توضیحات
تحقیق اصول اپتیک
آغاز تاریخ سینما پایان یک چیز دیگر است: تحولات پی در پی تکنولوژی در سده¬ی نوزدهم سر از جایی برآورد که در آن یک تمهید بصری که پیش از آن به عنوان یک بازیچه تلقی می شد، بتدریج به ماشین پیچیده¬یی تبدیل شد؛ ماشینی که به شکلی قانع کننده واقعیت عینی را در حال حرکت عرضه
می¬کرد. کارکرد این هر دو دستگاه، یعنی بازیچه و ماشین، بر توهمی متکی است که عمل متقابل دو پدیده¬ی اپتیک بنام دوام بصری و پدیده¬ی فای حاصل می¬شود. دوام بصری یک ویژگی ارگانیت در چشم انسان است، که پیش از این نزد مصریان باستان شناخته شده بود ،اما کسی که این پدیده را
برای نخستین بار به صورتی علمی تشریح کرد پیتر مارک رژه نام داشت . او در ۱۸۲۴ اعلام کرد که مغز انسان تصویری را که بر شبکیه¬ی چشمش می¬افتد،¬ تا زمانی حدود یک بیستم تا یک پنجم ثانیه ،پس از کنار رفتن تصویر از مقابل چشم، همچنان حفظ می کند .پدیده ی فای ،که توسط متخصص روان شناسی گشالت به نام ماکس ورتایمر ….
۲۶صفحه فونت ۱۴ فایل ورد
پس از پرداخت میتوانید دانلود کنید
قابهای یک نوار فیلم از یک سلسله عکسهای ساکن تشکیل شدهاند که به وسیله دوربین فیلمبرداری (چنان که در ۱۸۹۲ توسط لابراتور ادیشن کامل شده و تا به امروز همان مکانیزم را حفظ کرده است) به صورت عکسهایی جداگانه ضبط میشوند، و اگر این قابهای عکاسی شده ساکن با همان
تحقیق اصول اپتیک
سرعتی که عکاسی شدهاند بر پردهیی افکنده شوند، توهم یک حرکت متداوم به وجود می آورند، که پایهی اصلی ی سینما را تشکیل میدهد .
(در حقیقت زمان توقف هر قاب در مقابل عدسی دستگاه نمایش [نورافکن – پروژکتور] بیشتر از زمانی است که در مقابل عدسی دوربین قرار میگیرد، اما حرکت بین قابها در هنگام نمایش سریعتر است، بدینسان سرعت هر دو دستگاه ثابت میماند و همزمان [سینک] می نماید.)
توهم در اینجا همچون اصطلاحی ناظر بر عمل به کار رفته است. امروز اکثر دوربینهای فیلمبرداری قابهایی را به صورت تک تک، و با سرعتی حدود یک چهل و هشتم ثانیه در هر قاب ضبط میکتند (و یک چهل و هشتم ثانیهی دیگر را هم برای فاصلهیی حفظ میکنند تا نواز فیلم از قابی به قاب دیگر حرکت
کند). برای ایجاد توهم حرکت متوالی در مغز انسان میتوان تا فاصلهی زمانی ۱۲ قاب در ثانیه نیز بالا رفت. با این حال سرعت حرکت قابها به طور سنتی…
نقد وبررسی
نقد بررسی یافت نشد...