فروشگاه

توضیحات

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

پایان نامه حاضر با هدف بررسی ارتباط میان تاب آوری دانش آموزان با رگه های مختلف شخصیت و سبکهای دلبستگی آنان انجام شد. جامعه آماری این

مطالعه توصیفی شامل کلیه دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر گرمسار بود. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقاتی

(هدفمند) و فرمول حجم نمونه کوکران،۲۱۰ نفر محاسبه گردید که در نهایت ۲۰۲ نفر به سوالات پاسخ دادند. شرکت کنندگان به سوالات ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎب

آوری ﻛﻮﻧﻮر و دﻳﻮﻳﺪﺳﻮن، سبکهای دلبستگی کولینز و رید و شخصیت نئو پاسخ گفتند.

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

پرسشنامه ها بدون نیاز به نام افراد تهیه گردید و ملاحظات اخلاقی در آنها کاملاً رعایت شد. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS

نسخه ۱۶ و آزمونهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل نتایج نشان داد که رگه شخصیتی روان رنجورخویی با

تاب آوری رابطه معکوس و معنادار و رگه شخصیتی برونگرایی و توافق و وجدان گرایی

با تاب آوری همبستگی مثبت و معناداری در سطح ۰۱/۰>P داشت.

سبک دلبستگی اجتنابی نیز با تاب آوری در افراد تحت بررسی همبستگی مثبت و معناداری داشت ۰۵/۰>P. پیش بینی تاب آوری بر اساس رگه های

شخصیت نشان داد که ۲/۳۶ درصد از واریانس متغیر تاب آوری توسط رگه های شخصیتی مسئولیت پذیری و برون گرایی تبیین می شود. همچنین

 

سبکهای دلبستگی وارد معادله رگرسیون شدند. مدل رگرسیون معنادار بود.

نتایج نشان داد که اثر سبک اجتنابی در پیش بینی تاب آوری مثبت و معنادار

است. در نهایت میتوان نتیجه گرفت که تاب آوری با گونه هایی از شخصیت و نیز سبکهای دلبستگی ارتباط دارد.

 

 ۸۵صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان  را دانلود کنید

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان
پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

 

فهرست مطالب

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

عنوان                                                                                              ………………………………………………………………………………………………………….۱

فصل اول – کلیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..

۱-۱بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………….

۱-۲ ضرورت تحقیق………………………………………….……..…………………………………………………………….

۱-۳ اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..

۱-۴ سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………

۱-۵ فرضیه های تحقیق…………………………………………………..………………………………………………………..

۱-۶ تعریف واژه ها و اصطلاحات…………………………………………………………………………………………….

فصل دوم- مروری بر تحقیقات انجام شده

۲-۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….

۲-۲ اصول نظریه دلبستگی……………………………………………………………………………………………………..

۲-۳ دلبستگی………………………………………………………………………………………………………………………..

۲-۴ مراحل ارتباط عاطفی……………………………………………………………………………………………………..

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۲-۵ ویژگی های دلبستگی……………………………………………………………………………………………………….

۲-۶ سبک های دلبستگی………………………………………………………………………………………………………….

 

۲-۷ ویژگی‌های نوزاد‌ان با سبک‌های د‌لبستگی مختلف …………………………………………………………………

۲-۸ دلبستگی درطول زندگی………………………………………………………………………………………………………..

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۲-۹ ویژگی های طبقات دلبستگی بزرگسالان………………………………………………………………………………..

۲-۱۰ مقایسه دلبستگی کودک و بزرگسال……………………………………………………………………………………..

 

۲-۱۱ پیامد های دلبستگی…………………………………………………………………………………………………………..

۲-۱۲ ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر……………………………………………………………………………………

