فروشگاه

توضیحات

  بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان  نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

 

چکیده

 

از آنجا که معقوله های سنجش کارآامدی دانشگاه ها  میزان رضایت مندی دانشجویان از نحوه تدریس اساتید می باشد ،

به منظور افزایش بهبود کیفیت تدریس و سطح علمی دانشگاه ها این تحقیق انجام گرفته است .

هدف از این تحقیق بیان نمودن رضایت مندی دانشجویان از نحوه تدریس ،

نحوه نمره دادن اساتید مونث و مذکر می باشد واینکه اساتید تا چه میزان باعث

افزایش انگیزه و علافه به درس در رشته های مختلف تحصیلی می باشد .

این تحقیق در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی  انجام گرفته است

که شامل رشته های تحصیلی شیمی ، آمار ، فیزیک ، ریاضی ، معلمی و دبیران ، میکروبیولوژی و زیست شناسی می باشد .

این پایان نامه با استفاده از درس روشهای ناپارامتری انجام شده است .

نرم افزار های استفاده شده در این پایان نامه عبارتند از Excel    و S-plus  می باشد

 ۶۰صفحه فونت ۱۴ فایل ورد منابع  و پرسشنامه دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید
بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

 

 

۱-۱- تعاریف و مفاهیم

۱-۲- جامعه آماری :

عبارت است از مجموعه کامل اندازه های ممکن اطلاعات  ثبت شده از یک صفت کیفی در مورد گرد آورده

کامل واحد ها که می خواهیم استنباط هایی راجع به آن انجام دهیم . جامعه , آماج تحقیق است و منظور

از  عمل گرد آوری داده ها استخراج نتایج در مورد جامعه می باشد .

۱-۳- نمونه :

نمونه ای از جامعه آماری , مجموعه اندازه هایی است که عملا در جریان یک تحقیق گرد آوری می شود .

۱-۴- روش و مراحل تحقیق

۱-۵- جامعه در این تحقیق :

جامعه مورد نظر در این پروژه عبارت از کلیه دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد

۱-۶- هدف :

هدف کلی در این پروژه , بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مذکر یا مونث بودن اساتید .

 

۱-۷- دلایل نمونه گیری :

در  این تحقیق بنا به دلایل ذیل مجبور به نمونه گیری شدیم و نتوانستیم از کل جامعه داده های مورد نظر را جمع آوری کنیم :

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

۱-  بزرگ بودن جامعه

۲- زمان اندک برای انجام این تحقیق

۳ – پر هزینه بودن کار

و موارد دیگر تاثیر گذار بود.

۱-۸- روش نمونه گیری:

نمونه گیری بدین صورت انجام گرفت : با توجه به تحقیقات برنامه ریزی دانشکده علوم پایه مشخص

شده که تعداد کل دانشجویان علوم پایه حدود ۴۰۰۰ دانشجو می باشد با استفاده از فرمول

  که در آن     (۱-۱)

 می شود  سپس با استفاده از فرمولn̥=۹۶/.۴  می باشد     p̂=q̂=./۵ , d= ./1, z./ ₉₅=۱٫۹۶

 

بدست می آید که برای بدست امدن نتایج بهتر حجم نمونه را  n = 93/78  حجم نمونه

به ۷ طبقه افراز کردهایم که تعداد طبقات را برابر تعداد رشته های تحصیلی دانشکده علوم در نظرگرفته

  ایم. انتخاب واحد های طبقه با تخمین متناسب بوده یعنی از هر رشته ۱۴ دانشجو (۷ دانشجو مذکر و ۷

دانشجو مونث ) در نظر گرفته ایم .

۱-۹- طراحی پرسشنامه

 برای گرد آوری داده ها معمولا از پرسش نامه استفاده می کنند در متن پرسش ها باید

 نکات زیر رعایت شود :

تطبق با اهداف, ایجاد انگیزه برای پاسخ ,جلوگیری ازایجاد انخراف در پاسخ ها وبسیاری

نکات ظریف دیگر . باید گفت که پرسشنامه باید با توجه به روانشناسی  پاسخ گویان تهیه

شود . داده های حاصل باید از نظر اینکه دقیقا در راستای اهداف بررسی باشند , کنترل

شوند  نباید داده های اساسی از قلم بیفتد . گاهی  در پرسش نامه یا مصاحبه ها سوالاتی

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

 مطرح می شوند  که اصولا در تحلیل های بعدی مورد استفاده قرار نمی گیرند .  یک

 پرسش نامه طویل از کیفیت پاسخ ها می کاهد .

در این پرسش نامه سعی شده است که سوالات در عین کامل بودن و در بر گرفتن همه

مسائل , خیلی خلاصه طرح شوند .

