فروشگاه

توضیحات

تمرین بدنی و تصلب چند گانه بیماری (MS)

در طول سال های متمادی به دلیل خطر افزایش آسیب عصبی به بیماران MS توصیه می شد که از ورزش اجتناب کنند. این مقاله رابطه میان بیماری MS و ورزش را بررسی می کند. تمرین بدنی به تحمل بدنی بیمار و پاسخ او به ورزش بستگی دارد. بیماران MS می توانند اختلال در تنظیم قلبی – رگی را توام با درگیری تنفسی از خود بروز دهند که می توانند ظرفیت هوازی را تغییر دهند. این نارسایی ها منجر به افزایش آسیب عصبی می شوند. ضعف عضلانی نه تنها نتیجه محرکه موتوری مرکزی تغییر یافته است بلکه نتیجه ناکارآمدی آن نیز هست . مطالعات بیماری مزایای تمرین بدنی را با پیشرفت هایی در ظرفیت هوازی، پارامترهای راه رفتن و خستگی، و تأثیر بر کیفیت زندگی فعالیت منظم بدنی هوازی برای حفظ منفعت ورزش ضروریست.

لغدت اصلی: تصلب چند گانه ، ورزش جسمانی، فعالیت بدنی

نمایی از مقاله: ۱- معرفی

۲- پاسخ فیزیکی به ورزش در بیماری MS

۳- تاثیرات ورزش جسمانی

۴- ورزش و دما

۵- نتیجه

 ۷۰صفحه فایل ورد قیمت:۹۰۰۰تومان

  

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

جریان داشتن و کفایت حرکت: پیلاتی برای کافی بودن حرکات زیبا کمک کننده است، خلق سلیس بودن حرکت از طریق استفاده از انتقال های مناسب. یک دقت به دست آمده است، حرکات ورزشی به قصد سلیس بودن درونی و هر کدام به قصد ساختن قدرت و طاقت انجام می شود. به عبارت دیگر، تکنیک های پیلاتی سبب می شود انرژی فیزیکی استخراج شده از مرکز بدن صرف هماهنگی حرکات و اندام ها شود: پیلاتی سبب روانی حرکات خارجی از یک هسته قوی می شود.

دقت: دقت یک نکته ضروری برای پیلاتی می باشد. تمرکز بر روی حرکات صحیح در هر زمان که شما ورزش را انجام می دهید، به شما اجازه می دهد آنها را با کمترین اتلاف انرژی بدن درست انجام دهید. تمرکز بر روی انجام حرکات با دقت لازمه و انجام حرکت کامل و بی نقص می باشد. پیلاتی اینجاست تا منعکس کننده فرهنگ آزاد فیزیکی رایج باشد، شما قدرت بیشتری به دست خواهید آورد از یکسری حرکات انرژتیک و تلاش های تمرکز شده به نسبت هزاران حرکت کنده هدف از این دقت نهایتاً طبیعت ثانویه شدن می باشد.

تنفس: تنفس در متد پیلاتی مهم می باشد. پیلاتی از تنفس به عنوان «تمیز کننده بدنی با جریان تهویه» یاد می کند. او یکسری ارزش های قابل ملاحظه در افزایش مصرف اکسیژن و تهیوه ریوی از این جریان خون اکسیژن دار شد، در همه قسمت از بدن مشاهده کرد. آنچه که او مشاهده کرد نظافت و قوت بخشیدن بود. دم کامل مناسب و بازدم کامل کلید این امر می باشد. پیلاتی مشاهده کرد بازدم عمیق به عنوان کلید دم عمیق می باشد. او به مردم توصیه می کرد طوری ریه خود را از هوا خالی کنند که بتوانند با بازدم خویش یک حوله خشک را به حرکت درآورند. در تمرینات پیلاتی، شما بازدم دارید با تلاش زیاد به منظور نگه داشتن عضلات پایین شکم در نزدیکی ستون مهره ها، تفنس نیاز داری تا به صورت خارجی حفظ شود به سمت قفسه سینه تحتانی.

 

«تأثیر فعالیت بدنی منظم بر روی خستگی، افسردگی و شرایط زندگی در افراد

مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس:

MS یک بیماری عود کننده یا پیشرونده سیستم عصبی همراه با منشأ ناشناخته می باشد که تنها در بعضی موارد درمانی موثر شناخته شده است. MS می تواند تأثیر نامطلوبی بر روی هردو احساس فیزیکی و فیزیولوژیکی داشته باشد و افراد با این بیماری اغلب شرایط زندگی پایین تری را در مقایسه با افراد سالم گزارش می کنند. خستگی و سطوح افسردگی در افراد MS نسبت به سالمینه بیشتر بوده و این شرایط ممکن است تأثیر منفی بر روی    QOL داشته باشد. به هر حال، افراد شرکت کننده در فعالیت های بدنی منظم دارای احساس خستگی کمتر، افسردگی و تغییر QOL شده اند.

