فروشگاه

توضیحات

حسابداری شرکت ها

تاریخچه فعالیت شرکت

صنایع تاپ دکور(شرکت سهامی خاص) درتاریخ ۲۸/۰۸/۱۳۴۰ تحت شماره ۷۹۸۷ در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و براساس پروانه بهره برداری شماره ۵۰۶۶۶ مورخ ۰۴/۰۹/۱۳۴۸ بعنوان اولین و بزرگترین واردات و پخش در ایران شروع به فعالیت نموده است.

صنایع تاپ دکور(شرکت سهامی خاص) درتاریخ ۲۸/۰۸/۱۳۴۰ تحت شماره ۷۹۸۷ در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. در سال ۱۳۵۹ شرکت مشمول بند « ج« قانون حفاظت وتوسعه صنایع ایران گردید و مدیریت آن بر عهده سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت. ضمن آنکه بموجب حکم شماره ۲-۲۹۸-۵۴۴ مورخ ۰۲/۱۱/۱۳۷۱ دیوان داوری لاهه، مالکیت ۵/۹۳ درصد سهام متعلق به خانواده جیمس.ام. سقیع (سهامداران قبلی) به دولت جمهوری اسلامی ایران ( سازمان صنایع ملی ایران) انتقال یافت.

در سال ۱۳۷۲ سرمایه شرکت از مبلغ پنجاه میلیون ریال به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال معادل یک میلیون و هشتصد هزار سهم یکهزار ریالی افزایش یافت.

براساس قرارداد شماره ۸۳۸۱/۶۰۰۴۵۱۲ مورخ ۱۲/۰۵/۱۳۷۳ سازمان صنایع ملی ایران اقدام به واگذاری سهام خود به میزان ۶۲۶۴ درصد به بخش خصوصی نمود لیکن این قرارداد بموجب مصوبه مورخ ۰۶/۰۷/۱۳۷۶ شورای سازمان صنایع ملی ایران لغو و مجدداً سهام مزبور به مالکیت سازمان صنایع ملی ایران منتقل گردید.

مرکز اصلی شرکت در تهران واقع است.

موضوع شرکت

موضوع شرکت براساس ماده ۲ اساسنامه عبارتست از واردات و پخش لمینت و کاغذ دیواری خارجی PVC

۸۷صفحه فایل ورد دارد قیمت:۸۷۰۰۰ تومان

  

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

 

بررسی شرح وظایف در واحد حسابداری (مالی- صنعتی)

از جمله اقادامات بنده در واحد حسابداری مالی و صنعتی که در پیشرفت اهدافم از جمله به پایان رساندن تحقیق خود بشرح زیر می باشد:

۱-   نحوه محاسبه کامل حقوق و دستمزد کارکنان- آشنایی با تعرفه های سال جاری در ارتباط با حقوق و دستمزد- آشنایی با نرم افزار مدیریت وحسابداری حقوق و دستمزد – نحوه کار با رایانه در خصوص حقوق و دستمزد- آشنایی با نحوه ثبت حسابداری حقوق و دستمزد از جمله محاسبه بیمه- مالیات- اضافه کاری و …

۲-   آشنایی با نحوه تنخواه گردان شرکت- آشنایی با نحوه ثبت حسابداری تنخواه گردان- نحوه رسیدگی به اسناد مثبته مرتبط با تنخواه گردان و تطبیق اسناد مثبته با فاکتور هزینه ها ( لیست هزینه ها)

۳-   آشنایی با اسناد دریافتی و پرداختی ها و نحوه حسابداری دریافتها و پرداختهای وجه نقد

۴-   آشنایی با کاربرد نرم افزار پاراداکس- چگونگی کار با این نرم افزار- نحوه وارد کردن اطلاعات اسناد دستی به کامپیوتر

۵-   آشنایی با (Sort) اسناد و مدارک- Sort کردن اسناد و مدارک طبق تاریخ ها، شماره های اسناد و نوع اسناد و مدارک می باشد.

