فروشگاه

توضیحات

تحلیل نخ و قرقره شرکت گیلان

فرهنگ مدیریت طی دو دهه گذشته ، مزیت و اهمیت تفکر استراتژیک در بین مدیران و سازمان ها به سبب ایجاد موقعیت برتر رقابتی و حفاظت در برابرتغییرات محیطی را مورد تأکید قرار داده است و بدین رو، بیشتر سازمان ها بهره گیری از برنامه ریزی استراتژیک را آغاز کرده و یا در دستور کار خویش قرار داده اند

برنامه ریزی استراتژیک اگر به گونه ای مناسب صورت گیرد می تواند رشد وتوسعه مطلوب سازمان ها را در پی داشته باشد . ثمربخشی هر سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی بدون شناخت محیط درون و بیرون سازمان و انجام به موقع اقدام مساعد نسبت به شرایط محیطی میسر نیست . از طرفی به علت وابستگی روز افزون محیط ملی و جهانی به یکدیگر و اثر متقابل آنها برهم ، سازمان ها علاوه بر شناخت تحولات و تغییراتی که در فضای ملی فعالیت آن ها در حوزه های اقتصادی ، سیاسی وفرهنگی رخ می دهد باید در محدوده ای که فضای جهانی بر آن ها تأثیر می گذارد، تحولات را دنبال کنند تا بتوانند هم به این تحولات ، به موقع و شیوه های مناسب پاسخ دهند و هم از آن ها به خوبی بهره برداری کنند . این ذهنیت تازه که ذهنیتی آینده نگر ، جامع نگر ، باز و اقتضایی است در چارچوب “برنامه ریزی استراتژیک ” مطرح می گردد .

عوامل مهمی که در برنامه ریزی استراتژیک مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرند ، در مرحله اول عبارتند : از اهداف سازمان ، وضعیت کنونی ، نقاط قوت وضعف سازمان ، موقعیت محیط بیرون سازمان از نظر اقتصادی ، قوانین اجتماعی ، تکنولوژیک و غیره و در مرحله دوم یعنی اجرای استراتژی عوامل مؤثر عبارتند از : ساختار سازمان ، فرهنگ و منابع سازمان و بطورکلی متغیرهای سازمانی که باید منطبق با مسیر انتخاب شده باشند .

 

۳۷صفحه فایل ورد دارد قیمت :۵۰۰۰۰ تومان

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

معرفی شرکت :

شرکت تولیدی نخ و قرقره گیلان در زمینه تولید انواع نخ های پنبه ای و نخ پنبه پلی استر فعالیت دارد و جزء گروه صنعتی نساجی و پوشاک محسوب می شود . این شرکت در سال ۱٣۶۱ تأسیس شد . کارخانه تولیدی شرکت در چابکسر استان گیلان واقع شده است و  ۱۵۶ نفر پرسنل دارد و دفتر مرکزی شرکت در تهران قرار دارد و ۱۰ نفر پرسنل دارد .نوع تجارت شرکت بازرگانی می باشد .گروه محصولات شرکت عبارتند از نخ ابریشم ، نخ چسبناک ، نخ پشم ، نخ اکریلیک ، نخ مخلوط ، نخ پنبه ای ، نخ تزئینی ، نخ کتانی ، نخ فلزی ، نخ نایلون ، نخ پلی استر ، نخ پلی پروپیلن و نخ ابریشم مصنوعی در اندازه های مختلف می باشند .

در این پژوهش تلاش شده تا مراحل تدوین و انتخاب استراتژی با بررسی نقاط قوت و ضعف و تجزیه و تحلیل تهدیدها و فرصت ها انجام شود.

مرحله شروع

تدوین مأموریت :

برای تدوین مأموریت سازمان ، با توجه به جدول زیر ، ۹ ویژگی برجسته مأموریت را در نظر می گیریم.

مشتریان : مشتریان شرکت شامل مصرف کننده مستقیم که همان کارخانه ها یا کارگاههای کوچک بافندگی هستند ، تاجران که همان خریداران عمده می باشند و واسطه های تجاری که همان خریداران جزیی هستند ، می باشند .