۲-۱۲-۱ نظریه روان تحلیل گری……………………………………………………………………………………………………

۲-۱۲-۲ نظریه رفتار گرایی:۲۵

۲-۱۲-۳ دیدگاه کردار شناسی:۲۶

۲-۱۲-۴  پژوهش‌های هارلو:۲۷

۲-۱۳ صفات شخصیت:۲۸

مدل پنج عاملی شخصیت مک کری و کاستا۲۹

۱۳-۲-۱ ثبات بین فرهنگی.. ۳۰

۲-۱۳-۲ ثبات عوامل. ۳۱

۲-۱۳-۳ همبستگی های هیجانی و رفتاری.. ۳۲

۲-۱۳-۴ تاب آوری.. ۳۴

پایان نامه سبک های دلبستگی

۲-۱۳-۴-۱ ویژگی های افراد تاب آور. ۳۶

۲-۱۳-۴-۲ نقش صفات شخصیتی در تاب آوری.. ۳۷

۲-۱۴ پیشینه:۳۹

فصل سوم- روش تحقیق

۳-۱ مقدمه:۴۲

۳-۲ روش و نوع پژوهش:۴۲

۳-۳ جدول متغیرها:۴۲

۳-۴ جامعه آماری، حجم نمونه، روش نمونه گیری:۴۳

۳-۵ روش اجرای پژوهش:۴۳

۳-۶ ابزار پژوهش و ویژگی های روان سنجی آن:۴۳

پایان نامه سبک های

۳-۷ تجزیه و تحلیل داه ها:۴۴

فصل چهارم- نتایج

۴-۱ توصیف داده ها…………………………………………………………………………………………………………………..

۴-۲ آزمون فرضیه ها…………………………………………………………………………………………………………………

فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری

۵-۱ بحث و بررسی فرضیه های پژوهش… ۵۴

۵-۲ محدودیت های پژوهش:۵۷

۵-۳ پیشنهادات پژوهش:۵۷

منابع

منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………….

منابع غیر فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………

چکیده انگلیسی..

پیوست..

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                صفحه

جدول۴-۱: شاخصهای توصیفی رگه های شخصیت و تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. ۴۶

جدول ۴-۲: شاخصهای توصیفی سبکهای دلبستگی در نمونه های مورد مطالعه. ۴۷

جدول ۴-۳: ضرایب همبستگی پیرسون رگه های شخصیت با تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. ۴۸

 

جدول ۴-۴: ضرایب همبستگی پیرسون سبکهای دلبستگی با تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. ۴۹

جدول ۴-۵: سطح معناداری و Zکولموگروف جهت بررسی نرمالیتی متغیرهای پژوهش… ۵۰

 سبک های دلبستگی دانش آموزان

جدول ۴-۶: خلاصه اطلاعات مربوط به ضرایب رگرسیون، ضریب تعیین و خطای معیار برآورد پیش بینی تاب آوری بر پایه رگه های شخصیت (به روش رگرسیون گام به گام)۵۱

جدول ۴-۷: خلاصه اطلاعات مربوط به ضرایب رگرسیون، ضریب تعیین و خطای معیار برآورد پیش بینی تاب آوری بر پایه سبکهای دلبستگی (به روش رگرسیون گام به گام)۵۲

 

 

 

مقدمه

سلامت روان هدف غایی و نهایی روان شناسان بوده و هست. در این میان روان شناسی مثبت گرا با توجه به استعدادها و توانمندی های انسان مورد

توجه روان شناسان قرار گرفته است. این رویکرد هدف نهایی خود را شناسایی موضوع ها و شیوه هایی می داند که بهزیستی و شادکامی انسان را به

دنبال دارند. از این رو عواملی که موجب تطابق بیشتر آدمی با نیاز ها و تهدید های زندگی می شود، بنیادی ترین موضوع مورد پژوهش این رویکرد است. در این میان تاب آوری[۱] جایگاه ویژه ای در حوزه های روان شناسی تحولی، روان شناسی خانواده و بهداشت روانی یافته است،

به طوری که هر روز بر شمار پژوهش های مرتبط با این موضوع افزوده می شود (کمپل-سیلیس، کوهن و استین[۲]، ۲۰۰۶). تا اوایل دهه ۸۰ اعتقاد

بسیاری از پژوهشگران علم روانشناسی این بود که رویدادهای تنش زا در بروز اختلالات روان تنی نقش مؤثری دارند، به عنوان مثال هولمز و راهه[۳] دریافتند که رویداد های زندگی با شروع بیماری رابطه دارد. در عین حال بررسی های روان شناسان بعدی نشان داد که بین رویداد های تنش زا و

اختلالات روان شناختی، عوامل تعیین کننده ای وجود دارد که موجب می شود این رویدادها تأثیر متفاوتی بر افراد داشته باشند. یکی از این ویژگی ها تاب آ

وری است (شاکری نیا و محمد پور، ۱۳۸۹). همچنین بر اساس مدل تنش- آسیب پذیری، اول اینکه افراد باید آمادگی زیستی، روان شناختی یا اجتماعی- فرهنگی برای ابتلای به بیماری داشته باشند و سپس در معرض نوعی از تنش قرار بگیرند

