فروشگاه

توضیحات

بینی یکی از مهمترین اعضای بدن در نگهداری سلامت فرد و حفظ سایر اعضاء است. بینی دارای فیزیولوژی بسیار پیچیده ای است. وظایف‌ اساسی‌ بینی‌ شامل‌ ایجاد راه‌ هوایی‌، حس بویایی‌، تنظیم‌ دما، تنظیم‌ رطوبت‌، تصفیه‌ ذرات‌ هوا و نقش درتکلم‌ است‌.

مهمترین عملکرد بینی ایجاد راه هوایی برای تنفس طبیعی است.‌ کوچکترین تغییرات درمجرای تنفسی بینی می تواند موجب مقاومت قابل ملاحظه ای در برابر عبور هوا شود به طوری که اگر قطر مسیرعبور هوای‌ تنفسی‌ از راه‌ بینی‌ به‌ نصف‌ تقلیل‌ یابد، مقاومت ‌راه‌ هوایی‌ بینی‌ ۱۶ برابر می‌شود.

تنظیم‌ دمای‌ هوا زمانی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ هوای ‌استنشاقی‌ از روی‌ سطوح‌ وسیع‌ ساختمان های پیچیده داخل بینی که حاوی شبکه ‌غنی‌ مویرگی‌ است می‌گذرد. صرف ‌نظر ازحرارت‌ هوای‌ تنفسی‌، دمای‌ هوا در حلق‌ به‌ ندرت‌ بیش‌ از ۴ درجه‌ نسبت‌ به‌ دمای‌ طبیعی‌ بدن‌ نوسان‌ دارد. تغییر دمای‌ محیط به‌ میزان‌ ۲۵ درجه‌ موجب‌ تغییری‌ کم‌تر از ۱ درجه‌ در هوای‌ دمی‌ می‌شود.

شمار زیادی‌ از غددمخاطی‌ مستقر در مخاط بینی‌ امکان ‌مرطوب‌ سازی‌ دائم هوای‌ تنفسی‌ را می‌دهد. تخمین‌ زده ‌شده است که‌ طی‌ ۲۴ ساعت‌ تنفس‌، حدود یک‌ لیتر مایع‌صرف‌ اشباع‌ هوای‌ دمی‌ شود. هوای‌ دمی بیش‌ از ۷۵% ازرطوبت‌ اشباع‌ می‌شود.

تصفیه‌ ذرات‌ استنشاقی‌ بر عهده‌ سیستم مخاطی‌ بینی‌ است ‌که ترشحات‌‌ ممتد چسبنده‌ای‌ را شکل‌ می‌دهد. اکثر ذرات‌ بین‌ ۲تا۵ میکرون‌ در این‌ ترشحات‌ به‌ دام‌ می‌افتند. این‌ ترشحات ‌شامل ایمونوگلوبولین‌ و عوامل دفاعی است‌. حرکات‌ منظم‌مژک‌های‌ سلولی، این‌ ترشحات‌‌ چسبنده را با سرعت‌ چند میلی‌ متر در دقیقه‌ حرکت‌ داده‌، اجازه‌ می‌دهد که‌ این‌ترشحات‌ هر ۲۰ دقیقه‌ یک‌ بار جایگزین‌ شود. تولید روزانه ‌این‌ ترشحات‌ حدود یک‌ لیتر است‌………………

۷۲ صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

اهمیت و ضرورت پژوهش :

