فروشگاه

توضیحات

موضوع این پژوهش درباره انواع ساختارهای کدهای فضایی- زمانی می باشد. در ابتدا توضیحاتی راجع به کانال¬های MIMO داده می شود و انواع کاربردهای آن به اختصار توضیح داده می شود. سپس راجع به چندگانگی و انواع آن شامل چندگانگی زمان، فرکانس و فضا را مورد بررسی قرار می¬دهیم. موضوع بعدی که به آن توجه نموده ایم بحث محوشدگی می باشد. روابط موجود را ارائه داده و انواع محوشدگی را نیز بر می شماریم. در قدم بعدی راجع به بلوک کدهای فضایی- زمانی و شبکه کدهای فضایی- زمانی مباحثی را مطرح می نماییم. بلوک دیاگرام این ساختارها نشان داده شده و روابط مربوط به هریک نیز ارائه شده است. در مورد بلوک کد فضایی- زمانی طرحی که الموتی ارائه داده را به صورت اختصار آورده و روال آن و بلوک دیگرامی که بوسیله ی الموتی ارائه شده نیز مشخص شده است. در قدم بعدی الگوریتم های رمزگشایی و روابط و توضیحات مربوط به آن آورده شده است. پس از آن بلوک فضایی رمزگذار نشان داده شده است. در انتها انواع کدهای برای آنتن های مختلف ارائه شده و در انتهای یک نتیجه گیری از بحث حاضر به عمل آمده است.

 

۴۸صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع +شکل و عکس دارد قیمت ۱۴۹۰۰ تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 

فهرست:
عنوان صفحه
پیش گفتار…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴
کانال MIMO ………………………………………………………………………………………………………………………………………………5
_ کاربردهای MIMO ……………………………………………………………………………………………………………………………………5
مدل انتقال …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۷
چندگانگی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..۸
_ تکنولوژی چندگانگی …………………………………………………………………………………………………………………………………..۸
_ چندگانگی زمان …………………………………………………………………………………………………………………………………………۹
_ چندگانگی فرکانس …………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۰
_ چندگانگی فضا …………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
محوشدگی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۱
کدگذاری فضایی- زمانی …………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵
مدل¬های محوسازی کانال ……………………………………………………………………………………………………………………………۱۶
_ انتشار چندمسیره ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶
_ مدل¬های استاتیکی برای محوسازی کانال ………………………………………………………………………………………………………۱۷
_ محوسازی ریلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۸
سیستم¬¬های فضایی- زمانی کد شده ……………………………………………………………………………………………………………۲۱
بلوک کدهای فضایی- زمانی ……………………………………………………………………………………………………………………….۲۵
_ کد فضایی- زمانی Alamouti …………………………………………………………………………………………………………………….25
_ کدگذاری فضایی- زمانی Alamouti …………………………………………………………………………………………………………..25
_ طرح Alamouti با چند آنتن گیرنده …………………………………………………………………………………………………………..۲۸
_ الگوریتم کدگذاری ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۲۸
بلوک فضایی- زمانی کدگذار ……………………………………………………………………………………………………………….۳۰
الگوریتم کدگشایی ……………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۰
شبکه¬ی کد فضایی- زمانی ………………………………………………………………………………………………………………………….۳۴
ساختار کدگذار برای شبکه¬ی کد فضایی- زمانی …………………………………………………………………………………………۳۵
طراحی شبکه¬ی کدشده فضایی- زمانی در کانال¬های با محوشدگی آرام ……………………………………………………..۳۸
کدهای QPSK با دو، سه و چهار آنتن فرستنده ………………………………………………………………………………………….۴۰
کدهای ۸-PSK با دو آنتن فرستنده …………………………………………………………………………………………………………….۴۲
آنالیز عملکرد ………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۳
نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………۴۵
مراجع ……………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷

 

 

 

