فروشگاه

توضیحات

بررسی مسائل و مشکلات روانی  اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی

 

 

بررسی مسائل و مشکلات روانی  اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی

دوران پرتلاطم نوجوانی و مرحله گذر از این دوران گذرگاهی است برای هر چه زودتر رسیدن به دنیال جذاب جوانی، که از دور های ظریف و حساس زندگی آدمی و شاید هم حساسترین این دوران است. در این دوره نوجوان که به تازگی از دنیای شیرین و شاد پر از امنیت کودکی گذر کرده است ، گام در دنیای پرنشیب و فرازی می گذراد که دیگر به اندازه عالم کودکی طلایی و دریایی نیست.

واقعیتهای زندگی اندک، اندک چهره نشان می دهند و نوجوان اغلب نخستین سختیهای دوران بزرگسالی را تجربه میکند. این دنیا واقعی تر است؛ دنیایی نزدیکتر به دنیای بزرگترها ، پر کشش ، پر ماجرا و سرشار از تجربه های نو و بیشتر و مهمتر از همه دنیایی آکنده از رشد تحول نوجوان در این مرحله از زندگی با شتابی که گاه مهار نشدنی به نظر می آید، دگرگون می شود و رشد می کند. رشدی پر دامنه و گسترده که جسم و جان او را شامل می شود، این رشد و تحولات مثل رشد عضلانی، پدیدار شدن سائقه تولید مثل، ظهور عواطف و عادت به جنس مقابل، گستردگی هوش نظری، شکل گرفتن اندیشه های آرمانی، استقلال طلبی، تحولات عقلی و عاطفی و بالاتر از همه میل به سبک هویت، آن چنان سریع و یکباره اتفاق می افتد که گویی فردی با او دوباره به دنیا آمده است و در برابر جامعه والدین خود اعلام وجود می کند.

 

 

۱۰۲ صفحه فونت ۱۴ فایل ورد منابع دارد+جامعه آماری قیمت:تومان

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

 

 

جوانی که از نظر اجتماعی رشد یافته است، دارای خصوصیات و ویژگیهایی است که در ذیل به اختصار بیان می شود:

  1. خودکفا و مستقل است و توانایی هدایت اعمالش را دارد، در انتخاب عملش آزاد است و ضمن مشورت با افراد مجرب و بزرگتران خود تصمیم می‌گیرند و مسئولیت اعمال و تصمیمات خویش را نیز می پذیرد.
  2. مسئولیت است و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کند، با قبول مسئولیت در شرایط بحرانی (مطابق توان و ظرفیتش) با مشکلات درگیر می شود. استعدادهای نهفته جوان نیز در همین مبارزه با مشکلات شکوفا می شود و اعتماد به نفس بیشتری کسب می کند.
  3. میانه رو و معتدل است چپ روی و راست روی ندارد و در برخوردهای اجتماعی از اعتدال خارج نمی شود.
  4. با گذشت و عفو کننده است و عذر، عذرخواهان را می پذیرد.به خصوص اینکه عفو و گذشت به هنگام قدرت ، روحیه فرد را متعالی می کند.
  5. آینده نگر ، امیدوار، خوش بین است و اگر وضعیت ناامیدکننده ای پیش بیاید روحیه خود را نمی بازد و در صورت تکرار شکست، دوباره و دوباره فعالیت را از سر میگیرد، زیرا که پذیرش شکست و ایجاد یأس فرد را بیشتر در ورطه خمودگی و ناامیدی فرو می برد.
  6. جوان رشد یافته در زندگی خود معنایی حقیقی یافته است و به خاطر چیزی با ارزش زندگی می کند که اورا به کمال می رساند، و دارای هدفهای درازمدت و جهت دار است که او را به جلو حرکت دهد.
  7. نسبت به انسانها احساس تکلیف و وظیفه می کند، و احساس تکلیف در روابط انسانی چیزی بالاتر از معادلات سیاسی و اقتصادی است که جهت جوان رشد یافته بی قید و شرط است.
  8. جوان رشد یافته همه جنبه های وجودی خود را قبول دارد، هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت و خودش را نیز می شناسد . همچنین واقعیتهای وجود دیگران را هم قبول دارد، همان طوری که هستند نه آن طوری که خودش می خواهند باشند و قضاوت او درباره انان صرفاً بر اساس خصوصیات شخصی خود آنهاست.[۱]

 


[۱] – هویت در دوره نوجوانی ، ترجمه و تألیف: میرتقی گروسی فرشی، دانشگاه تبریز، انتشارات مجله معلم، سالهای ۷۰ و ۷۱ قسمت اول.

