فروشگاه

توضیحات

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

نظر به اینکه تلویزیون یک رسانه گروهی است که اکثر مردم کشور ما و بخصوص کودکان از آن استفاده می کنند لذا بر آن شدیم تا تأثیراتی که این رسانه مهم در کیفیت تحصیلی دانش آموزان دارد، در کلاسهای چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه ۲ یزد (دخترانه و پسرانه) بررسی کنیم.

 

تلویزیون به عنوان یکی از وسایلی است که تا به حال توانسته تعداد زیادی از افراد را به خود جلب نماید و اثرات مثبتی بر جای بگذارد اما به نظر می رسد در کنار آن مشکلاتی را هم

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

ایجاد نموده است از قبیل (انجام دادن تکالیف در حین تماشای تلویزیون – تماشای مداوم تلویزیون – کم تحرکی – دیر خوابیدن) پس برآنیم تا این مسئله بررسی شود.

 

۳۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع  دارد

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

 

فهرست مطالب

 

عنوان صفحه
الف- بخش اول :
۱- صفحه عنوان و فهرست
۲- پیشگفتار
ب – بخش دوم :
فصل اول: مبادی تحقیق
– مقدمه
۱- عنوان تحقیق
۲- تعریف و تحدید موضوع تحقیق
۳- تعریف مسئله مورد پژوهش
۴- هدف تحقیق
۵- ضرورت و اهمیت تحقیق
۶- فرضیه ها
۷- محدودیتها و مشکلات تحقیق
۸- تعریف اصطلاحات و واژه ها
فصل دوم: زمینه و پیشینه تحقیقات انجام شده

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

فصل سوم:
۱- بیان روش تحقیق
۲- تعیین جامعه آماری و روش نمونه گیری
۳- توصیف ابزارها و وسایل جمع آوری داده ها
۴- روش آماری
۵- بررسی فرضیه های الف و ب
فصل چهارم : خلاصه و نتیجه گیری
۱- یافته های اصلی و نتیجه گیریها
۲- پیشنهادات
الف – پیشنهادات عملی
ب – پیشنهاد به محققان بعدی
بخش سوم :
۱- فهرست منابع
۲- خلاصه تحقیق

 

– هدف تحقیق
۱- عادت دادن و ملزم کردن دانش آموزان به دیدن برنامه های مخصوص خود

۲- بررسی و اثر برنامه های تلویزیون در بالا بردن سطح آموزش دانش آموزان

۳- بررسی و اثر برنامه های تلویزیون در پایین آوردن سطح آموزش دانش آموزان
۴- پرورش روحیه کنجکاوی و اجتماعی در دانش آموزان.
۵- بررسی مسائل و مشکلات دانش آموزان که در اثر تماشای مداوم تلویزیون ایجاد شده است از قبیل (کم تحرکی – دیر خوابیدن – بی دقتی در تکالیف)
۶- فرضیه ها
الف – تماشای تلویزیون باعث افزایش معلومات دانش آموزان میشود.
ب – تماشای تلویزیون باعث حس کنجکاوی می‌شود.
ج – تماشای تلویزیون باعث پیشرفت در زبان آموزی و گنجینه لغات دانش آموزان می‌شود.
د- در صورتیکه دانش آموزان مدت زمان خاصی را به تماشای تلویزیون بگذرانند میتواند اثر مثبت داشته باشد.

هـ – اگر دانش آموزان برنامه خاصی را انتخاب کنند میتواند مثمرثمر باشد.
و- تنوع و جذابیت برنامه های تلویزیون باعث می گردد تا دانش آموزان درس را در درجه دوم اهمیت قرار دهند.
ز – تماشای مداوم تلویزیون باعث کم توجهی و کم دقتی در تکالیف دانش آموزان می‌شود.
ح – تماشای مداوم تلویزیون باعث خستگی و کم تحرکی و در نتیجه تأثیرات منفی در یادگیری می‌شود.

