فروشگاه

توضیحات

در اغاز این تحقیق باید از ابتدای امر یعنی از گذشته اتوبوسرانی و شهرداری

سخنی به میان آورد و در پی این مطلب  بررسی خطوط بی آر تی( brt ) در حمل و نقل شهری موضوع اصلی این پژوهش است پرداخت .

خطوط بی ار تی یکی از جدید ترین پروژه هایی است که توسط شهرداری تهران به اجرا درآمده است .

در این خطوط تردد بسیار زیاد شهروندان را نظاره گریم . شاید به جرئت بتوان گفت بسیاری

از افرادی که دارای وسیله شخصی بودند و مسیر شان در راستای این

خطوط بود پس از راه اندازی این خطوط تصمیم به استفاده از آن کرده اند که

بدن ترتیب یکی از مزایای آن را  میتوان تاثیر در کاهش آلودگی هوا دانست .

البته با توجه به تعداد کثیر استفاده کنندگان آن معایبی همچون حجم زیاد افراد داخل ایستگاهها و تحت فشار قرار گرفتن آنها داخل اتوبوسها را هم شامل میشود .

 

 

 ۷۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری
بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری

 

 

نیاز جامعه شهری به برای سهولت در رفت و آمد و صرفه جویی در وقت

و زمان باعث به وجود آمدن خطوط اتوبوسرانی پر سرعت یعنی بی ار تی شد  .

در عین حال بعد از به وجود آمدن این خطوط کارکرد هایش را شاهد بودیم از جمله :

-کم شدن با ترافیکی در مسیر این خطوط

-صرفه جویی در وقت افراد و تسریع در رفت و آمد آنها

-کم شدن آلودگی هوا در مدت راه اند ازی این خطوط

– تعداد زیاد اتوبوسها و حرکت برنامه ریزی شده آنها برای زود رسیدن به ایستگاهها

– و ……...

فصل دوم:
طرح تحقیق
– تاریخچه شرکت واحد اتوبوسرانی
– اتوبسهای تندرو تهران
– ایستگاهها , اتوبوسها , مسیرها و ..

 

…………………

 

 

 

 

تاریخچه شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه

در قرن نوزدهم ایران با توجه به  چاه های نفت کشف شده مورد علاقه زیاد روسها و اروپائی ها قرار گرفت و هر کدام با روشهای

گوناگون در ایران به دنبال اهداف اقتصادی خود بودند. این روشها گاه نیز به صورت بررسی سرمایه گذاری آزاد انجام می گرفت. صنعت

حمل و نقل نیز  جزء سرمایه گذاری آزاد محسوب میگردید که با توجه به نوبودن صنعت باید در کشور مورد بررسی قرار می گرفت. براین

اساس اولین اتوبوس توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت ( با توجه به موقعیت اقتصادی و تعداد جمعیت  دارای توجیه اقتصادی برآورد گردید )  بکار گرفته شد. امّا به مرور زمان و با توجه به میزان………………….

بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری

 

اولین خط اتوبوسرانی تهران در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۳۵ با ۸۰ دستگاه اتوبوس در مسیر بازار تامیدان امام حسین (ع)در حضور نمایندگان مجلس شورای ملّی وقت و تعداد ی از وزراء افتتاح گردید تا مهر ماه، سه خط دیگر نیز در سطح شهر آغاز بکار نمود و سال اوّل فعالیت

شرکت واحد با تعداد ۱۷۳ اتوبوس و ۵ خط به پایان رسیسیاستهای مختلف دولت وقت با طرحهای همانند اصلاحات ارضی و غرق مراتع و

ایجاد شغلهای کاذب ، اغلب کشاورزان را به سمت شهرهای بزرگ سوق داد این مهاجرت جمعیت از سوی شهرهای حاشیه به سمت شهر اصلی باعث گردید که شهرهای همچون ……………………..

 

 

 

-سامانه اتوبوس تندرو تهران

بی ار تی معادل فارسی عبارت انگلیسی «Bus rapid transit» است

که توسط فرهنگستان ادب و زبان فارسی انتخاب گردیده‌است  سامانه اتوبوس تندرو تهران نخستین سامانه اتوبوس از این دست در تهران است و اولین خط آن که حدفاصل چهارراه تهران پارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب تهران می‌باشد در مرداد ماه س………………

 

 

 

-۲موانع تصویب و احداث سامانه تندرو

۱٫عدم آشنایی شورای شهر با بی ار تی                                                                    

دکتر خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر در تاریخ۱۰/۶/۸۶، با اشاره به این

که شورای شهر تهران نسبت به اجرای خط ویژه مصوب در خیابان آزادی تایید و تاکید دارد افزود: «اگر قرار بر ورود سیستم جدید به مجموعه حمل و نقل عمومی است، این سیستم باید در شورای شهر تهران تصویب و پس از طی مراحل و کانال قانونی اجرایی شود.»

۲٫مخالفت پلیس                                                                                              

 سردار محمد رویانیان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این که اجرای طرح BRT با پلیس هماهنگ نشده‌است، گفت: «BRT ابهاماتی دارد که باید شهرداری تهران آنها را رفع کرده و از سوی دیگر اجرای این طرح برای ۷ منطقه راهنمایی و رانندگی، ترافیک ایجاد کرده‌است.»

