توضیحات
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
در سالهای اخیر با پیشرفتهای حاصله در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات
و نیز تحولات انجام گرفته در بازار ، رقابت بر سر کسب مشتری تشدید شده و
شاهد ظهور مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) [1] به عنوان یک رویکرد
مهم در کسب و کار بوده ایم. CRM به معنی مدیریت ارتباط با مشتری و نه
بازاریابی ارتباط با مشتری است. مدیریت مفهومی گستردهتر از بازاریابی
داشته و شامل عوامل متعدد سازمانی، فرهنگی و… میباشد. بنابراین اجرای
موفق CRM در سازمانها مستلزم آن است که عوامل مختلف مرتبط با آن
دارای ویژگیهای خاصی بوده و از انسجام و هماهنگی لازم برخوردار باشند. وجود
شکاف و ناهماهنگی در بین این عوامل مانع از اجرای موفق CRM خواهد شد.
در این پژوهش به بررسی موانع crm در صنعت مبلمان ایران پرداخته شده
است.پس از بررسی های انجام گرفته بر روی عوامل فکری،اجتماعی،فن آوری،
عامل فکری شامل،استراتژی ها،ساختار و برنامه ریزی به عنوان مانع
مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران شناخته شد.بررسی موانع
در توسعه crm اقدام اولیه مهمی است که می تواند بنیان مستحکمی برای اقدامات بعدی در این راستا فرآهم سازد.
۱۰۰ صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع پرسشنامه و جامعه آماری دارد
پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید
پایان نامه فوق العاده جامع و کامل مدیریت ارتباط با مشتری CRM
-۳) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
تغییر جهت تحولات بازار به سمت مشتری و محوریت آن در تمامی بخشهای کسب و کار و نیز رقابت شدید شرکتها در کسب مشتریان وفادار توجه به
CRM را به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است. تغییرات صورت گرفته در تکنولوژیهای اطلاعاتی عامل دیگر حرکت به سمت CRM است.
رقابت بر سر کسب مشتری تشدید شده است. از نقطه نظر اقتصادی سازمانها میدانند که حفظ مشتری ارزانتر از یافتن مشتری جدید تمام میشود. آمارها نیز موید این وضعیت است [Gray & Byun/2001]:
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
- جذب مشتری جدید ۵-۱۰ برابر گرانتر از تکرار معاملات مشتریان موجود است.
- یک مشتری ناراضی تجربیات خود را به ۸-۱۰ نفر منتقل میکند.
- ۵% افزایش در هزینه حفظ مشتری تبدیل به افزایش سودآوری ۲۵% یا حتی بیشتر میشود.
تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان میدهد که بازار مربوط به CRM در سال ۲۰۰۳ رقمی بالغ بر ۸/۱۶ میلیارد دلار بوده و پیش بینی میشود که این بخش در سالهای آینده رشدی در حدود ۲۵% را شاهد باشد. CRM در اکثر
سازمانها به صورت نوعی طرح نوآوری مطرح شده و از اولویت خاصی برخوردار است. سازمانهای نوین خود را در مراحل تکامل تدریجی رسیدن به سازمان های مشتری محور مییابند وبا اجرای موفق طرحهای CRM از فرصتهای جدیدی جهت کسب درآمد برخودار شده اند.( الهی).
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
یکی از واقعیتهای جالب در مورد CRM این است که علیرغم اینکه ۶۰درصد تلاشهای صورت گرفته برای اجرای CRM با شکست مواجه شدهاند، شرکتها و سازمانها هنوز در پی استفاده از قابلیتهای CRM هستند. یکی از مهمترین دلایل شکست این تلاشها عدم یکپارچگی مناسب
بین عوامل موثربر اجرای CRM با یکدیگر و نیز عدم هماهنگی آن با بخشهای دیگر سازمان میباشد. در بررسی بعمل آمده توسط موسسه جهان اطلاعات مشخص گردید که ۴۰% مشکلات موجود در زمینه اجرای CRM ناشی از عدم یکپارچگی مناسب بین اجزای مختلف درگیر
در اجرای آن میباشد. بنابراین مطالعهای که ابعاد مختلف درگیر در اجرای CRM را در
کنار یکدیگر بررسی کرده و چهارچوب مشخصی را در این زمینه ارائه کند بسیار سودمند و مفید خواهد بود.
براین اساس در این پژوهش از میان عوامل متعددموجود به بررسی سه عامل
فکری اجتماعی تکنولوژیکی به عنوان موانع اصلی توسعه crm درصنعت مبلمان ایران پرداخته میشود.
۱-۴) هدف تحقیق
قبل از پرداختن به هدف مطالعه حاضر لازم است که به اهداف کلی CRM
نیز توجه داشته باشیم. صاحبنظران مختلف در حوزه CRM اهداف مختلفی را برای آن تعیین کردهاند که در زیر به برخی از آنها اشاره میشود.
بارنت [Burnett ]در سال ۲۰۰۱ اهداف زیر را برای CRM تعیین کرده است:
۱- افزایش درآمد حاصل از فروش.
۲- کاهش هزینههای فروش و توزیع.
۳- افزایش سود.
۴- افزایش میزان رضایت مشتریان.
۵- کاهش هزینههای اداری بازاریابی.