۶-   ثبت کردن اسناد حسابداری مرتبط با انواعی از رویدادهای مختلف- رسیدگی توزیع درست هزینه ها

۷-   آشنایی با صورت مغایرات بانکی و نحوه رسیدگی به آنها

۸-   آشنایی با حواله ها، رسیدها، فاکتورهای خیرد و فروش

۹-   مطالعه گزارش هیئت مدیره سال قبل- آشنایی کامل صورتهای مالی- یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی

۱۰-        آشنایی با رییز اطلاعات مثل: تعداد کارکنان با میزان تحصیلات آنها و سمت آنها- انواع تولیدات شرکت- نحوه آمار دهی اطلاعات- مطالعه اساسنامه شرکت

۱۱-        آشنایی کامل با استهلاک داراییها- نوع مستهلک کردن دارایی های شرکت و نحوه محاسبه استهلاک داراییها

۱۲-        آشنایی با کدینگ حسابها و حساب مراکز

۱۳-        آشنایی با کاردکس انبار- ساختار سازمانی و مالی شرکت- نحوه قیمت گذاری رسیدها و حواله ها: رسیدها براساس فاکتورهای صادر شده ا ز فروشنده قیمت گذاری می شوند و حواله ها براساس روش میانگین متوسط قیمت گذاری می شود

۱۴-        بدست آوردن نسبتهای مختلف از جمله نسبتهای نقدینگی، اهرمی، فعالیت و نسبت های سودآوری براساس صورتهای مالی

۱۵-        آشنایی با کارت دارایی ثابت و آشنایی مختصر از فرایند تولید محصولات شرکت

 

اهم اقدامات، مشکلات سال ۱۳۹۰ و برنامه آتی شرکت

الف ) مهمترین اقدامات انجام شده طی سال ۱۳۹۰

۱-   راه اندازی دستگاه تولید کاغذ دیواری( مکعبی)

۲-   ارتقاء کیفی ترکیب مواد اولیه مصرفی از طریق جایگزینی مواد وارداتی مرغوب در فرایند تولید بمنظور افزایش کیفیت محصولات ساخته شده.

۳-   استفاده از دستگاه جت پرینتر بمنظور درج تاریخ تولید محصولات

۴-   ساخت اسکنر لرزان دستگاه کاغذ دیواری

۵-   صادرات ۷۱ تن کاغذ تیشو به کشورهای ارمنستان و آذربایجان

۶-   واردات پانصد تن خمیر و کاغذ و ۱۷۹۵ قطعه یدکی ماشین آلات

۷-   اخذ مهر استاندارد جهت حوله کاغذی از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

۸-   انعقاد قرارداد طرح طبقه بندی مشاغل

۹-   نصب و راه اندازی سیستم مدار بسته کنترل تولید

۱۰-       عقد قرارداد جهت نصب و راه اندازی سیستم شبکه کامپیوتری در سطح شرکت

۱۱-       قطعی شدن مالیات عملکرد سالهای ۱۳۷۳، ۱۳۷۷، ۱۳۷۸

۱۲-       اخذ مفاصا حساب بیمه مربوط به حسابرسی سالهای ۱۳۸۱ لغایت ۱۳۸۶

۱۳-       اقدام جهت اخذ گواهی پایان کار ساختمان شرکت و پرداخت عوارض ماده ۱۰۰ شهرداری

۱۴-       تسویه ۱% عوارض شهرداری تا پایان سال ۱۳۷۹

۱۵-       فروش اقلام مازاد طی مزایده بشرح زیر:

–        یک باب ساختمان مسکونی

–        پنج دستگاه پیکان

–        یکدستگاه پژو ۴۰۵

–        یکدستگاه رنو

–        یکدستگاه وانت بار

–        یکدستگاه بنز خاور ۶۰۸

۱۶-       انجام کارشناسی در خصوص تعیین تکلیف نسبت به میزان خسارت وارده به شرکت در دوران خصوصی سازی.

۱۷-       اخذ تسهیلات مالی به مبلغ ۸/۷ میلیارد ریال

۱۸-       انجام امکان سنجی فنی اقتصادی بازسازی و بهسازی شرکت توسط مجتمع تحقیقاتی کارآفرینان صنایع

ب ) مشکلات سال ۱۳۹۰

۱-   ادامه ورود کاغذ تیشوی خارجی با حداقل تعرفه

۲-   کاهش نرخ فروش محصولات بدلیل تعدد رقبا در بازار تولیدات مشابه

۳-   فرسودگی ماشین آلات تولیدی و افزایش هزینه تعمیرات وتوقفات پی در پی

۴-   فقدان نقدینگی کافی به منظور تامین مواد اولیه اصلی مورد نیاز

۵-   شمول و تحمیل انواع عوارض به این صنعت

ج ) برنامه های آتی

۱-   تامین مواد اولیه مرغوب

۲-   ارتقاء سطح کمی و کیفی و همچنین تنوع در تولیدات و بسته بندی آنها

۳-   ادامه توسعه حضور در بازارهای بین المللی

۴-   بهینه سازی ساختار نیروی انسانی

۵-   اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پی از انجام بازنگری

۶-   اقدام در جهت بازسازی و نوسازی خطوط تولید محصولات

 

سیستم جامع حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد در شرکتهای تولیدی معمولاً مستلزم انجام سه فعالیت مشخص به ترتیب زیر است:

۱- ثبت اوقات کار، ۲- محاسبه جمع هزینه و دستمزد، ۳- تخصیص هزینه دستمزد.

