فروشگاه

توضیحات

پایان نامه بررسی سیستم خرید و انبارداری  مجتمع صنعتی سیمان آبیک 

موضوع تحقیقی که در پیش روی شماست حاصل بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیک می باشد که هدف از انتخاب آن اولاً آشنایی با نحوه انجام عملیات خرید و سفارشات در یک مجتمع صنعتی و تولیدی و ثانیاً چگونگی عملیات  نگهداری ، و سرویس دهی انبار در یک مجتمع صنعتی و تولیدی می باشد .

در طی بررسی سیستم خرید و انبارداری در مجتمع صنعتی سیمان آبیک تحقیقات با بهره گیری از روشهای متنوع از قبیل : مشاهده ، مصاحبه و کتابخانه انجام گرفت که کمک شایانی به ما نمود در جهت شناخت عملیات خرید و تدارکات توسط مسئولین و کارپردازان که تلاش دارند خریدها به موقع و مناسب باشند و در حقیقت می کوشند اصول و موازین پنج گانه خرید رعایت شود . اطلاعات مفیدی نیز در زمینه انبار و انبارداری و عملیات نگهداری و سرویس دهی انبار بدست آمد که ما را در نحوه ایجاد کدینگ و کنترل موجودی (انبار گردانی) بهینه دارای شناخت مناسبی نمود.

در طی انجام تحقیق فوق موانع و مشکلات اندکی بچشم آمد که با توجه به همکاری صمیمانه کارکنان و مسئولین مجتمع صنعتی سیمان آبیک می توان از آن صرف نظر کرد . چرا که منابع و امکانات و اطلاعات ارزنده ای را این عزیزان در اختیار بنده قرار دادند که در ارائه پربارتر این تحقیق بسیار مفید بودند .

۱۴۰ صفحه منابع دارد فایل ورد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

تعریف موضوع تحقیق:

همه ما بارها به خرید رفته ایم و به تهیه احتیاجات خود پرداخته ایم , زمانی ضرورت خرید را احساس می کنیم که نیاز به یک قلم جنس خاص برای رفع مشکلی که پیش آمده است داریم . سعی می کنیم ابتدا از نبود آن آگاه شویم و میزان نیاز را بسنجیم و سپس اقدام به خرید کنیم .

خرید کردن شرایطی را می طلبد حتی اگر برای رفع نیازهای عادی منزل

و شخص صورت پذیرد , ابتدا باید میزان نیاز , کیفیت مناسب , قیمت دلخواه و زمان مطلوب را بررسی کنیم ودر گام نهایی آن را از یک منبع مطمئن و قابل اطمینان خریداری نماییم .

در سیستم خرید و انبارداری در یک کارخانه بزرگ نیز همان اصول ابتدایی که در هر خانه ای استفاده می شود به کار می رود , مانند اینکه : بهترین منبع , بهترین قیمت , بهترین کیفیت , بهترین کمیت , بهترین زمان  برای خرید کدام است ؟

البته روش کار در کارخانه های بزرگ پیچیده تر می باشند و به همان سادگی که برای منزل خرید می کنیم اتفاق نمی افتد و به همین جهت نیاز به تحقیق و مطالعه دارد و باید بهترین روشها و فنون برای انجام این کار صورت بپذیرد , در غیر این صورت از مجموعه کل سازمان نمی توان  انتظار بهترین عملکرد را داشته باشیم .

مجتمع صنعتی سیمان آبیک در دو مرحله و در سالهای ۱۳۵۲ و ۱۳۵۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و در کیلومتر ۸۰ جاده تهران – قزوین واقع شده است و دارای ظرفیت تولید روزانه ۷۵۰۰ تن سیمان می باشد . مواد اولیه اصلی کارخانه مثل خاک ، آهک ، گچ از معادن داخل کشور تامین می گردد .

در این تحقیق سعی خواهیم نمود تا سیستم خرید و انبارداری مجتمع صنعتی سیمان آبیک را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم ، یعنی با داشتن یک نگرش سیستمی به بخش خرید و انبارداری و در کل به سازمان بررسی کنیم و ببینیم در این سازمان رعایت اصول و موازین ۵ گانه خرید ، سیستم سفارش کالا ، سیستم کدگذاری، کنترل موجودی انبارگردانی به چه شکلی انجام می پذیرد .

میزان دما:

مسئله دمانیزبایددرانبارهامدنظرباشد.تنوع اجناس ایجاب می کنددراین مواردنیزقبلاًفکروبرنامه ریزی صورت پذیرد.برخی ازقطعات بایددردمای خاصی نگهداری شوند.انبارهای مجتمع بخاطرنبودن سیستم تهویه وسیستم گرمائی وازطرفی بخاطراستفاده ازقفسه هاودرمجموع استفاده ازآهن آلات درزمستانهاهوایی دارندکه شایدسردترازهوای خارج ازانبارباشد.