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
هدف مطالعه حاضر نیز با مد نظر قرار دادن اهداف کلی CRM،شناسایی موانع توسعه crm در صنعت مبلمان ایران از حیث عوامل فکری، اجتماعی و تکنولوژیکی ، بمنظور ارائه پیشنهاد وتغییرات لازم در این مورد میباشد. پیشبینی میشود با انجام مطالعه حاضر بتوان به این هدف دست پیدا کرد.
۱-۵) جنبه جدید بودن و نوآوری طرح
پیدایش مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری[۱] (CRM) در ایران سابقه چندانی ندارد. بنابراین شناسایی موانع ( اعم اززیر ساختار سخت افزار، نرم افزار مورد نیاز، پیشنیازهای سازمانی و…) موثر در توسعه crmدر صنعت مبلمان ایران از جنبههای نوآوری این تحقیق است.
۱-۶) چارچوب نظری تحقیق
در مطالعه حاضر سعی گردیده است بر اساس چارچوب(ocker&mudumbi;2002)به بررسی موانع توسعه crm در صنعت مبلمان ایران از حیث عوامل فکری، اجتماعی و تکنولوژیکی، پرداخته میشود.
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
بعد فکری شامل سه عامل استراتژی،برنامه ریزی و ساختار می باشد.بعد اجتماعی شامل فرهنگ،تعاملات با ذی نفعان و دانش قلمرو کاری می باشد.در بعد فن آوری سه عامل،برنامه کاربردی،توانمندی سازمان و مدیریت دانش را داریم.
۱-۷) فرضیه های تحقیق
بررسی موانع توسعه crm در صنعت مبلمان ایران،موضوع مورد بررسی در این پژوهش است.که به این منظور فرضیه های تحقیق به صورت زیر بیان می گردد:
فرضیه۱ :نداشتن رویکرد استراتژیک به crm در مدیران مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران بشمار می رود.
۲:نبود ساختار مناسب در صنعت مبلمان،مانع مهمی درتوسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۳:نداشتن برنامه ریزی یکپارچه در صنعت مبلمان مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۴:نبود بستر فرهنگی مناسب مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۵:ضعف در تعاملات با ذی نفعان مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۶: ضعف دانش در قلمرو کاری مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
:ضعف برنامه های کاربردی crm مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۸: تخصص ناکافی دست اندرکاران پروژه های crm در زمینه فن آوری اطلاعات مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
فرضیه ۹:نبود نظام مدیریت دانش مناسب مانع مهمی در توسعه crm در صنعت مبلمان ایران به شمار می رود.
۱-۸) روش تحقیق
۱-۹-۲) همچنین برای گردآوری دادههای ثانویه از دو روش زیر استفاده میشود:
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
- مطالعات کتابخانهای ( بررسی مقالات و پایان نامههای ارائه شده فارسی تا کنون ).
- اینترنت ( بررسی تعدادی از مقالات و پایان مامه های کار شده در مجلات و دانشگاههای معتبر جهان).
۱-۱۰) قلمرو مکانی تحقیق
جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مدیران صنعت مبلمان ایران آشنا با
مفاهیمcrm و کارشناسان crm فعال در صنعت مبلمان در شهر تهران میباشد.
۱-۱۱) قلمرو زمانی تحقیق
قلمرو زمانی تحقیق بمدت هشت ماه از مورخه ۱/۱۲/ ۸۵ تا تاریخ ۱/۸/۸۶ میباشد.
۱-۱۲) تعاریف عملیاتی واژههای تحقیق
۱-۱۲-۱) مدیریت روابط مشتری: واژهای برای مجموعه متدولوژیها، فرایندها
مدیریت ارتباط با مشتری CRM
، نرم افزارها و سیستمهایی است که به موسسات و شرکتها
در مدیریت موثر و سازمان یافته ارتباط با مشتریانشان کمک میکند[Bernett/ 2001 ].
۱-۱۲-۲) استراتژی:
۱-۱۲-۳) عوامل ساختاری : مجموعهای از عوامل که شیوه و روش ترتیب افراد و مشاغل در یک سازمان را به طوری که امکان انجام امور سازمانی فراهم گردد بیان میکند [ Sarifoddin/2004 ].
۱-۱۲-۴) برنامه ریزی :عبارت است از فرآیند تعریف اهداف و گامهایی که ما را به آن اهداف رهنمون می سازند. [ Sarifoddin/2004 ]..
۱-۱۲-۵) عوامل فرهنگی: مجموعه ارزشها، اعتقادات، باورها، مفروضات، ادراکات، هنجارها و الگوهای رفتاری، و مصنوعات که بر نوع رفتار افراد در سازمان تاثیر میگذارند[ Sarifoddin/2004 ].
۱-۱۲-۶) ذی نفعان: عبارت است از تمامی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی،که به نوعی منافع شرکت را تحت الشعاع قرار می دهد. [ Sarifoddin/2004 ].
۱-۱۲- ۷) دانش در قلمرو کاری:به دانشی اطلاق می شود که مدیران اجراییIT،از واحدهای سازمانی،دانش کارکردی، و از عملیات آن دارند. [Bernett/ 2001 ]..
بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود فایل کامل این پروژه فعال خواهد شد.
پایان نامه فوق العاده با ارزشی بود –
مدیریت ارتباط با مشتری CRM