فروشگاه

توضیحات

سیستم های خنک کننده قطعات الکترونیکی

چکیده:

تولید گرمای زیاد توسط رایانه ها یکی از اصلی ترین عوامل تخریب آنها است.پردازشگرهای معمولی از قبیل Intel و AMD به دلیل پردازش های سنگین و متعددی که انجام می دهند گرمای زیادی را از خود متصاعد می نمایند در واقع هر چه قدر یک پردازشگر قویتر باشد تولید گرما توسط آن بیشتر است و این امر، امری طبیعی است علاوه بر پردازشگرها، کارت گرافیک و همچنین صفحه نمایش رایانه ها از دیگر عوامل تولید گرما است. گرما باعث می شود چسب ها و دیگر اجزاء داخلی رایانه گرم شود و به این ترتیب از کارایی رایانه کاسته شود.  در قطعات رایانه در صورتی که دما از حدی معین بیشتر شود رایانه به صورت خودکار خاموش می شود و تا زمان کاهش دما روشن نمی شود در صورتی که ترموکوپل تعبیه شده در قطعات کامپیوتر به درستی کار خود را انجام ندهند، افزایش بیش از حد دما در درون رایانه ها سبب سوختن کارت گرافیک( که عامل اصلی انتقال تصویر بر روی صفحه نمایش است و در صورت سوختن آن تصویری بر روی صفحه نمایش دیده نمی شود) و یا سوختن کارت صدا ( که در این صورت سبب عدم انتقال صدا به دریافت کننده های صدا می شود) یا در بدترین حالت پردازشگر کارایی خود را از دست می دهد. حتی در صورت سالم بودن ترموکوپل و پیش نیامدن هیچ یک از عوامل فوق، گرما سبب از دست دادن کارایی مفید و سازنده رایانه می شود و رایانه پس از مدتی کوتاه مستهلک می شود. افزایش دما حتی بر روی هارد دیسک و دیگر اجزاء سخت افزاری رایانه تخریب ایجاد می کند.

علاوه بر تمام موارد بالا گرمای بیش از حد در درون جعبه نگهدارنده اجزاء رایانه سبب تخلیه بار الکتریکی ساکن بین IC ها و CPU می شود و ایجاد نوسانات ولتاژ، اکسید شدن، از بین رفتن حرارت پیکسل ها در اثر حرارت بالا از دیگر عواملی است که به کاهش کارایی رایانه موثر است.

 

۶۵ صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد بهمراه عکس

 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

 

فصل ۱- مقدمه ای بر بررسی سیستم های خنک کننده

 

سیستم ­های خنک کننده الکترونیکی

۶

 

 

 

فصل ۲- خمیر سیلیکن

 

۲-۱- خمیر سیلیکن

۱۱

۲-۲- انواع خمیر سیلیکن

۱۱

۲-۳- نحوه استفاده صحیح

۱۴

۲-۴- اصطلاحات و اعداد و ارقام نوشته شده بر روی خمیرهای حرارتی

۱۹

 

 

 

فصل ۳- سیستم­های خنک کننده هوایی و آبی

 

۳-۱- آشنایی با انواع خنککنندهها و مقایسهی کارایی سیستمهای هوایی و آبی

۲۲

۳-۲- سیستم خنک‌کاری هوایی

۲۳

۳-۲-۱- انواع اصلی سیستم خنک‌کاری هوایی

۲۴

۳-۳- سیستم خنک‌کاری آبی

۲۹

۳-۳-۱-اجزای سیستم خنک کننده آبی

۳۰

۳-۳-۲- تئوری عملکرد سیستم های خنک کننده یخچالی

۳۲

۳-۴-  مقایسه‌ی سیستم خنک‌کاری هوایی و آبی

۳۳

 

 

 

فصل ۴- نیمه هادی خنک کننده

 

۳-۱-مقدمه ای درباره خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک)

۴۲

۳-۲- اصول کلی نمونه های ترموالکتریک مواد

۴۴

۳-۳- نمونه های خنک سازی ترموالکتریک

۴۵

 