۱-۱۰- پردازش داده ها :

 

مرحله بعد آماده کردن پرسش نامه های تکمیل شده و ورود به داده ها به کامپیوتر است در این مرحله

نیز سعی شده که خطای ثبتی انجام نگیرد.

تعداد پرسشنامه های تکمیل شده در این نمونه ۱۰۰ برگ می باشد که نمونه آن در انتها ی پروژه آورده

شده است.

انجام گرفته است  Exsel ,spluss در ضمن تمامی محاسبات این تحقیق توسط نرم افزارآماری

قابل ذکر است که تمامی پاسخ های پنج گانه در پرسش نامه به ترتیب کد گذاری شده اند یعنی  به گزینه

های بسیار زیاد, زیاد , متوسط , کم , خیلی کم به ترتیب به کدهای ۱ و۲و۳و۴و۵ اختصاص داده شده

 است و نیز به سن  و تحصیلات  و ترم  جاری و جنسییت  کد داده شده است

امید است که نتایج بدست امده در این تحقیق و پژوهش مورد استفاده مسئولین این سازمان قرار بگیرد و

بتوانند جهت بازنگری و اصلاح روش ها ی انجام کاردر سازمان از این پژوهش بهره ببرند.

 

۲-۱ روش وارد نمودن داده ها

 ابتدا داده های مربوط به هر پرسشنامه را وارد نرم افزار      Excel  نموده ایم

بدین صورت که هر سطر مربوط به یک پرسشنامه(یک فرد) و ستون اول مربوط به پارامتر سن

، ستون دوم مربوط به پارامتر جنسیت ، ستون سوم مربوط به پارامتر رشته تحصیلی ، ستون چهارم مربوط به پارامتر ترمی که

دانشجو در آن تحصیل می کند ، ستون پنجم مربوط به سؤال ۱پرسشنامه ، ستون ششم مربوط به سؤال ۲پرسشنامه … وستون چهل وچهارم مربوط به سؤال ۴۰پرسشنامه می باشد.

داده ها به صورت کد می باشند یعنی برای پارامتر سن ۴کد به صورت ۱، ۲ ،۳ ،۴ در نظر گرفته

شده است که کد۱ مربوط به سنین  ۱۹الی۲۱ می باشد ، کد۲ مربوط به سنین ۲۱ الی ۲۳ می باشد، کد ۳مربوط به سنین ۲۳ الی ۲۵ می باشد

وکد۴ مربوط به سنین ۲ وبالاتر از آن می باشد. برای پارامتر

جنسیت ۲ کد به صورت ۱، ۲ در نظر گرفته شده است که کد ۱ مربوط به جنسیت مذکر

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

دانشجویان وکد ۲ مربوط به جنسیت مؤنث دانشجویان می

باشد.برای پارامتر رشته تحصیلی ۷ کد به صورت ۱ ،۲ ،۳ ،۴ ،۵، ۶ ،۷ در نظر گرفته

شده است که کد۱ مربوط به رشته ریاضی ، کد ۲ مربوط به رشته

شیمی ، کد ۳ مربوط به رشته معلمین و دبیران ، کد ۴ مربوط به رشته آمار ، کد ۵ مربوط به رشته فیزیک ، کد۶ مربوط به رشته میکروبیلو‍‍‍زی و کد ۷مربوط

به رشته زیست شناسی می باشد. برای پارامتر ترم ۴ کد به صورت ۱ ،۲ ،۳ ،۴ در نظر گرفته شده

است که کد۱ مربوط به ترم های اول ودوم ، کد۲ مربوط به ترم های سوم وچهارم ، کد ۳ مربوط به ترم های پنجم وششم وکد ۴ مربوط به ترم ۷ و بالاتر از آن می باشد.

فهرست مطالب

چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱

فصل اول : تعاریف و مفاهیم کلی………………………………………………………………………………………………………….۲

۱-۱-  تعاریف و مفاهیم ……………………………………………………………………………………………………………………..۳

۱-۲- جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………۲

۱-۳- نمونه ………………………………………………………………………………………………………………………………………۲

۱-۴- روش و مراحل تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………..۲

۱-۵- جامعه در این تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..۲

۱-۶- هدف…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۷- دلایل نونه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………۴

۱-۸- روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………..۴

۱-۹- طراحی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………………۵

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

۱-۱۰-پردازش داده ها……………………………………………………………………………………………………………………….۶٫

فصل دوم: نحوه انجام کار …………………………………………………………………………………………………………………..۷

۲-۱-روش وارد نمودن داده ها …………………………………………………………………………………………………………….۸

فصل سوم : تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری داده ها …………………………………………………………………………………..۱۵

ضمائم …………………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۱

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………………………….۵۳

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید”

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نسبت به مونث یا مذکر بودن اساتید

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 897

قیمت : تومان9,500