ودرتابستانهانیزبه خاطرگرم شدن همین آهن آلات انبارهابه حدی گرم
می شوندکه حرکت بین قفسه هاموجب ریزش عرق بدن می شود.برخی ازاجناس مانندچسب هاوبرخی ازموادشیمیائی ولوازم دیگردراثر تغییردماکارآئی خودراازدست داده ویاازکارآئی آنهاکاسته می شود.دراین موردفقط برخی ازاجناس درداخل خنک کن هاویخچالهای کوچک ومحدودگذارده وحفظ می شود.

 

بررسی سیستم خرید و انبارداری مجتمع صنعتی سیمان آبیک

نظافت داخل انبارها بخاطر وجود گرد و غبار بسیار مهم وخاص است . و باید بطورمداوم انجام گیرداگرمدتی کوتاه این کارانجام نشوددیگرقفسه هاوکف انبارهاقابل تحمل نخواهدبود.دراین راستاکارگران ساده با جاروهای دستی اقدام به نظافت
می کنند.

درانبارفنی ازجاروی برقی بزرگی نیزاستفاده می شود ولی بخاطر وجود گرد و غبار زیاد و بزرگ بودن انبارفوق جاروی برقی نیزداغ کرده وقادربکار نیست .آنچه مسلم درنظافت انبارها کف آنهاوقفسه هاشایدبراحتی قابل نظافت باشند اما زودودن گردوغبارازروی قطعات ولوازم خیلی مشکل وبعضاًمیسرنمی باشد.

نشستن غبارروی قطعات که به مرورزمان انجام می شودبرعمق قطعه رسوخ وآن رامعیوب می نماید.حداقل کنترل ومراقبت این موردبسته بندی قطعات بطورصحیح است که ازرخنه غبارروی قطعه جلوگیری نمایدولی این امرنیزصورت نگرفته ودقت وعنایت کافی نمی شود. پایان نامه دات کام

حفاظت وایمنی مربوط به کارکنان انبار:

وجودگردوغباردرمحیط کارازعوامل بسیارخطرناکی است.عوارض ناشی ازآن برکسی پوشیده نیست .کارگرانیکه درامرنظافت کارمی کنندبایدازفیلترهای تنفسی درهنگام کاراستفاده نمایند.این کارراهمیشه مراعات نمی کنندلذاممکن است افرادی دارای ناراحتی ریوی باشندکه بعضاًخودنیزنمی دانند.

-کاهش حجم خریدها ، که چندین مزیت دارد . اولاً ، بخاطر وجود شرایط نامساعد محل انبار نگهداری کالا مشکل است لذا کالای کمتر را می توان به راحتی نگهداری نمود . ثانیاً : بخاطر خرید به موقع و به میزان کافی کالا مدت کمی در انبارها نگهداری می شود . ثالثاً از انباشتن راکد سرمایه به صورت کالا در انبارها جلوگیری شود و از سرمایه در توسعه و سرمایه گذاری ها استفاده به عمل می آید و … .

۱۲-حتی الامکان مدیران را با سیستم (نحوه تقاضا و اخذ اجناس از طریق قانونی ) آشنا کنیم تا آنکه عملیات خرید از مجرای طبیعی خود انجام پذیرد و از
بی نظمی در امور جلوگیری کرده و سیستم بنحوه مطلوب هدایت و اهداف سازمان را تامین نماید .

۱۳-ایجاد محیطی سالم برای کارکنان انبارها و اعمال مدیریت صحیح که در این راستا ، دارای مشکلاتی هستیم و پست سازمانی و مسئولیت های واگذاری شده پرسنل بر اساس توانائیها و لیاقتهای آن نبوده و بدینسان کار با کیفیت خوب انجام نمی گیرد . متاسفانه شرایط احراز بر اساس روابط تعیین می گردد .

۱۴-باید واحد تشکیلات رسمی برای انجام کدینگ شکل گیرد و افرادی که در این واحد فعالیت می کنند در چارت سازمانی پیش بینی و قرار گیرند www.tahghigh1.ir

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی سیستم خرید و انبارداری مجتمع صنعتی سیمان آبیک”

بررسی سیستم خرید و انبارداری مجتمع صنعتی سیمان آبیک

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 145

بررسی سيستم خريد و انبارداری مجتمع صنعتی سيمان آبيک

قیمت : تومان57,500