فروشگاه

توضیحات

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

دانلود پایان نامه و پروژه پایانی با موضوع جدید  ب

پس از دیدن متن و فهرست پایان نامه

 

به خرید آنلاین و دانلود فایل مورد نظر اقدام فرمایید میتوانید تغییراتی در متن پایان نامه ایجاد نمایید و یا از بعضی از فصل های پایان نامه مثل روش تحقیق پیشینه تحقیق بیان مسئله و یا منابع پایان نامه مدیریت  استفاده فرمایید با آرزوی موفیقت برای دانشجویان عزیز

امروزه سازمان ها در دنیایی به سر می برند که پویایی،تغییر و پیچیدگی جزء عناصر اصلی آن است و برای بهره وری از فرصت های زودگذر عصر حاضر ناچار به ایجاد ساختار منعطف و بهره مندی از امکانات بیرون از سازمان هستند .در این راستا دیدگاه غالب در مدیریت

،کاهش فعالیت های دولتی و حرکت به سمت کوچک سازی، مهندسی مجدد، برون سپاری و خصوصی سازی می باشد. برون سپاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه و بهبود عملکرد سازمان ها در سنوات اخیر مورد توجه مدیران ومسئولان سازمان ها قرارگرفته و به

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

صورت های مختلف به اجرا درآمده است. این پژوهش به بررسی تأثیر استراتژی برون سپاری بر عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» می پردازد. در این تحقیق تأثیر برون سپاری در سه سطح کل ، وظیفه (پروژه) و واحدهای شرکت، بر مؤلفه

.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

های عملکرد ،شامل اثربخشی،کارآیی،کیفیت و کمیت مورد بررسی قرار می گیرد. جامعه آماری تحقیق ، شامل تمامی مدیران (رییس ارشد ، ،مدیر، مدیر کل و معاون) در ادارات مرکزی شرکت هما واقع در شهرتهران که ۲۰۶ نفر می باشند و ۸۸ نفر به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند .روش این تحقیق از نوع توصیفی و از نظر زمانی

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

پیمایشی و به جهت استفاده از نتایج تحقیق در شرکت هما، کاربردی می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه است. جهت آزمون روایی سوالات ، از اعتبار محتوایی و برای پایایی سوالات از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان

می دهد که استراتژی برون سپاری در سه سطح شرکت بر عملکرد شرکت هما و تمامی مؤلفه های آن تأثیر مثبت دارد.
واژه های کلیدی: برنامه ریزی ، استراتژی ، برون سپاری، عملکرد، خصوصی سازی

 

۱۶۰صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه مدیریت در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی
بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه
چکیده ۱

فصل اول : چارچوب تحقیق
مقدمه: ۳
۱-۱- بیان مسأله تحقیق: ۵
۲-۱-اهداف پژوهش ۶
۳-۱ -سؤالات پژوهش ۷
۴-۱ -اهمیت و ضرورت تحقیق : ۷

بررسی

۵-۱- فرضیات ۸
۱-۵-۱ فرضیه اهم ۹
۲-۵-۱ سایر فرضیات ۹
۶-۱- قلمرو تحقیق ۹
۷-۱- روش تحقیق ۹

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۱-۷-۱ جامعه آماری و حجم نمونه ۹
۸-۱ -مدل تحقیق ۱۰
۹-۱: تعاریف عملیاتی واژههای تحقیق ۱۵

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
بخش اول ۱۷
تعاریف مدیریت و برنامه ریزی ۱۷
۱-۲- مدیریت ۱۷
۱-۱-۲ برنامه ریزی ۱۷

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۲-۱-۲ انواع برنامه ریزی: ۱۸
بخش دوم ۲۱
۲-۲-مفاهیم استراتژی ۲۱
۱-۲-۲ سیر تکاملی مفهوم استراتژی: ۲۱
۲-۲-۲ مفهوم استراتژی (راهبرد) ۲۱
۳-۲-۲ مدیریت استراتژیک ۲۲
۴-۲-۲ مراحل مدیریت استراتژیک ۲۲
۵-۲-۲سطوح استراتژی ۲۳
۶-۲-۲انواع استراتژیها ۲۴
۷-۲-۲ انواع سازمانهای استراتژیک: ۲۹

