فروشگاه

توضیحات

وقتی محصولات مشابه مصرفی و یا صادراتی هر یک از کشورهای پیش رفته و یا در حال توسعه و حتی برخی از کشورهای جهان سوم را مشاهده کنیم ، به نکات ذیل برخورد    می کنیم :

۱ ـ اولین نکته ای که فوراً جلب توجه کرده و ما را به خرید آن کالا وامی دارد ، ظاهر عالی بسته بندی است که رفاه و راحتی مصرف کننده را در نظر گرفته است .

۲ ـ دومین نکته که باعث می شود دوباره آن محصول را خریداری کنیم ، کیفیت عالی و تازه و سالم بودن محصول درون بسته بندی است .

۳ ـ نکته بعد مشخص بودن تاریخ تولید و تاریخ انقضاء محصول است که به طور واضح بر روی بسته بندی ها درج می شود .

۴ ـ چهارمین نکته که تولید کنندگان باید ضمن مراعات ، آن را وظیفه برای خود بدانند ، رفاه مصرف کننده در زمان استفاده از محصول عرضه شده است .

ولی متأسفانه این چهار نکته از سوی تولید کنندگان ایرانی به درستی اجرا  نمی شود و برخی برای کسب درآمد بیش تر و آسان تر بدون آینده نگری و حفظ منافع ملی ، به نوع بسته بندی ، کیفیت محصول و رفاه مصرف کننده اهمیت چندانی نمی دهند . با یک بررسی و جمع بندی متوجه می شویم محصولات عرضه شده ایران در کشورهای دیگر دارای ایرادهای زیادی است . آن هم محصولاتی بی رقیب نظیر پسته رفسنجان ، زعفران قائنات ، زیره کرمان ، کشمش ملایر ، گلاب قمصر کاشان ، گردوی تویسرکان و لرستان و … که باید در بسته بندی های عالی و منحصر به فرد عرضه شوند . ولی متأسفانه هنوز هم با بسته بندی های ابتدایی صادر می شوند ، البته ناگفته نماند تعدادی از صادرکنندگان ضمن آن که بسته بندی کالایشان در حد عالی است محتویات عالی تری نیز عرضه می کنند ….. در پایان این پژوهش دستگاه های مدرن بسته بندی نیز معرفی و توضیح داده شده است

۸۵صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴  

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه ………………………… ۱

ضرورت توجه به بسته بندی ………… ۵

فرهنگ بسته بندی ……………….. ۸

صادرات مواد غذایی ……………… ۹

بسته بندی مهمترین فاکتور در تولید و فروش ۱۳

ارزش سیستم خط تولید PET در صنعت نوشیدنی ۱۴

کاربرد مواد اولیه بسته بندی در مایکروویو ۱۵

تکنیک های جدید بسته بندی جهت استفاده از مایکروویو ۱۷

تست و بازرسی برای بسته بندی …….. ۱۸

بسته بندی MAP  ……………….. ۲۵

بسته بندی شیر …………………. ۳۳

بسته بندی شیر در بطری های PET‌ …… ۳۵

بسته بندی پسته ………………… ۳۶

بسته بندی مدرن مواد غذایی

صنعت کنسرو و ماهی تون ………….. ۳۸

اصول پایه در طراحی بسته بندی ……. ۴۲

طراحی بسته بندی در دنیای امروز ….. ۴۴

بسته بندی کاربردی ……………… ۴۸

بسته بندی صادرات ………………. ۵۲

گذر بسته بندی ،عقب ماندگی ، دلائل  و راهکارها    ۵۹

داکس KLWI ……………………. 60

بطری شیشه ای کوکاکولا …………… ۶۱

قوطی نوشیدنی ………………….. ۶۲

جعبه تخم مرغ ………………….. ۶۳

کیسه خرید پلاستیکی یا کاغذی ……… ۶۳

بسته بندی بویل این بک ………….. ۶۴

بسته بندی hot can ‌و cold can   ………. ۶۴

موانع عدم رشد بسته بندی و استفاده از بسته بندی های امروزی ……………………….. ۶۶

پیشنهادات جهت ارتقاء بسته بندی و دسترسی به بسته بندی های روز جهان ………………….. ۶۶

نقدی بر استانداردهای کاغذ و مقوا در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ……………….. ۶۷

گزارش مصرف بسته بندی در سال ۲۰۰۶ ۲۰۰۵ ۷۴

مقایسه مواد بسته بندی ………….. ۷۶

عکس های دستگاههای بسته بندی و مواد بسته بندی شده   ۸۳

 

اگر بخواهیم به بخش کوچکی از خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تمرکز بر بسته بندی مواد غذایی بپردازیم باید دید که به چه مواردی توجه کرد ؟

