فروشگاه

توضیحات

تصویر گری و بسته بندی عطر (رشته گرافیک)

 

چکیده

بسته بندی نمادی واقعی از ویژگیهای کالاست و باید بهره وری  اساسی

کالای مورد نظر را به بیننده و یا خریدار القاء نماید در نمای ظاهر یک بسته

باید طرح ، نام و ویژگیهای اصلی کالا ارائه شود و فراموش نکنیدکه ارائه

یک بسته با طراحی مناسب و یا غیر از آن در ذهن مخاطبان همواره باقی خواهد ماند .

تصویرگری و بسته بندی در تولید و چرخه تجارت یک امر ضروری است یک

بسته بندی خوب درصد فروش تولیدات را ارتقائ بخشیده و بسته بندی

به عنوان یک ویژگی مهم برای توزیع کالاهای گوناگون تجاری نقش بسزایی

را ایفاء می کند . خریداران یک بسته را با ترکیبی از رنگها می بینند

و یا یک سبک و شیوه خاص را برای خود مبنا قرار می دهند یافتن

یک محصول با یک بسته بندی آشنا می تواند مشابه تجربه دیدار یک دوست قدیمی باشد .

علاوه بر پذیرش نیاز به بسته بندی نقش اصلی حفات نگهداری گوناگون تولیدات از فواید دیگر بسته بندی می باشد .

۸۵صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع  دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

تصویر گری و بسته بندی عطر (رشته گرافیک)
تصویر گری و بسته بندی عطر (رشته گرافیک)

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : معرفی و تاریخچه بسته بندی

چکیده ………………………………..……………………………………………………………………………………. ۱

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲

تاریخچه بسته بندی ……………………………………………………………………………………………….. ۶

اصول بسته بندی ……………………………………………………………………………………………………. ۹

انواع بسته بندی ……………………………………………………………………………………………………… ۱۱

خصوصیات مواد اولیه بسته بندی …………………………………………………………………………. ۱۳

مهمترین مواد اولیه بسته بندی …………………………………………………………………………….. ۱۳

چه عواملی در خرید یک محصول موثر است ؟…………………………………………………….. ۱۸

گرافیک بسته بندی ………………………………………………………………………………………………… ۱۹

ایده های گرافیک بسته بندی ……………………………………………………………………………….. ۲۷

. اهداف اصلی بسته بندی ……………………………………………………………………………………… ۳۴

وظایف کلی بسته بندی ………………………………………………………………………………………….. ۳۵

ویژگی های یک بسته بندی موفق ………………………………………………………………………… ۳۶

تاثیر رنگ در بسته بندی ………………………………………………………………………………………..

تصویر گری و بسته بندی عطر

مجموعه رنگ ها در بسته بندی ……………………………………………………………………………. ۴۰

رابطه ی بسته و خریدار …………………………………………………………………………………………. ۴۰

رابطه ی رنگ با بو ………………………………………………………………………………………………….. ۴۳

ترجیح مصرف کننده در انتخاب ماده بسته بندی………………………………………………… ۴۵

مواد بسته بندی ………………………………………………………………………………………………………. ۴۶

عنوان                                                                                                       صفحه

شیشه بهترین ماده برای بسته بندی …………………………………………………………………….. ۴۷

تأثیرات مثبت طراحی مجدد بسته بندی …………………………………………………………….. ۴۸

بسته بندی برای کودکان ……………………………………………………………………………………….. ۵۰

فصل دوم : معرفی و تاریخچه عطر

عطر……………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۲

ماهیت کلمه عطر…………………………………………………………………………………………………….. ۵۲

.تاریخچه ………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳

. نخستین شکل عطر…………………………………………………………………………………………………. ۵۴

مواد سازنده عطر………………………………………………………………………………………………………. ۵۶

سایر ترکیبات عطر…………………………………………………………………………………………………… ۵۷
مراحل تبخیر عطر……………………………………………………………………………………………………. ۵۸
خانواده عطرها…………………………………………………………………………………………………………. ۶۰

مواد بی‌بو کننده……………………………………………………………………………………………………….. ۶۳

تاریخچه شیشه عطر………………………………………………………………………………………………… ۶۶

مواد خوشبوی موجود در عطر ……………………………………………………………………………….. ۶۹

عطر در رم باستان……………………………………………………………………………………………………. ۷۲

فرق بین عطر، ادو پرفوم، ادو توالت و ادو کلن در چیست …………………………………. ۷۷

چرا همه عطرها الکل دارند…………………………………………………………………………………….. ۷۸

عطر درمانی ……………………………………………………………………………………………………………… ۷۹

منابع

 

مقدمه

در دنیای امروز، گرافیک، مفهومی عام و همه گیر را دارا است . امروز دنیا برای رسیدن به مفاهیم جدید،

از ابزار جدید سود می جوید. این ابزار جدید در جهت ارتقاء تولیدات و صنایع ، مرتفع ساختن سطح آرا مردم، کمک به حفظ قانون و مسائل فرهنگی، پیشگام حرکتی نو هستند . ما در قرن ارتباطات ، نیازمند شناخت و استفاده از ابزار و وسایلی هستیم که در رسیدن به دنیای بهتر ، ما را راهنمای کرده اند .

