فروشگاه

توضیحات

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

خط تولید ایران خودرو

تولید خودرو در ایران به سال ۱۳۳۷ (۱۹۵۸ میلادی ) بر می‌گردد که در آن سال ظاهراً با ۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰ ریال سرمایه گذاری کارخانه مونتاژ «جیپ» احداث

شده است . در آن زمان تمام اجزای این خودرو به صورت کیت (CKD) وارد و فقط عملیات مونتاژ در داخل انجام می‌شد . سال ۱۳۳۹ شمسی آغازی برای

خودروی سواری بود چون شرکت صنعتی «سایکا» در جاده آبعلی ساخته شد

و تحت لیسانس شرکت فیات ایتالیا به مونتاژ فیات ۱۱۰۰ پرداخت .

طی سالهای ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ دو واحد خودروساز دیگر اعلام موجودیت کردند و تولید پیکان در شرکت ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) و تولید اتومبیل ژیان

در شرکت سایپا شروع شد . در سال ۱۳۴۶ شرکت چیپ (پارس خودرو فعلی) نیز اقدام به مونتاژ سواری آریا و شاهین کرد و بدین ترتیب سال ۱۳۴۶ سه شرکت خودروسازی در ایران وجود داشتند که تنوع نسبتاً زیادی از محصولات را عرضه می‌کردند .

 

 

۸۱صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع  دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو
فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

 

فهرست مطالب

مقدمه: ۱

* تاریخچه ساخت خودرو در ایران.. ۱

* فصل اول. ۲

* تاریخچه تأسیس شرکت ایران خودرو. ۲

* سال شمار تولید انواع خودرو های سواری و کار. ۳

خودروهای تولیدی در ایران خودرو. ۵

خودروهای باری تولید شده در شرکت ایران خودرو. ۸

* کارخانه موتور سازی ایران خودرو. ۱۱

* کارخانه لوازم تکمیلی و تزئینی.. ۱۳

* برخی از سالنهای موجود در این شرکت.. ۱۳

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

معرفی انواع گروه های خدمات فنی مهندسی.. ۲۱

خطوط اصلی سالن مونتاژ : ۲۳

فصل دوم. ۲۵

پروسه تولید سمند (سمند – زون ۱- تریم ۴) ۲۵

سمند – زون ۲- تریم یک.. ۳۱

سمند – زون ۸ و۷ خط نهایی.. ۵۳

سمند – زون ۹ – ساب موتور. ۶۰

پروسه فرآیند تولید در سالن مونتاژ ۲٫ ۶۹

مدول ۱ مونتاژ درب های پژو ۴۰۵ و پارس ، سمند. ۶۹

* فصل سوم. ۷۵

* نتایج و پیشنهادات.. ۷۵

برخی از نتایج بدست آمده در این پروژه کارآموزی: ۷۵

برخی از پیشنهادات به نظر رسیده در این پروژه کارآموزی : ۷۵

برخی از نمودارهای فرآیند تولید و ضایعات در سالن مونتاژ ……………………………

تولید خودروهای سواری از بدو تأسیس تا پایان سال ۱۳۸۵ …………………………….

مشخصات فنی خودروی پژو GLX-405 …………………………………………………………

پیش بینی برنامه کلان تولید و تأمین ۱۳۸۶ محصولات سواری ………………………….

برنامه کلان تولید ۱۳۸۶ محصولات سواری ……………………………………………………

پیش بینی توزیع ماهیانه برنامه تولید و تأمین  ۱۳۸۶…………………………………………

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

آمار تولید کلیه محصولات سواری از بدو تأسیس تا پایان سال ۱۳۸۵…………………

نمای کلی از سالن تولید مونتاژ ۲……………………………………………………………………

روند نمرات منحنی مغایرتهای آدیت فرآیند در سال مونتاژ۲ …………………………….

نمودار مربوط به ضایعات مونتاژ ۲………………………………………………………………..

روند هزینه ضایعات در مدیریت مونتاژ در مقایسه با هدف ………………………………

آخری وضعیت مغایرتهای کنترل فرآیند ………………………………………………………….

منابع و مآخذ: ۷۷

* فصل اول

* تاریخچه تأسیس شرکت ایران خودرو

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم

مختلف اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ ۲۷- مرداد- ۱۳۴۱ با سرمایه اولیه ۰۰۰/۰۰۰/۱۰۰ (یکصد میلیون) ریال و تعداد یک هزار سهم یک هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه ۱۳۴۲ عملاً فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد .

بر اساس اساسنامه شرکت در تاریخ ۱۸/۸/۱۳۵۴ در مجمع عمومی فوق العاده به تصویب رسید سرمایه شرکت مبلغ دو هزار میلیون ریال برآورد شد که این مبلغ تا سال ۱۳۸۵ به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۴ ریال افزایش یافت .

ایران خودرو از اولین شرکت هایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی را به نحو کامل اجرا کرد و ۴۹ درصد سهام آن به کارکنان و مردم واگذار

گردید . این شرکت به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب

سهام ۱۶/۴/۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت ، ملی اعلام شد و به موجب مصوبه ۲۸/۲/۱۳۶۵ هیئت وزیران ، سهام شرکت از طرف دولت با نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صادر شد و تحت

پرسش این سازمان با مدیریت منتخب دولت به کار خود ادامه داد . شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوز صادره از سازمان گسترش و نوسازی در تاریخ ۲۷/۲/۱۳۶۲ به نام شرکت ایران خودرو سهامی عام تغییر یافت .