کانال MIMO:
MIMO که عبارت اختصار چند ورودی – چند خروجی۱ است، یک فناوری انتشار امواج (آنتن) برای سیستم‌های مخابراتی بی‌سیم است، بدین صورت که در هر دو طرف فرستنده و گیرنده از چند آنتن استفاده می‌شود. سیگنال های ارسالی در انتهای مدار مخابراتی با هم ترکیب می‌شوند تا خطا به حداقل رسیده، سرعت انتقال اطلاعات به بیشینه، افزایش پیدا کند. دقت کنید که واژه های ورودی و خروجی ، به کانال رادیویی حامل پیام بر می گردد، نه به سیستم شامل آنتن ها. فناوری مایمو، با افزودن چشمگیر گذردهی داده ها۲ و مسافت اثر مفید، آن هم بدون نیاز به پهنای باند یا توان ارسالی اضافی، جایگاه ویژه ای در مخابرات بی‌سیم یافته است. دستیابی مایمو به این امر، بوسیلۀ بازدهی طیفی۳ بالاتر (تعداد بیت های بیشتر در هر ثانیه در هر هرتز از پهنای باند) و قابلیت اطمینان ارتباط است. به سبب این ویژگی ها، مایمو بخش مهمی از استاندارد های مخابرات بی سیم گشته است. استاندارد هایی مانند) IEEE ۸۰۲.۱۱n (وای فای .(Wifi) و. برای نمونه، استاندارد ITU-T G.۹۹۶۳، استانداردی نو، برای شبکۀ خانگی است که یک سیستم ارتباطی خط قدرت را تعریف می کند که از فنون مایمو برای ارسال چند سیگنال، روی سیم های جریان متناوب (فاز و نول و زمین) بهره می برد.

_کاربردهای MIMO:
کارکرد های مایمو را می توان به سه گروه، تقسیم کرد، پیش کدگذاری۴، مالتی پلکس فاصله¬ای۵ ، و کدگذاری چندگانه۶٫ پیش کدگذاری در تعریفی ظریف، می توان آن را بیم فرمینگ۷ چند جریانه، معرفی کرد. اما به بیان کلی تر، پیش کد گذاری را می توان، همۀ پردازش فاصله ای دانست که در فرستنده رخ می دهد. در بیم فورمینگ (تک لایه)، سیگنالی یکسان، از سوی تک تک آنتن ها فرستاده می شود که این سیگنال، دارای فاز (و گاهی بهره) مناسب است و به گونه ای وزن دهی می شود که توان سیگنال در ورودی گیرنده، بیشینه باشد. از مزایای استفاده از بیم فورمینگ، افزایش بهرۀ سیگنال دریافتی، با مجموع گرفتن از سیگنال های آنتن های چندگانه، و کاهش اثر محو شدگی چند مسیره ۱، است. بیم فورمینگ، در نبود پراکندگی ۲، الگوی جهتی بسیار خوبی است، اما در حالت کلی، ستون های قرار دادی سلولی، تقارن و همسانی خوبی ندارند. هنگامی که گیرنده دارای چندین آنتن است، بیم فورمینگ ارسالی، نمی تواند هم زمان، سطح سیگنال را در همۀ آنتن های گیرنده، بیشینه کند و برای همین، پیش کد گذاری با جریان چند گانه، به کار برده می شود. توجه داشته باشید که پیش کد گذاری، نیازمند آگاهی از اطلاعات حالت کانال۳ یا به اختصار (CSI)، در فرستنده است. مالتی پلکس فاصله ای نیازمند پیکره بندی مایمو است. در مالتی پلکس فاصله ای، یک سیگنال با نرخ بالا، به جریان های موج…………………………..

 

مدل انتقال:
یک سیستم بی¬سیم مخابراتی با n آنتن در ایستگاه اولیه و m آنتن در ایستگاه دورتر در نظر می¬گیریم. در هر زمان t، سیگنال¬های cti که i=1,2,…,n است، بطور پیوسته از n آنتن فرستنده، فرستاده می¬شوند. کانال یک کانال تخت۴ فرض شده¬ است. همچنین گین بین آنتن فرستنده i تا آنتن گیرنده j، αi,j فرض شده است. گین¬های مسیر بر اساس مدل¬های مستقل با ضریب تصادفی گوسی ۰٫۵ برای هر واحد بعد مدل شده است. این روش بدون هر تغییر در روش کدگذاری………………..

 

چندگانگی۱:
_تکنولوژی چندگانگی:
در ارتباطات موبایل، تکنولوژی چندگانگی بطور گسترده¬ای برای کاهش اثرات مخرب محوسازی از قبیل تغییر در دامنه و فاز و بهبود قابلیت انتقال بدون کاهش توان انتقالی یا از بین بردن پهنای باند استفاده شده است. . مفهوم چندگانگی، آماده کردن گیرنده با نسخه¬¬های چندگانه¬ای از همان سیگنال ارسالی است. هر کدام از این مسیرها، به عنوان یک شاخه………………..