فصل چهارم

جمع آوری یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها

–        مقدمه

–        جدول نمرات و مجذور نمرات

–        تحلیل مجذول نمرات T/Student

–        تجزیه و تحلیل آماری داده ها

–         فرضیه

پرخاشگری نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده.

–         اثبات فرضیه

این فرضیه بر اساس مطالعات و داده ها از طریق مقیاس خودپنداری راجرز که به عمل آمده است بین میانگین نمرات پرخاشگری نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده ، تفاوت معنی داری وجود دارد، بنابراین فرضیه HA تأیید و فرضیه HO مردود است.

نتیجه گیری کلی

برای تهیه هر پروژه اهدافی وجود دارد که هدف من از تهیه این پروژه تحقیقاتی شامل موارد زیراست:

الف – علاقه داشتن به این موضوع تحقیق و بدست آوردن اطلاعات دقیق و لازم در این زمینه مراکز بهزیستی و آشنایی با این مراکز که در هر جامعه ای وجود دارد و همچنین به دست آوردن اطلاعات در زمینه روانی – اجتماعی نوجوانان پسری که تحت سرپرستی نیز مراکز هستند.

ب – به دلیل اهمیتی که دوران نوجوانی و بلوغ در تکامل شخصیت دارد، بسیاری از دانشمندان اسلامی و علوم تربیتی و روان شناسی توصیه های زیادی در مردود تربیت، مشاوره، معالجه و هدایت و رهبری نوجوانان کردند. پس از شناخت روحیه و طرز تفکر نوجوانان، به خصوص امروزه مورد توجه است شناخت نیازها و مشکلات و مسائل نوجوانان و راه حل…..

اهداف طرح تحقیق

وجه تمایز انسان با حیوان نیروی اندیشه او است و بدین لحاظ اجداد ما به کمک مغز اندیشمند خود تضادها و تناقضات را از پیش روی برداشتند و از سایر حیوانات  که فاقد نیروی اندیشه بودند، پیشی جستند. زندگی بشر سراسر دشواری است. برای حل مشکلات باید ذهن را به کار گرفت تا نیروی عقل پرورش یابد. افرادی که قدرت حل مشکلات بیشتری را دارند موفق ترند. هر قدر تعداد این گونه افراد در اجتماعی افزونتر شود، آن اجتماع از سعادت و سلامت بیشتری برخوردار خواهد شد. برای رسیدن به یک جامعه مطلوب باید از کوچکترین و مهمترین مجموعه، یعنی از خانواده آغاز کرد. والدین که خود پایه گذار اجتماعی فردا هستند، اگر ندانند و نتوانند با مسائل ومشکلات کنار آیند، چگونه می خواهند شیوه رویارویی با دشواری ها را به فرزندانشان بیاموزند.

مرحله بلوغ، دورانی است که برای هر خانواده ای دشواریها و مشکلات خاص خود را به همراه دارد این فرایند هم برای نوجوانان و هم برای والدین سراسر جوش و خروش است. پدران و مادران باید برای حل مشکلات ناشی از این بحران، آگاهیهای خود را هر چه بیشتر افزایش دهند. مسیر زندگی کودک از تعادل و توان قابل ملاحظه ای برخوردار است و روند کاملاً آرامی را طی می کند، حال آن که این آرامش دردوران بلوغ دستخوش دگرگونیهای شدید می شود، آرامش جای خود را به ناراحتی و اضطراب می دهد. با شروع فرایند بلوغ دوره ای از ناملایمات ، مشکلات و تناقضات آغاز می شود که تضعیف و تسکین آن بسیار مشکل است . بلوغ نه تنها رویدادی بیولوژیکی است، بلکه دگرگونیهای شیمیایی ، تمام ترکیبات بدن را دستخوش تغییرات اساسی می کند و شکلهای جدید پدید می آورد. www.tahghigh1.ir پایان نامه دات کام

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه در پایان نامه دات کام : تنها , تومان

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی مسائل و مشکلات روانی اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی”

بررسی مسائل و مشکلات روانی اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 165

قیمت : تومان99,000