تا به بیماری مبتلا شوند. در حال که بیشتر مردم آمادگی برای برای ابتلای به اختلالات معین را دارند، اما با قرار گرفتن در معرض تنش نیز به اختلالی مبتلا

پان

نمی شوند. چیزی که در برابر تسلیم شدن به تنش از افراد محافظت می کند، تاب آوری است (مک آلیستر و مک کینون[۴]، ۲۰۰۹). در طول ۲۰ سال

گذشته مطالعه درباره تاب آوری به طور معنی داری گسترش یافته است. از جمله مسائلی که در حوزه تاب آوری مطرح است نقش صفات شخصیتی در میزان آن است. بر اساس مدل انتخاب-مقابله افتراقی بلوکر و زاکرمن (۱۹۹۷)، راهبردهای مقابله ای مورد استفاده در رویارویی با تنش تعیین کننده

پیامدهای مثبت یا منفی هستند و نوع راتهبردهای مقابله انتخاب شده به صفات شخصیتی افراد بستگی دارد (بارتلی، روش[۵]، ۲۰۱۱). یعنی زبق این

مدل شخصیت از طریق تاثیر در میزان رویارویی با تنش، تاثیر نوع واکنش به آن یا تاثیر در هر دو زمینه بر فرایندهای مرتبز با تنش تاثیر میگذارد (لاندرو و کاستیلو[۶]، ۲۰۱۰). در این زمینه میتوان بیان داشت که سبک های دلبستگی که به نوعی بیانگر شیوه های فرزندپروری افراد است نیز در امر تاب آوری

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

دخالت دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط میان تاب آوری دانش آموزان با رگه های مختلف شخصیت و سبکهای دلبستگی آنان انجام شد.

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۱-۱بیان مسأله

از نظر لاتار[۷] و چیچتی[۸] (۲۰۰۰) و مستن[۹] (۲۰۰۱) تاب آوری یکی از مفاهیم و سازه های بهنجار مورد توجه و مطالعه ی روانشناسی مثبت بوده و

غالب پژوهشهای مربوط به تاب آوری در حوزه ی روانشناسی تحولی انجام شده است (بشارت و همکاران، ۱۳۸۷). تاب آوری، توانایی افراد در سازگاری

موثر با محیط، علیرغم قرارداشتن در معرض عوامل خطرآفرین است. عوامل خطرآفرین آن دسته شرایط و موقعیتهای منفی هستند که با پیامدهای منفی

و مشکلات رفتاری مرتبط میشوند (گومز و مکلارن[۱۰]، ۲۰۰۶) طبق نظر تایت (۲۰۰۰، به نقل از نیکوزاده کردمیرزا، ۱۳۸۸)، تاب آوری بر گروههایی از افراد

تمرکز دارند که در معرض عوامل خطرآفرین قرار دارند، ولی با پیامدهای منفی کمی مواجه شده و حتی ممکن است پیامدهای مثبتی را نیز کسب نمایند.

همچنین، آسیب پذیری میتواند در مورد افرادی به کار رود که علیرغم اینکه در معرض عوامل خطرآفرین قرار ندارند، دچار پیامدهای منفی شده و یا از

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

کسب پیامدهای مثبت باز میمانند. در این راستا میتوان گفت که تاب آوری فرد تحت عوامل مختلفی قرار دارد

و از جمله مسائلی که در حوزه تاب آوری مطرح است نقش صفات شخصیتی است. بر اساس مدل انتخاب-مقابله افتراقی بلوگر و زوکرمن[۱۱] (۱۹۹۷، به

نقل از شفیع زاده، ۱۳۹۱) راهبردهای مقابله ای مورد استفاده در رویارویی با تنش، تعیین کننده پیامدهای منفی یا مثبت هستند و نوع راهبردهای مقابله

ن

انتخاب شده به صفات شخصیتی افراد بستگی دارد. در واقع طبق این مدل، شخصیت از طریق تاثیر در میزان رویارویی با تنش، تاثیر در نوع واکنش به آن یا

تاثیر در هر دو زمینه بر فرایندهای مرتبط با تنش تاثیر میگذارد. در نتیجه از آنجا که صفات شخصیتی خاص افراد به کارگیری راهبردهای مقابله ای متفاوت را ترغیب میکنند، افراد به صورت متفاوت به تنش پاسخ میدهند (لاندرو و کاستیلو[۱۲]، ۲۰۱۰، بارتلی[۱۳] و روش[۱۴]، ۲۰۱۱). اما شخصیت چیست؟