همه روزه انسانهای آگاه برای دست یافتن به دیدگاههای نو و بالا بردن اطلاعات و معلومات، از این ابزارها سود می جویند که در تمامی موارد ، هنر گرافیک در راه یابی هر چه بهتر به این اطلاعات ، نقش فعال خود را به اثبات می رساند .

در این وادی، هنرمندان گرافیست، مبلغین واقعی در جهت توسعه و رشد زندگی انسانها برای دستیابی به آینده ای روشن تر هستند. امروز ما براینم که چگونگی خلق آثار نو، بدیع و بی مانند را آغاز کنیم که این حرکات

را به سوی بیانی بهتر رهنمون می سازد پس بهتر است که با این هنر بیشتر آشنا شد و لذا می بایست به تعریف تاریخی و تکنیکی گرافیک پرداخت.

واژه گرافیک ، از مصدری یونانی به معنای « نوشتن» می آید . ریشه آن در اصل به معنای خراشیدن (حک کردن) است . البته گرافیک در زبان فرانسه، به معنای « منحنی و نمودار خطی ریاضی» به کار می رود .

لغت انگلیسی و آلمانی آن (graphic formula) است . از لحاظ رده بندی هنرها،

هنر گرافیک را شاخه ای از هنرهای تجسمی پلاستیک (هنر قابل تغییر و تحول) می دانند.

در قدیم، نقاشی کردن و ترسیم نمودن را نیز گرافیک به حساب می آوردند. اما با ارائه تکنیکهای چاپ و امکانات تکثیر و پدیده عکاسی، گرافیک خود به صورت هنری جدا از تمامی هنرهای چاپ ، نقاشی، صنایع دستی، عکاسی و یا مجسمه سازی و سینما درآمد و البته مانند کمربندی، به دور همه

هنرها و علوم بسته شد که امروز تاثیر مستقیمش را در زندگی انسان شاهدیم به راحتی می توان گفت که حتی در دورترین نقاط، حتی انسانهایی که

به صورت بدوی زندگی می کنند، با گرافیک سرو کار دارند.به عبارتی گرافیک یک زبان تصویری است که برای ایجاد ارتباطی دیداری، جهت انتقال پیامی

خاص، از نشانه های بصری بهره می برد.خلاقیت گرافیست و نقاش یکی است . ولی یک طراح گرافیک، باید پیامی را منتقل کند که یک نقاش چنین عملکردی ندارد. البته می تواند انتقال دهد، اما چنین رسالتی را بر دوش نمی کشد .

نکته مهم در گرافیک، خط است . امروزه هنر گرافیک و سیله ای برای آگاه کردن مصرف کننده از کیفیت موضوع مصرف است . درصد کمی از موضوعات

مصرفی ، شامل کالاهای تجاری می شوند و قسمتی از آن کیفیت فرهنگی و آموزشی دارند، مانند شناساندن انواع فعالیت های فکری انسان به

وسیله تصویر، هنر گرافیک هنری است گسترده که برای آن نمی توان

محدوده ای را مشخص نمود. این هنر به آسانی ، هنرهای دیگر را به کمک می

گیرد و علاوه بر کتاب آرایی و کارکردهای قدیمی، بر عرصه تبلیغات تجارتی، اعلانات دیواری و مطبوعات و غیره راه یافته است. حتی از این حد هم تجاوز

کرده و با ورود به عالم سینما و تلویزیون، در عنوان بندی فیلمها، برنامه های تلویزیونی و نقاشی متحرک جایگاه خویش را یافته است . دامنه وسیع

کاربردهای هنر گرافیک، آن را به حیطه عکاسی، رایانه، تئاتر، معماری،

تصویر گری و بسته بندی عطر

 

مجسمه سازی، نقاشی، خیاطی، طراحی صنعتی و هنرها و فنون دیگر کشانده

است . از این رو، گرافیک رفته رفته آنچنان تحول و تنوع پیدا کرده و می کند که هر لحظه نیازمند تعریف جدید و جدیدتری است . چرا که ابعاد و جنبه

های تازه ، جامعیت تعارف قبلی را از بین می برد . اما با این همه ، ارکان اساسی هنر گرافیک یعنی نقش، خط و تکثیر، همچنان پا برجا هستند و با

تکیه بر همین ارکان اساسی که از سایر هنرها جدا می گردد. طراح و هنرمند گرافیست ، هنرمندی است جامع که با نبض زندگی، زندگی می کند و با

ریتم نبض زندگی کار می کند .

