بی اهمیت است ، در واقع این امر باعث پیدایش عیوب ، شکایات و افزایش هزینه می گردد . افزایش تعداد عیوب یعنی افزایش هزینه اصلاح و دوباره کاری آنها ، بعلاوه افزایش مقدار معیوب باعث خطر از دست دادن مشتریان نیز می گردد . مسلماً همه سازمانها به دنبال اجتناب از عیوب و نتایج ناشی از آن ، که همان افزایش هزینه ها و کاهش رضایت مشتری است ، می باشند .

 

جدول ۱-۲-مقادیر سطح سیگما
سطح سیگما تعداد عیوب در هر یک میلیون فرصت
۶ ۴/۳
۵ ۲۳۳
۴ ۶۲۱۰
۳ ۶۶۸۰۷
۲ ۳۰۸۵۳۷
۱

 

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “پایان نامه شش سیگما”

پایان نامه شش سیگما

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 2055

پایان نامه شش سیگما

قیمت : تومان99,000