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

بخش سوم ۳۱
۳-۲ تعاریف ومفاهیم برون سپاری ۳۱
۱-۳-۲ تاریخچه برونسپاری ۳۱
۲-۳-۲ تعاریف برونسپاری ۳۲
۳-۳-۲ اهمیت برونسپاری ۳۲
۴-۳-۲ انواع فعالیتهای قابل برونسپاری: ۳۳
۵-۳-۲ دلایل عمده برونسپاری ۳۴
۶-۳-۲ دلایل عمده عدم برونسپاری ۳۴
۷-۳-۲ سطوح برونسپاری ۳۴
۲-۳-۸ عوامل موثر بر برون سپاری ۳۵

برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۱-۸-۳-۲ مشتری ۳۶
۲-۸-۳-۲فرایندهای داخلی ۳۷
۳-۸-۳-۲ منابع انسانی ۳۷
۴-۸-۳-۲ مالی ۳۸
۵-۸-۳-۲ همسویی راهبردی ۳۸
۶-۸-۳-۲ محیط بیرونی ۳۹
۹-۳-۲ برونسپاری راهبردی ۳۹
۹-۳-۲ مخاطرات و موانع برونسپاری ۴۱
۱۰-۳-۲ روشهای برونسپاری ۴۱
۱۱-۳-۲ مراحل اجرای یک سیستم مدیریت برونسپاری موفق: ۴۳

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۱-۱۱-۳-۲ تعریف شاخصها و فرآیندهای کلیدی سازمان ۴۳
۲-۱۱-۳-۲ شناسایی ریسکها و دستهبندی مربوط به آنها ۴۳
۱۲-۳-۲ منابع برونسپاری (اجراء یک برنامه نیاز به منابع دارد) ۴۶

۱۳-۳-۲ برونسپاری با روش ISPDE برای کاهش مخاطرات ۴۶
بخش چهارم ۵۱
ارزیابی عملکرد سازمان ۵۱
۴-۲ ارزیابی عملکرد ۵۱٫

۱-۴-۲ مدیریت عملکرد ۵۱
۲-۴-۲ تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان ۵۲
۳-۴-۲ پیشینه وجایگاه قانونی ارزیابی عملکرد در ایران ۵۴
۴-۴-۲ انواع ارزیابی ۵۴٫

۵-۴-۲ مراحل ارزیابی عملکرد ۵۷
۶-۴-۲ جایگاه ارزیابی در نظام برنامهریزی ۵۷
۷-۴-۲ ضرورت ارزیابی عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی ۵۹
۸-۴-۲ الگوهای ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی با توجه به اقتضائات استراتژیک ۶۰

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۹-۴-۲ مدلهای ارزیابی عملکرد سازمانی ۶۱
۱۱-۴-۲ اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد: ۷۰
۱۲-۴-۲ عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد: ۷۱

۱۳-۴-۲ ویژگی های نظام ارزیابی اثربخش ۷۱
۱۴-۴-۲ موانع و مشکلات ارزیابی ۷۵
بخش پنجم ۷۶
مفاهیم خصوصی سازی ۷۶
۵-۲ خصوصیسازی ۷۶

۱-۵-۲ دلایل خصوصیسازی ۷۷
۲-۵-۲ فواید خصوصیسازی ۷۷
۳-۵-۲ روشهای خصوصیسازی ۷۸
۴-۵-۲ مشکلات، موانع و محدودیتهای اجرای خطیمشیهای خصوصیسازی ۷۸

بررسی نقش استراتژی

۵-۵-۲ واگذاری فعالیتها ۷۸
۶-۵-۲ فرآیند واگذاری ۷۹
۷-۵-۲ چارچوب اقتضایی خصوصیسازی ۷۹
۸-۵-۲ رابطه استراتژی، ساختار و خصوصیسازی ۸۰
۹-۵-۲ ارایه مدلی عملی وموثر برای خصوصی سازی سازمان های دولتی ۸۱

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد

۱۰-۵-۲ برون سپاری وخصوصی سازی خطوط هوایی ۸۲
۱-۱۰-۵-۲خطوط هوایی انگلیس British Airways 82
۲-۱۰-۵-۲خطوط هوایی فرانسه Air France 82
بخش ششم ۸۴
۶-۲ مروری بر مطالعات انجام شده ۸۴
۱-۶-۲ مطالعات انجام شده در داخل کشور ۸۴
۲-۶-۲ مطالعات انجام شده در خارج از کشور: ۸۸