محصولات : این شرکت تولید کننده انواع نخ ابریشم ، نخ چسبناک ، نخ پشم ، نخ اکریلیک ، نخ مخلوط ، نخ پنبه ای ، نخ تزئینی ، نخ کتانی ، نخ فلزی ، نخ نایلون ، نخ پلی استر ، نخ پلی پروپیلن و نخ ابریشم مصنوعی در اندازه های گوناگون است .

بازارها : کلیه بازارهای داخلی هدف این شرکت هستند مثل بازار فرش ماشینی ، حوله با فی ها ، انواع پوشاک ،پارچه بافی ها وغیره . شرکت برای ارایه خدمات به کلیه این بازارها آمادگی دارد وتلاش می کند .

فن آوری : ماشین آلات تولیدی کارخانه شرکت به دلیل عدم امکان واردات ماشین آلات بروز ایتالیایی و آلمانی از این کشورها ، اغلب از ترکیه و هند وارد می شوند که ماشین آلات ۱۰ ساله ایتالیایی و آلمانی هستند.

توجه به بقا ، رشد وسودآوری : شرکت نخ و قرقره گیلان با حداکثر کارایی و بهره وری و با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه ضمن دستیابی به اهداف و آرمان های خود ، منافع جامعه و سهامداران خود را حفظ و به حداکثر خواهد رساند .

فلسفه : فلسفه این شرکت ارائه محصولات متناسب باتقاضای مشتریان است و مشتری مداری از ارکان اصلی شرکت به شمار می رود .

ویژگی ممتاز : ویژگی ممتاز این شرکت دارا بودن بازارهای وسیع و گسترده است به این دلیل که ماده اولیه بسیاری از صنایع همین نخهای تولیدی شرکت است . بنابراین شرکت تأمین کننده بسیاری از کارخانه جات و کارگاهای بافندگی می باشد .

توجه به مردم : یکی از شاخص های اصلی برای موفقیت این شرکت توجه به مردم است که در این راستا تلاش می شود تا کلیه اقدامات با توجه به نیازمندی های مشتریان صورت گیرد .

توجه به کارکنان : شرکت تولیدی نخ و قرقره گیلان با حداکثرکارایی و بهره وری و با استفاده از نیروهای ماهر و با تجربه و مهندسان متخصص در جهت دستیابی به اهداف و آرمان های خود تلاش می کند. بنابر این توجه به نیروی انسانی و کارکنان جزولاینفک فعالیت های شرکت است .

بیانیه مأموریت :

شرکت تولیدی نخ و قرقره گیلان یک واحد کسب و کار در صنعت ریسندگی می باشد  که با بهره گیری از موقعیت کشاورزی پنبه در ایران ، در زمینه تولید انواع مختلف نخ در داخل کشور فعالیت می نماید.

این شرکت در تلاش است همراه با حفظ قوانین محیط زیستی و پاسخگویی به انتظارات قانونی جامعه، منافع و انتظارات بلند مدت عرضه ذینفعان را برآورده سازد و با صداقت، تعهد و وفاداری به قراردادها در جهت هم افزایی منافع و افزایش اعتماد متقابل آن ها گام بردارد و با اتخاذ رویکرد همکاری سازنده ، بین ذینفعان داخلی فعالیت نماید.

این بنگاه بالندگی و پویایی خود را در پرتو به کارگیری مدیریت صحیح انرژی و مدیون برخورداری از منابع انسانی متخصص، خلاق، ماهر و با تجربه دانسته و برآن است تا با جذب منابع انسانی ممتاز و صیانت از آن ها از طریق توسعه روحیه مشارکتی، شایسته سالاری و رعایت کرامت انسانی، در اعتلای فضای کاری خود اهتمام ورزیده و سازمانی پیشتاز در صنعت ریسندگی برای حداکثرسازی ارزش باشد.