۱- ثبت اوقات کار:

اغلب موسسات بزرگ تولیدی برای ثبت اوقات کار کارکنان خود بخش جداگانه ای در داخل دایره کارکنان در نظر می گیرند. که وظیفه آن گردآوری ساعات کار انجام شده توسط کارکنان کارخانه است. مدارک اولیه ای که بعنوان منبع تعیین اوقات کار مورد استفاده قرار میگیرد. کارت حضور وغیابت و کارت اوقات کار کارکنان است.

کارت حضور و غیاب: کارکنان در طول هر روز کاری و به دفعات مثلاً به محض ورود، هنگام مرخصی ساعتی، هنگام ترک کار و امثالهم توسط هر یک از کارکنان به منظور ثبت اطلاعات مربوط به دستگاه ثبت حضور و غیاب وارد می شود. این کارت اطلاعات مرتبط با حضور هر یک از کارکنان در طول هر یک از روزهای کاری را برای دوره معینی مثلاً یک هفته یا یک ماه نشان می دهد.

کارت اوقات کار: کارکنان به شکل روزانه و برای هر سفارشی که هر یک از کارکنان روی آن کار می کنند یا برحسب هر یک از خطوط تولید تهیه و تکمیل می شود. در این کارت تعداد ساعات کار انجام شده روی هر سفارش و یا هر یک از خطوط تولید شرحی از کار انجام شده و نرخ دستمزد کارکنان مربوطه درج می شود. جمع هزینه دستمزد و ساعات کار انجام شده برای سفارشات مختلف و یا در خطوط مختلف تولید برای یک دوره معین باید برابر با جمع هزینه دستمزد و ساعات کار انجام شده برای آن دوره باشد.

۲- محاسبه جمع هزینه دستمزد:

وظیفه اولیه دایره حقوق و دستمزد محاسبه جمع هزینه دستمزد شامل مبلغ درتمزد ناخالص و مبلغ دستمزد خالص قابل پرداخت به هر یک از کارکنان بعد از لحاظ کردن کسور مربوط شامل مالیاتهای تکلیفی، سهم کارکنان بابت بیمه های اجتماعی، اقساط وام و نظایر آن است باید توجه داشت که مبلغ ناخالص حقوق و دستمزد هزینه شرکت است نه مبلغ قابل پرداخت به کارکنان.

 

۳- تخصیص هزینه دستمزد:

دایره حسابداری صنعتی با استفاده از کارت حضور وغیاب و کارت اوقات کارکنان بعنوان مبنا، جمع هزینه دستمزد شامل سهم کارفرما بابت بیمه اجتماعی کارکنان و نظایر آن را به تک تک سفارشها، خطوط تولید و یا محصولات تخصیص می دهد. در برخی از شرکتها این تخصیص توسط دایره حقوق و دستمزد انجام میگیرد و نتیجه کار به دایره صنعتی ارسال می گردد. جمع هزینه حقوق ودستمزد با دستمزد تخصیص یافته به سفارشات مختلف، خطوط تولید و یا محصولات گوناگون می باشد.

اطلاعاتی که در سیستم حسابداری این شرکت لازم می باشد شامل موارد زیر می باشد:

(حق جذب+ حق پست + حقوق ثابت) × نرخ = اضافه کاری

حداقل حقوق طبق تعرفه وزارت کار:                          ۲٫۱۹۶٫۰۰۰۰ ریال سال ۱۳۸۷

معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد:                               ۲۲۷٫۰۰۰ ریال

نرخ بیمه سهم کارفرما:                                    ۲۳% (۲۰% بیمه تامین اجتماعی و۳% بیمه بیکاری)

نرخ سهم کارگر:                                             ۷%

حق اولاد:                                                     ۲۱۹٫۶۰۰ ریال

حداکثر حق اولاد دریافتی تا دو فرزند می باشد.

نرخ اضافه کاری ۴۰% ثابت می باشد.