۸-۲ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ۸۹
۱-۸-۲ هما در وضعیت امروز ۹۰
۲-۸-۲ ناوگان حمل و نقل هوایی «هما» ۹۱
۳-۸-۲ شبکه پروازی «هما» ۹۲
۴-۸-۲ ساختار تشکیلاتی ۹۲
۵-۸-۲ منابع انسانی «هما» ۹۳

رون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۶-۸-۲ شرح وظایف قسمتهای مختلف در «هما» ۹۳
۷-۸-۲خصوصی سازی در هما ۹۸
۸-۸-۲ برون سپاری در هما ۹۹
۹-۸-۲ شاخص های ارزیابی عملکرد در«هما» ۱۰۵
۱۰-۸-۲تجزیه و تحلیل عملکرد پروازهای مولد درآمد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

ایران در سال ۱۳۸۷ ۱۰۷

فصل سوم: روش تحقیق
۱-۳ متدولوژی تحقیق ۱۱۶
۱-۱-۳ جامعه آماری ۱۱۶
۲-۱-۳ برآوردحجم نمونه ۱۱۶

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۳-۱-۳ ابزار اندازه گیری ۱۱۷
۴-۱-۳روایی ۱۱۸
۵-۱-۳ اعتبار یا پایایی ۱۱۸
۶-۱-۳ روش تجزیه وتحلیل آماری داده ها: ۱۱۹

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها واطلاعات
۱-۴ مقدمه ۱۲۱
۲-۴ بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان ۱۲۲

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

۳-۴ بررسی شاخصهای مربوط به سوالات پرسشنامه ۱۲۳
۴-۴ آزمون فرضیه های تحقیق ۱۳۲

۱-۴-۴آزمون کولموگروف اسمیرنف (KS) : 132

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
۱-۵-مقدمه ۱۴۱
۲-۵ نتیجه گیری مبتنی بر یافته های تحقیق ۱۴۱

هبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۱-۲-۵ نتیجه گیری فرضیه اول ۱۴۱
۲-۲-۵ نتیجه گیری فرضیه دوم ۱۴۱
۳-۲-۵ نتیجه گیری فرضیه سوم ۱۴۲
۴-۲-۵نتیجه گیری کلی ۱۴۲
۳- ۵-پیشنهادات تحقیق ۱۴۳
۱-۳-۵ پیشنهاد های مبتنی بر یافته های فرضیه اول ۱۴۳

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۲-۳-۵ پیشنهادهای مبتنی بر یافته های فرضیه دوم ۱۴۴
۳-۳-۵ پیشنهادات مبتنی بر یافته های فرضیه سوم ۱۴۴
۴-۳-۵ پیشنهادات کلی تحقیق ۱۴۵
۵-۳-۵ پیشنهادات به سایر محققین ۱۴۵
۶-۳-۵ محدودیتهای تحقیق ۱۴۶

پیوست
پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………..۱۴۷
فهرست منابع ۱۵۰
الف – کتب ۱۵۰
ب-مقالات(نشریات) ۱۵۱

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

ج- پایان نامه ها ۱۵۱
د-منابع ومآخذ انگلیسی ۱۵۲
فهرست جداول
عنوان صفحه

جدول۱-۲ راهبردهای چهارگانه استراتژی(د
جدول شماره (۲-۲)رابطه استراتژی با ساختار(رابینز،۱۰۱،) ۳۰
جدول (۳-۲) ناوگان عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرن «هما» سپتامبر ۲۰۰۹ ۹۱

نقش استراتژی برون سپاری

جدول (۴-۲) سیر تحولات شرکت هما ۹۷
جدول(۵-۲) شاخصهای عملکرد در سطح کل و استراتژیک شرکت هما ۱۰۶
جدول(۶-۲)شاخص های عملکرد در سطح وظیفه ( پروژه ها ) شرکت « هما » ۱۰۶
جدول(۷-۲)شاخص های عملکرد در سطح واحدهای شرکت « هما » ۱۰۶