-چندگانگی زمان۱:
چندگانگی زمان بوسیله¬ی تشخیص پیام¬های انتقالی در زمان¬های کوچک می¬تواند بدست آید. که نتیجه آن ناهمبسته بودن محوسازی سیگنال¬ها در گیرنده می¬باشد. زمان تفکیک مورد نیاز، یا به حداقل وابستگی زمانی کانال وابسته……………..

 

-چندگانگی فرکانس۱:
در چندگانگی فرکانس، یک تعداد فرکانس برای انتقال همزمان پیام استفاده شده است. از آنجا که برای هر فرکانس یک محوشدگی وابسته به آن فرکانس وجود دارد که ممکن است باعث تخریب دیگر فرکانس¬ها شود، فرکانس¬ها نیاز به یک جدایی کافی برای اطمینان از مستقل بودن محوسازی ملحق شده با هر فرکانس دارد. پهنای باند وابسته به هر سیگنال برای اینکه محو شدگی پیرامون هر سیگنال بر سیگنال دیگر اثر نگذارد، باید متفاوت باشد. در ارتباطات موبایل، کپی¬های سیگنال¬ فرستاده شده به گیرنده همچون طیف¬های گسترش داده شده باعث ایجاد اعوجاج در حوزه¬ی فرکانس می¬شوند. تکنولوژی¬های پخش طیف وقتی¬که پهنای باند همبسته بسیار کوچک است، موثر است. با این حال وقتی¬که پهنای باند همبسته بزرگ است، تاخیر چند مسیره پخش ارتباط کوچکی با دوره¬ی سیمبل دارد.

۳- چندگانگی فضا۲:
چندگانگی فضا یک تکنولوژی مناسب در ارتباطات ماکروویوی بی¬سیم۳ می¬باشد. این چندگانگی به چندگانگی آنتن شناخته می¬شودکه اساسا با استفاده از آرایه¬ی آنتن، منظم شده و برای انتقال مهیا شده است. در ساخت آنتن¬های چندمسیره به این نکته توجه شده است که سیگنال¬ها بصورت مناسبی از هم جدا شده باشند، تا آنجا که همانطور که قبلا اشاره شد باعث تخریب سیگنال¬های مجاور نشوند. پارامترهای موثر در طراحی با تغییر در وزن آنتن¬ها، امواج انعکاسی از محیط و فرکانس تغییر می-کند. به نظر می¬آید که اگر طول موج¬ها بصورت مناسبی از هم جدا باشند، برای جدایی فرکانس¬های آنتن¬های چند مسیره کافی باشد. چندگانگی پلاریزاسیون و چندگانگی زاویه¬ای مثال¬هایی از چندگانگی فضا می¬باشند. درچندگانگی پلاریزاسیون، پلاریزاسیون¬های افقی و عمودی سیگنال فرستاده شده در آنتن پلاریزه شده و بوسیله¬ی دو آنتن پلاریزه شده دریافت می¬شود. اگر پلاریزاسیون دو فرکانس از هم متفاوت باشد، ما مطمئن هستیم که دو فرکانس به اندازه¬ی کافی ناهمبسته هستند بدون اینکه نیاز باشد آنتن¬ها را بصورت جدا از هم قرار دهیم.

محوشدگی۱:
در حالت حدی، اگر دوسیگنال¬ با اختلاف فاز 〖۱۸۰〗^o ارسال شوند به طوری که حتی این سیگنالها تضعیف هم نشده باشند،در گیرنده سیگنالی دریافت نخواهیم کرد که به این پدیده محوشدگی گفته می¬شود. علت این پدیده همانطور که قبلا به آن اشاره داشتیم تضعیف در دامنه و فاز است. هنگامی¬که سیگنال¬های ارسالی از مسیر مستقیم و یا حتی مسیرهای غیرمستقیم به گیرنده می¬رسند پدیده¬ی محوشدگی چند مسیره رخ می¬دهد. نکته¬ای که باید به آن اشاره شود این است که این تأخیرها با توجه به اینکه امواج انعکاسی رسیده از محیط ……………..
…………………….

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه : تنها , ۱۴۹۰۰ تومان

 

 

 

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “انواع ساختارهای کدهای فضایی زمانی”

انواع ساختارهای کدهای فضایی زمانی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 2288

قیمت : تومان14,900