شخصیت و ویژگیهای آن از اصلی ترین مفاهیم در روانشناسی بوده (نمکی، ۱۳۷۶) و بین روانشناسان شخصیت درباره این که شخصیت را چگونه میتوان ت

عریف کرد اختلاف نظر وجود دارد. آلپورت[۱۵] میگوید” شخصیت، سازمان بندی پویایی است در درون فرد از آن دسته از نظامهای روانی-فیزیکی که رفتار و

تفکر شاخص او را تعیین میکنند”(کارور، ۱۳۸۷). راجرز نیز شخصیت را یک خویشتن سازمان یافته دائمی میداند که محور تمام تجربه های وجود

انسانهاست. واتسون بیان میدارد شخصیت، مجموعه ای سازمان یافته از عادات است. کلی، شخصیت را معادل روش خاص هر فرد در جستجو برای

تفسیر معنای زندگی میخواند (نمکی، ۱۳۸۷). مک کرا و جان[۱۶] (۱۹۹۲) شخصیت را در امتداد پنج بعد یا پنج عامل اصلی شامل نوروزگرایی، برونگرایی، تجربه پذیری، همسازی و وظیفه شناسی توصیف کردند.

تفاوت در تعریف شخصیت نتیجه اختلاف رویکرد نسبت به ماهیت انسان است. نوروزگرایی به تمایل برای تجربه اضطراب، تنش، خودخوری، خصومت،

تکانشوری، کمرویی، تفکر غیر منطقی، افسردگی و عزت نفس پایین اطلاق می شود (مک کرا و جان، ۱۹۹۲؛ مک کرا و کاستا[۱۷]، ۱۹۸۷). برونگرایی به

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

تمایل برای مثبت بودن، قاطعیت، تحرک، مهربانی و اجتماعی بودن گفته می شود (واتسون و کلارک[۱۸]، ۱۹۹۲). تجربه پذیری عبارت است از تمایل به

کنجکاوی، هنرنمایی، خردورزی، انعطاف پذیری، روشنفکری و نوآوری (جان، ۱۹۸۹). همسازی به تمایل برای گذشت، مهربانی، سخاوتمندی، اعتماد

پ

ورزی، همدلی، فرمانبرداری، فداکاری و وفاداری اطلاق می شود. وظیفه شناسی عبارت است از تمایل به سازمان دهی، کارآمدی، قابلیت اعتماد،

خویشتنداری، پیشرفت گرایی، منطق گرایی و تعمق (مک کرا و جان، ۱۹۹۲). پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

در ادامه میتوان بیان داشت که به نظر میرسد دلبستگی، به عنوان یکی از عوامل حفاظتی که موجبات سازگاری بیشتر را فراهم می سازد در میزان تاب

آوری موثر میباشد. بنا به نظر واترز، دلبستگی رفتارهایی را شامل میشود که سبب نزدیکی به نگاره دلبستگی است. این رفتارها شامل توجه داشتن،

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

لمس کردن، نگاه کردن، وابسته بودن و اعتراض به طردشدگی است. بالبی نیز دلبستگی را پیوند عاطفی پایداری میداند که ویژگی آن گرایش به جستجو

و حفظ مجاورت با شخص خاص بویژه در زمان استرس است (برجعلی، ۱۳۸۸). تفاوتهای فردی در الگوی فعال درونی موجب شکل گیری سبکهای

دلبستگی متفاوتی میگردد. بررسی اولیه در زمینه سبکهای دلبستگی از سوی اینسورث و همکاران (۱۹۷۸، به نقل از برجعلی ۱۳۸۸) انجام شد و سه الگوی دلبستگی ایمن، ناایمن اجتنابی و دلبستگی ناایمن اضطرابی-دوسوگرا شناسایی گردید. افراد با سبکهای دلبستگی متفاوت، راهکارهای متفاوتی

را برای تنظیم عواطف و پردازش اطلاعات هیجانی به کار میبرند. طبق نظریه اریکسون، کودکی که دلبسته ایمن است از نظر روانی به دنبال استقلال

است و شروع به فاصله گیری از والدین؛ تجربه محیط و به دنبال یادگیری های تازه است. با توجه به مطالب یاد شده محقق بر آن شد تا به بررسی رابطه

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

تاب آوری و ویژگیهای شخصیتی و نیز سبک دلبستگی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی بپردازد. این مطالعه در پی آن است که به این سوال پاسخ

دهد که شخصیت و ویژگیهای آن، تا چه میزان پیش بین تاب آوری فرد میتواند باشد؟ پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۱-۲ ضرورت تحقیق:

تاب آوری، مفهوم جدیدی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. تعیین عواملی که با توجه به میژگیهای فردی، خانوادگی و اجتماعی به

عنوان عوامل تاب آور عمل کرده،، از جمله موارد مورد علاقه پزوهشگران است. تاب آوری مفهم روان شناختی است که توضیح میدهد چگونه افراد با

موقعیتهایی غیر منتظره کنار می آیند. تاب آوری، سازگاری مثبت در واکنش به شرایط ناگوار بوده و تحت تاثیر عومل مختلفی قرار میگیرد. در این میان

سبک دلبستگی که شیوه تمایل افراد به برقراری نوعی رابطه نزدیک با افرادی معین و داشتن احساس امنیت بیشتر است و شخصیت که بسیاری از

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

رفتارها را تحت الشعاع خود قرار میدهد از اهمیت ویژه ای برخوردارند. مطالعه حاضر به بررسی رابطه میان این سه عامل روانشناختی میپردازد.

۱-۳ اهداف تحقیق:

۱-                     تعیین رابطه بین صفات شخصیتی و تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه

۲-                     تعیین رابطه بین سبک دلبستگی و تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزانپایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۱-۴ سوالات پژوهش:

چه رابطه ای بین تاب آوری و صفات شخصیتی وجود دارد؟

رابطه میان تاب آوری و سبکهای دلبستگی چگونه است؟

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

۱-۵ فرضیه های پژوهش:

۱-                     بین تاب آوری و صفات شخصیتی رابطه وجود دارد.

۲-                     بین تاب آوری و سبک دلبستگی رابطه وجود دارد.

۱-۶ تعریف واژه ها و اصطلاحات:

الگوی شخصیت

تعریف نظری: ابعاد تفاوتهای فردی در تمایل نشان دادن الگوهای پایدار فکر، احساس و عمل (مک کری و کاستا،۱۹۸۷).

پایان نامه سبک های دلبستگی

تعریف عملیاتی: نمره ای که فرد در آزمون شخصیت نئو کسب میکند.

دلبستگی:

تعریف مفهومی: ارتباط روانی پایدار بین دو انسان (حق شناس، ۱۳۸۹)

عملیاتی: سنجش بر اساس آزمون دلبستگی کولینز و رید

تاب آوری:

تعریف مفهومی: توانایی افراد در سازگاری موثر با محیط، علیرغم قرارداشتن در معرض عوامل خطرآفرین است (گومز و مک لارن، ۲۰۰۶).

تعریف عملیاتی:نمره فرد در آزمون تاب آوری ﻛﻮﻧﻮر و دﻳﻮﻳﺪﺳﻮن

 

پایان نامه سبک های

 

فصل دوم:

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

۲-۱ مقدمه:

بد‌ون شک نظریه د‌لبستگی یکی از برجسته ترین و مهم‌ترین د‌ستاورد‌های روان‌شناسی معاصر است. برخی پژوهشگران (به عنوان مثال شاور و

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

میکولینسر[۱۹]، ۲۰۰۵) نظریه د‌لبستگی را به عنوان رستاخیز د‌وباره روانکاوی و عامل مهم احیای د‌وباره این مکتب می‌د‌انند. از نظر جان بالبی د‌لبستگی

یکی از نیازهای بنیاد‌ین انسان‌هاست (قربانی ۱۳۸۲). بر اساس آخرین یافته‌های تجربی میان فرهنگی نظریه خود‌SDT) که اهمیت عوامل د‌رونی فطری ر

[۱] resilience

[۲] Campbell-Sills, Cohen & Stein

[۳] Holmes & Rahe

[۴] Mc Allister & McKinnon

[۵] Bartely, Roesch

[۶] Leandro, Castillo

[۷]Luthar

[۸] Cicchetti

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

[۹]Masten

[۱۰]Gomes, Mc Laren

 

[۱۱] Bloger & Zuckerman

[۱۲]Leandro & Castillo

[۱۳]Bartly

[۱۴]Roesch

[۱۵]Alport

[۱۶]Mccrae & John

[۱۷]Costa

[۱۸]Watson, Clark

 

[۱۹] Shaver & Mikulincer…………………….. پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و صفات شخصیتی با تاب آوری دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر گرمسار”

بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و صفات شخصیتی با تاب آوری دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر گرمسار

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 3140

پایان نامه سبک های دلبستگی دانش آموزان

قیمت : تومان9,800