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

جدول(۸-۲)عملکرد «هما» و ایران ایرتور سال ۱۳۸۷ پروازهای داخلی و بینالمللی ۱۱۴
جدول شماره (۱-۴) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان برحسب جنس ۱۲۲
جدول شماره( ۲-۴) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان برحسب تحصیلات ۱۲۲
جدول شماره (۳-۴) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان برحسب سن ۱۲۳

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

جدول شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان برحسب سابقه مدیریت ۱۲۳
جدول شماره (۵-۴) توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به استراتژی برون سپاری در سطح کل شرکت هما ۱۲۴
جدول شماره (۶-۴) توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به استراتژی برون سپاری در سطح وظیفه ای شرکت هما ۱۲۷

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

شکل (۲-۴) برون سپاری در سطح وظیفه ای ۱۲۸
جدول شماره (۷-۴) توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به استراتژی برون سپاری در سطح واحدهای شرکت هما ۱۲۹
جدول شماره (۸-۴) نتایج آزمون کولموگروف – اسمیرنف جهت بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها ۱۳۳
جدول شماره (۹-۴) نتایج توصیفی آزمون t تک نمونه ای جهت استراتژی برون سپاری در سطح کل ۱۳۴

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

جدول شماره (۱۰-۴) نتایج تحلیلی آزمون t تک نمونه ای ۱۳۴
جدول شماره (۱۱-۴) نتایج توصیفی آزمون t تک نمونه ای جهت استراتژی برون سپاری در سطح وظیفه ای ۱۳۵
جدول شماره (۱۲-۴)نتایج تحلیلی آزمون t تک نمونه ای ۱۳۵

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

جدول شماره (۱۳-۴)نتایج توصیفی آزمون t تک نمونه ای جهت استراتژی برون سپاری در سطح واحدهای ۱۳۶
جدول شماره (۱۴-۴) نتایج تحلیلی آزمون t تک نمونه ای ۱۳۶
فرضیه اصلی : ۱۳۷

بررسی

جدول شماره (۱۵-۴) نتایج توصیفی آزمون t تک نمونه ای جهت استراتژی برون سپاری ۱۳۸
جدول شماره (۱۶-۴)نتایج تحلیلی آزمون t تک نمونه ای ۱۳۸
جدول شماره (۱۷-۴)نتایج میانگین رتبه آزمون فریدمن ۱۳۹

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

جدول شماره (۱۸-۴) نتایج تحلیلی آزمون فریدمن ۱۳۹

فهرست نمودارها
عنوان صفحه

 

 

 

 

 

 

مقدمه:
روند سریع تغییرات در دنیای کسب وکار امروز وضرورت همگامی سازمان ها با این روند موجب تغییرات اساسی در ساختار ورفتار آن ها به منظور واکنش سریع در بهره گیری از فرصت های زود گذر شده است.در این میان برنامه ریزی وتعیین استراتژی مناسب توسط

مدیران سازمان ،همگام با تحولات جوامع بشری و در پاسخگویی به نیاز های موجود نقش کلیدی جهت دسترسی به اهداف سازمانی ایفا می نماید، به طوری که بسیاری از دانشمندان و تحلیلگران اظهار میدارند. که اگر تنها یک عامل وجود داشته باشد که وجه

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

افتراق بین سازمانهای موفق و ناموفق را مشخص میکند، آن عامل برنامهریزی صحیح در سازمان است که میبایست توسط سیستم به صورت مناسب صورت پذیرد.(الوانی،۱۰،۱۳۹۷)
هر چند برنامهریزی نوع ویژهای از تصمیمگیری است که مدیر، برای سازمان، آینده خاصی را مورد توجه قرار میدهد،لیکن باید توجه نمود که یک رویداد منحصر به فرد نیست که دارای یک ابتدا و انتهای مشخص باشد بلکه یک فرآیند مستمر و دائمی است که منعکس کننده تغییرات است. (استونر، ۱۳۹۹، ۱۳۵)

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

یکی از مهمترین ویژگیهای یک رهبر و مدیر اثربخش در سازمان، به کارگیری مناسب یک استراتژی و شیوه برخورد در رقابت است که البته میبایست این استراتژی توسط منابع اقتصادی و فنی آن سازمان و نیز به وسیله عوامل محیطی تعیین شود. (استونر، ۱۳۹،۱۳۹۹)