فصل ۵- کاربرد خنک کننده ها در ترانزیستورهای قدرت و آمپلی فایرها

۴۹

 

فصل ۶-چند نمونه از سیستم­های خنک کننده با تکنولوژی بالا

خنک کننده های آبی بدون استفاده از فن نیز به راحتی گرما را انتقال می دهند دمای پردازنده ها با کمک این خنک کننده ها به زیر ۳۵ درجه تا ۴۰ درجه می رسد. علاوه بر یک خنک کننده مناسب راه های زیر نیز در کاهش دما بسیار موثر عمل می کنند:

۱خریداری کیس مناسب که در آن دماسنج ترموکوپلهای مناسب و با کیفیت و استاندارد تعبیه شده باشد.

۲تمیز نگه داشتن داخل کیس و دیگر قطعات رایانه: وجود گرد و غبار چیپ ها را داغ نگه می دارد نظافت رایانه کاری بی دردسر اما مفید می باشد.

۳سعی کنید بر روی مانیتور یا کیس وسایلی اعم از کتاب و را قرار ندهید زیرا مانع عبور جریان هوا از آن می شود و همچنین حتی الامکان در فاصله ۱۰ سانتی متر اطراف کیس وسیله ای  قرار نگیرد تا جریان هوا در اطراف حیاتی ترین قسمت رایانه وجود داشته باشد.

۴–  پاوری مناسب نیز در جهت کاهش دمای رایانه می باشد.

۵از ایجاد کابل های تو درتو درون کیس که مانع عبور هوا در رایانه می شود خودداری نمایید.

۶برای خنک نگه داشتن آن دسته از قطعات رایانه که در مسیر مستقیم هوا نمی باشند یک سیستم خنک کننده موثر و هدفمند تعبیه گردد.

هدف ما در این پایان نامه، بررسی روش­های خنک کردن سیستم با استفاده از انواع خنک کننده­ها می­باشد.

 

 

 

 

فصل ۱

مقدمه ای بر بررسی سیستم های خنک کننده

 

 

 

 

 

 

سیستمهای خنک کننده قطعات الکترونیکی

شاید شما هم یک وسیله الکترونیکی مانند قسمت تغذیه یک lcd سامسونگ زیاد دیده باشید و از دیدن این همه تکه های آلومینیم در آن تعجب کرده باشید و این سوال برایتان پیش آید که اصلا این المانها چه خاصیت و چه کاربردی دارند و چرا این فلز انتخاب شده است……………………………

…………………….

CPU در اثر کار گرم میشودو هیت سینک نصب شده روی آن گرمای اضافی آنرا میگیرد ولی خودش زود گرم میشود چون CPU مداوم در حال کار و ایجاد گرما میباشد و گرمای آن بیش از حدی است که خنک قطعه هیت سینک قادر به خنک نگه داشتن آن شود پس لازم است گرمای هیت سینک سریع گرفته شود تا خنک شود و باز گرمای پردازشگر را بگیرد و آنرا خنک نگه دارد برای اینکار یک لوله مسی که درون آن گازی از انواعی که در سیستمهای خنک کننده یخچال استفاده میشود است گرما را سریع منتقل میکند و به یک قطعه مسی که مثل سیستم خنک کننده یخچال پره های زیادی دارد منتقل میشود و همانطور که گفتیم طبق خاصیت مس گرما را سریع جذب خودش میکند و به اینصورت گرمای هیت سینک پردازشگر به آن منتقل شده و پردازشگر و هیت سینک آن خنک نگه داشته میشوند و برای خنک کردن قطعه مسی از فن مخصوصی که با بقیه فن های بکار رفته در کامپیوتر فرق دارد جریان هوا را از دو طرف خود گرفته و از کانال جلو خود بسرعت بیرون میفرستد این جریان هوا از میان پره های مسی عبور کرده و آنها را خنک میکند…………………..

……………….

بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.

۵۶

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “سیستم های خنک کننده قطعات الکترونیکی”

سیستم های خنک کننده قطعات الکترونیکی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1441

قیمت : تومان25,000