آمارهای رسمی در ایران نشان می دهد که میزان جراحی های زیبایی به خصوص جراحی بینی به صورت چشمگیری رو به افزایش بوده و سالانه تعداد زیادی از افراد در کشورمان به جراحی بینی روی می آورند.
هر مدی که به بازار می آید یک روزی هم از مد می‌افتد. گویا زیبایی های ظاهری هم به مانند مدل لباس سال به سال عوض می شود، زمانی چاقی نشانه زیبایی بود و امروزه چاقی باعث سرشکستگی یک فرد هست.
اینکه زیبایی خوب است شکی در آن نیست اما بدست آوردن زیبایی به قیمت از دست دادن چه چیزی و به چه قیمتی؟ در جوامع امروز، زیبایی ‌به عنوان یکی ازمولفه های جایگاه افراد در جامعه به حساب می‌آید و بر اساس آن موقعیت اجتماعی خود را ارزیابی می کنند، از اینرو افراد ایرانی کوچکی بینی را سمبل زیبایی تلقی می کنند و حس اعتماد به نفس را در آنها بالا می برد.
بر اساس آمارهای به دست آمده ایران از نظر تعداد جراحی زیبایی بینی، رکورد جهانی را زده و رتبه اول را کسب کرده است. گفته می‌شود کشورهای اروپایی و آمریکایی به عوارض این جراحی پی برده اند لذا جراحی بینی در این کشورها کاهش یافته اما در عوض در ایران این اعمال رو به افزایش است. دلایلی که برخی برای تقاضای زیاد ایران نسبت به کشورهای دیگر عنوان می کنند نوع پوشش زنان ایرانی است که صورت زن نمود بیشتری دارد لذا زنان روی صورت خود حساس بوده و برخی نیز معتقدند جراحی بینی می‌تواند اعتماد به نفس زنان را افزایش بدهد.
کسی منکر زیبایی نیست. کسی نیست که از زیبا بودن متنفر باشد اما از همه اینها که بگذریم چیزی که مهمتر از زیبایی خواهد‌ بود، سلامتی و تندرستی انسان است. اما متخصصان جراحی پلاستیک با دیدگاهی مثبت، بیشترین تمایل به زیبایی بینی را در درجه اول، رفع نواقص و ناراحتی‌های جسمی و به دنبال آن مشکلات روانی ناشی از آن می دانند. اما در مقابل دیدگاه این عده از پزشکان، روانشناسان با اشاره به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و روانی اینگونه جراحی‌ها معتقدند این دسته از افراد که خود را به تیغ جراحی می‌سپارند جز افراد مرفه جامعه محسوب می شوند که حاضرند برای این کار جانشان را هم بگذارند، اما درباره اینکه گفته کدام یک از این دو گروه صحیح است، باید گفت هر کدام به یک نحوی واقعیت را می‌گویند اما این نکاتی که بیان شد مطلق نیست. به گفته برخی پزشکان افرادی که به اعمال جراحی زیبایی بینی روی می آورند بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ هستند و در میان تحصیلکرده‌ها و افراد مرفه فراوان‌تر است. هر چند طبقات اجتماعی متوسط و پایین هم با وجود هزینه بالای این قبیل اعمال با تحت‌ فشار قرار دادن خود و خانواده به این امر اقدام می‌کنند.
به گزارش دادنا، نکته قابل توجه اینجاست، افرادی که عمل جراحی زیبایی انجام می دهند آنقدر دچار وسواس می‌شوند که بارها و به کرات برای ترمیم به پزشک معالج خود مراجعه می کنند و دیده شده که این افراد از عمل بینی خود راضی نیستند به همین خاطر با ترمیم های مکرر در بسیاری از موارد وضعیتی بدتر از قبل پیدا می کنند، لذا افراد باید اول به این فکر کنند که بینی عضوی است برای تنفس و تنظیم هوا بنابراین باید کارکرد آن را به بهترین شکل حفظ کنند.

سئوال تحقیق :

جراحی بینی در ایران و کشورهای در حال توسعه به چه میزان می باشد ؟

فرضیه تحقیق :

جراحی بینی در ایران در مقایسه با کشورهای در حال توسعه بیشتر است .

فصل دوم :

راینولوژی از کلمه لاتین راینو به معنای بینی منشا گرفته است. راینولوژی یک شاخه فوق تخصصی در دانش پزشکی است که به جراحی ها و درمان بیماری های بینی، سینوس ها و ساختمان های اطراف بینی در سر و صورت می پردازد. با گسترش روزافزون دانش پزشکی، روش های جدید جراحی برای کاهش مشکلات بیماران پس از جراحی های بینی و تشکیلات مجاور بینی ابداع می شوند. از جمله این روش ها که در سال های اخیر دگرگونی شگرفی در حیطه راینولوژی ایجاد کرده، می توان به روش های جراحی اندوسکوپیک بینی و سینوس اشاره کرد. به کمک این روش ها بسیاری از جراحی هایی که پیش از این با برش های مختلف صورت می گرفته، بدون برش و با نتایج مطلوب تر انجام می گیرد. تمامی بیماری های التهابی و عفونی، آسیب های ناشی از ضربه های بینی، تومورها و…………………….

………………

بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی جراحی بینی بین ایران و کشورهای در حال توسعه”

بررسی جراحی بینی بین ایران و کشورهای در حال توسعه

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1453

قیمت : تومان98,000