ارزش ها :

 ۱.  نگهداری و حفظ سرمایه های انسانی

 ۲ . توجه به کرامت انسانی و شایسته سالاری

۳  . تقویت روحیه مشارکتی و کار تیمی در سازمان

۴ .  رعایت اخلاق حرفه ای

۵ .  تعالی حرفه ای و نظم در انجام امور

۶ .  خلاقیت، یادگیری و نوآوری و روزآمدی سازمانی

۷ .  رعایت صداقت، وفاداری و جلب اعتماد و رضایت مشتریان، شرکا و جامعه

۸ .  چابکی و انعطاف پذیری در رقابت پذیری

۹ .  سودآوری با فرصت شناسی بازار و کسب شایستگی کلیدی نسبت به رقبا

۱۰ . توسعه همکاری ها و مشارکت ها برای ایجاد ارزش افزوده

۱۱ . حفاظت از محیط زیست

مرحله ورودی

۱.بررسی عوامل خارجی

محیط دور : جامعه ای که سازمان در آن فعالیت می کند .

v    نیروهای اقتصادی : تغییر عوامل اقتصادی از قبیل اعتبارات قابل دسترسی ، نرخ تورم ،نرخ ارز ، نرخ بهره ، سطح درآمد قابل تصرف ،الگوهای مصرف ، نرخ رشد بازار پول بر عملکرد سازمان تأثیرگذار است و به همین جهت باید در استراتژی سازمان مورد ملاحظه قرار گیرد .به عنوان مثال افزایش نرخ بهره یا ارز یا تورم موجب می شود قیمت تمام شده کالا برای شرکت افزایش یابد .

 

v   نیروهای سیاسی ، حکومتی و قانونی : نیروهایی از قبیل مقررات دولتی یا مقررات زدایی حکومت ، تغییر قوانین مالیاتی ، تعرفه های ویژه شرایط کسب و کار را تغییر داده و فرصت ها و تهدیدات خاصی را ایجاد می کنند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند . به عنوان مثال قوانین ومقرراتی که دولت سال پیش برای محدود کردن و واردات پنبه وضع کرد ، باعث شد کشاورزان زیادی به کشت پنبه روی بیاورند اما مصرف سالانه پنبه کشور حدود ۲۵۰ هزار تن می باشد که بخش کشاورزی داخل تنها قادر به تأمین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن آن می باشد و بقیه از واردات تأمین می شد که این امر مسائل و مشکلاتی را بوجودآورد.

 

v   نیروهای اجتماعی ، فرهنگی و مردمی : برخی از این متغیرها عبارتند از : نرخ زاد و ولد ، تعداد گروههای ذینفع ، درآمد سرانه ، نگرش نسبت به تجارت ، عادت خرید ، درست مصرف کردن انرژی

 

v   نیروهای تکنولوژیکی : تغییراتی که در خطوط انتقال داده، تلفن ، مخابرات و اینترنت روی داده عواملی است که می تواند محدودیت ها یا فرصت هایی را برای سازمان ایجادکند .آگاهی از قیمت  روزانه جهانی پنبه از طریق روزنامه ها و اینترنت بسیار برای سازمان حائز اهمیت است .بکارگیری ماشین آلات متناسب با تکنولوژی روز مهمترین مسئله برای بهره وری سازمان است که متأسفانه به دلیل تحریمها امکان واردات این دستگاه ها از آلمان وایتالیا که سازندگان آنها می باشند وجود ندارد و دستگاههایی که وارد کشور می شوند حداقل دارای عمر ۱۰ سال بوده و از کشورهایی مثل ترکیه ، ازبکستان ، هند و چین وارد می شوند . استهلاک بالای این دستگاهها موجب می شود کیفیت و کمیت محصول تولیدی کاهش یابد.

 

v    نیروهای رقابتی : هر سازمانی در هر کسب و کاری رقبایی پیرامون خود دارد .اثراتی که این رقبا بر روی سازمان دارند حتی می تواند سازمان را در بلند مدت از صفحه روزگار محو کند . بنابراین سازمان باید سعی کند خصوصیاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدات ، قابلیت ها ، اهداف و استراتژی های رقبای خود را بررسی کرده و بشناسد ……………………

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه در پایان نامه دات کام : تنها , ۵۰۰۰ تومان

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تحلیل SWOT شرکت نخ و قرقره گیلان”

تحلیل SWOT شرکت نخ و قرقره گیلان

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 716

قیمت : تومان50,000