فروشگاه

توضیحات

مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین اردبیلی

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی :

این بقعه نفیس وارزشمند یکی ازسندهای افتخارآذربایجان می باشد که متعلق به دوران صفویه بوده ومزارشیخ صفی الدین٬همسرش

(دخترشیخ زاهدگیلانی)٬شاه اسماعیل صفوی وجمعی ازشهیدان جنگ چالدران درآن قراردارد.که باحفاریهای جدیدبعمل آمده دراطراف بقعه قدمت آن رابه دوره ایلخانان نسبت میدهند.

 

 ۵۲ اسلاید پاورپوینت همراه با عکس و پلان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین اردبیلی
مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین اردبیلی

 

 

•سردرشاه عباسی(درگاه معلی)

این سردرزیبادرضلع غربی صحن اصلی بقعه قراردارد.درصریح الملک ازاین اثرباعبارت درگاه معّلی یادمی شود.سردرمشتمل بریک درگاه نسبتاًمرتفع وکاشیکاری پرکارومقرنس کاری بوده ودرهرطرف آن چهار طاقنماجلوه گراست که نسبت به درگاه عباسی ازابعادوارتفاع کوچکتروکمتری

برخوردارهستند.تمامطاقنماهاوسردرباکاشیکاری معّرقآراسته وباکتیبه های عربی نقش بسته است.قابل توجه اینکه طاقنماهای کم عمق این قسمت نه

پناهگاهی جهت جلوگیری ازتابشی مستقیم آفتاب بلکه به لحاظ تناسب وزیبایی ایجادشده است ضمناًزیبایی طاقنماهامتکی برسردرشاه عباسی است که باهیبت یک ایوان بلندنظربیننده راازطرفین به مرکزدیوارمی کشاند.

 

•حیاط کوچک وصحن اصلی

صحن اصلی بقعه محوطه ای مستطیل شکل به ابعاد۴۰/٣۰×۱۰/۱۶مترمفروش باتخته سنگهای صاف وحوضی درکف که محیط آن ازدوازده دایره سنگی به

قطرنیم متر تشکیل شده که بدون تردیداین حوض نمادی از ائمه اطهاراست.وحلقه چاهی درمیان آن که بادیوارهای طاقنمامزین به کاشی آراسته شده است.

درضلع غربی صحن چله خانه وسردرمعروف شاه عباسی ودرضلع شرقی آن گنبدالله الله دارالحفاظ ،چینی خانه،حرمخانه وآرامگاه شاه اسماعیل ودراضلاع شمالی وجنوبی آن به ترتیب بنای جنت سراوایوان دارالحدیث قراردارند.

 

•جنت سرا

درمورد جنت سرامطالب زیاد است و بیشترمطالبی که درمورد این قسمت وجود دارد مربوط  به قدمت این بنا و تغییراتی که درطول تاریخ اول آن رخ داده است مربوط می شود.

مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین

جنت سرادرسمت شمالی صحن بقعه ومقابل ایوان دارالحدیث واقع شده است.درون این بنابه شکل هشت ضلعی منتظمی است به قطر۵/۲۰ودهانه آن به۵/۱۶مترمیرسد.

نمای خارجی مسجد جنت سرا و دارالحدیث از یک طاق نمای بزرگ با پنجره چوبی مشبک بسیاربزرگ است که دوطرف آن که طاقهای کوچکتر قراردارند که دری ازهمین طاقهای کوچک به راهروهای جنت سرا ودارالحدیث باز میشود………………...

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین اردبیلی”

مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری ارسن شیخ صفی الدین اردبیلی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 912

مصالح به کار رفته و تاریخچه سازه ای و معماری

قیمت : تومان125,000