  1. تطابق تکنیکی و کمک به سیاست های استراتژیک ( راهبردی ) تولید در پیشبرد فروش
  2. اثر گذاری بی نظیر بر نحوه توزیع و فروش داخلی و خارجی با حفظ عوامل اساسی مورد نظر تولید کننده و مصرف کننده
  3. چیدمان و تبعیت مناسب هندسی در مکان های تولید انبارش و توزیع
  4. سهولت در تولید
  5. منطقی تر شدن بهاء تمام شده در سیکل اقتصادی
  6. مقاومت شیمیایی بسته در مقابل محصول و تأثیرات متقابل آنها
  7. مقاومت در برابر عوامل محیطی
  8. توانایی تولید انبوه و توزیع مستمر و بی وقفه در راستای برنامه ریزی تولید کارخانجات
  9. جلوگیری از ایجاد فضای مرده در بسته بندی اولیه و ثانویه
  10. رعایت قوانین و استاندارد های بین المللی و داخلی
  11. طول عمر مفید بسته
  12. امکان استفاده مجدد از بسته برای سایر کالاها و اهداف

۱۳٫      قابلیت چاپ زنی شکیل ، متنوع و فوق مدرن در حین فرآیند تولید بسته در حداقل زمان ممکن تولید

۱۴٫     قابلیت بازاریابی و شستشوی

۱۵٫    اثر زیبایی در فروش و تقویت رضایتمندی مصرف کنندگان

۱۶٫     قابلیت درج مناسب و تأثیر گذار اطلاعات و علایم روی بسته

۱۷٫     بهداشت و ایمنی و پایداری بسته

۱۸٫     قابلیت طراحی و جاسازی کارت اطلاعات در بسته

۱۹٫      قابلیت کنترل نور گرمایش سرمایش میکروارگانیم هاو گازهای موجود در هوا

۲۰٫     قابلیت تنوع در طراحی و سایر موارد از جمله شفافیت قابلیت خمش و خمیدگی جهت جلوگیری از آسیب مقاومت در ضربات و اصطکاک لرزش و لغزش شکنندگی

فرهنگ بسته بندی

در دنیای امروز که رشد فناوری لحظه به لحظه بوده و فضای رقابتی بسیار فشرده و تنگاتنگ است از فرهنگ بسته بندی می توان به عنوان فرهنگ مصرف تعبیر کرد .

بسته بندی مناسب و اصولی یک کالا می تواند مزایای زیادی از نظر اجتماعی و بهداشتی داشته باشد و مصرف کننده را به سوی مصرف بهینه کالا راهنمایی کند .

اگر فرهنگ بسته بندی در میان تولید کنندگان به گونه ای همه گیر شود که تمای آنها خود را ملزم به ارایه کالاهای بسته بندی شده بدانند و از طرفی مصرف کنندگان نیز اولویت را بر مصرف کالاهایی با بسته بندی برتر بگذارند ، مطمئناً در دراز مدت کل جامعه از حاکمیت این فرهنگ منتفع خواهند شد . عمومی شدن فرهنگ بسته بندی باعث می شود تا تمامی هر کالا در بسته مشخص ، با نام و نشان کارخانه تولید کنند ، قیمت برای مصرف کننده و تاریخ تولید و انقضاء » قرار بگیرد که یکی از بزرگترین فواعد آن جذب واسطه ها و دلال ها و در نهایت کاهش قیمت ها است .

همچنین استفاده از کالاهای بسته بندی شده موجب رشد   فروشگاه های جدید و حذف فروشگاه های سنتی می شود که نتیجه آن جلوگیری از توسعه واحدهای تجاری در فضاهای غیر تجاری است. از دیگر مزایای استفاده از بسته بندی تثبیت قیمت ها و یکنواختی آن در تمامی جامعه است . همچنین عرضه کلیه کالای بسته بندی و استاندارد شدن آنها می تواند موجب رشد تجارت الکترونیکی در سطح جامعه و خرده فروشی شود و بسیاری از خریداران کالای مورد نیاز خود را از طریق سفارش اینترنتی یا تلفنی انجام دهند و این مسأله موجب حذف بسیاری از مسافرت های درون شهری شده و بسیاری از مشکلات جامعه مانند ترافیک و روند صعودی مصرف بنزین را حل نماید .