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

شرکت ایران خودرو با تولید (۱۱۱/۱۱۱) دستگاه خودروی سواری و وانت در سال ۱۳۷۶ رکود تولید سی ساله خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد

به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد . و همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو موفق به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از موسسه (RWTUV) آلمان شد.

* سال شمار تولید انواع خودرو های سواری و کار

۱۳۴۲) اتوبوس مرسدس بنز مدل ۳۰۲ (برون شهری ، درون شهری ، فرمان چپ) اتوبوس بنز LP608 – مدل OP.

۱۳۴۲) مینی بوس کومر (مینی بوس ، وانت ، آمبولانس).

۱۳۴۴) مینی بوس کومر(مینی بوس ، وانت ، آمبولانس).

۱۳۴۶) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۳۱۹ که بعدها به مدل ۳۰۹ تغییر یافت در مدل‌های استاندارد و سقف بلند .

۱۳۴۶) سواری پیکان در مدل های دولوکس ، کارلوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی.

۱۳۴۹) مینی بوس مرسدس بنز ۴۰۹ آمبولانس

۱۳۵۰) مینی بوس بنز ۳۰۹ (مینی بوس ، وانت ، آمبولانس تک کابین ، دوکابین)

۱۳۶۷) مینی بوس مرسدس بنز مدل ۵۰۸ ( استاندارد و سقف بلند

۱۳۶۸) اتوبوس شهری مدل ۰۳۵۵

۱۳۶۹) مینی بوس بنز ۵۰۸ کاروان مینی بوس M30

۱۳۶۹) سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GL.GLX با حجم موتور ۱۵۸۰ سی سی

۱۳۷۳) اتوبوس توریستی سقف بلند مدل ۴۰۰- مینی بوس بنز ۰۵۰۸D

۱۳۷۴) سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با حجم ۲۰۰۰ سی سی

۱۳۷۴) سواری پژو ۲۰۴ مدل GR با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی

۱۳۷۵) اتوبوس درون شهری S360

۱۳۷۶) سواری پژو آردی (روآ) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی

۱۳۷۷) مینی بوس هیوندای مدل کروز

۱۳۷۷) سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی

۱۳۷۹) تولید آزمایشی سمند (پژو X7) با حجم ۱۸۰۰ سی سی و سیستم انژکتوری

۱۳۸۰) تولید پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۴۰۰ سی سی

۱۳۸۰) افتتاح خط تولید سمند با حضور ریاست محترم جمهوری (آقای محمد رضا خاتمی)

۱۳۸۵) افتتاح خط تولید L90 (تندر)

۱۳۸۵) تولید خودروی چینی به نام چری

 

خودروهای تولیدی در ایران خودرو

l پیکان :

این خودرو در سالهای اخیر بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است .

در واقع پیکان یک خودروی داخلی می‌باشد که تمام قطعات آن در داخل تولید می‌شود . از عمده معایب آن می‌توان موارد زیر را ذکر کرد :

۱-   همه قطعات آن به صورت فابریک بر روی ماشین نصب شده اما در کوتاه مدت دچار مشکل می‌شود .

۲-   دارای درزهای زیادی در قسمتهای مختلف می‌باشد .

۳-   موتور آن با سر و صدای زیادی کار می‌کند.

۴-  بدنه آن دارای اعوجاج می‌باشد و به همین دلیل در تولید آن فقط از رنگ سفید استفاده می‌شود . زیرا رنگ سفید اعوجاج را نشان نمی دهد .

lپژو RD:

خودرویی است با موتور پیکان و بدنه پژو . از نظر کیفیت و راحتی از پیکان بهتر می‌باشد . مزیت هایی که دار عبارت است از بدنه فیکس شده و از ناهمواری ها و اعوجاجی که در بدنه پیکان به چشم می‌خورد در این خودرو وجود ندارد . بعضی از آنها مجهز به فرمان هیدرولیک می‌باشند سیستم کولر و شیشه های برقی از دیگر امکانات این خودرو می‌باشند .

 

lپژو ۴۰۵:

طراحی این خودرو اولین بار توسط یک شرکت فرانسوی صورت گرفت و طبق طلبی که ایران از این کشور داشت تولید این خودرو به طور کامل به ایران واگذار شد . این ماشین در دو مدل GL/GLX ساخته می‌شود ، تنها تفاوت موجود بین

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

این دو مدل در امکانات آنها می‌باشد که GLX با تجهیزات بیشتری ساخته می‌شود . برای جلوگیری از آلودگی هوا حجم موتور از ۲۰۰۰ به ۱۸۰۰ سی سی کاهش پیدا کرده است .

این خودرو از ضریب ایرودینامیکی خوبی برخودار می‌باشد . بدین معنی که طراحی بدنه طوری است که در مقابل جریان هوا مقاومت کرده و همین امر باعث شتاب بیشتر ماشین می‌شود . در رنگهای متنوع ساخته شده و دارای شیشه های برقی است .

پژو ۲۰۶:

بدنه و کل قطعات این خودرو ساخت فرانسه می‌باشد که در داخل Pack هایی از طریق دریایی وارد ایران می‌شود……………...

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو”

فرآیند تولید در سالن‌های مونتاژ شرکت ایران خودرو

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1317

فرآيند توليد در سالن‌هاي مونتاژ شرکت ايران خودرو

قیمت : تومان15,000