خستگی بییشترین علامت گزارش شده توسط افراد MS می باشد و بطور منفی بر روی QOL تاثیر می گذارد. شورای مالتیپل اسکلروزیس برای مشخصات نا خطوط کلینیکی تمرینات خستگی را اینگونه معنی می کند: «کمبود مشخصه انرژی فیزیکی و ذهنی که توسط افراد یا دریافت کننده های مراقبت به منظور رسیدن به فعالیت های مورد نظرشان گزارش مشود پایه و اساس پاتوفیزیولوژیکی خستگی در MS چند منظوره بوده و مکانیزم آن هنوز غیر مشخص است. خستگی در MS ممکن است در نتیجه فاکتورهای اولیه، مربوط به پروسه بیماری یا فاکتورهای ثانویه نظیر اختلال خواب و افسردگی باشد. خستگی ممکن است بطور طبیعی حاد یا مزمن باشد. خستگی مزمن پایدار است، و با حضور در همه حالتی و در هر مقدار زمانه در ۵۰% روزها برای حداقل ۶ هفته خود را مشخص می کند. خستگی حاد توسط افزایش در خستگی بطور مشخص متعاقب ۶ هفته گذشته مشخص می شود. بعضی از افراد با MS ممکن است هم چنین خستگی را تا سر حد درماندگی بعد از یک فعالیت بدنی گزارش کنند. بیماری هم چنین ممکن است خستگی حرکتی را متعاقب کامل کردن یک دوره از فعالیت بدنی گزارش کنند که ممکن است منجر به علامت وخیم تر شده فرد بطور مثال فرد در حالت استراحت متعاقب یک دوره فعالیت بدنی نیز افتادگی پا footdrop دارد. این علامت وخیم تر شدن موقتی و متعاقب یک دوره استراحت کاهش می یابد. با ملاحظه علامت های بیماری، منطقی به نظر می رسد که بگویم خستگی، بی حالی و بدخیم شدن بعضی از علامات افراد مبتلا MS را از شرکت در فعالیت های بدنی باز می دارد. با وجود این، مطالعات گزارش کردند که افرادی که فعالیت بدنی منظم را پیگیری می کنند سطوح خستگی در آنان کاهش یافته است. یک کاهش در سطح خستگی مزمن و توانایی تحمل سطوح بالاتر فعالیت بدنی متعاقب یک تمرین بدنی ممکن است منجر به بهبود QOL در افراد MS شود.

افسردگی بطور رایج در افراد مبتلا به MS مشاهده شده است و رابطه منفی با نمرات QOL دارد. شرکت کننده ها در فعالیت بدنی منظم دارای پتانسیل برای ملایم کردن افسردگی می باشند. آنالیزهای متقاطع در جمعیت غیر MS پیشنهاد می کند که افرادی که در فعالیت بدنی منظم شرکت می کنند تمایل دارند تا افسردگی را تحمل کنند. اگر فعالیت بدنی منظم بر روی افراد MS تأثیر مثبت داشته باشد پس بر روی نمرات QOL و بهبود آن نیز تأثیر مثبت خواهد داشت.

مطالعه کنونی خستگی، افسردگی و نمرات QOL را در افراد مبتلا به MS که فعالیت بدنی دانستند یا نداشتند مقایسه می کند.

مواد و روش ها: یک سری افراد بزرگسال زن و مرد ۶۵-۱۸ ساله با تشخیص MS متعاقب یک دوره ۶ ماهه. شرکت کننده ها افرادی بودند که به «فراخوان برای شرکت» از طریق moil- E پاسخ مثبت داده بودند. ۳۰۰ بیمار که بطور اندرمی انتخاب شده بودند که بطور کلی از میان ۱۰۰۰ نفر شرکت کننده ساکن جنوب شرقی کرئینرلند، استرالیات که در لیست پرسشنامه انجمن MS کوئینرلند قرار داشتند و ۱۱۸ بیمار MS که در اطلاعات بیمارستان coaat Cold  کوئینرلند بودند برای شرکت در این برنامه فرا خوانده شدند. از ۴۱۸ بیماری که برای شرکت فرا خوانده شدند، ۱۳۰ نفر فرمها را پس دادند. ۷ نفر پرسشنامه ها را بازگشت دادند که ناکامل بود بنابراین، پاسخ دهنده ها ۲۳ مرد و ۹۸ زن مبتلا به MS بودند که در این مطالعه شرکت کردند.

