فروشگاه

توضیحات

تاثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

 

ظرفیت برشی پیش بینی شده از تیرهای بتن مسلح موجود یک موضوع مهمی است که لازم است به تفصیل بیشتری ذکر شود.

توجه در خصوص اینکه آیا کد ارزیابی پل جاری برای انگلستان خیلی محافظه کارانه است هنگامی که مقاومت برش تیرهای بتن

موجود ارزیابی می گردد که حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از فولاد می باشد در طی ارزیابی نا دیده گرفته می شود.

این مقاله به تاثیرات سودمند چنین فولاد تراکمی ای بر روی استحکام برش تیرهای بتن مسلح توجه دارد.

تاثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

نتایج بررسی آزمایشگاهی با پیش بینی های کد جاری برای استحکام برش تیرهایی مقایسه

می شوند که فرض می شوند صرفاً حاوی فولاد کشش می باشد. فشردگی های بعدی با یک راه حل پلاستیسیته

حدّ بالایی انجام می شوند که قادر است تمام تقویت فولاد را در یک تیر بتن در نظر بگیرد. دلایل متعددی وجود دارند

که چرا پل ها مخازن پنهان استحکام را، نشان می دهند و عمل غشاء فشاری احتمالاً از همه مهمتر است.

 

با این حال، دلایلی از قبیل حضور فولاد فشاری به استحکام پنهان کمک می کند طوری که تحقیق از این نوع، برای ارزیابی درست و انجام پیش بینی های استحکام لازم است.

 

۱۰۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

نمادها(نمادگذاری):

Absمساحت فولاد تحتانی در تیر                  dعمق مؤثر تیر

Ats مساحت فولاد فوقانی در تیر                   a طول دهانه برش

                 D  نرخ  پراکندگی یا پراکنش انرژی در واحد حجم

                bsdفاصله از نقطه دوران تا فولاد کف(تحتانی)

                ts dفاصله از نقطه دوران تا فولاد سر(فوقانی)

 ED               نرخ پراکنش انرژی کل در سیستم

EDc              پراکنش انرژی ناشی از بتن (صرفاً)

               EDci  پراکنش انرژی ناشی از بتن در هر نقطه در امتداد خط     ناپیوستگی

 EDs              پراکنش انرژی ناشی از فولاد (صرفاً)

                  fc  استحکام فشاری مؤثر بتن ( (  fc=yfcu                   fcn                    استحکام مکعب فشاری بتن

ft  استحکام کشش بتن

fy استحکام تسلیم فولاد

Pهر بار بکار رفته (N )

aزاویه بین جهت     Si  و خط ناپیوستگی

Sبردار جابجایی نسبی در عرض یک خط ناپیوستگی

Siبردار جابجایی نسبی در هر نقطه در امتداد یک خط از ناپیوستگی

IPفاصله از خط دوران تا بار نقطه اول(mm)

Lstirrap طول دهانه برش که بر روی آن رکاب ها(Stirrups) بطور مؤثر لنگر می شوند.

nتعداد رکاب هایی که ناپیوستگی مفروض را قطع می کند

Uجابجایی افقی نمادی از بخش صلب

WDکار خارجی کل انجام شده بر روی سیستم

Xعمق تا محور خنثی بصورت یک تناسب از d

 aزاویهبین    S   و خط ناپیوستگی

¦دوران بفش صلب

Æزاویه داخلی اصطحکاک برای بتن

Vضریب تأثیر برای بتن

PS                 درصد فولاد طولی در تیر

  Psv                          درصد فولاد رکاب (Stirrup)در تیر

مقدّمه:

به دلیل افزایش ترافیک و وزن بالاتر کامیونها،هر پل ای در انگلستان از لحاظ استحکام برش و انعطاف پذیری اش ،بصورت بخشی از برنامه ارزیابی پل انگلستان مورد ارزیابی قرار می گیرد. مؤسسهبزرگراه

ها،ناحیه(مساحت) ای از بتن را تعریف کرده است. موسوم به ارزیابی استحکام برش تیرهای پل بتن، که حاوی مقادیر قابل توجهی از فولاد (متراکم) است. راهنمای ارزیابی پل انگلیسی BD 44/95حضور فولاد(متراکم)

فوقانی را نادیده می گیرد هنگامی که استحکام برشی یک تیر بتن مسلح را پیش بینی می نماید

این موارد در طی یک فرآیند طراحی قابل بررسی می باشند.با این حال، ارزیابی فعلی با استفاده از نظریه الاستیک یک

درک محافظه کارانه از استحکام یک پل بتن موجود را ارائه می کند اکثر پل های بتنی موجود دارای مقادیر کافی از فولاد برای ایجاد یک قفسه برای ساختمان Stirrup هستند. اما این فولاد(ثانویه)در طی ارزیابی نادیده گرفته میشود.این امر منجر به ترمیز غیرضروری شده و از لحاظ بالقوه برای جامعه در طی ارزیابی یک پل موجود،گران قیمت است.

کار زیادی برای چندین دهه به صورت ضرایب گوناگون انجام شده است که بر روی استحکام برشی تیرهای بتن تأثیر می گذارد(استحکام بتن،درصد تقویت کششی،درصد تقویت Itirrup ).

