فروشگاه

توضیحات

آموزش و پروش چین و فرانسه

آموزش و و پرورش از نکات اصلى سیاست در اوایل دهه هشتاد بوده است. اجراى برنامه‌هاى علمى و تکنولوژیکى نه تنها در توسعه ملى و مدرنیزاسیون کشور از اهمیت بسزایى برخوردار است بلکه در افزایش پرستیژ بین‌المللى جامعه علمى چین نیز مهم مى‌باشد. در این راستا چین به دستاوردها و پیشرفت‌ها علمى درغرب توجه کرده و از سال ۱۹۷۶ سیاست استفاده از آنها را در پیش گرفته است. رهبریت حزب در سال ۱۹۸۰ باور نمود که تأکید فقطبر خود باعث عقب نگه داشته شدن و عدم پیشرفت کشور مى‌باشد.

 

 32صفحه فونت ۱۶ فایل ورد منابع  دارد قیمت: ۴۰۰۰تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

فهرست مطالب :

 

 

 

آموزش و پرورش   ………………..      1

آموزش پیش دبستانی ……………… ۶

آموزش ابتدایی …………………. ۶

آموزش متوسطه ………………….. ۸

مدارس ویژه ……………………. ۹

آموزش عالی و توسعه اقتصادی ……… ۱۰

تربیت معلم ……………………. ۱۳

آموزش تلویزیونی ……………….. ۱۳

آموزش های آزاد ………………… ۱۵

مدارس حرفه ای …………………. ۱۶

ساختار آموزشی فرانسه …………… ۲۲

سیاستهای آموزشی ……………….. ۲۵

اهداف آموزشی ………………….. ۲۵

برنامه های آموزشی و ارزشیابی تحصیلی ۲۶

نقاط ضعف و قوت آموزش …………… ۲۸

منابع …………………………

 

در مه سال ۱۹۸۵ کمیته مرکزى حزب کمونیست چین تصمیم به صلاح در کل ساختار آموزشى کشور گرفت. براساس آن در طى چند مرحله ۹ سال تحصیل اجبارى اعلام شد و زمان انجام آن در مناطق پیشرفته، روستایى متفاوت خواهدبود. این قانون براى مناطق پیشرفته اقتصادى که حدود ۲۵% جمعیت کشور را در خود جا داده است در سال ۱۹۹۰ لازم‌الاجرا مى‌باشد. در مناطق نیمه پیشرفته که ۵۰% جمعیت را دارا مى‌باشد زمان اجراى نهایى سال ۱۹۹۵ و براى بقیه مناطق هنوز زمان خاصى در نظر گرفته نشده است. براساس سیاست کلى کشور وزارت آموزش و پرورش ابزار اصلى دولت مرکزى براى به اجرا گذاردن اهداف سیاست ملى در زمینه آموزش و پرورش است. وظایف این وزارتخانه عبارتند از: کنترل اموزش ابتدایی، متوسطه، حرفه‌اى آموزش عالى و تربیت معلم. در حال حاضر انجام امتحانات ورودى دانشگاه‌ها و برنامه‌هاى درسى نیز بر عهده این وزارتخانه است. در سال ۱۹۷۷ وظیفه نظارت بر آماده‌سازى کتب درسى استاندارد در تمام کشور جزء وظایف این وزارتخانه شد.

در شهرهاى متوسط و کوچک در زمینه مسائل آموزش و پرورش به ادارات آموزش و پرورش شهرى اختیاراتى داده شده است، گرچه اکثریت قریب به اتفاق مدارس ابتدایى و متوسطه چین را ادارات مذکور تحت نظر دارند؛ اما بعضى از مدارس در سطوح مختلف نیز از سوى کارخانجات، دانشگاه‌ها و دیگر واحدها اداره مى‌شوند ولى تمامى این مدارس از حیث برنامه‌هاى بودحه آنها بر عهده واحد مربوطه مى‌باشد. بسیارى از این مدارس متوسط به ویژه آنهایى که توسط دانشگاه‌ها اداره مى‌شوند بعنوان مدارس نمونه انتخاب شده و از نظر علمى از سطح بالاترى قرار دارند.

مدارس ابتدایى و متوسط نمونه تحت نظارت مستقیم بخش آموزش و پرورش دولت مرکزی، استاندارى و یا فرماندارى فعالیت مى‌کنند. هدف از حمایت و توجه خاصى که به ین مدارس مى‌شود تربیت داوطلبینى تحصیل‌کرده براى دانشگاه‌ها در رشته‌هایى مانند علوم مهندسى و زبان‌هاى خارجى مى‌باشد. در سال ۱۹۸۶ چین داراى ۵۲۰۰ مدرسه متوسطه و ۷۰۰ مدرسه ابتدایى نمونه بود که روى هم بیش از ده میلیون دانش‌آموز در آن به تحصیل اشتغال داشتند.

 

آموزش پیش‌دبستانى

کودکستان‌ها در آشنایى بچّه‌ها با نحوه زندگى آنها در سال‌هاى بعد نقش مهمى ایفا مى‌نماید. آموزش در این مراکز در قالب بازی، ورزش و موسیقى مى‌باشد و همچنین از این نظر که به خانم‌ها امکان فعالیت در بخش‌هاى مختلف را مى‌دهد این دوره اهمیت دارد. در سال ۱۹۹۱، ۱/۲۲ میلیون بچه در بیش از ۴۶۵، ۱۶۴ کودکستان نگهدارى مى‌شوند. در حالت اول تحت نظر مراکز آموزشی، ارگان‌هاى دولتى و یا انستیتوها و شرکت‌ها اداره مى‌شوند و در حالت دوم تحت نظارت کمیته‌هاى محلى در شهرها و یا تیم‌ها و بریگادهاى تولیدى مى‌باشند

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “آموزش و پروش چین و فرانسه”

آموزش و پروش چین و فرانسه

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 840

قیمت : تومان4,000