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان 

ط – با تماشای مداوم تلویزیون بهترین موقعیتهای یادگیری از دست می‌رود.
۷- محدودیتها و مشکلات تحقیق
الف – نداشتن اطلاعات کافی از مسائل آماری
ب- مشکلات مالی
ج – در بعضی از مدارس مدیران آن همکاری لازم را نداشته‌اند.
د- بعلت برخورد با انتخاب ثلث دوم مدیران و معلمین رضایت چندانی به اینکه دانش آموز وقت صرف پرکردن به سؤالات پاسخنامه کنند نداشتند و دانش آموزان در تکمیل پرسشنامه صداقت .

۸- تعریف واژه ها و اصطلاحات
– تلویزیون:
دستگاهی است که تصاویر اشخاص و اشیاء را از مسافت دور به وسیله امواج الکتریسیته انتقال می‌دهد.
– فراوانی:
عده افرادی که در هر طبقه یا دسته قرار می گیرند فراوانی آن طبقه یا دسته نامیده می‌شود اگر از هر ۱۰۰ نفر دانش آموزان دختر مقطع ابتدائی ۲۰ نفر کلمه تازه ای را از

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان
ابتدایی

تلویزیون یادگرفته باشد فروانی این طبقه ۲۰ و کسانیکه کلمه ای را یاد نگرفته اند فراوانی آن ۶۰ می‌شود.
درصد :
درصد به سبب سادگی آن از لحاظ مفهوم و از نظر محاسبه درآمار زیاد

مصرف می‌شود تعبیر درصد این است که در مقایسه طبقه های مختلف عدد ۱۰۰ را مبنا قرار می دهیم اگر فراوانی کل طبقه را N و فراوانی گروه خاصی را که می‌خواهیم درصد آن را نسبت به فراوانی کل محاسبه کنیم با n و درصد را با p نشان دهیم برحسب تعریف این فرمول به دست می‌آید.

– فرضیه
بیان مبتنی بر حدس یا یک پیشنهاد موقتی درباره رابطه بین دو یا چند متغیر و به عبارتی فرضیه یک قانون بررسی نشده و یا میتوان گفت فرضیه پیش بینی نتیجه تحقیق است.
زمینه و پیشینه تحقیقات انجام شده
این تحقیق هنوز در سطح استان یزد انجام نشده است. اما تحقیقات انجام شده در این راستا که در جاهای مختلف انجام شده و در فصلنامه تربیتی در مرکز تحقیقات و برنامه ریزی

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

اداره کل آموزش و پرورش موجود می باشد که عناوین آن به شرح ذیل می‌باشد.(۱)
– نظری اجمالی بر نتایج تحقیقات در زمینه تأثیر تلویزیون بر کودکان و نوجوانان
– مطالعه درباره رابطه تلویزیون با کودک در ایران
– کاربرد وسایل ارتباط جمعی (تلویزیون) در امر یادگیری در مدارس راهنمایی شیراز

– مطالعه و مقایسه نگرش دو گروه اجتماعی از دانش آموزان دوره راهنمایی در مورد برنامه های تلویزیون در تهران
– آموزش تلویزیونی
– بررسی اثرات برنامه های تدریس علوم تجربی توسط تلویزیون از نظر دانش آموزان دوره راهنمایی مدارس تهران
– رسانه ها و وظایف جدید در تربیت معلم

– رادیو و تلویزیون در کشورهای مختلف جهان
– سنجش علاقه دانش آموزان دختر و پسر به برنامه های تلویزیون
۱- بیان روش تحقیق
در این پروژه از روش توصیفی استفاده خواهد شد. هدف محققین از این پژوهش بیان چه هست و چه خواهد بود و به منظور توصیف عینی و تحلیل شرایط موجود و ترسیم دقیق خصوصیات و صفات یک موقعیت با یک موضوع است به عبارتی دیگر پژوهشگران در……………………………

 

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 

نقد وبررسی

نقد بررسی یافت نشد...

اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی”

تاثیر تماشای تلویزیون بر کیفیت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 2333

تاثير تماشای تلويزيون بر كيفيت تحصيلی دانش آموزان مقطع ابتدایی

قیمت : تومان97,000