فروشگاه

توضیحات

طراحی بهینه شبکه آبرسانی در شهرک

شبکه های آبرسانی شهری به دلیل وسعت بالایی که دارند، هزینه هنگفتی را به خود اختصاص می دهند. از آنجا که طراحی حساب شده و بهینه می واند تأثیر بسزایی در کاهش هزینه های چنین طرحهای عظیمی را بدنبال داشته باشد، طراحان همواره به دنبال یافتن روشی که ضمن تامین ضوابط و معیارهای فنی طرح کمترین هزینه را دربر داشته باشدهستند. تاکنون روشهای بسیار زیادی برای طراحی بهینه شبکه های آبرسانی ارائه شده که با فراهم شدن امکانات رایان های پیشرفته راه حل بهینه سازی ساده تر و جوابهای بدست آمده به پاسخ بهینه نزدیکتر می شود.در این پروژه با به کار گرفتن نرم افزارهای موجود، روشی ساده برای بهینه سازی غیر خطی شبکه ها ارائه شده است که دارای سرعت و دقت نسبتًا خوبی است. روش مذکور علاوه بر طراحی شبکه های جدید، قابلیت بهینه سازی شبک ههای موجود را نیز دارا میباشد.

 در این فصل با به کار گرفتن نرم افزارهای موجود ، روشی ساده برای بهینه سازی غیر خطی شبکه ها ارائه شده است که دارای سرعت و دقت نسبتاً خوبی است . روش مذکور علاوه بر طراحی شبکه های جدید ، قابلیت بهینه سازی شبکه های موجود را نیز دارا می باشد.

 

 

 60 صفحه فونت ۱۴ فایل ورد منابع و جدول دارد قیمت: ۷۰۰۰تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 

خط انتقال آب ، آب خام و یا تصویه شده را به محل تصفیه خانه و یا نقطه مصرف منتقل می کند . مسیر خطوط انتقال آب باید قابل دسترسی باشد . حریم لوله ها در مقابل ورود آلودگیها و سیلاب باید محافظت گردد . میزان فشار دینامیک و استاتیک در لوله ورودی آب به شهرک نباید به ترتیب از ۱۵ و ۳۰ متر بیشتر شود . بهتر است خط انتقال ثقلی طراحی شود . در صورت لزوم استفاده از پمپ ، باید مبانی فنی و اقتصادی در انتخاب قطر مناسب مورد توجه قرار گیرد . شبکه توزیع آب شهری باید ساده زراحی گردد . توزیع فشار باید در تمام نقاط برداشت ، یکسان باشد . شیرآلات به تعداد کافی در نقاط انشعاب جهت کنترل دبی نصب گردد . امکان توسعه در طراحی مورد توجه قرار گیرد . کلر زنی آب به گونه ای انجام شود که در هر نقطه از شبکه میزان کلر باقیمانده ۵/۰ – 2/0 میلی گرم در لیتر باشد .

پیشنهادات

چند پیشنهاد برای اجرای موفق طرحهای آب شرب شهری در زیر پیشنهاد می گردد :

۱-    تربیت نیروهای متخصص با گرایش آب و فاضلاب شهری

۲-    استفاده از تجارب دیگر کشورهای در حال توسعه

۳-    استفاده از توصیه های سازمانهای جهانی

۴-    اجتناب از تکنولوژی های وارداتی و تکه بر توانایی های داخلی

۵-    استفاده از تکنولوژی های ساده ، کم هزینه و قابل بهره برداری در دوره طرح

۶-    تحول و رویکرد جدید و علمی در میدریت آب و فاضلاب شهری

۷-    استفاده از مشارکتهای مردمی و تکیه بر توانایی های بومی و محلی

در ادامه به بررسی طراحی شبکه های آب و فاضلاب به روش « هاردی – کراس » & LOOP  می پردازیم و درانتها نیز مشخصات و جداول محاسبات و مراحل کار را می آوریم .

 

 

 

 

 

 

گام اول :

ابتدا با استفاده از منابع و تحقیقات ، جمعیت شهری مورد نظر را از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۸۵ بدست می آوریم . سپس با استفاده از روش هندسی جمعیت ۳۰سال آینده شهرک را تخمین می زنیم .

 

وقتی ثابت رشد هندسی ( kg ) را بین هر ۱۰ سال محاسبه می کردیم ، آنگاه میانگین گیری کرده و kg مناسب این ۵۰ سال را بدست می آوریم که برابر با ۰٫۰۳۹۴۴۴= kg  می شود ، حال از  جمعیت ۳۰ سال آینده شهر را بدست می آوریم که جمعیت آن در سال ۱۴۱۵ برابر با ۵۰۳۸۵ نفر به دست می آید .

گام دوم :

ابتدا شبکه ۶ حلقه ای مورد نظرمان را بر روی نقشه ترسیم می کنیم و بعد از ترسیم آنها ، حلقه ها و گره ها و لوله های موجود را شماره گذاری می کنیم .

گام سوم :

مساحت کل شهرک برابر ۷۶۴ هکتار بدست آمد .

گام چهارم :

پس از رسم حلقه ها ، نیمساز تمام زوایا را در هر حلقه رسم می کنیم و آنها را ادامه می دهیم . تا یکدیگر را در نقطه ای قطع کنند . وقتی در حلقه ای تمام نیمسازها یکدیگر را قطع نکنند باید محل برخورد دو نیمساز به محل برخورد دیگر را با خط به هم وصل کرد . بعد از ترسیم نیمسازها و اتصال آنها به یکدیگر ، سطح سرویس هر لوله را مشخص می کنیم .

گام پنجم :

تراکم جمعیتی شهرک با استفاده از گامهای اول و سوم برابر با  پس تراکم شهری مورد نظر ما ۶۵٫۹۵ نفر بر هکتار بدست آمد ……………………..

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

قیمت اختصاصی و استثنایی این پروژه در پایان نامه دات کام : تنها , ۷۰۰۰ تومان

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “طراحی بهینه شبکه آبرسانی در شهرک”

طراحی بهینه شبکه آبرسانی در شهرک

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 946

قیمت : تومان7,000