پروسه:

کمیته تحقیقات انسانی، دانشگاهی گریفیث، گوئتیزلند استرالیا، هزینه لازم برای این تحقیق را تقبل کرده است. پرسشنامه اطلاعات کلی افراد، اطلاعاتی در مورد ویژگی های بیماری شامل: جنس، سن، سال تشخیص بیماری و موضوع بیماری در اختیار ما قرار می دهد. جدول طبقات بیماری (DSS) و جدول تأثیر مالتیپل اسکلروزیس (MSIS) شدت بیماری را مورد ارزیابی قرار می دهد. DSS یک جدول معمول می باشد که از افراد مورد مطالعه سوال هایی را می پرسد و براساس آن موقعیت آنها را در بهترین حالت ممکن مشخص می کند. نمره ۰ = نرمال، ۱= عصای ابتدایی، استفاده متناوب از عصا، ۴= lax cane، وابسته به عصا، ۵= حمایت دو طرفه، ۶= استفاده از ویلچر، اگر چه که DSS یک پرسشنامه مشخص می باشد که توسط خود شخص پر می شود، بطور معنی داری با نمرات جدول سطح ناتوانی مربوط بوده و به عنوان یک نوع اندازه گیری میزان ناتوانی توصیه شده است.

۲۹- MSIS یک پرسشنامه ۲۹ آیتمی می باشد که نقطه نظر افراد را در مورد میزان تأثیر MS بر روی فعالیت های روزانه نشان را در طی ۲ هفته مورد ارزیابی قرار می دهند. پاسخ ها برای هرکدام از این ۲۹ آیتم در پرسشنامه بدین گونه نمره داده می شوند:

۱= به هیچ وجه، ۲= کم ، ۳= بطور متوسط، ۴= یک مقدار، ۵= زیاد، ۲۹-MSIS یک اندازه گیری منطقی و معتبر تأثیر بیماری می باشد و پیشنهاد می شود که در تحقیقات کلینیکی می تواند مفید و پاسخگو باشد.

پرسشنامه فعالیت بدنی بین المللی (IPAQ) برای طبقه بندی نمونه ها براساس ورزشکار بوده و غیر ورزشکار بوده استفاده می شود. IPAQ کیفیت فعالیت بدنی انجام شده را در طی ۷ روز بررسی می کند. نمره کلی فعالیت بدنی مشتق گرفته از کل زمان فعالیت و شدت آن می باشد. نمره کلی فعالیت بدنی، گزارش شد. در اندازه های متابولیک (MET) در min. Wk-1، ترکیبی از نمرات گزارش شد در ۴ حوزه می باشد: انتقال، کار، باغی- حیوانی و اوقات فراغت. نمونه هایی که به عنوان ورزشکار طبقه بندی شدند، اگر حداقل ۲ مورد را کامل می کردند، فعالیت های ۳۰ دقیقه ای، در طی اوقات فراغتشان یا یک نمره فعالیت بدنی داشتند. دارای MET 600 بودند.

فرم کوتاه ۳۶ پرسشنامه سطح سلامتی (SF36) شد و یا زندگی را مورد ارزیابی قرار می دهد. SF36 بطور وسیعی شرایط و کیفیت زندگی را اندازه گیری می کند که نمراتی را برای ۸ بعد فراهم می کند: فعالیت بدنی (محدودیت در فعالیت بدنی منجر به مشکلات سلامتی می شود)، نقش فیزیکی (محدودیت ها در فعالیت های متداول به دلیل مشکلات سلامت جسمانی) درد بدنی، سلامت عمومی، سرزندگی (انرژی و خستگی)، فعالیت اجتماعی (محدودیت ها در فعالیت اجتماعی منجر به مشکلات احساس می شود)، نقش احساسی (محدودیت در فعالیت های روزمره منجر به مشکلات احساسی می شود) و سلامت مغزی (مشکلات روحی روانی و احساس خوب بودن). ترکیب نمرات جدول SF36 2 جدول خلاصه را تولید می کند: i) یک نمره ترکیبی خلاصه فیزیکی، ii) یک نمره ترکیبی خلاصه مغزی. در هرکدام از جداول بالاترین نمره نشان دهنده یک کیفیت بالای زندگی می باشند.

SF36 در جوامع عمومی دارای اعتبار خوبی می باشد، و در بیمارانی با درمان جایگزین کلیه و بیمارانی با میلویتی اسپوند یلوتیک مغزی. فهرست افسردگی (BDI) Beck افسردگی را مورد ارزیابی قرار می دهد. یک پرسشنامه ۲۱ آیتمی می باشد که از بیماران می پرسد که چگونه ۷ روز گذشته خود را سپری کردند. هر سوال بین ۰ تا ۳ نمره دارد، بالاترین نمره نشان می دهند. افسردگی شدید می باشد. BDI به عنوان یک اندازه گیری معتبر در میزان افسردگی بیماران مبتلا به MS شناخته شده است……………………….

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه در پایان نامه دات کام : تنها , ۹۰۰۰۰ تومان

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تمرین بدنی و تصلب چند گانه بیماری (MS)”

تمرین بدنی و تصلب چند گانه بیماری (MS)

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 674

قیمت : تومان90,000