توضیحات
آرم لوگو و تبلیغات
امروزه یکی از وظایف گرافیست طراحی آرم یا نشانه ست.
هر سازمان یا شرکتی در زمان تآسیس در صدد برمیاد که برای خودش
یک آرم طراحی کنه تا به این وسیله بتونه هویت و شخصیت اجتماعی خودشو به دیگران معرفی کنه.
چون اصولا آرم مشخصه اصلی هر سازمانیه و حکم امضا و مهر اون رو داره.
مردم هم وقتی از یک محصول شناخت پیدا میکنند و یا با خدماتی آشنا میشن،
به محض اینکه نشانه آن سازمان را می بینند اطمینان خودشونو نسبت به اون کالا بدست میارند.
برای همین، آرم، یه فرم و یا یه تصویر گذرا نیست بلکه ممکنه که سالیان زیادی در خدمت یک سازمان قرار بگیره.
بنابراین وقتی میخوایم یک آرم رو طراحی کنیم باید تمام جنبه های اونو بررسی کنیم.
عموما” لوگو ها مخفف اسم یا هدف اون سازمان یا شرکته
چون یک پوستر یا بروشور یا یک صفحه روزنامه یک زمان کوتاهی رو به خودش
اختصاص میده و بعد یک تصویر دیکه جای اونو میگیره ولی آرم یک زمان مشخص و معین نداره.
مشخصه های یک آرم:
سادگی، زیبایی، انسجام، وحدت شکل، قابلیت کارآیی در اشکال مختلف
(یعنی بشه به شیوه های مختلف اجراش کرد مثلا بصورت حجمی، روی
سردر، بصورت رومیزی و….)، عدم تشابه با علائم دیگه، بسادگی در خاطر
ه سپرده بشه، گویا باشه، دارای اجرای دقیق و صحیح باشه.
پس می بینیم که آرم در عین سادگی، دارای ویژگیهای زیادیه که باید به طور دقیق در قالب یک تصویر بوجود بیاد.
۷۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد
پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید
حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم،
با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.
البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد
تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:
۱- دکوراسیون
۲- الحاق
۳- Golem
در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است.
متخصصین با اشاره به نامها و نشانههای طراحی شده اظهار می کنند: “ما آرمهایی
متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز میدهند.”
این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.
روش”الحاق”، ارزشهای مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه
و همچنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:
مشتری، آرم و “ارزش” های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده،
در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت
آرم لوگو و تبلیغات
تجاری نیازهای اورا برآورده میکند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا میکنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).
در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغاتشان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار میکند.
به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.
اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمندترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کردهاند.
منطق توسعه طراحی آرم با “ارزش” افزوده، به نحو شگفتانگیزی مشابه منطق توسعه تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید میشود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات ……………………….
…………………
ده روش موفق برای طراحی موفق آرم تجاری
مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند، زیرا این علامتها بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات ، تبدیل میشود.
این جا است که علامت تجاری…………………………….
……………..
● انعطاف پذیر در گذر زمان
همانطور که شرکت ها با گذشت زمان دچار تغییراتی در نظام سازمانی خود می شوند.
لوگوها نیز باید با توجه به تغییرات محیطی و همینطور پیشرفت های سازمانی دستخوش تغییراتی جزئی شوند از این رو اگر لوگوی شما قابلیت تغییرپذیری نداشته باشد، ممکن است با توجه به تحولات بازار و ورود رقبای سرسخت جدید……………………
بلافاصله بعد از پرداخت موفق لینک دانلود این پروژه فعال خواهد شد.
اولین نفر باشید که نقد و بررسی ارسال میکنید... “آرم لوگو و تبلیغات”
آرم لوگو و تبلیغات
آرم لوگو و تبلیغات
قیمت : تومان119,800
نقد وبررسی
نقد بررسی یافت نشد...