استفاده از بسته بندی برای توزیع کالاها موجب می شود تا فاصله زمانی میان تولید تا توزیع تا مصرف کاهش پیدا کند و امکانات نظارت دقیق و همیشگی بر روی تولید مهیا شود . استفاده از بسته بندی های استاندارد و صحیح کالا موجب جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد و غیر بهداشتی و مضر می شود و علاوه بر آن می توان  با نظارت بر مراکز توزیع ، میزان عرضه را نیز کنترل کرد . همانگونه که در بالا ذکر شد ، فرهنگ شدن بسته بندی چشم گیر و استاندارد در نهایت باعث نفع هم تولید کننده و هم مصرف کننده می شود ، استفاده از قالبی به نام بسته بندی شاید در کوتاه مدت باعث سختی کار تولید کننده شود اما قطعاً در درازمدت خود واقف به مزایای آن شده و به دنبال راهها و شیوه های جدید رقم و اقلام به نوع آوری در این زمینه خواهد کرد .

در واقع می توان گفت بسته بندی جذاب که از نظر بهداشت ، حفظ کیفیت محصول و تأمین سلیقه مصرف کننده دارای استانداردهای لازم باشد ، موجبات حفظ برتری و بقای محصول در بازار مقصد را ایجاد می کند .

همچنین در تقسیم بندی خصوصیات یک کالا بسته بندی در گروه مواردی چون تبلیغات ، راحتی مصرف کالا و نگهداری بهتر قرار گیرد که جز امتیازات یک کالا برای جلب مشتری است .

البته باید توجه داشت که بسته بندی یک کالا ، ارزش افزوده………………………

 

صادرات مواد غذایی

آیا کیفیت بسته بندی محصولات غذایی صادراتی ما در حد مطلوبی است ؟

قوطی های پسته صادراتی ایران با علامت … در فروشگاهی در منطقه «…» در خارج کشور با وجود آن که دستگیره ای برای باز کردن در قوطی دارد ، اما به آسانی نمی شود حلقه را در دست گرفت و بعد از حداقل دو تا سه مرتبه تلاش اگر بتوانیم دستگیره را با فشار کمی بالا بیاوریم ، باید فشار بسیار …………………..

 

 

……………

 

 

بسته بندی شیر

نوع بسته بندی شیر بستگی به نوع شیر دارد ، برای شیر پاستوریزه در انتخاب نوع بسته محدودیتی وجود ندارد . زمان ماندگاری آن بستگی زیادی به لایه ممانعت کننده ندارد ، زیرا مدت زمان کوتاهی در جای خنک با دمای نسبتاً پایین نگه داشته می شود . اما بسته بندی شیر UHT نیاز به یک لایه ممانعت کننده در برابر نور دارد تا از ورود نور که باعث تخریب شیر می شود ، جلوگیری شود .

HDPE تنها ماده بسته بندی است که برای هر سه نوع شیر به کار می رود . شیر UHT تنها ماده بسته بندی است که برای هر سه نوع شیر به کار می رود . شیر UHT می تواند در بط…………………….

 

……………….

 

 

بسته بندی پسته :

با توجه خاصی که سالهای اخیر به مسآله بسیار مهم صادرات غیر نفتی نشان داده می شود . اهمیت بسته بندی و ارسال تولیدات خشکبار داخلی به صورت بهداشتی و مناسب بیش ار پیش جلوه می نماید . میدانیم که صادرا در معرض رقابت شدید دیگر کشورها قرار دارد که سالیان درازی در این زیمنه فعالیت می کنند و از پیشینه و تجربه کافی در مورد بازاریابی و جلب مشتری برخوردارند . مرغوبترین پست ه داخلی اگر با بست……………………..

 

 

………………….

 

صنعت کنسرو و ماهی تن :

فرآیند تهیه کنسرو ماهی تون بطور سنتی با انجماد زوائی  کامل ماهی توسط هوا یا آب انجام می شود . سپس ماهی تخلیه شکمی شده و به منظور پختن ، آن را تکه تکه کرده و درون سبد می ریزند بسیاری اوقات  ماهیان یک یا دو روز پیش از فرآوری به بیرون سردخانه برده می شوند و مدت زمان طولانی برای تمیز کردن ؛ پخت و سرد سازی اولین و آخرین ماهی سپری می شود .

مشکلا ت ذکر شده فوق باعث کیفیت نامرغوب تولید و کاهش بازده می شود .

مضافا اینکه برای نگهداری مواد اولیه ، انجماد زدائی و تخلیه شکمی پیش از پخت به فضای زیادی  نیاز داریم مطالعات و آزمایش ها ثابت کرده است که انجماد زدائی صحیح ماهی منجمد در کیفیت نهائی تولید و محصول بسیار مهم است . بنابراین کنترل کامل این فرآیند بسیار لازم و مهم است . پس برای داش………………………

 

 

……………

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بسته بندی مدرن مواد غذایی”

بسته بندی مدرن مواد غذایی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1435

قیمت : تومان9,800