با این حال، کار کمی برای تعیین تأثیرات فولاد بر استحکام برشی تیرهای بتن انجام شده است کانینر و گروه محققان تمام فولاد را در تحلیل های خودشان با توسعه نظریه میدان فشرده انجام داده اند.

آنها متوجه شده انداستحکام فشار بتن در ارتباط با پهنا و تعداد ترک های کششی از بین میرود که موازی با تنش فشاری می باشد  . Kempوalsafi  استفاده از راه حل پلاستیک ـ صلب مرز بالایی را پیشنهاد کردند که توسط نیلسن و براستروپ بدست آمد. امّا از یک روش دیگر استفاده کرد که پیشنهاد می کند که: دوران های بلوک های صلب  در نقص برشی رخ می دهد شبیه به روش توسعه یافته توسط IbellI .

روش پلاستیسیته مرز بالایی ، ارتباط خوب با نتایج آزمایش را فراهم می کند، هنگامی که ضریب تأثیر صحیح برای بتن انتخاب می شود .

تاثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

Hamadi  وRegan   بیان کرده اند که منطقه فشردگی در تیر های بتن تا ۴۰ %  مقاومت برش کل را فراهم می نماید. بنابراین:شخص انتظار دارد که از تأثیرات سودمند بهره ببرد. با این حال،این امر در تحلیل آنها نادیده گرفته شد. تایلور انتقال نیرو را در ترک ها مطالعه کرد و پیشنهاد کرد که مقاومت برشی یک تیر توسط سه مؤلفه شکل گرفت:

عمل (dowel  )،اصطحکاک ترک و برش منطقه فشاری. برش منطقه فشاری ۲۰ الی %۴۰ مقاومت برشی است. Andersonو Ramiretنشان دادند که فولاد topبالایی در معرض خمیدگی (buckling) در غیاب رکاب (stirrups) می باشد اما مجدداً این امر در تحلیل نادیده گرفته شد. Wilbyنتیجه گرفت که وقتی میله های تقویت کننده در مناطق فشردگی از تیر های مستطیلی لحاظ شدند که بطور ناکافی با stirrupها دوباره کرنش دار شدند، خمیدگی تمایل دارد تا رخ دهد.

Regan یک بررسی جامع انجام داد که نشان می دهد که آنالوژی فرپای Morsch 45 چگونه توسط محققان گوناگون در بررسی رفتار برشی در بتن توسعه یافته و تمام تأثیرات فولاد بالایی نادیده گرفته شد. روشهای تحلیلی بکار رفته برای ارزیابی برش پله های بتن باید واقع بینانه و دقیق باشد شاید استفاده از یک روش پلاستیسیته ارزیابی مناسب باشد نظریه توسط Ibell توسعه می یابد و رفتار واقعی پل را در هنگام فروریزش با نتایج خوب نشان می دهد. یک مدل پلاستیسیته مرز بالایی در اینجا پذیرفته می شود و سعی دارد نشان دهد که حض……………

 

………………………..

 

۵مفرومات بیشتر ازریابی

در حالیکه برای یک ساختمان کامل ارزیابی ۲ یا ۳ تایر بر مبنای قسمت ۳-۴ لازم نیست . طراح ممکن است یک چنین ساختمانی را که نقاط ضعف آن توسط ارزیابی ۱ تایر مشخص شده اند ،مورد ارزیابی بیشتری قرار دهد .

A3.3.5فهرست کنترل ساختاری پایه برای ساختمانهای نوع C3 :  اسکلت های بتنی با دیوارهای پر شده با مصالح بنایی و دیافراگمهای سخت آنچه در زیر خواهد آمد فهرست ساختاری پایه  کاملی از نوع ۳ است .هریک از گرایشهای ارزیابی یک گزارش مقبول موردی را نشان می دهد که بر طبق

معیارهای این اساندارد قابل قبول هستند  در حالیکه گزارش غیر مقبول نشاندهنده مواردی است که نیاز به تحقیقات بیشتری دارند . به علاوه  توصیف  فرایند ارزیابی در ادامه هر گزارش ارزیابی به صورت ایتالیک (بر گشته) آمده  است . در بخش های شماره قبول شده ای که در پایان هر گزارش در پرانتز آمده است به مراحل ارزیابی ۲ تایر مربوط می شود.

سیستم ساختمان

C   NC   N/A 

راه بادگیری : ساختار این بخش باید شامل یک راه بادگیری برای اینست جانی و هر واقعه فوری برای تأثیرات نیرو از هر جهت افقی برای جابجایی نیرو های اینرسی ار جرم تا پی باشد .(T ire 2 .sec 4 .3 1 ) ساختار شامل یک راه بادگیری کامل است .

C   NC   N/A  نیم طبقه ها (نیم اشکوب ) : سطح نیم طبقه داخلی باید مستقل از…………..

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تاثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح”

تاثیرات تقویت تراکمی بر روی استحکام برشی تیرهای پل بتن مسلح

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1345

قیمت : تومان120,000