کشورها برای دستیابی به فاکتورهای اقتصاد توسعه یافته، نیازمند بهرهمندی از مزیتهای استراتژیهای رقابتی هستند. این استراتژیها در دنیای کسب و کار جدید به وسیله مکانیزم بازار اعم از(بازار داری،بازار سازی وبازار گردانی) حاصل میشود.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

از جمله استراتژی های نوین، شبکه ای شدن فعالیت سازمان ها می باشد. به گو نه ای که سازمان ها فعالیتهایی که در آن ها قابلیت کلیدی دارند واز آن در مقایسه با رقبا ارزش آفرینی می کنند خود انجام می دهند وسایر فعالیت هارا به کسب وکارهایی واگذار می

نمایند که در آن فعالیت ها قابلیت کلیدی داشته باشند. این استراتژی برون سپاری نام دارد.(الوانی،۱۲،۱۳۹۷)
برون سپاری موجب کوچک شدن سازمان همراه با کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری ،سرعت وکیفیت خدمات ، انعطاف پذیری،انتقال تکنولوژی وفن آوری ،جذب سرمایه گذاری خارجی،تقسیم خطر پذیری ودر مجموع عملکرد بهینه سازمان می گردد.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری

با توجه به اهمیت سیستم حمل و نقل هوایی ( بازرگانی ) که در تأمین نیازهای جامعه نقش اساسی دارد ، به کارگیری سیاستهای خصوصی سازی و برون سپاری امور در راستای عملکرد بهینه و تأمین خواستههای جامعه می تواند شتاب تحولات محیطی و عدم

اطمینان را برای سازمان تا حدودی بهبود بخشد لذا با توجه به ضرورت هماهنگی سازمان با تحولات بیرونی و دستیابی به مزیتهای رقابتی در دنیای کسب و کار کنونی و تعیین استراتژی مناسب توسط مدیران و توجه به فرآیند خصوصی سازی در بهبود عملکرد شرکت های هواپیمایی ، محقق امیدوار است این پژوهش بتواند پایه ای برای تحقیقات بعدی در

آینده باشد و توسط پژوهشگران دیگر تکمیل گردد ، تا گامی کوچک در تحقق هدف دیرینه یعنی بهبود عملکرد در سازمانهای خدماتی و به خصوص سیستم حمل و نقل هوایی که درارائه بخش عظیمی از خدمات به جامعه سهیم هستند ، برداشته شود.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

برای تحقق اهداف مورد نظر ، این تحقیق در پنج فصل سازماندهی شده است:
فصل اول :پس از مقدمه به چار چوب تحقیق پرداخته شده است .
فصل دوم : به طرح مباحث نظری تحقیق درشش بخش برنامه ریزی ،استراتژی، برون سپاری خصوصی سازی و عملکرد وآشنایی با سازمان مورد مطالعه وعملکرد آن اختصاص داده شده است .

 برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

فصل سوم :روش تحقیق را شامل می شودوبه نحوه انجام کار تحقیق از لحاظ آماری اختصاص یافته است .
فصل چهارم : یافتههای تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و ابعاد و شاخص ها در این فصل مورد بررسی قرار می گیرد .

فصل پنجم : شامل نتیجه گیری از محاسبات آماری انجام شده در فصل چهارم در زمینه پذیرش یا رد فرضیههای تحقیق می با شد که در این فصل پیشنهادات مربوطه نیز ارائه گردیده است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱-۱- بیان مسأله تحقیق:
امروزه رشد سریع تکنولوژی، افزایش سرعت تغییرات در بازار محصولات، رقبا، گسترش مرزهای بازار، شرکتها را به سوی سازمانهای برونمرزی سوق داده است. سازمانهایی با ساختارهای انعطافپذیر و چابک، سازمانهایی که قادر باشند همواره خود را با تغییرات محیط

هماهنگ سازند. این خود مستلزم قابلیت دسترسی آسان و سریع سازمان به منابع مورد نیاز، همچون نیروی انسانی متخصص، دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته در خارج از سازمان است. در این حالت سازمانها جهت کسب منافع خود نیازمند یک برنامهریزی منسجم و

پیشرفته هستند. کدام مدیر به تنهایی میتواند از ارائه چنین منافعی در بهبود سازمان برآید؟
این منافع را نمیتوان فقط توسط یک شرکت به تنهایی به دست آورد چون شرکتها تلاش

