فروشگاه

توضیحات

عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز

ماهیچه‌ها چگونه کار می‌کنند؟

دانش کافی در مورد عملکرد عضلات، امکان انتخاب تمرین مناسب جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و درازمدت در کوهنوردی را ایجاد می‌کند.

در حین فعالیت ورزشی ما به حرکات قدرتی، استقامتی و سرعتی نیازمند هستمی. که برای انجام آن نوع یا انواع خاصی از ماهیچه پس از طی مراحل شمائی خاص در بدن وارد عمل می‌شود.

برخی عضلات انقباض سریع داشته و می‌توان از آن‌ها در حرکات سرعی و کوتاه مدت استفاده کرد از آن جائیکه زمان انقباض این گروه طولانی نیست، قادرند در غیاب اکسیژنت و با استفاده از انرژی ناشی از گلیکوژن ذخیره شده حرکت لازم را ایجاد کنند. برای حرکت و فعالیت  و کسب انرژی از تجزیه گلیکوژن بدن نیازمند به آنزیم‌های بیهوازی است.

«گلیکوژن» در عضلات و همچنین کبد انسان سنتز و ذخیره می‌شود و بدن پس از مصرف کربوهیدرات به این منبع با ارزش انرژی دسترسی پیدا می‌کند.

۲۱ صفحه  فایل ورد  منابع دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

پیش گفتار…………………………………………………………………………………….. ۱

ماهیچه ها چگونه کار می کنند………………………………………………………… ۴

سیستم های انرژی………………………………………………………………………… ۶

سیستم های مختلف تولید ATP………………………………………………………. 7

فعالیت های بدنی متفاوت و سوخت مناسب…………………………………….. ۱۰

چند توصیه مهم تغذیه ای در مورد کوهنوردی و سبک انرژی…………. ۱۲

نوع تمرین و ورزش و ساخت عضله……………………………………………… ۱۳

کوهنوردی و اسکلت ماهیچه ای انسان…………………………………………… ۱۴

انواع کشش های عضلانی جهت رشته کوهنوردی…………………………… ۱۷

راهنمای تمرینات کوهنوردی…………………………………………………………. ۱۸

منابع

 

پس گرچه تقویت سیستم سرعتی و قدرتی مهم است اما اگر قصد داریم فعالیت دراز مدت ورزشی را پی‌گیری کنیم نباید از سیستم هوازی غافل شد.

کوهنوردی و اسکلت ماهیچه‌ای انسان

در حین یک فعالیت کوهنوردی بدن ما بیش از حد طبیعی روزهای عادی به اسکلت ماهیچه‌ای که مسئول فعالیت استقامتی است فشار وارد می‌کند. کشش بیش از حد ماهیچه‌ها ممکن است باعث آسیب آن‌ها و سیگامن‌های اطرافشان شود. علاوه بر تأمین انرژی مناسب جهت کار آن‌ها می‌بایست به موبضوع مهم کشش و گرم کردن ماهیچه‌ها پیش از شروع کار هم جداً توجه داشت که در زیر به این ۲ اصل اشاره می‌شد.

۱-      اکسیداسیون پروتئینها در دستگاه هوازی

۲-      کشش عضلانی و فواید آن

۱-      اکسیداسیون پروتئینها در دستگاه هوازی

در شرایط خاص که منابع کربوهیدرات و چربی کاملاً تخلیه شده باشند، پروتئینها به عنوان ماده سوختنی وارد عمل می‌شوند. از دید فیزیولوژیست‌های ورزشی، نقش پروتئینها در درجه سوم اهمیت است. به خصوص در فعالیت‌های استقامتی شدید و طولانی مدت، پروتئین که ماده‌ای انرژی‌زا است برای تداوم فعالیت مورد نیاز است. حفظ فشار رسمزی مایعات داخل و خارج سلول یکی از وظایف پروتئینهاست که به ویژه در فعالیت‌های استقامتی شدید و طولانی (مانند کوهنوردی) با توجه به افزایش حرارت و از دست رفتن آب بدن، اهمیت پیدا می‌کند. به علاوه، نقش پروتئینها و در انقباض عضلانی طی فعالیت‌های ورزشی کاملاً آشکار است.

حضور پروتئینها در مرحله انرژی‌زایی زمانی شروع می شود که انرژی دریافتی از طریق قندها و چربی ها کافی نباشد و در زمان گرسنگی طولانی  بافت های پروتئینی بدن تجزیه می شوند.

نیاز فرآینده به انرژی، طی فعالیت های ورزشی‌، ذخایر انرژی را به مصرف می‌رساند. پروتئین نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین افزودن میزان تغییرات و تجزیه پروتئین در جریان ورزش نیاز به پروتئین را بالا می‌برد. به همین علت نیاز کلیه ورزشکاران به پروتئین نسبت به افراد معمولی زیادتر است. ورزشهای استقامتی نیاز فرد را به مصرف پروتئین به منظور انرژی زایی افزایش می‌دهند.

نکته قابل توجه این است که افراد تمرین کرده طی فعالیت‌های ورزشی، نسبت به افراد تمرین نکرده پروتئین بیشتری نیاز دارند.

۲ـ کشش عضلانی و فواید آن در ورزش کوهنوردی

کشش عضلانی یا stretch یکی از اساسی‌ترین و ابتدایی ترین اصل جهت حفظ سلامت و هماهنگی ماهیچه‌ای بدن در کلیه فعالیت‌های ورزشی است، گرچه کوهنوردان از جمله ورزشکارانی می‌باشند که کمتر به این امر و موارد گرم کردن و سرد کردن عضلات درشروع و پایان فعالیت متوجه می‌کنند. ولی  باید توجه داشت که این رشته ورزشی نیز همچون سایر رشته‌ها نیازمند به رعایت اصول ساده ی  ذکر شده است………………..

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز”

عملکرد تمرینات مختلف در ارتباط با ورزش کوهنوردی و سیستم های انرژی مورد نیاز

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 1021

قیمت : تومان119,500