سردار رویانیان در تاریخ۵/۶/۸۶ با اشاره به این که BRT در مسیر انقلاب – آزادی موجب اختلال در بخشی از نظم ترافیکی این مسیر شده‌است گفت: «خط اتوبوس سریع‌السیر از نظر شورای عالی ترافیک، ابهاماتی دارد که قرار شده معاون ترافیک شهردار تهران امروز این ابهامات را پاسخ دهد.»

بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری

۳٫مخالفت معاون عمرانی وزیر کشور                                                                       

مهندس مهدی هاشمی، معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در تاریخ۱۸/۶/۸۶ در نشستی

خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد ابهامات طرح موسوم به BRT شهرداری تهران توضیح داد وی درباره سامانه راه اندازی شده

تندرو گفت «تصور در مورد BRT اشتباه است و طرح اجرا شده از سوی شهرداری تهران BRT نیست.» وی با اشاره به مشخصات خطوط

BRT مثل سکوهای وسط خط ویژه، پلهای روگذر یا زیرگذر عابر در خط ویژه، اتوبوسهای چپ‌در، خاطر نشان کرد «در طرحی که

شهرداری تهران تعریف کرده مشخص نیست که عابران از کجا عبور کنند و تکلیف نرده‌هایی که ورود مسافران را بسته چه می‌شود.»

همچنین رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با تاکید بر این که در مراحل اولیه طرحی برای این سازمان ارسال نشده……………………

 

 

 

-۱کیفیت در :BRT

در اغلب کشورهای جهان استفاده کنندگان از اتوبوس کسانی هستند که از دریافت خدماتی

با کیفیت پایین چندان آزرده نمی شوند به همین دلیل می توانند ایستگاه های سرباز اتوبوس را تحمل کنند، اما در سیستمBRT این رویکرد تغییر می کند

هم اکنون در جهان تعداد زیادی ایستگاه مدرن برای اتوبوس های سیستمBRT

طراحی شده که با درهای ویژه به اتوبوس متصل می شوند. همچنین مسافران می توانند از کارتهای اعتباری به جای بلیت، برای پرداخت هزینه ………………..

 

طرفدارانBRT دلایل زیادی را برای استفاده از این سیستم مطرح می کنند. آنهامعتقدند استفاده از خط ویژه اتوبوس که در سیستمBRT متداول است،

یکی  قابلیتBRT برای استفاده از راه های عادی و موجود است. البته مخالفانBRT هم به این نکته اشاره می کنند اما به عنوان نقطه ضعف. آنها

معتقدند اتوبوس های سیستم BRT تنها زمانی بهترین بازدهی را دارند که در خطوط ویژه از آنها استفاده شود و زمانی که در راه های عادی به کار گرفته

می شوند، همان اتلاف وقت اتوبوس های عادی را دارند                     .
یکی دیگر از نکاتی که طرفدارانBRT به آن اشاره می کنند،

توانایی تنظیم چراغ های راهنمایی با زمان حرکت اتوبوس هایBRT است. به این ترتیب می توان به گونه ای عمل کرد که هر زمان اتوبوس این سیستم به چهارراه و چراغ راهنمایی رسید، چراغ سبز شود تا اتوبوس با کمترین

زمان تلف شده مواجه شود. این سیستم است. آنها می گویندکه استفاده از خطوط ویژه به اتوبوس ها اجازه می دهد که در فضایی ایمن رفت و آمد کنند و نگران تصادف نباشند زیرا رانندگان اتوبوس ها در اغلب کشورهای دنیا جزو زبده ترین رانندگان هستند.

۷-*خطوطی که در این راستا حذف یا تغییر مسیر یافته اند به شرح زیر میباشد:                                                                                                        

۷-۱میدان ولیعصر- چهاراره تهرانپارس                                                                    

 اتوبوس بلیتی حذف – اتوبوس بخش خصوصی تغییر مسیر داده شد                                           

خط ۴۱۱ میدان راه آهن – میدان ولیعصر تقویت شده تا مسافران در چهارراه ولیعصر تبادل سفر کرده و با استفاده از آن خط طی زمان کوتاه تری به میدان ولیعصر مراجعه نمایند.

۷-۲چهارراه خاقانی – میدان امام خمینی(ره)

مسیر خط کوتاه شده – و خط میدان امام حسین(ع) – میدان امام خمینی(ره) در ابتدای خیابان شهید منتظری (ایرانمهر) دائر گردیده که مسافران با استفاده از مسیر BRT به سرعت به مبداء خط مذکور رسیده و از آن برای دستیابی به میدان امام خمینی استفاده می نمایند.

۷-۳  میدان نبوت – میدان انقلاب

حذف شده و خط سراج – میدان امامت تقویت گردیده تا مسافران را از میدان نبوت به تقاطع شهید ایت – خیابان دماوند ……………………….

 

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین میتوانید با سرعت و امنیت فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

 

 

1 نقد وبررسی برای بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری

  1. اصغر فرهادی نیا

    بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری
    پایان نامه عالی بود

افزودن نقد و بررسی

بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری

1 نقد و بررسی

بررسی خطوط بی آر تی ( brt ) در حمل و نقل شهری پایان نامه پروژه

قیمت : تومان12,900