میکنند تا کسب و کار خود را حول فعالیتهایی متمرکز کنند که آنها را بهتر میشناسند، یعنی توان محوری شرکت، در نتیجه در صورت امکان فعالیتهای دیگر به سایر شرکتها سپرده میشود.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

پیشتر، اغلب سازمانها به منظور بقاء در بازارهای رقابتی خود، تصمیم به یکپارچهسازی عمودی با تولید کنندگان مواد اولیه و شرکتهای توزیع کننده محصول میگرفتند به طوری که با گسترش مرزهای سازمانی خود به سوی اینگونه شرکتها، نوسانات بازار را کنترل نموده و از این طریق بقاء خویش راتضمین نمایند. این مسأله از یک طرف باعث میشد، تا سازمانها به

مرور از نظر اندازه رشد کنند و بزرگ شوند، به تبع آن نیز،هزینههای سازمانی افزایش پیدا کنند و از طرف دیگر، مدیریت چنین سازمانهایی همواره با مسائل مختلفی روبرو بوده، به طوری که مدیریت از تمرکز بر روی قابلیتهای اصلی سازمان که ضامن رشد و بقای سازمان

هستند تا حد زیادی دور نگه داشته میشد و بیشتر وقت مدیریت صرف مسائلی میشد که ارزش افزوده چندانی برای شرکت ایجاد نمیکردند. به عبارت بهتر، ذهن مدیریت درگیر اموری میشد که در زنجیره ارزش سازمان از جایگاه قابل توجهی برخوردار نبودند. در چنین

بررسی

شرایطی، سازمانها به سختی میتوانستند خود را با تغییرات محیط منطبق سازند و این در حالی بود که، آهنگ تغییرات تکنولوژی روز به روز در حال شدت یافتن بود و به موازات آن نیز نیازهای مشتریان لحظهبه لحظه در حال تغییر بودند در چنین وضعیتی، مدیریت باید انتخاب میکرد، تداوم در رشد حجمی سازمان یا چابک کردن سازمان و همگام شدن با تغییرات؟

در سالهای اخیر به جهت افزایش رقابت در صحنه ارائه خدمات توسط شرکتهای حمل و نقل هوایی و به منظور بهبود کیفیت خدمات و محصولات ،کاهش هزینه و زمان ارائه خدمت و تمرکز بر روی مزیتهای اصلی رقابتی و به طور کلی افزایش اثربخشی سازمان، اقدام به

برون سپاری شده است و چنین به نظر میرسد که شرکتهای حمل و نقل هوایی به جهت حساسیت بسیار زیاد خدماتشان که ارتباط مستقیم با امنیت مردم دارند بتوانند با بهرهگیری مناسب از استراتژی برون سپاری در واگذاری خدمات تخصصی، بر روی

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

فعالیتهایی که ارزش افزوده بیشتری ایجاد میکنند، تمرکز کرده و بدین طریق اثر بخشی فعالیتهای خود را به حداکثر برسانند.

تحقیقات نشان میدهد که افزایش برون سپاری به شرط مدیریت صحیح میتواند منجر به کاهش هزینهها شده و نقش بسیار مؤثری بر عملکرد شرکت و ارائه خدمات با کیفیت بالا دارد و نیز نیاز به سرمایهگذاری در زمینه تسهیلات، تجهیزات و نیروی انسانی را پایین آورد.

از آنجایی که تصمیمگیری نوع و میزان خدمات برون سپاری شده در شرکت بستگی به نظر مدیران و توجه به اهداف اصلی سازمان دارد و این تصمیم و نوع استراتژی میتواند در تمام ساختار سازمان تأثیر داشته باشد و یکی از مهمترین مسائل و نتایج حاصل از این

بررسی نقش استراتژی

تصمیمگیری، عملکرد شرکت و به تبع آن دستیابی به اهداف مجموعه است. لذا تعیین میزان برونسپاری فعالیتها نیازمند بهرهگیری از برنامه ریزی استراتژیک و راهبردی صحیح است.
با توجه به اینکه شبکه حمل و نقل هوایی در کشور به عنوان یکی از ارگانهایی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد و این ارتباط نه تنها در داخل بلکه در صحنه بینالمللی نیز حائز اهمیت می باشد و در ارائه تصویر مناسب از جمهوری اسلامی ایران میتواند نقش مهمی

ارائه نماید؛ لذا تصمیمسازان شرکتهای هواپیمایی به خصوص هما میتواند با ایجاد انگیزه صحیح در ارائه عملکرد مناسب، کاهش تصدیگری،بهبود هزینهها و سرمایهگذاری صحیح و ارائه خدمات مناسب و رفع مشکلات مدیریت در بخش نظارت و هماهنگی خدمات در جهت حل مشکلات نظام حمل و نقل هواپیما گامی مؤثر بردارد.