یکی دیگر از مباحث مطرح در گرافیک تبلیغات است که در بحث ارتباطات از اهمیت ویژه ای برخوردار است . برخی گرافیک و تاریخ آن را از زمانی می دانند که بشر به دنبال مساله تبلیغات رفت . تلاش پادشاهان ……………………….

 

 

……………….

 

 

چه عواملی در خرید یک محصول موثر است ؟

علت خرید و انتخاب محصول تبلیغ و بسته بندین است یا مرغوبیت کالا ؟ باید توجه داشت که تبلیغات می تواند تنها یک بار شما را برای خرید یک محصول

ترغیب کند و پس از آن کیفیت به زبان خاص خود سخن خواهد باید گفت بخش ب تاثیر بیشتری نسبت به بخش الف در این حوزه داشته است . اما هر سه مورد یاد شده یعنی تبلیغ ، بسته بندی و کیفیت هر یک به تنهایی می توانند در انتخاب یک محصول موثر باشند .

ظهور و تولید پدیده ای به نام بسته بندی از دو قرن پیش و به خاطر پاسخ به نیاز تجارت به وجود آمد . اگر چه پیش از آن نیز بسته بندی برای حفاظت از

تولیدات و محصولات مورد توجه بوده و بیش از دویست سال پیش ایده ی ذخیره و نگهداری مواد قابل مصرف در یک قوطی فلزی شکل گرفت . در حال

حاضر موضوع بسته بندی دارای پیچیدگی و توسعه ی زیادی شده است . پیچیدگی شیوه های جدید فروش و شبکه ی حمل و نقل و توزیع در دنیای امروز ما را کاملاً به بسته بندی وابسته کرده است .

گرافیک بسته بندی

در ارایه کالا، اگر تصمیم به بسته بندی شدن بـه هر شکل گرفته شده باشد

در درجه اول طراحی یا مهندسی بسته بندی مطرح می شود. مانند بحث

سلامت کالا در سفری که از محل تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده (شامل دوام، سبکی، و چیدمان مناسب در کنار هم برای اشـغــال جــای کمتـر و مخصـوصـاً در بستـه کم حجم تر و …) دارد.بحث دیگر که مهم تر هم به نظر ………………………

 

 

…………………..

 

سایر ترکیبات عطر
ترکیبات دیگری که در عطرها بکار می‌روند، شامل الکلها و استرهایی با وزن ‏مولکولی زیادند. یک نمونه ، ژرانیول (با نقطه جوش‎‎‏ ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد) یک جزء اصلی از ‏روغن ژرانیوم (شمعدانی معطر) ترکیه‌ای است.‏

استرهای این الکل ، برای ساختن ماده معطر سنتزی که بوی رز دارد، در ‏عطرسازی بکار می‌رود. مثلا استری که از واکنش میان ژرانیول و اسید فرمیک تشکیل می‌شود، بوی رز دارد.‏عطرها نوعا ۱۰% تا ۲۵% اسانس عطر و ۷۵% تا ۸۰% الکل و یک ثابت ‏کننده برای نگه داشتن روغن‌های اسانسی دارد. عطرها به بیشتر مواد ‏آرایشی افزوده می‌شوند تا محصول بدست

آمده بوی مطلوب داشته باشند؛ ‏این مواد بوهای طبیعی و دیگر اجزایی مانند مواد جاذب جنسی را می‌‏پوشانند. آنها بعلت داشتن الکل ، خاصیت ضدعفونی و باکتری‌کشی ‏ملایمی دارند

مراحل تبخیر عطر
۱) رایحه اولیه: رایحه ای که پس از چند دقیقه از استعمال عـطـر احـسـاس می گردد. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر می بـاشد.

بـه هـمین خاطر در فروش عطر تاثیر بسزایی دارد. رایحه این مرحله تازه و تند می بـاشد. ترکیـبـاتی کـه در ایـن مـرحله دخیل هستند بوی تند داشته و شدیدا فرار میباشند و بسرعت تبخیر میگردند.

۲) رایحه ثانوی: رایحه عطرثانوی زمانیـکـه رایـحه ابتدایی از میان میرود آشکار میگردد. رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر را تشکیل میدهد و بعنوان ملایم کنـنـده بوی تند اولیه بکار میرود.رایحه این مرحله چیزی حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت بعد از استعمال عطر احساس میگردد.

۳) رایحه پایه: رایحه عطر زمانی که رایحه اولیه و ثانویه از میان می رونـد. ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می بـاشنـد…………………

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تصویر گری و بسته بندی عطر”

تصویر گری و بسته بندی عطر

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1394
تصویر گری و بسته بندی عطر

قیمت : تومان19,500