در این شرکت نوبت کاری، شبکاری و کار در روزهای تعطیل (تعطیلات رسمی) رعایت نمی گردد و در زمان های غیر از ساعات کار رسمی شرکت ۴۰% اضافه کاری محاسبه می گردد. ساعت کار رسمی این شرکت از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ بمدت ۷:۳۰ ساعت می باشد. ساعت کار رسمی در ۳۰ روز ۲۲۰ ساعت می باشد.

هزینه غذا هر وعده                                         ۱۰٫۰۰۰  ریال

حق خوار و بار و مسکن                                  ۱۰۰٫۰۰۰ ریال

حق شیر:                                                      ۲۵٫۰۰۰  ریال

سقف بیمه پرداختی به مبلغ                               ۱٫۰۶۰٫۰۰۰ ریال می باشد.

این شرکت برای افرادی که در آستانه بازنشستگی می باشند حسابی تحت عنوان « مابه التفاوت متفرقه» در نظر می گیرد که هزینه حقوق و دستمزد ناخالص فرد مذکور را افزایش داده در نتیجه هزینه بیمه اجتماعی بیشتری پرداخت گردد. نوعی مساعده به این افراد می باشد تا در زمان بازنشستگی حق بیمه بازنشستگی بیشتری دریافت نمایند.

با افزایش حساب مابه التفاوت متفرقه هزینه ها را که افزایش داد و موجب افزایش حق بیمه گردید کاهش می یابد و از حساب حقوق و دستمزد نوعی تهاتر می شود.

برای درک بیشتر این مسئله به لیست حقوق و دستمزد کد پرسنلی ۴۱۶۱۰۲۸ مراجعه گردد.

حق پست: این مبلغ بابت سرپرستی افراد از قسمتهای مختلف در حسابها منظور میگردد. نوعی توافق بین کارفرما و پرسنل می باشد که اجباری نمی باشد.

حق شورا: ۱۵۰ ریال ثابت بابت خدمات شوراهای تشکیل شده منظور می گردد.

بیمه تکمیلی سهم پرسنل: شرکت قراردادی را با بیمه البرز بسته است که به موجب آن درصدی از حق بیمه را کارفرما به شرکت بیمه می دهد تا مسائل غیر مترقبه را پوشش دهد.

وام ضروری : تا سقف ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال ویژه پرسنل می باشد.

وام مدیریت:سالانه شرکت در تعطیلات تابستانی وایام عید تصمیم می گیرد به پرسنل مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت نماید.

استهلاک پذیری داراییهای ثابت یا بلندمدت

قانون تجارت پایین آمدن ارزش دارایی بلند مدت یا دارایی ثابت را که در نتیجه استعمال تغییرات فنی یا علل دیگر حادث شود، موجب استهلاک دانسته است. قانون مالیاتهای مستقیم، آن قسمت از دارایی های ثابت را که بر اثر استعمال یا گذشت زمان یا سایر عوامل بدون توجه به تغییر قیمتها تقلیل ارزش می یابد قابل استهلاک تشخیص داده، روشهای محاسبه استهلاک به قرار زیر است:

۱- روش محاسبه استهلاک به طریق خط مستقیم:

a = بهای تمام شده              b= ارزش اسقاط

n = عمر مفید                     c = هزینه استهلاک

۲- روش محاسبه استهلاک به طریقمجموع سنوات:

K= سالی که استهلاک دارایی محاسبه میگردد:

این روش به واقعیت نزدیکتر است تا روشهای مذکور.

۳- روش محاسبه استهلاک به طریق مانده نزولی با نرخ مضاعف:

در این روش ابتدا باید با توجه به عمر مفید دستگاه نرخ استهلاک را به روش خط مستقیم محاسبه و آنرا دو برابر کنیم وهمین بجای بهای تمام شده منهای ارزش اسقاط، ارزش دفتری مبنای استهلاک قرار گیرد. روشن است که ارزش دفتری دارایی برابر با  می باشد.

–        در شرکت مذکور از روش مستقیم و روش نزولی استفاده می شود. این شرکت اطلاعات دارایی های ثابت را در فرمهایی بنام کارت دارایی ثابت وارد می کنند. اطلاعاتی از قبیل عمر مفید دارایی – روش محاسبه استهلاک- بهای تمام شده دارایی مذکور و …

–        طبق کارت دارایی ثابت شماره ۱۸۹ محاسبه استهلاک به این صورت می باشد:

هزینه استهلاک سالانه ۲۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد………………….

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه در پایان نامه دات کام : تنها , ۸۷۰۰ تومان

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “حسابداری شرکت ها”

حسابداری شرکت ها

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 722

قیمت : تومان87,000