بررسی نقش استراتژی بی

گسترش دیوارهای درونسازمانی به جهت گسترش لایههای مدیریتی در شرکتهای هواپیمایی خدماترسانی صحیح را مختل نموده و باعث گردیده است که دستیابی به هدف عمده یعنی رضایت مشتریان دستخوش تغییرات قرار گیرد لذا تصمیمگیران در اداره صحیح

سازمان لاجرم میبایست جهتجلوگیری از اتلاف انرژیهای درون سازمانی، برای رسیدن به حداکثر نتایج با حداقل امکانات از استراتژیهای مناسب برخوردار شوند. امید است این پژوهش بتواند در جهت حل مشکلات در سیستم حمل و نقل هوایی کمک شایانی نماید.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۲-۱-اهداف پژوهش
در این بخش پژوهشگر عقیده خود را به صورت عملیاتی از طریق مشاهدههای عینی که قابل دستیابی است بیان میکند. (مقیمی، ۱۳۹۹، ۱۵)
• هدف اصلی:تعیین تأثیر استراتژی برونسپاری بر عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران.

اهداف اختصاصی این پژوهش عبارتند از:
• بررسی تأثیر استراتژی برون سپاری در سطح کل شرکتبر عملکرد شرکت هواپیمایی «هما»
• بررسی تأثیر استراتژی برون سپاری در سطح وظیفهای(پروژه ای) بر عملکرد شرکت هواپیمایی «هما»

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

• بررسی تأثیر استراتژی برون سپاری در سطح واحدهای شرکتبر عملکرد شرکت هواپیمایی «هما»
۳-۱ -سؤالات پژوهش
در این بخش پژوهشگر مسأله تحقیق را در قالب سؤال بیان میدارد. سؤالات به صورت جهتدار نیست و هیچگونه رابطهای را بین متغیرها پیشبینی نمیکند. (مقیمی، ۱۳۹۹، ۱۶)
سوالات تحقیق عبارتند از:

۱- شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جهت واگذاری فعالیتها به منابع برون سازمانی چه اقداماتی انجام داده است؟

۲- شاخصهای بهبود عملکرد در شرکت هواپیمایی «هما»چه مواردی هستند؟
۳- آیا استراتژیهای برون سپاری بر عملکرد بهینه در شرکت هواپیمایی «هما» تأثیر گذار است؟
۴-۱ -اهمیت و ضرورت تحقیق :
پیتر دراکر در ارتباط با برون سپاری و آثار آن می گوید : چنین امری در واقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمانهای جهان فردا است .

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که شرکتهای بزرگ تجاری، ادارات دولتی، بیمارستانها و دانشگاههای بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که درآمدهای عالی و نتایج قابل اعتنایی را به دست آوردند. زیرا تنها بر فعالیتهایی تمرکز میکنند که به خاطر آنها مأموریت یافتهاند، کارهایی را انجام میدهند که دقیقاً به اهداف سازمانی آنها مربوط است.

کارهایی را که به خوبی میشناسند و به ریزه کاریهای آن آشنا هستند و به نسبت ارزش و اعتباری که دارند به انجام دهندگان آنها دستمزد و کارانه پرداخت میکنند،بقیه کارهای خدماتی اینگونه سازمانها به منابع بیرونی واگذار میشود.

