فروشگاه

توضیحات

تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود

وجود نظام کالبدی برای دستیابی به اهداف مبتنی بر فراخوانی محتوی توسعه امری الزامی است. تعیین نظام کالبدی هر منطقه جغرافیایی یکی از

بخشهای آمایش سرزمین است. نظام کالبدی که بر اساس بسیاری از متغیرهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی و نقشهای جاری عملکردی

تعریف می شود، متضمن حرکت بسوی بهره­برداری پایدار در راستای توسعه پایدار است. در بسیاری از کشورها صنعت گردشگری تحولات عمیقی در ابعاد

مختلف ایجاد کرده است. ازاینرو استفاده از مفاهیم گردشگری محور اصلی برنامه ریزی و تعیین نظام کالبدی محور زاینده رود می باشد.

 

  ۴۷صفحه فایل ورد منابع  دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود
تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود

 

۴-   روش تحقیق

در این مطالعه با استفاده از روش پیمایش هدفمند میدانی، تنظیم پرسشنامه و همچنین با استفاده از اسناد و مطالعات پیشین نسبت به جمع­آوری داده

تبلیغ : بهترین خریدار خودرو در تهران فوری ۰۹۱۲۸۵۰۱۹۱۲

و اطلاعات خام اقدام شد. پس از این مرحله با استفاده از تکنیک سوات برای تحلیل اطلاعات و همچنین برای تعیین نظام کالبدی محور زاینده رود از نرم

افزار GIS استفاده گردید. اگرچه دراین قسمت تشریح کامل تکنیک مورد استفاده هدف نیست اما کلیاتی از مفاهیم استفاده شده ارائه می­گردد.

ارزیابی عبارت‌از تعیین تغییرات اتفاق افتاده، به‌عنوان نتایج برنامه‌های طراحی شده که از طریق مقایسه تغییرات عملی (نتایج) با تغییرات مورد انتظار (اهداف) و تعیین میزان تغییراتی که براثر برنامه حاصل آمده‌است انجام می‌گیرد.

      یکی‌ از روش‌ها و به‌عبارتی مدل‌های‌ ارزیابی ‌و تحلیل وضعیت به‌ منظور پتانسیل‌سنجی‌ الگوی SWOT  می‌باشد. تحلیل ‌و درک وضعیت‌موجود،

شناخت نقاط ‌قوت و ضعف و در نتیجه شناخت فرصت‌ها وتهدیدها در نتیجه

عمل یا عدم تحقق در هرکدام از موارد می‌تواند نتیجه و استنباط از تحلیل باشد.

برای این منظور نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها در چهار حالت‌کلی SO، WO، ST و ‌‌WT پیوند داده می‌شوند و گزینه‌ها استراتژی از بین آنها انتخاب

می‌شوند. رایج‌‌ترین کاربرد این مدل  فراهم‌کردن یک‌چهارچوب‌منطقی برای هدایت‌نظامند بحث‌های‌سیستم، راهبردهای مختلف و درنهایت انتخاب راهبرد

اولویت دار است. در بررسی و استفاده از این مدل نکته‌ای را باید درنظر گرفت و آن اینکه آنچه‌که یک‌برنامه‌ریز به‌عنوان فرصت‌می‌بیند ممکن‌است برنامه‌ریز

دیگری آن‌را تهدید تلقی نماید وهمچنین یک‌‌نقطه‌قوت ممکن‌است درمواردی

ضعف‌تلقی‌شود. بدین‌ترتیب‌تشخیص‌های‌متفاوت ممکن‌است بازتاب ملاحظات‌اساسی قدرت‌در درون‌سیستم ویا تفاوت‌چشم‌اندازهای‌ واقعی‌باشد، نقطه کلیدی در این مدل، تجزیه و تحلیل دامنه‌ای از همه جنبه‌های موقعیتی سیستم و در نتیجه فراهم کننده چهارچوب مفیدی برای انتخاب راهبرد است.

۵-   تعیین نظام کالبدی
۷- ۱- تعیین محدوده های دارای اولویت جهت برنامه و طرح های توسعه گردشگری

بـر اساس تـعریف تـعیین نـظام کلی، فضایی و کالبدی محدوده زاینده رود و تدقیق نقش های قابل اعمال به منظور توسعه محور مورد نظر و تعیین چارچوب عملکردی و مقیاس هر کدام از طرح ها و پروژه ها ی پیشنهادی، بنظر می رسد مهمترین عامل در سهولت اجرای طرحها و برنامه ها ، الویت بندی

محدوده هایی است که جهت برنامه و طرحهای گردشگری انتخاب شده اند . نکته بسیار ظریف و اساس توجه به این مسئله آن است که توسعه

گردشگری در محور زاینده رود در گرو اجرای طرحها و پروژه ها بصورت همزمان است . خوشبختانه وجود دو استان و اعتبارات اجرایی ،عملیاتی نمودن طرحها و پروژه ها را می تواند توجیه نماید .

۷-۲- منطقه بندی و تعیین زونهای مستعد استقرار و برنامه ریزی در محور زاینده رود

تعیین یک ساختار منطقی گردشگری بر حسب منطقه که فعالیت های توسعه گردشگری را در سطوح خردتر هماهنگ نماید، اهمیت زیادی در دستیابی به اهداف توسعه گردشگری دارد. بر این اساس منطقه بندی در گردشگری به معنی تعیین نواحی یا ناحیه خاصی با جاذبه ها و منابع توریستی ویژه است

که خدمات و تسهیلات ویژه ای برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند. منطقه بندی بدنبال اهداف خاصی دردستیابی به توسعه گردشگری است. این اهداف عبارتنداز:

  • ارتقاء تولیدات و تنوع بازار و افزایش میزان اقامت در خرید گردشگران
  • کمک به کاهش عدم تعادل منطقه ای در زمینه فرصت های شغلی و درآمد درمناطق شهری وروستایی
  • به حداکثر رساندن استفاده از دسترسی های موجود و سایر زیر ساخت ها در محدوده ظرفیت برد
  • تقویت حسن مهمان نوازی سنتی هر منطقه و افزایش سطح فعالیت های محلی و مشارکت فعالانه مردم محلی در فعالیت های گردشگری

مناطق گردشگری باید واقعیت­های دسترسی موجود و خدمات زیر بنای محور را منعکس نموده و استفاده از این سیستم را در محدوده ظرفیت برد به حداکثر برسانند. هریک از مناطق گردشگری می تواند تحت یک مفهوم واحد به یک بازار تبدیل شود. در عین حال می تواند اجازه توسعه و تبلیغ در زمینه تنوع تولیدات تور و بازار رانیز داشته باشد. این دو موضوع با هم ارتباط نزدیکی دارند. متنوع ساختن بازار و محصولات عامل مهمی در دستیابی به یک بخش گردشگری متوازن است……………………………..

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود”

تبیین الگوی نظام کالبدی توسعه گردشگری در محور زاینده رود

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 794

قیمت : تومان29,900