رشد سریع دانش و فنآوری، ویژگی بارز دنیای کسب و کار امروز است اگر سازمانها نتوانند خود را با سرعت حرکت علم روز به حرکت وادارند لاجرم از گردونه خارج خواهند شد. انجام برون سپاری فعالیتها در شرکتهای هواپیمایی جهت ارائه خدمات حمل و نقل هوایی، راهی

الزامی جهت دستیابی به افزایش کارایی، کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها خواهد بود، لذا جهت رسیدن به این منظور نیاز به انجام برنامهریزی، اولویت بندی فعالیتها ومطالعه برروی ریسکهای مسیر اجرا میباشد. پیمانکاران و مشاوران نیز به عنوان منابع انجام برنامه

برونسپاری بایستی برای رسیدن به ساختار مناسب در جهت ارائه خدمات شروع به اصلاح ساختار خود نمایند که یکی از مهمترین وظایف شرکتهای هوایی در ارائه خدمات مناسب کمک به پیمانکاران در جهت توانمندسازی خواهد بود.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

لاجرم عملکرد شرکت بستگی به سیستمی با توانایی، استعداد، قدرت بدنی و فکری، امکانات و عوامل از این دست و نیازمند به بکارگیری استراتژیهای مناسب توسط مدیر و تصمیمگیری صحیح وی و هیئت مدیره است، چرا که اگر استراتژیهای مناسب در ساختار

سازمان به کار گرفته شود به جهت همسویی ساختار با استراتژیهای سازمانی میتواند شرکت را در دستیابی به اهداف یاری نماید. لذا توجه به استراتژی مناسب در واگذاری امور به خارج از سیستم درونی سازمان میتواند نقش مؤثری بر نحوه عملکرد شرکت درسطوح مختلف به تبع میزان واگذاری داشته باشد.

 برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

برون سپاری بهبود وضعیت مالی و بهره وری سازمان و کاهش مخاطرات و ریسکهای سرمایهگذاریها و کسب و کار است به نحوی که شرکتهای هواپیمایی با اتکا به تأمین کنندگان ماهر و مجرب و واگذاری فعالیتهای غیرمحوری و پر ریسک خود به آنها فرصت

بیشتری به تمرکز بر شایستگیهای محوری و افزایش مزیتهای رقابتی فراهم نماید.

شرکتهای هواپیمایی به خصوص شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به عنوان حامل پرچم ملی کشور و قطب اصلی سیستم حمل و نقل هوایی کشور درصحنه اقتصادی و اجتماعی کشور فعالیت میکند نیازمند بهرهگیری مناسب ا

ز این استراتژی در راستای تأمین اهداف اصلی خود که ارائه صحیح خدمات است، میباشند.
خصوصی سازی هما در راستای تحولات اقتصادی کشور امری اجتناب ناپذیر است با پیروی از این سیاست طی چند سال گذشته بخش قابل توجهی از فعالیتهای غیر تخصصی ونیمه تخصصی شرکت به بخش خصوصی واگذار گردیده است.

 استراتژی برون سپاری

مبهم بودن شیوه اجرای موارد فوق برای کارکنان ونگرانی آنان در خصوص آینده شغلی اشان وعدم اطلاع رسانی کافی مسئولین وعلاقه شخصی اینجانب نسبت به موضوع وعلاقه به تحول وتوسعه کشور وشرکت هما به عنوان جزیی از یک سیستم بزرگتر از سویی واز سوی دیگر عضویت اینجانب در مجموعه هما باعث گردید تا این تحقیق انجام گیرد.

امید است که با توجه به اهمیت سیستم حمل و نقل هوایی در ارائه صحیح خدمات به مشتریان و بهرهگیری مناسب از استراتژیهای درون سازمان و استفاده از امکانات محیطی ،نتایج حاصل از این تحقیق در راستای به کارگیری مناسب از استراتژی برون سپاری در

بهبود عملکرد شرکت و ارتقای صحیح فعالیتها، گامی مؤثر برداشته وهمچنین زمینههای تحقیقاتی بیشتری را فراهم نماید.

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

۵-۱- فرضیات تحقیق:
فرضیه حدس بخردانهای دربارهی رابطه بین دو متغیر است که به صورت جمله اخباری بیان شده است و نشانگر نتایج مورد انتظار است فرضیه هیچگاه اثبات یا ابطال نمیشود، بلکه براساس دادههای به دست آمده فقط تأیید یا رد میشود
فرضیههای این تحقیق عبارتند از:

 

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : 2751

بررسی نقش استراتژی برون سپاری در بهبود عملکرد شرکت هواپیمایی

قیمت : تومان12,000